Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:54

Ymor schreef:
Ze zijn natuurlijk ook klein en hebben weinig behoefte. Hoe voelt ze aan? Kan je haar ribben makkelijk voelen? Zit er een laagje overheen?

Dr zit wel een klein laagje over, vandaag heeft ze maar echt twee likjes gedronken en een stuk of 10 brokjes gegeten

SharonIndezz

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:56

Je zou evt haar brokjes wat kunnen weken... mijn hondjes vonden de brokjes in het begin te hard.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:02

Ze is waarschijnlijk ook nog erg onder de indruk van alles. Hou haar goed in de gaten. Vooral haar gewicht en of ze actief blijft. Mocht dat minder worden dan kan je inderdaad brokjes weken oid. Als ze gewoon goed blijft is haar behoefte gewoon niet groot.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:13

Dat ga ik is even proberen wel een goed idee en dan krijgt ze ook wat vocht binnen. Heel actief is ze niet, ze is heel rustig en slaapt veel

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:34

Wat een leukerd!! Heb je van de fokker brokjes meegekregen? Of heb je zelf iets gekocht? Als je iets anders geeft is de overgang namelijk wel erg groot en chi’s zijn vaak nogal kieskeurig. Bel de fokker anders even voor het merk, dan kan je zelf langzaam aan ander voer wennen. Zet haar regelmatig bij het water. Ze moet drinken anders droogt ze uit. Eten moet ze ook, maar ook al is 10 brokjes misschien niet veel, het is in ieder geval iets.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 22:08

Waar komt het hondje vandaan? Is het hondje gezond? Heb je het hondje na laten kijken bij de dierenarts? Niet actief klinkt mij niet als een gezonde Chihuahuapup. Over het algemeen zijn dat drukke terror monstertjes :D Wat voer je?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:19

Sofie at als pup ook erg slecht, brokjes een beetje weken in warm water is win win: sterke geur, zachter en meteen vocht binnen. Werkte bij sofie vaak wel om haar in ieder geval iets te laten eten. Verder heb ik destijds maag geprobeerd het los te laten en ze is gewoon groot geworden! Nog steeds eet ze soms een dag niet.

Is ze helemaal niet actief of speelt ze wel regelmatig even en gaat ze dan weer slapen? Pups slapen veel, maar er hoort wel leven in te zitten natuurlijk

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:33

pipo schreef:
Wat een leukerd!! Heb je van de fokker brokjes meegekregen? Of heb je zelf iets gekocht? Als je iets anders geeft is de overgang namelijk wel erg groot en chi’s zijn vaak nogal kieskeurig. Bel de fokker anders even voor het merk, dan kan je zelf langzaam aan ander voer wennen. Zet haar regelmatig bij het water. Ze moet drinken anders droogt ze uit. Eten moet ze ook, maar ook al is 10 brokjes misschien niet veel, het is in ieder geval iets.

Ja heb brokjes mee gekregen en die krijgt ze nog, het gaat nu al wat beter ze is nou ook al een beetje meer aan het indekken en spelen. En drinkt en eet nu wat meer.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:35

Limoen schreef:
Waar komt het hondje vandaan? Is het hondje gezond? Heb je het hondje na laten kijken bij de dierenarts? Niet actief klinkt mij niet als een gezonde Chihuahuapup. Over het algemeen zijn dat drukke terror monstertjes :D Wat voer je?

Nee heb het hondje niet na laten kijken, heb dr nou twee dagen en ze moet volgende week voor dr prik dus dacht dan kan ze gelijk kijken.
Ze begint nu inderdaad zich als een klein monstertje te gedragen dus het gaat de goede kant op haha. Denk dat ze erg moest wennen.
Ik voer royal canin.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:36

Nog even een vraagje, ik had op internet gelezen dat het beter is om vers vlees te geven. En dat je die ook in van die rollen heb. Vanaf wanneer kan ik haar daar aan laten wennen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:05

Dat kan je nu al doen, maar ik zou haar eerst laten wennen. Ook eten per portie. Dus dan niet de hele tijd een bak voer neerzetten. Krokante brok en vers vlees is namelijk geen goede combinatie. Die brokjes drijven in de maag terwijl het vlees naar beneden in de maag zakt. Je zou bv smorgens vroeg vlees kunnen geven en dan ( normaal na 8 uur,maar dat is niet goed voor een pup) in de middag en avond brok of helemaal gelijk overzetten op vlees. Maar zorg eerst dat ze goed eet zodat ze niet te erg terugvalt.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:08

pipo schreef:
Dat kan je nu al doen, maar ik zou haar eerst laten wennen. Ook eten per portie. Dus dan niet de hele tijd een bak voer neerzetten. Krokante brok en vers vlees is namelijk geen goede combinatie. Die brokjes drijven in de maag terwijl het vlees naar beneden in de maag zakt. Je zou bv smorgens vroeg vlees kunnen geven en dan ( normaal na 8 uur,maar dat is niet goed voor een pup) in de middag en avond brok of helemaal gelijk overzetten op vlees. Maar zorg eerst dat ze goed eet zodat ze niet te erg terugvalt.

Ja beter nog even mee wachten dus, ze is er natuurlijk nog maar heel kort dus eerst effe lekker laten wennen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:28

Sofie heeft ondertussen van mijn vriend een schaap gekregen haha. Er ligt een klein comfortabel stinkdiertje in schaapskleren op de stoel in mijn studeerkamer nu.

