Zo, thuis van het werk. Nog even een reactie waar ik er een paar uitpik, om mezelf dan maar weer eens te verantwoorden.
Little_Gift schreef:Trouwens, je antwoordt handigerwijze wel niet op de vragen die je gesteld worden hé? Ook dit bewijst dat het allemaal je petje rijkelijk te boven gaat en je dus "in de kern" niet weet waarover je het hebt... nogmaals, niets mis mee, maar noem de rest, die wel weet waarover ze het hebben, dan geen lafaards en beulen aub, dan kunnen die mensen nog best wel meevallen en jou het één en ander bijbrengen zelfs!
Op zowel jou vragen als die van Mirriej heb ik bewust geen antwoord meer gegeven, waarom zou ik als jullie beide al aangaven me niet meer serieus te nemen. Dat is prima, maar dan verwacht niet van mij dat ik op jullie vragen antwoord zal geven. Zeker niet op de toon wat je bericht uitstraalt.
Pet te boven, nee hoor. Bij kunnen leren, ja hoor. Inmiddels drie jaar Agility en al véél geleerd, en dat kan nog veel meer. Maar achterlijk ben ik ook niet.
Nogmaals, ik heb niemand persoonlijk laf en al helemaal geen beulen genoemd, de manier van trainen wel. Ik vind die manier van trainen niet eerlijk tegenover de hond. Maar het bericht waar ik bovenstaande quote uit haalde werd duidelijk dat jij Agility niet voor de lol doet maar dat jij hard op hard wilt presteren, prima, maar dan hebben wij een totaal andere visie van Agility.
Little_Gift schreef:Net het NIET inzien dat de snelheid dé opgelegde moeilijkheidsgraad was in de parcoursen op crufts, toont dat je nog lang niet weet waar de klepel hangt in het ganse agilitygebeuren...
Uiteraard snap ik dat daar een moeilijkheidsgraad ligt, maar dan nog vind ik het jammer dat zoiets de enkele moeilijkheid is. Tanja liep voor Nederland en liep netjes, kalm en beheerst, niet snel, wel foutloos. En dan spelen ook veel andere factoren mee. De hal, de hitte, de spanning etc, maar toch vond ik de parcoursen voor een Crufts niet moeilijk genoeg, het had spannender gekund. Het allerlaatste parcours was namelijk wel uitdagend in mijn ogen, en die was niet ingesteld op pure snelheid.
mirriejj schreef:@Kim, ik vind je reactie aardig onnozel, eerst kraak je mensen af en nu moeten ze zelf weten hoe ze trainen?!
Do I need to say more?
Nergens heb ik mensen afgekraakt, alleen mijn mening gegeven, waardoor mensen zich direct op de tenen getrapt voelden. Ik heb nergens gezegd dat ze niet zelf mogen weten hoe ze mogen trainen, voor mij part trekken ze hond aan een vangstrop over het parcours en schoppen hem bont en blauw de tunnel in. Ik zal dan mijn mening daarover geven en zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, dat als ik het zie ik hun hetzelfde behandel. Maar als iemand op die manier traint, nouja prima dan want veranderen kan ik het ook niet.
mirriejj schreef:Ik vind dat je aardig vol van je zelf bent. Terwijl als ik je filmpjes bekijk, ik geen hond en handler zie waar potentie in zal zitten om landelijk in de top mee te lopen.
Daarnaast stellen in mijn ogen de wedstrijden van de ARL niet veel voor, daarom dat ik ze ook niet loop. Maar dat is MIJN mening.
Nu ben ik zelf ook geen tophandler en Tender tikte veel latten ook dankzij mij. Maar mij zul je ook niet horen opscheppen over het feit dat wij zo geweldig lopen.
"Vol van mezelf" is dus trots, ik ben oprecht trots op mijn hond, al loopt hij een Disk. Want zoals eerder aangegeven zijn de meeste fouten de schuld van de handler, niet die van de hond. En we zullen zie wat die 'potentie' doet, we spreken ons op dat gebied over een jaartje wel weer.
Even gespiekt waar je die filmpjes vond, ga er vanuit dat je die uit dit topic bedoeld, het laatste is van vorig jaar September en daar schrijf ik al het volgende bij:
KimD schreef:Mijn VP van afgelopen weekend, niet denderend, maar ach het heeft een beeld.
KimD schreef:Dit waren ook echt super makkelijke parcours... Ben ze zo nog niet tegen gekomen.
KimD schreef:Ja klopt, maar voor mij is dit geen uitdaging. Wat ik dus ook terug zie in het lopen.

