Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:48

Nog meer puppy foto's, mijn puppy's zijn bijna 5 maanden oud! <3

Appa - Vihaan Aditi Mr. Lazarbeam, hij was de pup die 'over' was en hoewel er meerdere mensen gereageerd hadden en ik enorm getwijfeld heb over de juiste keuze in baasje, is dit een goede match!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lovis - Vihaan Aditi Mrs. Lazarbeam, zij is absoluut een kopie van Dana. Dana's echte mini me, in blikken, karakter én gedrag. Ik denk dat ik met Lovis ook geen betere match in baas had kunnen maken. Ze is een prinses en wordt op handen gedragen! :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Scott - Vihaan Aditi Dr. Lupo, het speciaaltje van het nest en de goedzak en chiller van het nest. <3

Afbeelding

Afbeelding

Sadie - Vihaan Aditi Watchtime Grace, qua uitstraling, bouw en karakter een kopie van Gandalf. Ook net zo'n smeerkees. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tommie - Vihaan Aditi Big Jiggly Panda, de pup met flinke opstartproblemen nadat hij verhuisd was. Daarna heeft hij ook nog giardia opgelopen, waarschijnlijk ook omdat de weerstand bagger was. Gelukkig nu helemaal gezond en groeit nog steeds goed, loopt ook niet achter. Hij is de enige reu wat zo klein en fijn is als mama.
Afbeelding

Afbeelding

James - Vihaan Aditi Mr. Muselk, ons terugkomertje. Hij is natuurlijk nog van ons maar woont bij een gezin. Daar gaat het gelukkig heel goed! Gaat mee naar het werk waar hij ouderen een fijne dag bezorgd. <3 Omdat hij nog van ons is zal hij later worden ingezet als dekreu, mits alles in orde natuurlijk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan mist nog Vixem, ik heb de foto's nog niet gemaakt. :') Vandaag samen met Kay vrij dus eens even kijken of het lukt. :D

Warboel

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:12

<3 Knappe smoothies! Echt een geslaagd nest Kim! <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:26

Wat zijn ze knap!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:47

KimD schreef:
Nog meer puppy foto's, mijn puppy's zijn bijna 5 maanden oud! <3

Appa - Vihaan Aditi Mr. Lazarbeam, hij was de pup die 'over' was en hoewel er meerdere mensen gereageerd hadden en ik enorm getwijfeld heb over de juiste keuze in baasje, is dit een goede match!

[ [url=m/OwiUM5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/65QP0n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g6GfyI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lovis - Vihaan Aditi Mrs. Lazarbeam, zij is absoluut een kopie van Dana. Dana's echte mini me, in blikken, karakter én gedrag. Ik denk dat ik met Lovis ook geen betere match in baas had kunnen maken. Ze is een prinses en wordt op handen gedragen! :=

[ [url=m/e0EaDm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FFMxls.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B1snc2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Scott - Vihaan Aditi Dr. Lupo, het speciaaltje van het nest en de goedzak en chiller van het nest. <3

[ [url=m/i5CGDT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wZWDTK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sadie - Vihaan Aditi Watchtime Grace, qua uitstraling, bouw en karakter een kopie van Gandalf. Ook net zo'n smeerkees. :')

[ [url=m/lfT5yK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oGgNKe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kAf0np.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tommie - Vihaan Aditi Big Jiggly Panda, de pup met flinke opstartproblemen nadat hij verhuisd was. Daarna heeft hij ook nog giardia opgelopen, waarschijnlijk ook omdat de weerstand bagger was. Gelukkig nu helemaal gezond en groeit nog steeds goed, loopt ook niet achter. Hij is de enige reu wat zo klein en fijn is als mama.
[ [url=m/q3xriu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PoJYlt.jpg]Afbeelding[/url] ]

James - Vihaan Aditi Mr. Muselk, ons terugkomertje. Hij is natuurlijk nog van ons maar woont bij een gezin. Daar gaat het gelukkig heel goed! Gaat mee naar het werk waar hij ouderen een fijne dag bezorgd. <3 Omdat hij nog van ons is zal hij later worden ingezet als dekreu, mits alles in orde natuurlijk!
[ [url=m/lQmLt1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0BunQx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2dGyVY.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan mist nog Vixem, ik heb de foto's nog niet gemaakt. :') Vandaag samen met Kay vrij dus eens even kijken of het lukt. :D

Ik heb toen je stream bekeken met de bevalling en daarna natuurlijk alle updates op Insta gevolgd. Wat is dit onwijs leuk om te zien <3

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:14

Omg all them Smoothies <3

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:23

Plaatjes hoor!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:30

Thanks! Ik vind ze ook erg goed gelukt! Ik vind het echt waanzinnig hoe goed je eruit kan halen wie een mama's kindje is en wie een papa's kindje. :D Daarnaast hebben ze als nest een aantal 'nieuwe' karakter eigenschappen die wel enigszins collie eigen zijn maar zowel mama als papa niet bezitten.

