Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:24

Meliaforever schreef:
Ik dacht man en pop door hun namen haha. Jef en Juul toch? Vond Juul meisjesachtig klinken, maar als ik er nu aan denk is het ook wel een jongensnaam. :+

Knippen jullie wel eens nagels? Ik vind dat 1 nagel bij Ollie wel lang wordt, heb wel houten eierstokken, maar die zijn best glad. Kan je dat met een nagelknipper die wij voor onze nagels gebruiken ook gewoon gebruiken? Misschien kan ik er wel een klein puntje afhalen als die op me vinger zit en die nagelknipper niet eng vind. :+
Je hebt ook van die speciale stokken, maar de 1 zegt dat kan gewoon en de ander zegt absoluut niet want is niet goed voor de voeten.

Ik had gisteren een framboos neergelegd bij ze.. Ze moesten er niks van weten. :') Ollie heeft er wel aan gelikt even, maar blijkbaar niet goed genoeg. Had hem liever zelf op gegeten. Ze krijgen normaal ook geen fruit.

Kan je Ollie pakken? Anders gewoon vast nemen en idd met nagelknipper stukje wegknippen. Normaal gezien zie je het leven goed zitten.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:28

Ik zie dat mijn mobiel af en toe hele rare woorden maakt. :') (Ik zie eierstokken staan :=) Maar jullie snappen vast wat ik bedoel.

Ik wil ze eigenlijk niet pakken of het moet echt.. Ben bang dat ze dan bang voor me worden. :=
Je ziet wel waar het rood eindigt zeg maar. Het is ook nog niet extreem, moet alleen grovere takken zoeken denk ik.
Kan je de kooi niet binnen zetten als je ze eruit pakt? Dan weet je zeker dat ze niet weg kunnen vliegen. Anders zo'n nagelslijtstok.. Alleen dan niet op een plek waar ze het meeste zitten of gewoon voor even.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:36

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is de rechterpoot, vanaf hier de achterste. Ook heen dun is die nog, dus ik gok dat die er vanaf slijt/breekt nog eigenlijk. :=

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:49

Ja, ik zie wat je bedoelt! Bij mij zijn de nageltjes niet zo dun/spits. Goh geen idee of dat nog afbreekt?
Ik pakte mijn grasparkieten vroeger wel om hun nagels te knippen en heb daar nog van ondervonden dat ze bang werden. Deed het wel bij schemer dat ze haast gingen slapen en volgende dag waren ze dat toch precies vergeten.

Nee ik kan de kooi niet binnen zetten. Ze staat stevig vast op een kast. Bewust gedaan opdat ze veilig zou staan voor honden en katten maar dat heeft ook zo zijn nadelen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:54

Lukasje schreef:
Ja, ik zie wat je bedoelt! Bij mij zijn de nageltjes niet zo dun/spits. Goh geen idee of dat nog afbreekt?
Ik pakte mijn grasparkieten vroeger wel om hun nagels te knippen en heb daar nog van ondervonden dat ze bang werden. Deed het wel bij schemer dat ze haast gingen slapen en volgende dag waren ze dat toch precies vergeten.

Nee ik kan de kooi niet binnen zetten. Ze staat stevig vast op een kast. Bewust gedaan opdat ze veilig zou staan voor honden en katten maar dat heeft ook zo zijn nadelen.

Ja ik zat er net heel even aan, en ik gok dat het nog wel afbreekt want het is zo dun dat laatste stukje. En anders kan ik hem altijd nog proberen te pakken. Ze vinden ze nagelknipper ook eng. :+.

Misschien kan je een klamboe over de kooi doen? := vallen de nagels bij hun nog mee?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:05

Meliaforever schreef:
Lukasje schreef:

Ja ik zat er net heel even aan, en ik gok dat het nog wel afbreekt want het is zo dun dat laatste stukje. En anders kan ik hem altijd nog proberen te pakken. Ze vinden ze nagelknipper ook eng. :+.

Misschien kan je een klamboe over de kooi doen? := vallen de nagels bij hun nog mee?

Een klamboe, je zegt daar al iets! Dat is niet zo'n stom idee!! Ik was richting groot net aan het denken, zo'n zwart of groen, maar dat wordt dan weer zo'n gedoe om dat erover te drapperen. En dat weegt ook al wat. Een klamboe is ophangen en klaar.

Mmm, Juul zijn nageltjes worden toch lang hoor.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:31

Ja klamboe kan je ophangen makkelijk en dan is het toch wat veiliger.

Ik ging net een foto maken, alleen de flits stond aan. _O- Ze schrokken een beetje haha.
Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:02

Bij mijn valken hoef ik geen nagels te knippen. Die slijten het zelf af op het zeoliet.
Bij Mango laat ik het door de vogelarts doen. Ik heb ooit een hele nare ervaring gehad met zelf nagels knippen en durf het nu niet meer zelf :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:05

Ik heb trouwens een nadeel ontdekt van mijn aluminium voliere.
Bij warmte of kou kunnen de aluminium delen gaan uitzetten of krimpen waardoor ik dus afgelopen week de sluis van mijn voliere niet meer dicht kreeg _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:08

Meliaforever schreef:
Ja klamboe kan je ophangen makkelijk en dan is het toch wat veiliger.

