gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:03

Wat fijn!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:04

Super!

Weet iemand hier een goede opvang in Noord Holland die verstand van groepskoppelingen/triokoppelingen en die dit vaker heeft gedaan? Dit ivm koppeling van een drietal ;)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:35

Nee sorry...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:38

Jaaa! Ik ben echt blij dat m'n intensive zorg z'n vruchten af heeft geworpen en dat m'n oudje er nog is!

Eoweyn, ik ben niet zo bekend daarboven maar is het een idee om de opvangen die daar zitten te bellen en je vraag te stellen?
Heb je problemen met je trio?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:14

Ik ben nog bezig met koppelen, ik ben alleen te bezorgd en durf daarom niet door te zetten.. Zal eens contact opnemen met een paar. Zitten er helaas niet zoveel..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:25

Oké, dacht dat je ze nu allemaal al gekoppeld had!

Hier zit er ook maar 1 (zo ver ik weet) dus geen idee hoe het daarboven zit.

Ik ga over 1,5 week koppelen, ben benieuwd!

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:30

Hallo! Ik wil mij eigenlijk ook wel melden en mee kletsen over mijn 2 nijnen.
Dit is het verblijf waar ze in zitten:
Afbeelding

Dit is in gebruik als katten en konijnen-ren. De katten zitten er maar een paar uurtjes per dag in dus de rest van de dag hebben de konijnen de hele ren tot hun beschikking. Als de katten er in zitten kunnen de konijnen gebruik maken van het rechter-gedeelte waar ze lekker kunnen graven. De foto is gemaakt toen de ren net klaar was ondertussen is het iets veranderd en opgeruimd zal binnenkort een nieuwe foto maken. De ren in het geheel is 4 bij 4 mtr dus ruim zat denk ik voor 2 nijnen?

Dan nu de bewoners:
De voedster Lisa:
Afbeelding

Afbeelding
De ram Sjeng:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo hebben ze eerst een tijd gewoond:
Afbeelding

Waar ze samen voor dit hebben gezorgd :) (was absoluut niet de bedoeling ze waren verkocht als 2 vrouwtjes, ik heb daarna meteen het mannetje laten helpen, dus deze 'ongelukjes' gebeuren niet meer) ze hebben allemaal een liefdevol huis gevonden.
Afbeelding
Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:30

Wat een leuke konijnen! Mooi verblijf ook!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:24

_Tarzan schreef:
Oké, dacht dat je ze nu allemaal al gekoppeld had!

Hier zit er ook maar 1 (zo ver ik weet) dus geen idee hoe het daarboven zit.

Ik ga over 1,5 week koppelen, ben benieuwd!

Was in principe ook zo, tot Flip een ontstoken oogje kreeg en voor haakjes moest. Jillz bleef op hem jagen dus ik heb hem apart gezet, samen met Bliksem. Als ie beter is heb ik een afspraak bij de opvang hier in de buurt.

Mooi! 4 x 4 is een oppervlakte van 16m2, zeker groot genoeg dus!

<3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:20

Ahzo eoweyn, hopen dat de opvang je kan helpen!
Mooie foto's!

Marjank, wat een mooi verblijf en leuke konijntjes!

Hier nog een vraagje, m'n oudje plast opeens nogal oranje/rood .. Kan dit door de vele wortels komen? Hij heeft er minstens 1 per dag gegeten (hij at z'n brokjes niet toen hij ziek was maar wel wortel, vandaar de hoeveelheid).. Of kan dit niet en is het iets anders?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:13

Ja, oa wortels kunnen de urine laten verkleuren

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:31

Hoi, Heeft iemand misschien een idee voor ons hok? We hadden een nieuw hok gekocht omdat we 2 nieuwe dwergkonijntjes wilden maar die blijken veel groter! Nouja dat is dan niet zo'n probleem, maar het hok wordt nu best wel krap voor ze... Met goed weer gaan ze ook elke dag in hun rennetje, maar met slecht weer kan dat dus niet.

Hieronder even een fotootje van ons hok en iemand misschien idee hoe meer ruimte kunnen creëren of evt maken?

Afbeelding

Hok staat inmiddels al wel op een vaste plek met aarde ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:48

Thnx eoweyn, dacht het al maar denk vraag maar voor de zekerheid :=

Rowantje, ik zou er gewoon een grote vaste ren bijmaken dan is het probleem opgelost :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:08

@Rowantje; een ren eraan vast maken, hebben wij hier ook gedaan :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:38

Inderdaad een vaste ren eraan. Je hebt bij zooplus fijne dichte rennen voor niet teveel geld.

Ik heb een hoop wcrollen, wil er wat leuks mee doen voor de nijnen. Jullie een idee? Heb al een doos waar ik ze inzet, en doe er soms hooi en snoepjes in. Maar verder? :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:56

*\o/* Flip z'n oog was aan het genezen!

Was, ja. -O- _-:(

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:14

Oef, wat heeft ie gedaan?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:30

Een oud wondje waar vermoedelijk een stofje in is gekomen wat daarna is gaan ontsteken..

Zo was het 1,5 week geleden:
Afbeelding

En ben nu al langer dan een week aan het zalven..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:30

Ziet er toch al beter uit niet?

