Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:51

Sowieso al het feit dat Cody zich zooo niet prettig voelt met die hond erbij en dan in zijn eigen huis?
Ik zou die hond idd dan ook liever zien gaan als komen ja. Ik vind het ook echt heel erg onbeschoft dat ze het gewoon blijft doen, ondanks dat je dan al gezegd hebt dat je het niet wilt. Zo vreselijk irritant als mensen zo doen he. Kan ze wel ook gaan roeptoeteren dat die hond er eerder was, maar zo werkt het gewoon niet vind ik. Begrijpelijk dat dit frustraties met zich meebrengt!

Wat je wel kunt doen is kijken dat je vriend de aandacht geven aan de andere hond beperkt en dat op die momenten dat hij dan bezig is met de hond van je schoonmoeder, je Cody even probeert af te leiden bv. Dat je iig probeert dan te voorkomen dat ie die andere hond triggert om lelijk te doen - ook al vind ik het rete irritant dat jij moet gaan beperken/voorkomen in je eigen huis, maar als ze toch gewoon blijft komen dan zou ik wel zoiets proberen om voor Cody de stress zoveel mogelijk te beperken. En dat je vriend ook Cody dan bewust even lekker aandacht geeft tussendoor. En misschien met je schoonmoeder het er nog eens over hebben, dat haar hond gewoon regels moet leren in jullie huis als ie dan Persé mee moet komen en dat er gewoon streng opgetreden kan worden als hij zo lelijk doet. Echt zo sneu voor Cody idd :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:08

Hoi, mag ik me hier ook melden? :)

Mijn vriend en ik gaan eind januari verhuizen en willen dan graag een hond. :D
We hebben nu al twee katten maar zoeken een huisdier met wat meer interactie!

Over twee weken gaan we kijken bij een fokker, super veel zin in!
Alleen nog even kennis maken met het ras, zij hebben verder geen puppy's momenteel.

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 14:22

Nee hoor ik kan je reactie goed begrijpen. En t is cody’s huis.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:40

Welkom Captain! Wat voor ras gaan jullie kijken?

KimD : mooie mamaToBe!

kimm : denk dat de windhond dan maar lekker in spit in de tuin moet hoor. Is toch jouw huis, zij komen op visite. Als dat dier zich niet kan gedragen moet die maar ergens anders of thuis blijven??!

Arabella : leuke halsband!!

Limoen : al fotos gemaakt van je nieuwe lijnen? ben benieuwd

Zoe : gefeliciteerd met je kroost! Leuk om er zelf 2 te houden!

JesdaJinn : gefeliciteerd! Gaan we vast nog veel van horen in het topic!

Warboel : ik ben jaloers op otje, zo wil ik ook wel erbij zitten met dit weer :D

Jeanine : helemaal undercover in de boom! zag hem eerst niet :+

Warboel : Heerlijk zoomies om op te warmen!

Lara : Bleh moet je toch niet aan denken he? Hier ook zaterdag met 4 graden in de sloot. Voordat ik het door had lagen ze erin :')

Kimm : wat een leuke goodiebag! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:53

Ik probeerde een bij lees post te maken, maar had toch meer gemist als verwacht dus heb het maar gehouden bij wat ik nu heb haha - dus sorry als ik niet overal op heb gereageerd O:)

Captain
Welkom! Welk ras/fokker gaan jullie kennis mee maken :)?

Kiimm
Ik zag dat jij een woefbox bestelde voor Cody en Alfa. Ben erg benieuwd ook naar de inhoud ervan; deel je tzt een foto? :D

Nynkster
Wat leuk dat jullie weten welke pup het is geworden, wat een dotje!!
Alvast heel veel geluk en plezier met d’r gewenst, maar gaat vast goed komen.
Lekker aftellen nu!

punjab
Leuk dat Senna ook wat krijgt met kerst!

fannetje
Met 5kg aan snacks kom je idd wel even door!
Ik neem a.s. vrijdag nog een bestelling mee van kiwi en na het openen van de kerst dozen - want geloof dat ook de mix dozen wat snacks bevatten die ik heb van ekowolf en beerbox - zullen wij ook wel een aantal maanden vooruit kunnen gok ik haha.

kiwi
Die 5w2d foto’s zijn zooo leuk! Ik blijf die rode toch wel echt stoer vinden haha, heerlijk manneke! En het teefje is echt zo’n leuk meisje ook!!