Het nest van Maze zal ik ook weer streamen, ik hoop het zelfs met meerdere cameras te kunnen doen, het was zo'n succes. :j Ook een leuke herinnering, alle streams zijn nog volledig terug te kijken. <3

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:20

Oh wat onwijs interessant! Wat voor nieuwe karakter eigenschappen heb je dan bijvoorbeeld ontdekt?

En heb je tips voor het uitzoeken van een pup? Wij mogen komende weken een voorkeur gaan aangeven maar eigenlijk weet ik niet goed waar ik naar kan kijken. Ja luisteren naar m'n gevoel :+ We willen echt een passend hondje dat haar plek gaat kunnen vinden met mij tijdens het runnen van de dagopvang. Maar ook thuis om kan gaan met de ziekte van mijn partner. Uiteraard is een groot deel daarvan een leerproces maar wellicht zijn er dingen waar ik bij het nest naar kan kijken?

Ik overleg ook met de fokkers dus het komt vast goed maar leer graag bij :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:29

ohhh wat leuk om te zien <3 Wat voor ras is het?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:42

Flux schreef:
Oh wat onwijs interessant! Wat voor nieuwe karakter eigenschappen heb je dan bijvoorbeeld ontdekt?

En heb je tips voor het uitzoeken van een pup? Wij mogen komende weken een voorkeur gaan aangeven maar eigenlijk weet ik niet goed waar ik naar kan kijken. Ja luisteren naar m'n gevoel :+ We willen echt een passend hondje dat haar plek gaat kunnen vinden met mij tijdens het runnen van de dagopvang. Maar ook thuis om kan gaan met de ziekte van mijn partner. Uiteraard is een groot deel daarvan een leerproces maar wellicht zijn er dingen waar ik bij het nest naar kan kijken?

Ik overleg ook met de fokkers dus het komt vast goed maar leer graag bij :)

In principe mochten de puppykopers bij mij niet kiezen, ze zijn meerdere keren op bezoek geweest vóór de pups en uiteraard toen het nest geboren was.

Tijdens het mailcontact is uitgebreid besproken wat ze zochten en verwachten.

De karakters van onze pups waren vrij snel goed zichtbaar, het was natuurlijk afwachten of dit ook zo door zou zetten maar dat was zeker het geval.

Ik had dus een bepaalde pup aan bepaalde mensen gelinkt. Daarna heb ik iedereen voor een voorkeur vanaf de foto's gevraagd en een voorkeur toen ze de pups ontmoet hadden.

Op één na waren mijn matches en de voorkeuren hetzelfde, de mensen waarbij het niet het geval was heb ik mee gesproken, zijn nog eens gekomen en waren het eens met mijn bevindingen. Nu achteraf is dat een super match, zij trokken gaandeweg het nest groeide ook steeds meer naar die pup wat mijn gevoel bevestigde en hun twijfel wegnam. Ik heb ze wel op het hart gedrukt dat ze bij de minste of geringste twijfel alsnog aan de bel moesten trekken maar dat was dus niet nodig.

Dus mijn tip, wees heel duidelijk in wat je zoekt en wat je verwacht, wat voor karakter de voorkeur heeft en vooral waarom. Dan komt het zeker goed. :j

----

Wat betreft de karakters, het hele nest zijn vocaal miemelig. Als ze hun zin niet krijgen gaan ze echt staan zeuren en zich vreselijk aanstellen. Ontzettend grappig want beide ouders hebben dat niet!

De teven zijn ontzettend zelfverzekerd vanaf het begin en dat zet goed door. Terwijl de reuen allemaal heel chill zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:43

IMANDRA schreef:
ohhh wat leuk om te zien <3 Wat voor ras is het?

Die van mij? Schotse Herdershonden (Lassie), of Smooth Collies want er zit geen haar op. Ik haat langhaar. :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:53

Mooie manier van matchen hanteer je KimD. :j Heel interessant.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:55

Leuk ras, kende ik nog niet :j

Heb je tips voor karaktertrekjes te herkennen in pups? Dat lijkt me nog wel lastig als kijker (ik ga straks ik hetzelfde bootje zitten haha, moet ook een voorkeur uitspreken en daarna gaat de fokker de pups aan kopers matchen).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:02

IMANDRA schreef:
Leuk ras, kende ik nog niet :j

Heb je tips voor karaktertrekjes te herkennen in pups? Dat lijkt me nog wel lastig als kijker (ik ga straks ik hetzelfde bootje zitten haha, moet ook een voorkeur uitspreken en daarna gaat de fokker de pups aan kopers matchen).

