Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:38

TinkerTreas schreef:
@lisitano: ik zie dat jij ze op strand wel los laat lopen. Gaat dat wel goed? Of zoek je dan een apart stuk strand op?

Nee hoor, ze lopen gewoon op elk strand los. Op heel veel plaatsen :j

Bedoel je of het goed gaat m.b.t. het jagen?
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 08-02-18 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:45

SayaJones schreef:
Zo'n test is leuk! Ben erg benieuwd wat er uit komt.
Die testen heb je ook voor mensen maar dan uiteraard voor nationaliteiten :D

Ik zit al heel lang te twijfelen hoe ik het nou ga doen met Nova ophalen.
Heel graag wil ik een tuig bij ophalen, maar dat is best tricky omdat ik haar maten gewoon niet weet.
Dus ik moet, met of zonder tuig, sowieso iets hebben van een halsband, maar ook daar weet ik de maten niet van.
Ben nu aan het denken over zo'n retriever lijn;
[ Afbeelding ]

Die gebruik ik hoogstens 1 of 2x, tot ik een tuig heb. Dus ik vind het zonde om er 20 euro aan uit te geven en ik ken niemand in de buurt die zo'n lijn heeft om te lenen :=

Hoe hebben jullie jullie honden opgehaald?
Halsband meegenomen? Tuig meegenomen? Iets anders?

Het liefst heb ik wel direct tuig om wegens eventueel ontsnappingsgevaar of iets, maarja, moet ie wel passen :+

Ik zou ook vragen of ze even haar nek en borst op willen meten.
Weet je al wanneer ze precies komt?

Mijn eerste Spanjaard was al in Nederland, die heb ik gewoon met een halsband meegenomen.
Mijn 2e Spanjaard heb ik van Schiphol gehaald, voor haar heb ik een tuig en een halsband meegenomen. Maar we hadden haar groter ingeschat, dus het tuig paste niet. Dus uiteindelijk ook alleen aan de halsband meegenomen.

Marlin ga ik 2 maart halen. En de stichting zorgt dat er een passend veiligheids tuig voor hem is op Schiphol. De maten van de honden die naar Nederland komen worden van te voren opgemeten en doorgegeven. Dus dat vindt ik wel goed geregeld.
En ik neem ook nog een extra halsband mee, met een penning eraan met mijn telefoonnummer erop.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:48

Lisitano schreef:
TinkerTreas schreef:
@lisitano: ik zie dat jij ze op strand wel los laat lopen. Gaat dat wel goed? Of zoek je dan een apart stuk strand op?

Nee hoor, ze lopen gewoon op elk strand los. Op heel veel plaatsen :j

Bedoel je of het goed gaat m.b.t. het jagen?

Ja ivm jagen enzo.

SayaJones

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:52

Dat is inderdaad goed geregeld :j

Ik ga even navragen of ze dat kunnen doen, ze komt uiteindelijk met zo'n 60 andere honden tegelijk aan.
Het laatste weekend van februari, als het goed is de 24e :D <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:55

SayaJones schreef:
Dat is inderdaad goed geregeld :j

Ik ga even navragen of ze dat kunnen doen, ze komt uiteindelijk met zo'n 60 andere honden tegelijk aan.
Het laatste weekend van februari, als het goed is de 24e :D <3

Ik vind het wel stom dat jij minder lang op je hond moet wachten als ik -O- O:) :D ;)
Komt ze met een vrachtwagen ofzo? 60 honden is best wel veel zeg :oo

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:01

Sorry -O- :(:)
Ik vind het minder stom :))

Ja, sinds kort doen ze aan grote transporten 1x per maand.
Als ze genoeg adopties hebben in ieder geval. Afgelopen januari hebben ze dat ook gedaan, toen waren er ook bijna 60 honden.

Schijnt minder stressvol voor ze te zijn. De rit is wel een stuk langer.
Maar goed, ze blijven dan in 1 ruimte de hele reis. Bij een vlucht moeten ze eerst naar het vliegveld worden gebracht, dan worden ze daar van hot naar her gesleept enz.
Geen idee hoe ze het doen trouwens qua de behoeftes van de honden. Het is ruim een dag rijden en het lijkt me niet dat ze alle 60 honden gaan uitlaten?

Geen idee, ik zal het dan wel horen. We komen met z'n alle in een groepsapp als de reis start :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:36

TinkerTreas schreef:
Ja ivm jagen enzo.

Op het strand zijn alleen meeuwen en paarden. Dat gaat prima.
Ik zie inmiddels ook goed wanneer iets hun aandacht vangt, dus zodra ik de eerste tekenen zie begin ik al met afleiden en ik beloon dan uitgebreid. Soms met iets heel lekkers maar een blije baas is voor mijn ergste jager al de beste beloning.
Uma luistert niet, nooit :') Zij heeft heel veel angsten en het kleinste beetje druk zorgt voor paniek. Dus ze hobbelt achter me aan en dat is prima. Mijn andere hond heb ik heel goed leren luisteren en buiten doet hij dat minder dan aangelijnd maar alsnog prima, als ik zelf maar op tijd ben.