RoosvanBlue
Wat rot ook vh vuurwerk! Ik kan wel huilen met hoe heftig het hier soms al is en sowieso elke avond wel. Arya is echt bijna elke dag van de leg hierdoor. Richting de avond wordt het een heel andere hond nu en ze moet soms echt de deur uitgesleept worden om te gaan wandelen, zo sneu.

Jeanine
Heel leuk verwerkt zo de snacks! Ik vind dat karretje ook echt ideaal om alle snacks in op te bergen, alsook het katten voer. Jammer genoeg past het gros van Arya’s snacks niet in die leuke potjes haha! Ik heb een deel curver bakken die dan ook luchtdicht zijn en de geur weghouden en de grotere dingen zitten dan gewoon in de originele plastic verpakking die kiwi zo aanlevert. Maar die verschillende potjes zo ziet echt zo gezellig uit!

Cupcakes
Hoop echt dat je wat duidelijk gaat krijgen bij de DA. Denk dat het heel goed is dat je je gevoel volgt hierin. Ik vind het zelf idd ook wel heel vreemd hoe hij zich gedraagt voor zo’n jonge hond. Mochten ze wat vinden, hoop ik dat het idd natuurlijk gaat meevallen en/of goed te behandelen is!

arabella
Leuke halsband heb je uitgezocht voor Gioia!

Limoen
Ja ik ben misschien iets TE all-out gegaan met kerst maar goed hihi. Het gros ervan zullen we toch prima kunnen gebruiken, dus is nooit weg zeg maar haha. En iemand zei net nog tegen me: beter verwend als verwaarloosd - dus die mantra gebruik ik maar om mezelf voor te houden dat het allemaal Best kan, lol. Had je nog gekeken naar die bakjes voor het vlees? Of toch zakjes misschien nog? Ben wel benieuwd! En leuk dat je de ekowolf deluxe ook hebt besteld! En tof dat je zelf aan’t ‘knutselen’ bent geslagen. Ik wou dat ik de rust had om me ook weer eens creatief bezig te houden. Zou graag ook voor Arya het eea eens zelf willen maken. Binnenkort ga ik lig proberen om van giethars/resin tags te maken - daar had ik al spul voor, maar nog niet alles en de energie nog niet gehad om eraan te beginnen. Maar wilde daar zelf eens wat mee knoeien en kijken wat eruit komt xD Heb je een foto van je lijnen? Ben niet nieuwsgierig ofzo haha!

Zoe & JesdaJinn
Leuk dat de keuzes zijn gemaakt en jullie nu weten wie blijft en komt!
En wat een leuke foto’s ook met die sint zakjes en dat recept erbij!

Warboel
Wat fijn dat Otje zo lekker Chill blijft met die knallen ondanks dat je zelf zo heftig schrikt. Ik ben echt radeloos tegenwoordig. Arya heeft echt ineens heel snel extreme angst ontwikkeld en ik voel me echt enorm machteloos. We proberen van alles, maar echte wondermiddeltjes/spullen zijn er toch niet jammer genoeg. Vind het echt om te huilen dat ze nu al ruim een maand hier bezig zijn en het nog even duurt voor oudjaar achter de rug is. En dat filmpje van Ot op het bevroren gras was zooo leuk haha!

KimD
Lekker even bijtanken voor de ellende begint op het werk haha! Kunnen we mooi extra FN spelen deze week, gezellig wandelen en samen gezellig gaan puppy knuffelen, yay! En bij jullie gaat het ook echt snel zeg; over 2/2,5 week al pups!! Zooo benieuwd wat eruit komt ‘rollen’ qua teefjes!

xLaraaj
Kleine wezentjes groeien vraagt ook veel van een lichaam hihi dus snap wel dat mama to be het wat rustiger aan wil doen. Hoelang moet ze nog? Wat heb je toch een mooi stel!

---

Hier kwamen net de laatste surprise kerst boxen binnen voor de dieren; de kerst deluxe box voor Arya en ook een kerst box voor Sansa. Ik ben zo benieuwd wat we allemaal mogen gaan uitpakken 25dec en ben nog enthousiaster voor hun dozen als m'n eigen cadeautjes, wel erg hahaha.

