Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:18

Fijn dat het in ieder geval te wassen is LoveUggs.

Zo'n kast is wel mooi. Horus neemt het alleen ook mee in haar lange en langharige staart. Maar wie weet helpt het wel.

Ik betrapte ze vandaag in 1 mand. In de hoogste klimboom in de keuken. :D <3

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:24

Jis_ schreef:
De doorsnee kattenbakken zijn inderdaad niet mooi en die design dingen vind ik te klein voor grotere rassen.

Wat een dotjes LoveUggs!

Klopt! Maar toch kiezen ze voor deze bak.
Het was wél de reden dat we de peewee xl hadden genomen.
Op dé a gegrond de bak te zien

Afbeelding

Door veel speelgoed en kisten van onze dochter wilden we nu niet nog een kist ombouwen. Maar we hebben het wel overwogen om de peewee daar in te doen destijds.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:24

Jis_ schreef:
De doorsnee kattenbakken zijn inderdaad niet mooi en die design dingen vind ik te klein voor grotere rassen.

Wat een dotjes LoveUggs!

Klopt! Maar toch kiezen ze voor deze bak.
Het was wél de reden dat we de peewee xl hadden genomen.
Op dé achtergrond de bak te zien

Afbeelding

Door veel speelgoed en kisten van onze dochter wilden we nu niet nog een kist ombouwen. Maar we hebben het wel overwogen om de peewee daar in te doen destijds.

LoveUggs

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:32

Vriendin had in de woonkamer een soort tupperware bakje met grit erin staan voor de kittens. Zij gaan netjes naar de bak, maar er zit er een bij waarbij je kan denken; ik moet nu plassen, de bak is te ver dus ik doe het hier. Toen ik er was vandaag ging mams de maincoon een plasje doen op dat tupperware bakje :+

Dus een slap excuus hoor, een grote kat die niet op de bak past := := kan gewoon op een tupperware bakje! :j

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:00

Ik heb ook de PeeWee gekocht, en daarnaast nog een gewone kattenbak. Ik wil in de gewone het grit doen wat hij al gewend is, en dan zien of hij kan wennen aan de PeeWee :j Het lijkt me wel ideaal namelijk. Ding staat in de hal waar de wc zit, dus kan ik drolletjes meteen daarin kwijt. Waar ik de andere ga zetten moet ik even bedenken, ik dacht de keuken, omdat 'ie dan vlak bij de vuilnisbak staat.

Morgen is het zover!! *\o/*

Ik heb deze alvast klaarstaan:
Afbeelding
Afbeelding

Die mand lijkt me echt ideaal, kan gewoon als leuke slaapplek in de woonkamer staan, en als ik met meneer op pad moet, zet je er gewoon een traliedeurtje voor :D

(Of hij er ook makkelijk uit komt bij de DA is een probleem waar ik dan maar een oplossing voor moet zoeken... :o )

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:21

Tupperware :') Geen foto van?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:57

Bink is boos op me |( . Hij heeft een dagje bij de dierenarts doorgebracht om zijn gebit te laten schoonmaken. Hij is nog lang niet helemaal bij maar hij weet nog heel goed dat ik hem weggebracht heb. Mag nu niet eens naar hem kijken :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:59

:= :')
Wacht maar tot ik goed wakker ben en jij slaapt ~~}>

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:07

Nee geen foto van haha, voor een kitten is zo'n bakje waar je een goede maaltijd in kan doen natuurlijk voorlopig groot genoeg haha. Maar mevrouw ging netjes zitten en deed een plasje :+

@Natalie, onze katten waren wel goed wakker en die hadden echt zo'n waggelkont. := Maar ze waren vooral blij thuis te zijn.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:43

O hij is ook echt wel blij om thuis te zijn. Hij is alleen niet zo gecharmeerd van mijn aanwezigheid zeg maar.
En bink heeft nogal een reputatie bij de dierenarts. Die laten ze altijd zsm gaan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:53

Kesje, met die mand als reismand heb ik geen goede ervaring. De kat was er in no-time uit ontsnapt. Leuk voor in huis, maar verder niet.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 06:56

Tja, dan dient het maar als slaaphol ;) Voor dat ene ritje naar huis van het asiel zal het vast wel goed gaan. Ik heb ook nog een reistas, maar ik moet eerst nog proberen of hij er in past.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:52

Leuke paal Kesje, zal hij vast blij van worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:52

Natalie36 schreef:
O hij is ook echt wel blij om thuis te zijn. Hij is alleen niet zo gecharmeerd van mijn aanwezigheid zeg maar.
En bink heeft nogal een reputatie bij de dierenarts. Die laten ze altijd zsm gaan.