Pff jongens, jullie moeten me helpen.. M'n oudje loopt nu tijdelijk in huis dus als ik thuis ben staat z'n kooi open en huppelt ie vrolijk wat rond.. Zo vallen er ook nog wat keuteltjes hier en daar dus die veeg ik mooi elke keer met stoffer en blik op..

Tot net dus, ik veeg de keutels bij elkaar, hangt meneer aan m'n hand, echt vol gebeten!! Hij ging meteen weer de aanval in en nadat ik mijzelf even voorzien had van een pleister (en een broek had aangedaan voor het geval dat) wilde ik verder met keutels opruimen maar meneer kwam meteen aanvallend op mij af, viel mij aan, stoffer is aangevallen en hij liet gewoon niet meer los! Ik heb een matje op de vloer liggen, ook daar zijn stukken uit gescheurd...

Ik heb meneertje al een dikke 8 jaar en hij heeft nog nooit gebeten, is de liefste die je je kunt voorstellen, dus help wat is ermee aan de hand? :=

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:33

_Tarzan schreef:
Ziet er toch al beter uit niet?

Pff jongens, jullie moeten me helpen.. M'n oudje loopt nu tijdelijk in huis dus als ik thuis ben staat z'n kooi open en huppelt ie vrolijk wat rond.. Zo vallen er ook nog wat keuteltjes hier en daar dus die veeg ik mooi elke keer met stoffer en blik op..

Tot net dus, ik veeg de keutels bij elkaar, hangt meneer aan m'n hand, echt vol gebeten!! Hij ging meteen weer de aanval in en nadat ik mijzelf even voorzien had van een pleister (en een broek had aangedaan voor het geval dat) wilde ik verder met keutels opruimen maar meneer kwam meteen aanvallend op mij af, viel mij aan, stoffer is aangevallen en hij liet gewoon niet meer los! Ik heb een matje op de vloer liggen, ook daar zijn stukken uit gescheurd...

Ik heb meneertje al een dikke 8 jaar en hij heeft nog nooit gebeten, is de liefste die je je kunt voorstellen, dus help wat is ermee aan de hand? :=

Is hij gecastereerd of niet? hij kan ook pijn hebben merk je soms iets anders aan hem behalven het bijten ?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:37

Tarzan, mijn beide konijnen beginnen te grommen en gaan in de aanval als ze een bezem of handveger in hun buurt zien bewegen. Wellicht heeft hij je hand aangezien voor een handveger (indringer).

Het kan zijn dat hij door zijn ziekte en het geven van medicatie (stress) wat banger is geworden en daardoor zo gereageerd heeft op je handveger.

Nadat mijn ram gecastreerd is moest ik hem pijnstilling en antibiotica geven onder dwang. Weken erna kon hij nog wel eens grommen naar mijn handen. Hij was ook tijdelijk een stuk angstiger.
Het heeft echt weer even geduurd voordat hij terug de oude was.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:43

Zit er een andere geur aan het veger en blik? Van andere konijnen? Heb er twee die ook flippen dan. Rambo is waarschijnlijk mishandeld ermee, Jillz is gewoon heel dominant en wordt boos van andere geuren.
Komt misschien wel door het medicatie geven.

Het ziet er wel beter uit.. Maar voor een week smeren niet goed genoeg. Het is rustiger, minder dik en minder rood, maar is wel weer meer gaan ontsteken ineens. Kom er ook achter dat de zalf zonder antibiotica is :/
Wil voortaan m'n eigen vaste dierenarts

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:07

Love animals, hij is nu een maand ongeveer hormoonvrij.. Ik merk dat hij langzaam weer de oude wordt, actiever en beter eet, verder eigenlijk niks.. Hij was tot net nog de altijd lieve en volgzame Sam, hij was 10 min daarvoor nog bij mij komen kijken in de keuken..

Delphi, had hij maar gegromd, hij viel gewoon uit het niks aan.. Het rare is dat hij nu een week binnen zit en ik sinds een week de keutels al opveeg dus niks nieuws voor hem lijkt mij.. Hij krijgt nu ook sinds 3 dagen geen medicijnen meer dus lijkt mij sterkt dat hij zich dan nu pas uit, maar zou natuurlijk kunnen!

Pff denk je alles te hebben gehad hangt je konijn aan je hand, is nog best een flinke hap uit ook := maar goed dat ik 2 jaar terug een tetanus boost heb gehad!

Het rare vind ik dat ik denk dat hij geen pijn meer heeft, alle wonden zijn nt genezen.. Maar zou uiteraard wel kunnen, iets wat ik niet zie ofzo

Ohja, de veger staat al sinds een week alleen maar op de kamer waar hij zit dus geen andere geurtjes..

Schrok mij kapot toen hij dat deed, mijn god wat een vals konijn was het opeens .. Z'n hart gaat nu ook als een dolle te keer dus heb m in z'n hok gezet en licht uitgedaan zodat ie kan gaan slapen!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:09

Hmm ja voor een week smeren zou je denken dat het beter uitziet, welke zalf heb je gekregen?

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:42

_Tarzan Wat naar voor je eerst de ziekte en nu dit weer en natuurlijk de grote hap uit je hand := wat zou dat pijn hebben gedaan zeg :? hopelijk is hij snel weer lief en is het niks