Die zijn er niet, als puppykoper heb je echt te weinig contact om dat duidelijk te zien. Pups kunnen ook heel anders reageren als er (bepaalde) mensen op bezoek zijn of als het drukker in huis is. Een fokker ziet ze dag in, dag uit.

Daarom vond ik de stream een leuke toevoeging, mensen konden vanaf het moment dat ik opstond tot het moment dat ik ging slapen meekijken in de werpkist / puppyren. De puppykopers konden zelfs 24/7 meekijken, dat gaf hun ook een duidelijker beeld van de hondjes en na de keuze kon iedereen zijn eigen pup bekijken.

Het zorgde wel voor afkickverschijnselen bij de mensen toen ik de laatste stream beëindigd heb. _O- Zelfs op het werk stond hij de hele dag op. :')

Edit:
Op de stream zag je dan dit soort dingen. <3

En dit, als je niet helemaal wilt kijken, vanaf 35 seconde is het grappig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 10:23

Hier gaat t selecteren van welke pup voor wie is ook op dezelfde manier als bij KimD.
Niet iedereen is t daar mee eens en dan geef ik waarom we op deze manier werken. Wat Kim hierboven al uitlegt. En voor wie dat niet matcht geef ik aan dat ze dan beter naar een fokker kunnen gaan die beter bij ze past.
Ik stuur veel filmpjes etc ook van nieuwe dingen ontdekken of als er andere mensen op bezoek geweest zijn.

Streamen doe ik ook, in zoverre voor een select groepje mensen. Een evt begeleidende fokker, de ouders van mn vriend en mn beste vriendinnetje. Maar verder niet.
Maar snap wel dat t voor veel mensen leuk kan zijn

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:37

Goed om te weten :j. Dat streamen is idd leuk om te zien! Leuke filmpjes :)) Ja we zijn wel van plan vooral naar de fokker te luisteren, die kent de pups natuurlijk beter. Maar omdat we straks wel vaker gaan kijken en op basis daarvan een voorkeur uit mogen spreken, vroeg ik me af of er dingen waren die ons op konden vallen qua karakter. Maar het klinkt idd wel logisch dat dat best kan afwijken.

Ik vind het een goede manier waarop jullie het aanpakken :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:45

Woops dubbelpost: bokt werkte niet mee, 'scuse me.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 06-04-22 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:48

Een fokker kan het ook fout hebben natuurlijk, dat hij of zij een match maakt waar jullie 0,0 gevoel bij of mee hebben. Dat is óók belangrijk om aan te geven, want het kan dan best zo zijn dat er in het nest geen match zit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:51

Thanks! Neem ik dat ook mee. Duurt nog wel minimaal een paar maandjes bij ons maar komt vast goed :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:58

Bij de fokker van Dana zijn afgelopen weekend 19 puppen geboren bij twee teven. Zij hebben de afgelopen jaren ongelooflijk veel pech gehad wat betreft fokken. Leeg, klein nest, bacterie. Daarna nog veel persoonlijke pech qua gezondheid. Eigenlijk zouden de twee teven niet zo kort op elkaar loops worden maar dat gebeurde uiteraard wel. Ze besloten de sprong te wagen en beide teven te laten dekken. Dan kun je er geld op inzetten dat je twee grote nesten nag verwachten natuurlijk. _O-

Leeloo is een (half)zus van Dana is mama geworden van tien pups samen met papa Gandalf, dat zal een aantal mensen bekend in de oren klinken.

Afbeelding

Wuti, de dochter van Leeloo is mama geworden van negen pups met papa Rusty, die is dan weer een broer van de moeder van Gandalf. :D

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:58

Leuk!!!

Ik werk inderdaad ook op de manier van KimD. En ook 24/7 een val er op voor de kopers :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:50

Echt super leuk die filmpjes. Heerlijk om te zien <3

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:51

Onze pup is inmiddels geboren. Ze doen het erg goed. De fokster matcht ze ook zelf bij de kopers. Dit wordt de 2de pup van haar dus ze weet wat bij ons past. Ik vertrouw helemaal op haar ervaring van meer dan 40 jaar. D'r is een bruin teefje voor ons!
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:59

Oh een dalmatiër, die vind ik echt fantastisch mooi. <3

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:18

Oeh een dalmatier! <3 geen ras voor mij, maar vind ze altijd wel speciaal om te zien. Zo heel vaak kom je ze ook niet tegen (ik niet althans)