:')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:37

:') :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:39

_O-

Die andere kat zit er ook bij te kijken van: ren jij nog maar ecen heen en weer. Ik zit hier. :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:28

Jeetje wat gaan jullie hard zeg! :')

Kesje wat een mooie krabpaal! <3 Waar is die van?

Nou.. ik weet niet wat onze kerels hebben, maar gisteravond en vannacht (of vanmorgen) hebben ze in het kamertje gepoept op hun mandje.

Gisteren waren wij de hele dag aan het werk en normaal gesproken zijn we (iig 1 van ons) dan wel de hele avond met ze in de weer en kunnen ze gewoon naar beneden. Gisteren was dat wat anders, want de installateur kwam bij ons dus hebben we ze in het "kattenkamertje gedaan", mét bak, voer en water. 's Avonds nog even een uurtje weggeweest en toen we thuis kwamen en ze weer los lieten (mogen gewoon door het huis heen normaal gesproken, maar alles stond open toen de installateur er was) zagen we dat er 2 drollen op het mandje lagen. Weggehaald, denkende; zal wel incidenteel zijn.
Loop ik vanmorgen die kamer op (staan ook onze kledingkasten), liggen er weer 2 drollen. :?

Ze hebben vanaf dag 1 alles keurig op de bak gedaan, op 1 keer na. Eerst hadden we een open kitten bak, maar ze groeven zo enthousiast in de bak dat ik overal grit had liggen. Toen de dichte bak (zonder klep) erbij gezet, die gebruikten ze ook. Dus die open bak maar weggehaald, want ze groeven er soms ook per ongeluk een drol uit, wat vervolgens als speelgoed werd gezien. :')
Mijn vriend besloot toen het klepje in de dichte bak te doen, maar dat snappen ze gewoon niet (of simpelweg niet sterk genoeg voor). Ondanks dat we ze er een paar keer doorheen hebben gehaald. Toen heeft 1 van de 2 een drol ernaast neergelegd. Dus besloten de klep er maar gewoon uit te laten.

Heb nu toch maar die open bak er even neer gezet, en haal straks vanuit het werk nog een bak erbij met deksel. Dan maar 1 boven en 1 beneden , anders weet ik het ook niet.. Bak schep ik elke dag alle viezigheid uit, hebben klonterend grit. En 1x per week gooi ik 'm helemaal leeg. Ze vinden het wel heel erg leuk als ik dat doe, want als ze de kans krijgen meppen ze de viezigheid van mijn schepje af. >;)

Overigens zetten we ze vaker apart op die kamer als we met het huis bezig zijn en daardoor de buitendeuren open moeten. Ze vinden het niet leuk, want rennen liever het hele huis door. Maar is altijd goed gegaan. Ze poepen toch niet uit nijd zomaar van zich af?

Verder zijn ze wel echt helemaal geweldig, zo lief! <3 Als ik 's ochtends uit bed kom dan stormen ze met z'n tweeën naar boven om me te begroeten en blijven maar aandacht vragen tot ik echt weg moet haha.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:58

Wat gek!
Maar verplaats je de bak dan steeds?
Ik schep hem wel echt 2x per dag hoor.
Soms willen 2 katten niet op 1 bak. Dus dat kan ook nog zijn hè. Dat je echt minstens 2 bakken moet hebben.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:00

Of bak te dicht bij de voerbakjes of ligplekjes. Ik vind t altijd lastig om dit soort dingen bij katten te ontdekken.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:26

Ik had een kat die het uit nijd deed... Als ik weekend weg ging dan liet ik haar met haar broertje alleen. Uiteraard met voldoende water, brokjes, schone bakken etc. Zodra ik dan thuis kwam, ging ze demonstratief midden in de kamer op het kleed zitten poepen... Dan keek ze me nog 2 dagen nauwelijks aan en was het weer goed...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:23

De bak staat altijd beneden, behalve als ze echt even op de kamer moeten. Dan zet ik de bak daarbij, wel altijd op dezelfde plaats. Ga er straks een bak bijkopen, dat er standaard 1 boven en beneden staat.

