Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:53

@ Daantj: Hoe kom je aan het ritten als ik vragen mag? Gekocht bij iemand of gered...??? Ik zie trouwens dat je in Hoogezand woont, woon ik ook (nouja Foxhol dan, gemeente HS :+ )

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:36

Had bestelling gedaan, waaronder een kokosnoot. Maat XL geschikt voor ratten... hmm niet dus. Zaten echt 3 mini gaatjes in voor muizen. Dus heb er 2 grote gaten van gemaakt en toch maar opgehangen. Maar ze vinden het best wel te doen :j

Afbeelding

Chillen in een kokosnoot :+
Afbeelding
^^ Hierboven zie je hoe klein het gaatje was... klein boogje nog.

KarmaWitch

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:54

Nouja meneer krijgt zeker zijn aandacht.
Zodra wij thuis zijn zit hij zeker niet meer in zn hokje.
We hebben hem in Hoogezand bij de Pet's Place vandaan.
Verder stond op zn kooitje 31-8-2012
Maar weet niet of dat geboortedatum is of dat ie daar is gekomen.

Verder was hij in het begin erg schuw en rende voor je weg maar was ook in 1 dag weer weg eigenlijk dat schuwheid.
Hij zit nu ook in mn nek. Vind ie heerlijk.

Maar goed. Hij red zich prima, we hebben verder ook van eten gehaald met dierlijke voedingstoffen erin enzo...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:14

Hoeveel aandacht jullie hem ook geven... jullie zullen nooit en te nimmer een soortgenootje kunnen vervangen! En sowieso is het niet goed om ratjes bij een DW te kopen... zo "steun" je de broodfok, terwijl de opvangs overvol zitten met leuke ratjes... en als je geen opvangers wil, kan je altijd nog beter reserveren bij een goede (!) rattery... :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:08

helemaal mee eens banjer!
dit filmpje is een goed voorbeeld van de gezelschap die ratten van elkaar hebben.
edit: daantje, ik had je tweede bericht nog niet gelezen dat er snel 1 bijkomt, helemaal goed!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:25

Oef Pet's Place in Hgz. Ja die ken ik, ben niet echt fan van hun. Kleine iniminie hokjes (vaak ook ratjes alleen) en geen verstand van ratten (volgens hun kan je gerust een Ferplast Mary gebruiken voor huisvesting van ratten, yeah right ).

Hoop dat ie gauw een vriendje heeft Daantj! :) Heb je ook foto's? Daar zijn we gek op hier :j

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:27

Heb foto's van mijn 2 kerels: :D

Tidus:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vito:
Afbeelding

Afbeelding

Mag ie open????
Afbeelding

hier doe je dat hoor vrouwtje :ja:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een schattige van hun samen
Afbeelding

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:33

Ahhh ik ben echt verliefd op het koppie van tidus.

Ik ben vndaag met bailey (mijn gecastreerde man) naar de dierenarts geweest. Ik ontdekte gister een bultje onder zn buik. Vanochtend weer naar gekeken en de bult was al 2x zo groot!! Gelijk de dierenarts gebeld en ik ben er vanavond heen gegaan. Bleek een soort zaadlijder ontsteking te zijn.dat kan voorkomen na ren castratie. Hij heeft het open gesneden zodat de troep eruit kon (dat was best goor). En schoon gemaakt. Zit nu een klein gaatje in zn buikje hihi. Maar hij begon thuis gelijk alweer te spelen en heen en weer te crossen dus hij heeft er.niet veel last van gelukkig :).

Pff ratten houden je wel bezig hoor :P

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:36

Ja lief hoofdje heeft ie he <3

Pfffoee je hebt weer wat beleefd dus. Beterschap met Bailey!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:23

Gelukkig is dat ook weer snel goedgekomen Ronnie!!

Ik ben echt verliefd op Vito!!

Ik ga ook wel een xtje foto's van mijn ratjes hier plaatsen xD ze zijn echt maf.
Kitana haar bijtprobleem is ook helemaal weg, t is echt een lievertje geworden <3

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:28

Saarr: Gelukkig :)

Mijn man bailey zit nu bij de vrouwen in de kooi, hij maakt er wel een groot zootje van maar verder voelt hij zich echt als een baas. Het verbaast me elke keer hoe speels hij is (zeker voor een man). Hij wil alleen maar spelen en drukte maken :P. Maar merk dat hij zo blij is om weer lekker bij zn soortgenootjes te zitten. Ze vechten niet, alleen af en toe elkaar pesten wie er wel en niet in het huisje mag. Maar dat komt ook snel wel goed :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:56

@ Saaarr: ik ben ook verliefd op Vito hahah :D Geweldige vent is het!

