Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 20:42

Ik weet niet alles maar wel een aantal.
De 600 als het goed is Jan met Reece, Robin met Bheem en Marjolein met Djuke.
Bij de 500 Wendy met Q, Jessica met do-It en Kim met Nylah
Bij de 400 Claudia met Tex-Mex, Joost met Abeltje en Janne Lise met Dali.
Bij de 300 iig Kelly met Ace en bij de 250 Michelle met Fientje. Durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit klopt maar dit weet ik vrij zeker. Verder van de 300 geen idee want toen moest ik zelf m’n hond inlopen :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 21:01

Thanx,
Ik begreep uit het bericht van Aline, dat Femke en Nathalie en Michelle bij de 250 gekwalificeerd zijn.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 23:27

fannetje schreef:
Voor degene die geweest zijn, weten jullie wie er geplaatst zijn voor de biatlon? Er zou gisteren al wat geplaatst worden, maar kan nogsteeds niks vinden...

Ik weet het alleen van de 500

Wendy met Q
Kim met nylah (aussie.. *\o/* )
Jessica met do-it
Reserve jan met pink

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 23:30

Meld me ook weer!

Senna is 19mnd en we zijn gestart met trainen bij Kim in Dalen. Ze gaat pakt het super op! Ik moet wennen aan haar snelheid. Maar ook dat komt tzt vast goed..

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 02:38

Fijne feestdagen allemaal!

Afbeelding

Met beetje geluk 1 januari weer wedstrijd en 4/5 Jan doe ik mee met de clubmatch dus we kunnen kilometers maken :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 09:35

Welkom Bo, veel plezier. Zijn jullie pas net begonnen of hebben jullie al iets van pre gehad.
Shaya, hoezo weet je nu nog niet of je 1 januari mee kunt doen? En waar is dat? En daarna dus clubmatch, altijd gezellig. Kilometers maken, heel belangrijk.

Gaat er nog iemand naar de kerstwedstrijd morgen? Wij zijn daar wel iig.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:31

@fannetje Kerstwedstrijd is in Boxtel toch? Had het wel super leuk gevonden maar we gaan niet.
@Shaya wat een leuke foto <3 Ook fijne feestdag gewenst!! Alvast veel plezier met je wedstrijden.
@Bo Welkom terug. Bij Kim zit je wel goed. Veel plezier met alle trainingen!
@Levita wel echt super gaaf om er aan mee te doen. Zal een mooie ervaring zijn geweest.
@Diandra super gaaf en je zat al best dichtbij. Veel succes en plezier alvast voor de pentatlon selectie. Voor ons was het echt nog even te vroeg om mee te doen met deze selecties. Misschien volgend jaar.

Wij zijn maandag bij Heukels orthomanueel dierenarts geweest voor controle. Sowieso voor Derlie met hem ga ik nu jaarlijks heen voor zijn rug. Fire ook meegenomen. Derlie was heel hard nodig hij heeft een stevig behandeling gehad om alles weer los te krijgen. Fire had maar 2 kleine puntjes die zo weer recht/los gemaakt waren.
Wij hebben nu even een week agility rust gaan nog wel met balans en coördinatie bezig en verder lekker wandelen. 4 januari hebben wij weer wedstrijd in Koudum RvB.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 15:21

Hier is het ook rustig.

Doe ook eigenlijk weinig met ze. Echt even lekker vakantie.
Simba moet sws rustig aan doen maar Jinn en Jaxx gaan gewoon even in de flow mee.
Lekker botjes kauwen en af en toe wel wandelen maar ook weinig

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:17

@mandje, klopt idd.
Fijn dat de hondjes weer gecheckt en losgemaakt zijn. Kunnen ze er weer even tegen.