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:57

Wat een knappe kado'tjes ! Ik heb nog niets haha dus de boom staat een beetje leeg.
Naya moet nog de helft dus een kleine 4 weken dragen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:58

We gaan voor een dalmatiër. :D
Wat een leuke foto met die kerstboom! <3

Voor de mensen die ook een kat hebben, hoe hebben jullie de hond(en) en kat(ten) aan elkaar laten wennen?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:06

Wat tof CB die cadeaus! Hier een nieuw tuig voor guinness besteld, early christmas present dan maar. want ga hem gewoon gebruiken :P

Captain : hier eigenlijk niks aan gedaan. Onze kat is een echte tuttebel. Hond wordt nu 2 en nu liggen ze soms bij elkaar en gaat het wel heel goed. Kat geeft de hond altijd fanatiek kopjes etc. Maar ligt denk ik ook heel erg aan type kat en type hond :D CB hierboven heeft leuke kat die ook goed met de hond kan. Misschien kan zij nog wat tips geven!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:14

xLaraaj
Oh dat gaat toch ook al snel, op de helft al! Spannend!!

Captain
Wat leuk, een dalmatiër! vind het fantastische honden, maar passen helaas zo qua karakter echt niet bij ons haha.

Nynkster
Wat tof, een nieuw tuigje! En idd handig als je die gewoon gelijk kunt gebruiken ja :)

---

Wat hond/kat betreft. Wij namen ze tegelijk mee naar huis toen ze jong waren en ze 'alleen' elkaar hadden dus dat zal sowieso ook wel weer anders zijn denk ik. Je kunt geluk hebben en het gaat allemaal in 1x super vanaf moment 1, maar ik zou er vanuit gaan dat de katten bv sowieso wel wat tijd nodig hebben om te wennen.

Wat ik vooral belangrijk vind, ongeacht op welke manier je hond/kat samenbrengt, is:
- katten moeten genoeg ruimte hebben om zich terug te kunnen trekken, maar de pup ook. Als de pup naar z'n plekje gaat/de bench moet je ook zorgen dat de katten er niet bij kunnen komen en de pup gewoon rust kan hebben.

- een pup moet begrensd worden vanaf moment 1 en daar gaat icm katten heel veel energie en tijd inzitten in het begin, maar is wel gewoon belangrijk om daar meteen mee bezig te zijn. Dat vond ik echt wel even heel intens hoor de eerste tijd en dan hadden wij een hond/kat die vanaf moment 1 heel goed gingen samen. Nooit gemeen gedaan naar elkaar, van beide kanten niet. Maar ze waren wel beide jong, spraken een 'andere taal' en moesten beiden nog veel leren en begrensd worden, dus dat vrat gewoon wel heel veel energie van mij moet ik zeggen haha. Vooral bij de pup opletten dat je jagen niet toelaat en oplet dat de pup genoeg rust krijgt om overprikkeling te voorkomen, want dan ga je momenten krijgen anders dat ze gaan etteren en waarschijnlijk de kat gaan opzoeken.

Maar wat Nynkster zegt; ligt ook weer aan het karakter gewoon van beide dieren. Veel zeggen; laat het ze uitzoeken, een pup heeft wel snel genoeg door dat hij/zij de kat met rust moet laten, maar ik vind het erg 'eng' want die katten nagels zijn niet mis en je moet je pup daarin toch wel echt nog in bescherming nemen ook. Net als dat je je katten andersom ook in bescherming moet nemen voor een hond die niet moet gaan jagen, want anders is hun huis al snel niet meer leuk voor ze natuurlijk.

Hier spelen ze ook echt samen (ze doen eigenlijk alles samen; Sansa eet vaak ook gewoon mee uit Arya's bak en ze slapen samen, maar ze kunnen elkaar ook wel echt eens etteren hoor. Arya wil zich altijd bemoeien met Sansa als ik NEE zeg tegen Sansa als ze iets doet wat niet mag bv :') ) en doen ze ook wel lief met elkaar en dat is bij ons een beetje vanzelf gegaan eigenlijk. Arya piept heel soms wel eens omdat Sansa dan toch met een nageltje ergens hangt, maar andersom hapt Arya ook wel eens te enthousiast en dan piept Sansa even en stopt ze weer bv. Die 2 geven hun grenzen heel goed aan aan elkaar en de ander reageert daar meestal dan ook meteen goed op - maar ik houd het altijd in de gaten om het zelf te stoppen. Zijn hier nog steeds jonge dieren en ook Arya is nog wel eens overprikkeld en dan moet ik d'r echt zelf stoppen bv.