De Husky draagt een muilkorf als ik in gebieden wandel waar veel eenden zitten.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:37

SayaJones schreef:

Als ze genoeg adopties hebben in ieder geval. Afgelopen januari hebben ze dat ook gedaan, toen waren er ook bijna 60 honden.

Maar goed, ze blijven dan in 1 ruimte de hele reis. Bij een vlucht moeten ze eerst naar het vliegveld worden gebracht, dan worden ze daar van hot naar her gesleept enz.
Geen idee hoe ze het doen trouwens qua de behoeftes van de honden. Het is ruim een dag rijden en het lijkt me niet dat ze alle 60 honden gaan uitlaten?

Geen idee, ik zal het dan wel horen. We komen met z'n alle in een groepsapp als de reis start :')

Meestal krijg je een stinkende hond omdat ze gewoon in hun bench plassen en poepen :D
Spannend hoor! *\o/*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:07

Lisitano schreef:
SayaJones schreef:

Meestal krijg je een stinkende hond omdat ze gewoon in hun bench plassen en poepen :D
Spannend hoor! *\o/*

Dat dus, maar dat is wel weer te verhelpen.
Kan je geen passsend tuig van de stichting kopen? Of ken je iemand met grote hond waar je tuig van kan lenen?

Lisitano heerlijk dier!!

Dat ettertje van mij zou wel konijnen vangen als ze snel genoeg zou zijn, vanmiddag zag ze een has, gelukkig zat die aan andere kant van de sloot, maar hond was wel weer pleite natuurlijk..

Teen is lastig blijkbaar of beter gezegd ik, ben lastig, wil erbij zijn, niet alle praktijken kunnen daar tegen, sommigen hebben blijkbaar wat te verberegen }> Moet zowieso bij de anesthesie zijn, schatje vind sommige mensen aardig, andere echt niet en die bijt ze dan ook gewoon als je haar in het nauw drijft. Maar komt goed, heb lijntje uit.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:56

Wij hebben Igor laten opmeten en hebben tuig en halsband meegenomen die beide wel pasten. Frankie was niet helemaal de bedoeling :+ , dus die hebben we aan een tuig van het asiel mee gekregen. Thuis bleek hij de oude van Igor te passen.

Ik blijf fan van Uma <3

Sterkte met de teen van Murphy!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:58

Lisitano schreef:
SayaJones schreef:

Spannend hoor! *\o/*

Oh da's ook sneu :(:)
Dat scheelt dat ik haar eerst laat wassen voordat ze thuis komt ivm eventuele beestjes enzo.
Die wil ik niet in mijn huis, en m'n katten ook niet :oo

Plus dat het misschien wat minder stressvol gaat zijn voor de katten als ze minder stinkend binnen komt :))
Heb ik trouwens ook wel een beetje moeite mee, om haar direct te gaan wassen als ik haar op heb gehaald. Dan moet ik haar nog meer stress aan doen enzo.
Maar denk wel dat het beter is om het direct te doen, dan zit ze al in een stressroes en dan kan ze daarna als ze thuis is echt volledig bijkomen zonder dat er iets moet gebeuren.

Als ik een paar dagen wacht dan zitten er misschien al beestjes in m'n huis die ik niet thuis wil hebben en dan moet ik haar weer stress aan doen.

Tuigen zijn niet te koop helaas bij de stichting. Maar komt goed, ik kom goed voorbereid :j

Sterkte met MurphyTeen :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:02

Hebben ze die honden daar nog niet ontvlooid dan? ZhuZhu kwam helemaal schoon aan. Had ook al een hondenshampoo gekocht enzo :D Nou is Moskou maar een paar uur vliegen en ZhuZhu is zeer zindelijk, dus dat viel mee. Maar met de auto met 60 honden wordt wel een vieze hond, ja. Maar ontvlooien etc doen ze toch wel van te voren?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:16

Al hebben ze ontvlooid, zou het sowieso dan voro de zekerheid lekker over doen.
Je zit neit te wachten op extra huisdieren.

Murphey is maandag middag het haasje......

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:26

Ze zijn inderdaad ontvlooid maar inderdaad liever het zekere voor het onzekere. Zeker met andere dieren in huis.
En een pluspunt is dat ik dan ook geen kennellucht in huis heb :+

Heel veel sterkte maandag :(:)
Wat gaan ze precies doen? Kan het zo weggehaald worden met alle teentjes er nog aan?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:40

Dat is waar, ja.
Succes met Murphy. Hopelijk valt t mee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:54

Lisitano schreef:
Spannend hoor! *\o/*

Blues z'n reisgenoot pieste toen ze uit de bench werden gehaald bij de bagageband _O- :+

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:59

Mijn eerste Spanjaard is ook over de weg gekomen, maar ik heb haar uit een opvang gezin. Dus ik weet niet hoe ze rook, vlak na aankomst :D O:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:19

We gaan voor de teen laten zitten, verwijderen met zoveel mogelijk marge als mogelijk is op die plek en opsturen en laten bepalen wat het is en of wondvlakken schoon zijn.
Het is sowieso iets wat er niet hoort en heft nu nog prima te verwijderen afmetingen, dus eraf moet het toch... En dan maar duimen dat er terug komt niets ergs, gewoon likgranuloom of whatever... en geen hemangiosarcoom en dat teen lekker de komende jaren nog bij mijn hond kan blijven horen.