JJ even rust kan geen kwaad.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 00:17

JJ ik heb helaas ook ervaring met een “simpele” miststap. Mijn rottweiler heeft toen tijdens een wandeling haar been gebroken. Ik stond erbij en ze deed echt niks geks (pakwerk ipo behendigheid alles gedaan vroeger) nu gewoon tijdens het lopen krak… het was ook gewoon een mini piepje van auw… meteen bij de dierenarts langs gegaan en haar onderbeen bungelde gewoon. Volgende dag meteen geopereerd en ook de revalidatie traject ingegaan. Viel niet mee voor een 62 kilo wegende hond. Orthopeed zei meteen geen verplichte benchrust want als je haar er dan uit zou laten zou ze alsnog rare kapriolen uithalen. Ik de hele bank gebarricadeerd zodat ze niet de bank op kon springen. Nee dan sprongen we toch op de tafel om op de bank te komen. Toen gewoon haar eigen gang in huis laten gaan. Wandelingen strikt aan de limiet gehouden en ze is er 12 mee geworden. Ik hou mijn hart vast als ik zie wat voor enge dingen de mijne nu uithalen. Eentje is laatst de flisotrap opgeklommen en van zolder afgesprongen omdat ze niet terug eraf durfde _-:( idioot…

Hier staat de agility op een laag pitje niet vanwege de hond maar vanwege mijzelf. Paar weken terug ben ik na de training naast mijn auto op de grond gevonden. Mijn hond was op mij gaan liggen en een van de andere honden van de groep wilde niet bij de eigenaar terug komen dus is die gaan kijken zodoende werd ik gevonden.
Een van de trainers werkt op de spoedeisende hulp en schoot te hulp. Ze konden geen pols vinden en zijn gaan reanimeren. Ik zit nog volop in alle onderzoeken maar als ik mij teveel inspan krijgt het hart geen zuurstof en stopt hij. Maandag moet ik opgenomen worden voor een scan.
Mijn collega’s en trainers hebben zich super ingezet en Mila in conditie gehouden. Tijdens het trainen loopt ze goed met hun mee alleen op de laatste wedstrijd (had ik al ingeschreven voor dit gebeuren) gaat ze toch op zoek naar mij.
Morgen heb ik mij toch ingeschreven voor de Hoopers wedstrijd. Ik wil het toch proberen voor mijzelf positief af te sluiten omdat er nog zoveel onzekerheid is. Ik mag 3 maanden geen auto rijden dus alles rondom de honden valt stil voor mij.
Ik ga thuis wat meer met ze aan de gang wat verschillende oefeningen en kunstjes en ook wat basis. In de hoop dat er toch een oplossing gevonden kan worden dat ik in de toekomst weer wat kan oppakken. Nu is een trap lopen al een dag taak. En zit er ook wel een kleine angst van de laatste keer die meespeelt. Maar ja morgen maar wat lol maken en gezelligheid opdoen!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 09:17

Pff dat is heftig Candalisa, dan heb je mazzel dat ze je op tijd gevonden hebben. Maar ik zou idd eerst maar even de onderzoeken afwachten, misschien is het wel goed te verhelpen en kun je daarna weer rustig gaan opbouwen. Beterschap!

De kerstwedstrijd was gezellig, vp een raakvlak gemist, jp een weigering ( geen flauw idee waarom en ook niet gefilmd, dus kan het niet terugzien), tunnelrace zat het koppie vol, dus was ze het 1e stuk er niet bij, laatste lijn was ze fantastisch, dus mooi afgesloten.

En nu is madam weer loops, dat blijven dus korte tussen periodes ( 23 weken).
5 januari weet wedstrijd, dan zit ze op haar hoogtepunt, eens kijken wat ze er dan van bakt ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 10:58

Wat heftig Candalisa, benieuwd naar de uitslag van je scan

@fannetje fijn dat je de wedstrijd goed hebt afgesloten

Wij mogen morgen weer lopen in Hoogerheide

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:55

Candalisa gelukkig hebben ze je gevonden. Heel veel beterschap en hopelijk vinden ze wat er precies aan de hand is en kunnen ze het oplossen. Lief dat ze met haar trainen.

Fannetje ik zou dat niet durven met een loopse teef. Ik denk dat Feya dan echt andere dingen aan haar hoofd heeft en de kans groot is dat ze dan wegloopt.
Wel lastig als er zo’n korte periode tussen zit.

Karin succes vandaag!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:59

Jeetje, candalisa, wat heftig! Gelukkig ben je gevonden en hebben ze je kunnen helpen.

23 weken is inderdaad kort fannetje. Sky is iedere 6.maanden loops en dat vind ik eigenlijk ook te kort. Helemaal omdat ze heftig schijnzwanger is daarna. Ben aan het twijfelen om te steriliseren.