@ Ronnie: Super dat je kerel lekker samen met je dames zit! Hij zal zich nu vast een stuk beter voelen :D Vito is ook zo lekker speels, altijd spelen met mijn vingers en als ik eraan kom (of die nu slaapt of nie) hij komt meteen naar me toe gerend hihih. Een beetje pesten hoort erbij, dat zie ik hier ook wel eens bij mijn 2 kerels hihi. soms elkaar ff op de rug duwen onder wat gepiep fso mjaa er kan maar 1 de baas zijn he :D

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:12

@ Miranda: hé! Die groene opstapel bakjes in de kooi heb ik ook. Toevallig ook bij de action vandaan? :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:18

haha jaa die heb ik idd bij Action vandaan!! :D Wil ze graag in het bruin of zwart.. mjaa alleen nog lichtroze en blauw dacht ik :P helaas pindakaas hihihihi

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:26

Chico gaat nu erg goed, heeft vriendje niet meer te pakken gehad. Maar Zeus schijnt te piepen als hij hem op wil nemen.. Straks als ik thuis ben maar eens kijken wat er aan de hand is..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:32

@Ronnie: ratten zijn zulke taaie beestjes, het is niet te geloven waar ze allemaal zó van lijken te genezen. De rat van mijn man had van een soortgenoot (achteraf waarschijnlijk omdat hij een luchtje van een andere rat bij zich had) een lelijke grote jaap dwars door de zij gekregen, enorme scheur in zijn vel, maar een dag of wat later was het "gewoon" dicht, en nergens last van!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:51

Zoolgangster: Ja apart he! Maar zosnel als het verdwijnt kan het ook komen. Die bult die hij kreeg was binnen 1 nacht 2x zo groot geworden. Nu isdie helemaal weg en het gaatje dat de dierenarts erin heeft gemaakt is ook al netjes dicht :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:28

Potdorie, zou ik een ritten voor bij mijn mannetje nemen.. Gaat dat ineens niet door! En houden ze hem zelf :( Zit mijn mannetje moederziel alleen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:12

er zitten genoeg mannen in de opvang.. ik heb bv. 2 mannen van 22 mei in de opvang zitten.... :)
En ik weet dat er meer dan genoeg leuke mannen/castraten in de diverse opvangs zitten... :)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:41

Ik dacht, ik zal ze eens wat bezighouden mijn mannen. Ik wikkel snoepjes in krantenpapier en maak propjes met eten in en propjes zonder.. Zitten ze gretig te snuffelen, heb ik het gevoel dat in plaats van het papiertje een beetje open te prutsen knabbelen ze recht doorheen het papier.. Kan dat kwaad? Want ik heb wel krantenpapier gebruikt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:29

Banjer schreef:
er zitten genoeg mannen in de opvang.. ik heb bv. 2 mannen van 22 mei in de opvang zitten.... :)
En ik weet dat er meer dan genoeg leuke mannen/castraten in de diverse opvangs zitten... :)

Dat klopt, maar veel mensen willen hun rat niet alleen wegdoen, enkel in koppeltjes en 3 ratten dat gaat mij net weer iets te ver.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:35

In de opvang zijn ook genoeg die alleen mogen verhuizen, ligt puur aan de leeftijd van jou ratje en het ratje wat je op het oog hebt. Als ze van dezelfde leeftijd zijn kan er gerust 1 ratje naar je toekomen. Alleen als de opvang maar 2 opvangers heeft bijvb dan kan ik me indenken dat ze voor beide tegelijk een huisje zoeken.
(de mannen bij Banjer bijvb zijn broertjes, hun zitten altijd al samen, dan zou ik ze niet zo makkelijk scheiden, vind ik weer zielig dan snap je?)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:00

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:54

Na de castratie een zaadlijder ontsteking gekregen. Dierenarts heeft het eruit gehaald. En dan heb je een gaatje in je buik :+
Deze foto was dezelfde avond nog.

Helemaal schoon, en geen bult meer:
Afbeelding

Mooie man
Afbeelding

Schurfie (de siamees) is echt een krengetje. Ze wil absoluut de baas blijven en daar heeft ze nog steeds strijd om met het mannetje.
Toch kijkt hij wel uit voor haar, dus het lukt dr tot nu toe nog om de baas te blijven.
Afbeelding

Uiteindelijk wil ze dan wel delen
Afbeelding

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:26

haha leuk :P
Die siamees ziet echt poepig uit <3