Ik ging net een foto maken, alleen de flits stond aan. _O- Ze schrokken een beetje haha.
[ [url=m/tmUUcd.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- dat is niet hun meest flattetende foto

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:10

Cayenne schreef:
Ik heb trouwens een nadeel ontdekt van mijn aluminium voliere.
Bij warmte of kou kunnen de aluminium delen gaan uitzetten of krimpen waardoor ik dus afgelopen week de sluis van mijn voliere niet meer dicht kreeg _O-

Serieus? Ik denk dat de mijne ook aluminium is maar niks ondervonden eigenlijk. Nu ja, een volièredeur is groter dan mijn deurtjes dus dat scheelt ook!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:16

Ja, ik kan het echt goed merken! Afgelopen winter was de andere sluisdeur zo koud dat hij een stukje gezakt was en het slotje verzet moest worden.
Nu is het aluminium uitgezet waardoor de buitendeur naar de sluis omhoog gegaan is en we eerst de hele deur omlaag moeten duwen voor hij in het slot kan. Daar heb je alleen best wat kracht voor nodig en dat lukt me niet :')
maar nu het wat is afgekoeld krijg ik hem weer dicht!
En als mijn voorzetramen op de voliere zitten en de zon erop schijnt, krijg ik ze ook bijna niet los :+

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:16

Doen jullie wel eens een kaarsje aan bij de vogels? :+ Had gisteren waxinelichtje aan en het schoot me te binnen of het wel kan eigenlijk. :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:48

De mijne staan niet binnen dus nee maar euh vroeger wanneer de grasparkiet wel in huis gehouden werd, nooit bij stil gestaan eigenlijk.

Van tefal-pannen (anti-aanbaklaag) weet ik dat ze giftig zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:53

Hier geen kaarsen aan eigenlijk. Sowieso geen geurkaarsen of wierook en al helemaal niet wanneer er vogels los zijn.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:44

Nee sowieso als ze in de kooi zitten. :+ Ik dacht dat waxinelichtjes wel kon. (Zonder geur enzo)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:22

Ja dat kan wel. Wij hebben een open haard en die gaat in de winter ook aan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:55

Mango kan basketballen :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:19

Wat is ie toch slim! -:)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:54

Hoi allemaal, een tijd geleden hier al gereageerd. Op 12 mei hebben we onze eerste grasparkiet in huis genomen: Rio

Afbeelding
Een recessief bont mannetje (foto van eind mei)
Hij is inmiddels al gegroeid en aan zijn eerste rui begonnen.

Afbeelding

Op advies van zijn kweker hebben we Rio eerst goed tam gemaakt en zijn we nu toe aan een vriendje/ vriendinnetje voor hem erbij.

Afbeelding

Afbeelding

Een mooi albino vogeltje is het geworden wat mee mag zodra hij/zij zelfstandig is. Geslacht kon de kweker nog niets over zeggen (jullie een idee?). Maakt ons ook niet uit aangezien Rio een mannetje is. We kunnen niet wachten totdat we hem/haar op kunnen halen, zodat ze lekker samen kunnen ravotten.

De vogel(s) vliegen bij ons overigens de hele dag los in de kamer en gaan alleen 's nachts om te slapen in de kooi.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:12

Wat leuk Stitchlover! Even wat betreft het advies van de kweker. 2 parkietjes kan je ook heel goed samen tam maken, is echt een fabeltje. :j

Wel mooie pietjes hoor! <3
Het zijn niet hele duidelijke foto's, maar lijkt een man. Maar als het witte kringen rond de neusgaten heeft denk ik een pop. Hoe oud is hij/zij nu?
Is het een echte albino met rode ogen ook? Want dan is het moeilijker om het geslacht te zien.

Even een tip.. volgens mij heeft Rio een knijpring om zijn pootje toch? Dat zou ik zelf eraf halen. :)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:25

Meliaforever schreef:
Wat leuk Stitchlover! Even wat betreft het advies van de kweker. 2 parkietjes kan je ook heel goed samen tam maken, is echt een fabeltje. :j

Wel mooie pietjes hoor! <3
Het zijn niet hele duidelijke foto's, maar lijkt een man. Maar als het witte kringen rond de neusgaten heeft denk ik een pop. Hoe oud is hij/zij nu?
Is het een echte albino met rode ogen ook? Want dan is het moeilijker om het geslacht te zien.

Even een tip.. volgens mij heeft Rio een knijpring om zijn pootje toch? Dat zou ik zelf eraf halen. :)

Dankje! Tja de een zegt het een de ander het ander. Familie van mijn vriend adviseerde ons weer helemaal geen bij te nemen, maar zo'n groepsdiertje alleen is voor ons geen optie.

Het is een echte albino inclusief rode ogen ja. Ik zie dat de upload de fotos niet echt goed doet, maar hij zij heeft geen duidelijk witte kringen. De neusdop is daarentegen ook niet zo egaal roze zoals hij bij Rio was, hij is wat bleker.

Ja dat is een knijpringetje, heegt natuutlijk niet zo veel nut (buiten herkenning mocht hij een keer ontsnappen). Weet alleen niet zo goed hoe ik hem het beste eraf zou kunnen halen.

Edit: nog een close upje

Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:32

Over het verwijderen weet ik ook niet goed. :=

Wel goed dat je toch een 2e neemt. :j 1 vind ik echt dieronvriendelijk.
Als je ook ziet hoe blij ze met elkaar zijn, is echt heel fijn om te zien.

Zit je op Facebook? Daar is een groep; grasparkieten en valkparkieten feiten en fabels.
Fijne groep, met veel goede kwekers.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:02

Je kunt hem eraf knippen met een tangetje, maar ik zou het zelf niet durven. Die pootjes zijn zo dun en bij een verkeerde beweging van de vogel is het pootje zo weg :=
Misschien dat een vogelarts het durft?