Starten met kippen houden: how to?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haha1995

Re: Starten met kippen houden: how to?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 13:51

wij hebben hier ons gaas vandaan en hebben volière- gaas. https://www.giga-gaas.nl/gaas/volierega ... t/12x12mm/ hier vandaan .Onze ren is 5x10 en we hebben een keterhuis als nacht hok met een chickerguard er op.....Vroeger hadden we enkel het nachthok met chickenguard...Maar sinds de vos toen toch mijn hok heeft uit gemoord zitten ze vast..We hadden eerst ook 2 meter hoog met enkel een net...Maar de buizerds loeren op onze kippen dus is het net vervangen door een ingewikkelde gaasconstructie ivm de bomen....en een stuk met plastick golfplaat daar staat hun eten onder en drinken..
Wij lachen altijd om onze gouden eieren ..want van 4 krielen is de opbrengst minimaal ....

Wij zijn het kleinste voliere gaas gaan gebruiken want we hebben ook nog last van wezels...Ooit ons haantje helemaal leeg gegeten terug gevonden,en kel zijn velletje...
Noem mij een muts...Maar liever levende kippen in een mooie ren ,dan dode kippen in de wei ,al vond ik dat leuker...

XxLiEsJuHhxX

Re: Starten met kippen houden: how to?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

Hier zal de ren toch wel ongeveer een 20 x 10 worden denk ik. Of nog iets groter.

Die website is wel handig! Ik hoop dat ze eventueel naar Frankrijk ook verzenden. Fijne gaas hoeft van mij niet. Zo lang ze er zelf maar niet doorheen kunnen vind ik het goed. Ze gaan de nachten veilig naar innen opgesloten en overdags zal ook zeker regelmatig de deur van de ren open staan. Ze lopen nu ook "los" dus extra bang voor roofdieren ben ik nu niet.