KimD schreef:Dankjewel, ik vind hem juist nog te ongecontroleerd.

Zoals je dus kon lezen vond ik het zelf wel la-la, niks om trots op te zijn dus. Maar zoals eerder aangegeven gaan wij voor de lol en krijgt hij zijn beloning altijd. Ondertussen zijn we alweer meer dan een half jaar verder.
mirriejj schreef:Daarnaast stellen in mijn ogen de wedstrijden van de ARL niet veel voor, daarom dat ik ze ook niet loop. Maar dat is MIJN mening.
Nu ben ik zelf ook geen tophandler en Tender tikte veel latten ook dankzij mij. Maar mij zul je ook niet horen opscheppen over het feit dat wij zo geweldig lopen.
ARL heeft inderdaad veel makkelijke rondjes, daar werken we aan. We willen meer uitdaging en meer overlapping met landelijk. Toch zijn er iedere wedstrijd ruim 120 lopers, een reservelijst, zijn er over de 200 licentiehouders en zijn die wedstrijddagen hartstikke gezellig. Daarbij is het voor beginnende wedstrijdlopers en honden perfect om ervaring op te doen en daar gaat het om. Dat jij niet meeloopt daar is prima toch, niemand verplicht je daar toe en bij ARL zal daar niemand wakker om liggen. Voor ons is de uitdaging daar ook weg, toch gaan we nog, het zijn gewoon fantastische dagen.
Little_Gift schreef:Niet fijn hé als iemand jou op dezelfde toon te woord staat als jij eerder deed?
Tjeezes, ik mis hier écht de "vind ik leuk" knop

Toch kan ik bij mij deze toon niet terug vinden, dan is dat helaas een vorm van interpretatie. Maar goed, als het lontje eenmaal brand dan fikt 't ook.
mirriejj schreef:Ik denk dat je zelf dan gewoon op moet letten met wat je hier zegt Kim, want als je mensen aanvalt in hun manier van trainen, dan kun je verwachten dat je daar commentaar op krijgt.
Dat kan, is ook niet erg, kan wel op een nette manier. En nogmaals zoals aangegeven kan iemand er op een normale manier op gewezen worden als iets lomp of onhandig overkomt. Maar om er met twee man over heen te vallen, ook dat vind ik niet netjes.
Little_Gift schreef:KimD, misschien is het een idee om dan eens je berichten na te gaan en een ander niet laf en onwelkom te heten omdat ze een trainingsmethode toelichten die dan nog niet eens negatief is voor de hond in kwestie.
"Onwelkom", dan voel jij je al snel onwelkom. Als je nou eens een andere toon had aangeslagen. Ik denk eerder dat jij jou berichten even moet terug lezen.
Little_Gift schreef:En hé, je bent trots op je hond en de prestaties van je hond, uiteraard! Dat is alleen maar top! Zou ik ook niet anders willen en je hebt dromen, net goed! Moet je hebben!
Absoluut!
Maar val een ander niet aan om iets dat je zelf niet kan snappen, vraag het dan eerst en als je het dan helemaal begrijpt en snapt, kan je nog oordelen om het niet zelf te hanteren of toe te passen en je er tegen of bij te scharen.
Dan komt alles wat anders over, snap je?
Het ging goed met de toon in dit bericht, tot het dikgedrukte. Was dat nou nodig? Er zit een ondertoon in dat bericht wat wederom niet als prettig wordt ervaren. Het komt een beetje over als iemand schoppen die al tegen de vlakte ligt.
Opvallend genoeg alleen maar quotes van LG & Mirriej, net die twee die me niet meer serieus kunnen nemen. Gek hè? Net de twee mensen die zich door mijn woorden op de staart voelen getrapt. En ja, in die laatste zin zit inderdaad een ondertoon, want wat ik wil duidelijk maken is dat ik me zo netjes mogelijk heb proberen te houden, zonder iemand persoonlijk aan te vallen, maar dat jullie beide daar absoluut geen problemen mee hadden.
Machie leverde ook reacties, en toch stoor ik me daar niet aan. Ze blijven netjes en sociaal, dat kan ik waarderen, en daar zal ik dan ook op reageren, bovenstaande niet.
Zo, of jullie het nu hebben gelezen of niet, ik ben mijn ei kwijt. Op een normale manier, nu kan ik zonder geweten het topic verlaten. Nogmaals jammer, erg gezellig mensen en vind de filmpjes en foto's erg leuk om te zien, zeker van de andere sporten dan agility, maar helaas is het op deze manier niet mogelijk.