Maar Sansa duikt bv ook gewoon echt bovenop Arya om te spelen en vice versa en je ziet dat Arya ondanks het verschil in grootte en gewicht, toch gewoon heel voorzichtig is; ze gaat nooit met dr volle gewicht op de kat liggen bv ofzo, daar houdt ze dan echt rekening mee. Maar dat ging hier een beetje vanzelf icm dat ik wel oplette dat ze idd niet over hun grenzen gingen en dan hield ik ze gewoon even apart; Arya bench rust of ik ging met d'r spelen en andersom dan ook met Sansa spelen tussendoor. Ik denk dat het in jullie geval wel ook belangrijk is om vanaf het begin een plek te hebben waar de pup 'verplicht' rust kan krijgen, omdat ze vaak gewoon zelf hun grenzen niet aangeven en overprikkeld raken met andere prikkels in huis zoals andere dieren die rond'rennen'. Veel rust is nog steeds brlangrijk voor een pup en dan zijn ze ook al veel sneller minder 'stout' als die balans tussen rust/dingen doen een beetje klopt.

En hier zijn ze overigens ook nooit alleen/zonder toezicht, ondanks dat het gewoon super gaat tussen die 2 en ik heb het voordeel gehad dat ik thuismama ben en niet buitenshuis werk, dus ik was echt enorm veel thuis en had de mogelijkheid om dus heel veel tijd erin te steken. Maar een deel is ook zeker gewoon afhankelijk van de karakters van de dieren zelf natuurlijk.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:27

Ach kijk nou Curse wat een schatjes <3 En wat triest dat het zo'n drama is bij jou zeg met vuurwerk. Ik háát het zo erg, en de mensen die het afsteken ook. Totaal achterlijke hobby is het.

Wij gaan woensdag een nieuw vriendje ophalen voor Cookie (het konijn) als alles goed gaat. Een Duitse reus jonkie die ik zelf ga castreren zodra het kan. Erg leuk :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:27

Dank jullie wel!
Ik ben van plan om de eerste twee weken ook gewoon vrij te nemen zodat ik echt 24/7 de tijd heb voor de pup. Wij werken beide volledig vanuit huis dus ze zullen ook nooit zonder toezicht zitten. Goede dat ze beide de ruimte krijgen om van elkaar weg te lopen. Die ruimte zal er zeker zijn! :j Alleen even denken hoe dat gaat met de pup en de bench.. Denk dat een van onze katten wel zo'n kreng is dat ze dan steeds tussen de tralies door gaat. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:38

RvB
Ik wordt er ook echt schijtziek van en ben er helemaal klaar mee ja :( We zijn bezig met het PUUR vuurwerkpakket, dus supplementen. Maar dat moet je opbouwen en omdat hier de knallen al even bezig zijn, zijn we al eigenlijk te laat begonnen (maar omdat ze nog medicatie had na de sterilisatie durfde ik niet tegelijk met de puur poeder te beginnen) dus het is heel lastig om nu een goede dosis te vinden van de producten wat Echt effect heeft bij d'r. We hebben een thundershirt voor d'r gekocht - maar kan nog niet zeggen dat die geholpen heeft toen ze 'm laatst aan had de eerste keer - en we spelen rustgevende muziek af < wat overigens wel soms lijkt te helpen. Maar eten staat ze dus niet voor open, dus knagen ofzo doet ze dan helaas niet. Ze zit echt te beven en shaken als een rietje, te rillen van de angst en erna nog een uur flink uit te hijgen. Is verschrikkelijk. Gewoon zo poedersuiker omdat ze dat in huis zo heeft nu en dat juist een veilig plekje moet zijn voor d'r. Ze verstopt zich nu de laatste avonden op de badkamer of wc; gaat ze daar heel zielig liggen. Breekt m'n hart. En als er dan een knal komt gaat ze echt op en neer rennen en weet ze gewoon niet wat ze met zichzelf aan moet. Of ze drukt ze in de hoek van de bank en dan gaat ze heel gestresst zitten hijgen of ze legt zich bovenop me en ligt dan te shaken als een rietje. Het heeft zich ook heel snel ontwikkeld bij d'r want zo was het vorig jaar helemaal niet. Heeft niet meegeholpen ook denk ik dat de dag na de sterilisatie en ze nog niet helemaal lekker was, de avond was dat ze hebben geprotesteert door veel af te schieten -O-

En wat leuk dat er een nijn bij komt <3 Interessant dat je 'm ook zelf gaat castreren dan!