Wedstrijden/trainen tijdens loopsheid is geen probleem. Sky heeft zoveel drive dat ze echt niet bezig is met de rest.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:43

@candalisa
Ook al zo'n stomme misstap. Ik moet eerlijk bekennen dat Simba zich prima rustig houdt. Alleen als er mensen bij ons komen issie helemaal gek.
Wel staat zijn pootje scheef en dat komt waarschijnlijk door dat het plaatje iets verzakt/verschoven is. Zal foto maken als ik er aan denk.
Er ligt nu standaard een botje in zijn bench en als die op is krijgt ie een nieuwe en voor de afwisseling eens een andere smaak maar al met al niks te klagen.

Wat heftig joh! Je schrikt je dood.
Hoop dat er wat uit komt zodat je gericht kunnen helpen bij je.

@fannetje
Klinkt positief met de kerstwedstrijd.
23 weken tussen de loopsheden is wel kort toch?
Heb reuen xD

@Karin
Succes morgen!
Ben benieuwd hoe het gaat met de palen en wip

--

Hier gaan we straks even lekker wandelen. Althans, met Jinn en Jaxx. Simba moet thuis blijven want we gaan een stukje weg en dan wordt het allemaal veel te lang.

Wel ga ik heel af en toe savonds een ommetje maken met Jinn en Jaxx en dan mag Simba mee op de arm. Af en toe lopen voor plasjes en natuurlijk voor de foto

Afbeelding
Dit was van de week een keer.

--

Gister avond naar de film Mufasa geweest en i love that. Echt. Ik vond het zo leuk maar ik ben stiekem simba/the lion king fan :P
TOen ik thuis kwam hadden we een surprise

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 16:32

Oeps, dat is een mindere verrassing -O- En idd 23 weken is heel kort, helemaal voor een Aus. Haar moeders zit op 8 maanden, daar had ik ook op gehoopt.

EW, trainen en workshop zijn geen probleem geweest, dus we gaan het zien. Ik verwacht weinig problemen met haar, ook na de loopsheid heeft ze geen last gelukkig. Het is wel de bedoeling dat ze een nestje gaat krijgen, mits er straks genoeg animo is voor pups van haar en ze gezond blijft natuurlijk.

Veel plezier morgen Karin!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:23

@jesdajinn hihi wat een surprise!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:00

Wij gaan morgen nog even lekker trainen. Veld ligt er goed bij.

Iemand leuke ideeen om te trainen?
Eventueel met plaatje

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:11

Ligt er volledig aan wat je wil trainen natuurlijk. Ik kijk af en toe op agility courses op fb, als ik inspiratie nodig heb.
Ik zou ook graag nog even trainen, maar met al het vuurwerk hier is dat een onbegonnen zaak. Ze zijn er hier zolang voor en dan vooral buiten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:12

fannetje schreef:
Ligt er volledig aan wat je wil trainen natuurlijk. Ik kijk af en toe op agility courses op fb, als ik inspiratie nodig heb.
Ik zou ook graag nog even trainen, maar met al het vuurwerk hier is dat een onbegonnen zaak. Ze zijn er hier zolang voor en dan vooral buiten.

Het onbreekt een beetje aan inspi :P
Kijk idd ook regelmatig op die fb. Altijd wel leuke dingen. Zal nog ff rond neuzen wat we kunnen doen.

Onze hs ligt op een industrie terrein dus weinig last van mensen en vuurwerk

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:45

Die van ons naast een voetbalclub met een grote parkeerplaats, dus je kunt wel indenken wat daar gebeurt...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:47

One minder dogs heeft iedere week een backyard training. Een klein parcours waar je verschillende technieken kunt trainen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:45

Heb kattenloop en wip geoefend en de check check.
Kattenloop super. Wip soms fout maar ziet er goed uit.
Check check gewoon rustig blijven oefenen. Even aandacht op zetten en dan komt t vast goed

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:24

En wat is check bij jou?
Bij mij is dat namelijk richting mij komen. Ik ken iemand waarbij dat de "in" is. En een flip zie ik ook wel....

Karin, hoe is het gegaan?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:33

Hier ging het niet, ben na het 2e rondje naar huis gegaan..
Kattenloop durft ze helemaal niet meer op daar, veel schudden ook weer. ze vond het weer spannend.
Dus we zijn lekker naar huis gegaan..
wel blij met wat race stukjes en paaltjes die na 2x herstellen dat dan weer wel, maar toen wel goed gingen. We hebben tijden gehad dat ze helemaal niks met die palen deed