Overigens is die teen bij een hond er af halen niet heel moeilijk en voor de hond ook geen probleem is buitenste teen aan haar linkerpoot. Maar aangezien ze nog maar 2 1/2 is wou ik hem er graag nog aanhouden.

Mijn Roemeen zat dorp verderop, hoe stinkend ze daar al dan niet is aangekomen geen idee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:46

We duimennog even verder, Sjolvir!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:53

Murphey weet nog van niets.. krijgt ze van me cadeau voor Valentijn, want dan het ik haar 2 jaar.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:33

Ik heb alle opvangers meteen in bad gestopt. Scheelt ook dat mijn opvangers bijna allemaal uit een slechte situatie kwamen en enorm stonken of jeuk hadden.
Eentje had een vlooienpipet gekregen vlak voor vertrek dus toen ik haar mee kreeg kropen de teken ervanaf. Letterlijk tegen de muren op en overal krioelde het van de teken.
Twee honden waren echt heel bang en hadden duidelijk veel stress. Ik wind er dan geen doekjes om, ik doe het snel en zonder discussie en daarna kunnen ze bijkomen. Daarna leren ze vertrouwen etc. Ik probeer dat altijd zo nuchter mogelijk te benaderen :D
Ik bestraf gedrag nooit de eerste weken/maanden. Ik probeer altijd om te buigen. En dat ze dan in bad moeten is iets waar ze dan even mee moeten leven, verder ben ik lief voor ze :D

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:26

Arme Murphey, niet helemaal het valentijn cadeau waar ze op had gehoopt denk ik..

Ik zou ook meteen voor een goed bad gaan! Lekker alle eventueel achter gebleven beestjes en geurtjes weg poetsen, is voor haar zelf denk ik ook fijner dat het meteen klaar is en dat ze daarna lekker bij kan komen!

Tara heeft vandaag genoten van onze wandeling, lekker het ijs slopen bij een strandje :')

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 03:11

Sjolvir schreef:
We gaan voor de teen laten zitten, verwijderen met zoveel mogelijk marge als mogelijk is op die plek en opsturen en laten bepalen wat het is en of wondvlakken schoon zijn.
Het is sowieso iets wat er niet hoort en heft nu nog prima te verwijderen afmetingen, dus eraf moet het toch... En dan maar duimen dat er terug komt niets ergs, gewoon likgranuloom of whatever... en geen hemangiosarcoom en dat teen lekker de komende jaren nog bij mijn hond kan blijven horen.

Overigens is die teen bij een hond er af halen niet heel moeilijk en voor de hond ook geen probleem is buitenste teen aan haar linkerpoot. Maar aangezien ze nog maar 2 1/2 is wou ik hem er graag nog aanhouden.

Mijn Roemeen zat dorp verderop, hoe stinkend ze daar al dan niet is aangekomen geen idee.

Ach wat spannend. Ik hoop dat het meevalt!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:28

Ik heb vandaag een mailtje gekregen met alle informatie over de aankomst van Marlin. Het komt steeds dichterbij *\o/*
Nu zit ik nog even met de tuin. Wij hebben aan een kant een schutting staan en aan 2 kanten een heg. Voor de heg/ inmiddels vrijwel in de heg, staat een hek met tuingaas van een meter hoog. Deze hebben we neergezet omdat onze vorige honden onder de heg door gingen.
Nu vraag ik me af of dit veilig genoeg is, of dat ik hem de eerste tijd het beste aan een lange lijn in de tuin kan laten.
Boven het hek groeit de heg dus, tot ruim 2 meter hoog. Onze katten gaan hier nooit doorheen, maar theoretisch is het met het nodige gewurm wel mogelijk denk ik. Afhankelijk hoe graag hij de tuin uit zou willen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:33

Ik heb gewoon paardenstroomlint om mijn tuin/weiland. En als ik buiten ben, staat daar ook geen stroom op. Ze kunnen er dus zo uit (heeft ZhuZhu ook wel gedaan en ik moet haar nog in de gaten houden). Maar ik had weinig zin om alles af te zetten. Kwestie van aanleren waar de grens ligt. Maar ik laat mijn honden dis ook nooit zonder toezicht buiten. Mijn buren doen dat wel en die hebben inderdaad overal hek met haag. Hond gaat daar niet uit. Maar als jij buiten bent als he hond dat ook is, kun je het in de gaten houden. De eerste tijd ging ZhuZhu wel aan de lange lijn. Maar nu, ook al moet ik alleen even naar de wc, de honden moeten dan mee naar binnen.

Ik denk dus, mits je het in de gaten houdt, dat je tuin zo prima is.