Captain
Hier ligt de kat ook gewoon in de bench erbij als die open staat haha dus daar heb ik weinig tips mee. Denk dat we toch wel een voorsprongetje hebben gehad omdat ze beiden zo jong waren toen ze mee kwamen. Het was daardoor wel heel intens met begeleiden, maar als ik zie hoe snel ze een band hadden en hoe mooi die verder is gegroeid ben ik wel nog steeds heel blij dat we het zo hebben kunnen doen toen.

Ik ben met de kat wel ook zo; bepaalde dingen mag ze niet en probeer ik d'r dan ook gewoon aan te leren en haar in op te voeden, maar uiteindelijk is dat gewoon niet 100% haalbaar zoals met een hond. Sansa gaat wel eens kijken bij Arya als de bench dicht is bv, maar gaat idd niet pesten < in dat geval zou ik haar dan gewoon wel echt wegsturen met een ferme NEE < waarvan ze wel weet wat ik bedoel haha.

Het is ook even kijken naar hoe het gaat als het eenmaal zover is. Het is zo afhankelijk van de situatie/het moment en de karakters van de dieren en hoe jullie zelf ermee omgaan straks.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:46

Ik ga een poging doen tot een bijlees post :')

Welkom Captain naar welk ras gaan jullie kijken? Of heb ik daar overheen gelezen?

Nieuwe dierenvriendjes zijn altijd leuk RoosvanBlue! Zelf castreren? Ben je dan dierenarts of laat je hem castreren?

Wat een schattige foto Curse <3

Lara Het is dat ik niet in de buurt woon, anders kwam ik zeker puppy knuffelen als ze er zijn <3

KimD Prachtige mama-to-be <3

Kiwi Die foto met die tablet, heerlijk <3

Arabella Wat fijn dat Gioia weer eens mee kon doen!

Kiimmm_ Ik zou tegen je schoonmoeder (ikhebhetnietzoOpschoonmoeders :Y) ) dat ze haar hond maar thuis moet laten. Of in de tuin moet doen. Het is tenslotte het huis van Cody en het is dan van de zotte dat hij in zijn eigen huis aangevallen wordt. :(:)

Afgelopen zaterdag hebben we een modderige fotoshoot gehad van Hond in de Spot. Jip was helemaal in zijn element. Ik wil ook een hondenspeeltuin hier in de buurt, ideaal is dat zeg! Nu moet ik nog kiezen tussen alle foto's. Dat gaat een uitdaging worden. :Y) Ondertussen zijn we sinds gisteren gestart met de CBD olie. We kunnen namelijk niet tot oud&nieuw die medicatie geven. En ik hoor om mij heen wel goede ervaringen met deze olie. Het komt ook bij ons kruidenvrouwtje vandaan die het zelf maakt.

Klaar voor een modderige Jip? :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:55

Whahaha CupCakes nee ik LAAT het zelf doen door de dierenarts :') Prachtige foto's zeg!!

Curse jeetje dat klinkt echt heftig. Ik zou zo ook niet weten wat je nog meer kan doen behalve misschien ook maar steeds melden bij de politie zodat ze gaan handhaven? Die angst bouwt op en is heel lastig te doorbreken als ze eenmaal in die stress reactie zitten. Ik heb ook de oplossing nog niet gevonden behalve dat ik in een rustige buurt woon nu. En ik heb het idee dat Jackie wel een beetje helpt voor Jones omdat het haar echt niks kan schelen. Daardoor ontdooit hij weer sneller. Maar om daarom nou een hond erbij te nemen is ook zo wat :o Echt een vervelend probleem :(

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:57

Kimmmm ik voel een mini meeting aankomen :D dit is voor ons 20 minuten denk ik :)

Ik heb het getroffen met m'n schoonouders, maar m'n eigen ouders is een ander ding met de hond...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:20

Nynkster schreef:
Wat tof CB die cadeaus! Hier een nieuw tuig voor guinness besteld, early christmas present dan maar. want ga hem gewoon gebruiken :P

Captain : hier eigenlijk niks aan gedaan. Onze kat is een echte tuttebel. Hond wordt nu 2 en nu liggen ze soms bij elkaar en gaat het wel heel goed. Kat geeft de hond altijd fanatiek kopjes etc. Maar ligt denk ik ook heel erg aan type kat en type hond :D CB hierboven heeft leuke kat die ook goed met de hond kan. Misschien kan zij nog wat tips geven!