Afbeelding

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 06:52

Hahaha lekker ding!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:34

Oke hier ben ik weer met mijn vragen, het eten en drinken gaat trouwens heel goed nu. En het is echt een klein monstertje en ze heeft geregeld dr gekke half uurtje hahah. Maar het is mijn eerste hondje( heb vroeger wel honden gehad maar dat was bij mijn ouders dus heb nog nooit een hond echt opgevoed) en ben best onzeker om iets fout te doen of dat ik haar ga verpesten of zo.
Nu is het zo dat ze gek is om te spelen en dat doe ik dus ook vaak met haar. Ik ben commando’s aan het leren en het zitten gaat al super. Maar nu dus het probleem, met spelen bijt ze heel vaak, en ik Google me rot. En op de ene site staat er gewoon laten doen en op de andere staat een speeltje geven en negeren. Maar wat is nou het juiste ? Ik ben zo bang dat het later een krengetje word die echt hard gaat bijten. En sommige mensen zeggen dat het wel over gaat ma het tanden wisselen.

Oke probleem twee, ze heeft vandaag twee keer gegrommd naar mijn dochter toen ze haar aan het aaien was en wou dr bijna bijten. Ik heb toen hard gezegd NEE, heb niet echt het gevoel dat ze onder de indruk was maar ja.
Is dit normaal gedrag bij een chihuahua pup? Of moet ik me zorgen maken?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:14

Pups onderzoeken door bijten. Maar wees duidelijk. Nee of foei en een speeltje geven werkte hier prima.
Wat je dochter aangaat, lag ze te slapen of zo? Leer je dochter om haar te aaien als ze naar haar toe komt. Zeker niet als ze slaapt of bv aan het knagen is op een speeltje. (Dat is jouw taak, leren delen). Maar ook duidelijk aangeven wat gewenst of ongewenst gedrag is.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:44

pipo schreef:
Pups onderzoeken door bijten. Maar wees duidelijk. Nee of foei en een speeltje geven werkte hier prima.
Wat je dochter aangaat, lag ze te slapen of zo? Leer je dochter om haar te aaien als ze naar haar toe komt. Zeker niet als ze slaapt of bv aan het knagen is op een speeltje. (Dat is jouw taak, leren delen). Maar ook duidelijk aangeven wat gewenst of ongewenst gedrag is.

Ja ze was indd aan het slapen en heb ook tegen Mn dochter gezegd dat niet meer te doen. Dus hoef me niet druk te maken het is dus gewoon iets normaals.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:26

O heey ik ontdek dit topic nu pas. Wij zijn nu bijna 2 weken de trotse baasjes van kleine Dex. Hij word morgen 10 weken. Hij weegt nu al 1,4 kg en is gewoon een lief ventje. Dat heel snel leert.

Afbeelding

Dex is choco tan van kleur.
Eet heel goed zowel kvv als brok.
Hij heeft ook een lekker kontje :j

Afbeelding

Ik blaas gelijk het topic nieuw leven in.
Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/kZLXCZldR_Y

https://youtu.be/2bQrvTrb-pY

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:59

Haha die laatste foto <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:36

pipo schreef:
Haha die laatste foto <3

Daar was hij nog 8,5 weekjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:50

pipo schreef:
Ik merk dat de mijne ook wat dikker aan het worden zijn.. Ik geef vers vlees en heb verschillende hoeveelheden. de 2 kregen 40 gram, nu nog maar 30 met wat gekookte sperciebonen. (2x per dag) en de andere 2 zaten op 50/55 en krijgen nu 40. 1 is pup en krijgt dus nog "volop"en 1 is een neurootje dus krijgt nog steeds 50 gram. Allemaal krijgen dus sperciebonen bij. die vullen maar zetten niet aan. Ik geef ze 4 sperciebonen per voeding. (niet uit blik hoor, zit teveel zout in) Ik hoop niet dat je versvlees en krokante brokken samen voert , daar moet 8 uur tussen zitten.

Dat schijnt al achterhaald te zijn.
Het kan tegelijkertijd gevoerd worden. Wij voeren vers maar ook brok en houden geen rekking met 8 of 12 uur ertussen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:50

Kan best zijn, maar ik hou me er wel aan.
Geef tegenwoordig smorgens vers en savonds brok. Ik heb (grote rassen) gehad en ben er 2 verloren aan een maagtorsie. Als je het kan voorkomen daarmee doe ik het. En in mijn beleving is dit 1 punt daarvan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:33

pipo schreef:
Kan best zijn, maar ik hou me er wel aan.
Geef tegenwoordig smorgens vers en savonds brok. Ik heb (grote rassen) gehad en ben er 2 verloren aan een maagtorsie. Als je het kan voorkomen daarmee doe ik het. En in mijn beleving is dit 1 punt daarvan.

Het is niet te voorkomen volgens mij door brok en vers te scheiden dat is het punt. Voorheen werd dat wel gedacht :) Het kan natuurlijk ook geen kwaad om er wel zo'n tijd tussen te hebben maar het is niet noodzakelijk. Wij voeren vers maar trainen met brok en koekjes e.d kunnen ook gewoon tussendoor gegeven worden.

Dex snuffelt aan de bloemen.

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:37

Het risico van maag torsie is bij grote honden dan ook wel heel veel groter dan bij een chihuahua. Volgens mij bijna nihil zelfs.

Maar ik kan wel begrijpen dat je daar super voorzichtig mee bent als je het hebt meegemaakt ( vriendin van mij 2 weken terug nog met haar grote Zwitser)

Mja ik voer zelf vers vlees. Savonds. Maar overdag krijgen ze beloningen dmv brok. Of gedroogde snacks. Ik voer sochtends niet echt. Dan krijgen ze een gedroogde snack. Om een eetlepel vers vlees in meerdere maaltijden te verdelen vind ik geen doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:16

Vanmorgen had Dex zijn eerste teek al te pakken. Die had zich vastgezeten al maar nog geen bloed gezogen. Met de tekentang lukte het niet te klein en te zacht puppen huidje. Dus maar met mijn vingers verwijderd.. Yak.