Voer en water zet ik er al bewust niet naast. Ze willen wel samen in 1 bak, want ze zitten geregeld heel broederlijk tegelijk te poepen. :+ :')

Afbeelding
Hier nog in de open bak, maar dat doen ze dus ook in de dichte bak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het zijn wel echt vriendjes. <3 ben zo gek met ze!

Let niet op de mooie vloer, zijn bezig met verbouwen dus voor de katten 1 groot speelparadijs, maar allemaal nog in de opbouwende fase.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:41

Hoi! Ik wil me hier ook melden. Wij hebben sinds vorige week een kitten, Zazu. Hij moest de eerste paar dagen flink wennen en was wat angstig, maar ondertussen voelt hij zich helemaal thuis en gaat hij flink op ontdekking uit. Wij zijn meteen voor de Peewee gegaan, en sinds het begin gaat hij er heel netjes op. Ik vind het idd echt nauwelijks stinken en makkelijk in onderhoud.

Ik wil met hem wat clicker training gaan doen o.a. om hem zo ook duidelijk te maken wat wel en wat niet kan, en later meer wat andere dingen te leren. Maar ik heb nog niet echt een beloning gevonden wat hij de moeite waard vind. Hebben jullie misschien tips?
Hij staat op vers vlees, en daarnaast krijgt hij nog wat kitten brokjes van Iams. Alles wat op brokjes lijkt pakt hij niet heel graag aan (zijn brokken eet hij wel, maar als beloning wil hij het niet hebben), ik heb nu 2 soorten snoepjes geprobeerd. Vers vlees is hij dol op maar ik wil ook niet daarmee in de weer gaan als beloning.

Het gaat om deze man:
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:58

Wat een leukerd Nanna.

Hier worden ze lijp van de Coshida catsticks met 95% vlees er in van de Lidl.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:02

Voor ted een super kasteel gemaakt..

Afbeelding

Waar ligt meneer? Bij de baby <3

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:24

Nanna schreef:
Hoi! Ik wil me hier ook melden. Wij hebben sinds vorige week een kitten, Zazu. Hij moest de eerste paar dagen flink wennen en was wat angstig, maar ondertussen voelt hij zich helemaal thuis en gaat hij flink op ontdekking uit. Wij zijn meteen voor de Peewee gegaan, en sinds het begin gaat hij er heel netjes op. Ik vind het idd echt nauwelijks stinken en makkelijk in onderhoud.

Ik wil met hem wat clicker training gaan doen o.a. om hem zo ook duidelijk te maken wat wel en wat niet kan, en later meer wat andere dingen te leren. Maar ik heb nog niet echt een beloning gevonden wat hij de moeite waard vind. Hebben jullie misschien tips?
Hij staat op vers vlees, en daarnaast krijgt hij nog wat kitten brokjes van Iams. Alles wat op brokjes lijkt pakt hij niet heel graag aan (zijn brokken eet hij wel, maar als beloning wil hij het niet hebben), ik heb nu 2 soorten snoepjes geprobeerd. Vers vlees is hij dol op maar ik wil ook niet daarmee in de weer gaan als beloning.

Het gaat om deze man:
[ [url=m/4jV8Ab.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leukert!

Stukjes ham ofzo een idee?

Ik heb trouwens voor mijn honden een brok wat voor 65% uit vlees bestaat. Die gebruik ik als beloningsbrokjes en als er heel veel is gelopen, ook als aanvulling op het verse vlees (die mijn katten ook krijgen). Mss heb je dat voor katten ook wel?

Ik denk dat ik onze Sonja wel goed zou kunnen trainen met Buggles (chips). Als je niet uitkijkt, maait ze dat zo uit je handen, als je lekker chips zit te eten _O-