"Kat, dit is hond, succes ermee." :+ Nu hebben wij ook wel hele sociale makkelijke katten wat dat betreft dus ik wist dat het ze niet veel zou interessen. :=

@Kim, ik zou ook een discussie met mijn schoonmoeder krijgen maar ik vind wel dat jij de fout in ging met haar hond te straffen door boos te worden, daar zou ik ook niet gediend van zijn. Als mijn hond gedrag vertoont dat jij niet prettig vind of liever niet ziet is dat prima maar geef dat dan aan mij aan, dan los ik die situatie op.

Ik zou de hond van je schoonmoeder niet meer in huis laten of niet meer samen met Cody / Pieter. Want het gedrag ontstaat door jaloezie en dat is niet oké en zeker onwenselijk gedrag.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:23

Hahahah ja zo ging het wel, guinness was toen natuurlijk een pup. En poes is voor de duivel niet bang. Poes is ook de baas, als er nu eens andere honden zijn loopt ze heel arrogant langs en als ze dan reageren gaat ze met de poten slaan :+ :+ En de kat kan naar boven waar de hond dat niet mag, maar vanaf dag 1 heeft de hond haar weinig geboeid

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:35

Oh wat een moddermonster! :+
Daarom willen wij echt geen langharige haha!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:50

Captain schreef:
We gaan voor een dalmatiër. :D
Wat een leuke foto met die kerstboom! <3

Voor de mensen die ook een kat hebben, hoe hebben jullie de hond(en) en kat(ten) aan elkaar laten wennen?

Wij hadden twee binnenkatten en begin dit jaar kwam daar dan onze pup bij. Eigenlijk hebben we ze gewoon in het diepe gegooid. De pup was erg onder de indruk van de katten dus één grauw van een kat was genoeg voor haar om te stoppen. De katten hadden ook al snel genoeg door dat als ze wegrennen ze een dolle pup achter zich aan hadden, maar als ze bleven zitten ze de baas waren.

Na 2 weken begonnen ze al met spelen samen en nu tref ik ze vaak zo aan:

Afbeelding

Afbeelding

@CupCakes_ wat een heerlijke foto’s! :))

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:16

@KimD.
Zou je dat ook zo doen als je een nieuwe pup krijgt?
Ik weet dat Jinn erg jaloers is dus tips daarvoor is ook fijn.
Denk dat het wanneer Jaxx er langer is wel beter gaat maar de 1e dag (week?) is Jinn not happy

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:23

JesdaJinn schreef:
@KimD.
Zou je dat ook zo doen als je een nieuwe pup krijgt?
Ik weet dat Jinn erg jaloers is dus tips daarvoor is ook fijn.
Denk dat het wanneer Jaxx er langer is wel beter gaat maar de 1e dag (week?) is Jinn not happy

Bedoel je het kat verhaal maar dan de hond variant?

Puppy's gaan hier ook gewoon de roedel in, zonder blikken of blozen. Honden die zich jaloers zouden gedragen tegenover de pup vanwege ons zou ik daarvoor de kans niet geven. Het is een pup en die heeft nou eenmaal meer aandacht nodig. Maar dat is hier eigenlijk nog nooit aan de orde geweest.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:35

JesdaJinn, Dundy is ook erg jaloers en kon het ook totaal niet waarderen dat die puppeflup in zijn huis kwam. Wij hebben gewoon voor beiden grenzen gesteld. Dundy mocht de pup niet ergens vanaf jagen wat niet van hem was zoals mijn schoot of de bank. En tegelijk mocht de pup niet opdringerig doen richting Dundy en zijn speeltjes/voedsel/plekje etc. jatten.

Gewoon grenzen stellen dus voor allebei. Nu laat ik het grootste deel van hun communicatie gewoon aan henzelf over. Zolang ik er geen last van heb vind ik het wel prima :Y) Een keer een snauw hier en daar, graag zelfs. Als ze elkaar maar niet de tent uit jagen maar dat gebeurt echt zelden en is eigenlijk altijd de schuld van mijn eigen positie of de positie waarin ik voer neerzet (Dexter heeft voernijd naar andere honden).

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:23

Is er behoefte in het topic om een lijstje te maken, wie er allemaal op insta zitten en een overzichtslijstje te hebben?

Soms denk ik als ik door insta scroll, oh dat wil ik die of die laten zien en dan denk ik chips hoe heette dat insta account ook alweer :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 21:24

Oh das wel een leuk idee!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:28