Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:00

Oh ik vind pups juist heerlijk en helemáál geen ellende! Heb ik misschien mazzel gehad hoor....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:02

Ik vind pups ook heerlijk <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:08

Ik breng ze gewoon bij jullie tot ze een maand of 7 zijn }:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:11

Simoonzel schreef:

Wanneer was je van plan weer aan een pup te beginnen? :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:17

Misschien over een jaar of 4 dat ik er weer een keer zin in heb hahaha. Maar ja mijn katten zijn 11 & 9 en meer beestjes passen hier echt niet in huis dus het duurt hopelijk nog wel langer dan dat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 18:20

Ohhh tijd zat nog :P

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:50

Ik heb weer even flink moeten bijbenen, wat blijft het hier snel gaan :P

Ik kwam het gebruik van de e-collar bij Skip tegen ... Ik ben heus niet tegen het gebruik ervan en ik bedoel het niet negatief naar de gebruiker toe maar in dit geval is de band wel echt verkeerd gebruikt :( .
Je moet uiterst voorzichtig zijn wanneer je hem gebruikt wanneer je hond uit zicht is. Je moet 100% zeker zijn van je correctie en hoe kan je dat wanneer je je hond niet ziet? Een correctie wanneer je hond uit zicht is, is ook een te late reactie van jezelf.
Om te beginnen gebruik je de teletac niet in een open, wijdse omgeving zonder dat je weet dat je hond er correct op reageert. Zo te lezen loopt Skip er regelmatig doorheen. Daar gaat het dus ook al fout. Je moet in een “afgesloten” omgeving getest hebben en bevestigd gekregen hebben dat je hond reageert op een correctie ervan vooraleer je er nog maar aan mag denken om de band in te zetten op een wandeling, laat staan hem te gebruiken wanneer je hond uit zicht is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 20:45

Net een paar pakjes smuldier opgedeeld, 1 bakje in de koelkast dus morgen lekker speuren! :D :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:49

Leuk kiwitje. Ga hier ook eens naar die vrouw informeren die les geef in speuren.

Vind puppy's heel leuk en lief maar toch echt bij een ander. Heb genoeg aan Senna en mijn 3 jarige kleuter. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 20:52

Ik denk dat ik morgen ook gelijk Boellie en Chick een keer doe als t bevalt. Ben wel benieuwd hoe hun dat gaan doen

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:55

Ja leuk gewoon proberen wie weet vinden ze het ook heel leuk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 20:57

Hopelijk een beetje lekker weer morgen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:55

Ik zwaai even voorbij. Veel bijgelezen maar heb er niet zoveel aan bij te dragen :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:25

Simoonzel schreef:

Doe gewoon of je poodle een doodle is en het mag. :+ :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:49

Een nest groot brengen(en alles erom heen) vind ik prachtig maar een pup van zo'n 8 weken naar volwassenheid vind ik maar een gedoe :+
Een pup uit eigen nest lijkt me al makkelijker die is in ieder geval al gewend

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 09:55

Ik heb t met Djessey wel echt zwaarder (gehad) dan met Boellie qua opvoeding. Goed Chick was ook een opgave, maar die was al 1 jr. Das toch wel anders.
Maar vind het nog steeds leuk!

Had van verschillende fokkers gehoord; let op, na t nest word ze echt minder speels. Dan heeft je reu niks meer aan haar qua spelen.
FORGET IT, ze is nog erger dan daarvoor.. -O- :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:06

Van ons vorige nest hadden we een pup langer in huis en die draaide gewoon direct mee alsof ze er altijd al geweest was(ook spijt dat ik haar niet gehouden heb maar goed)

Saraij de Setter pup is al 12 weken en moet zeggen dat ik dat al fijner vind dan 8 weken. Is absoluut niet mijn type hond trouwens maar vind het geen moeilijke pup. Net ook even voor het eerst alleen thuis gebleven omdat ik mijn zoontje naar school moest brengen. 1 blafje toen ik de deur dicht deed maar verder stil dat is wel een verschil met mijn Tammies waarbij de wereld vergaat als je alleen al even in een andere kamer bent _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 10:10

_O-

Dat was indd wel makkelijk. Djes kende alles al. Toen haar broertje daarna weer terug kwam ivm vakantie van de baasjes dacht ik dat ik gek werd :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:16

Van schreef:
Van ons vorige nest hadden we een pup langer in huis en die draaide gewoon direct mee alsof ze er altijd al geweest was(ook spijt dat ik haar niet gehouden heb maar goed)

Saraij de Setter pup is al 12 weken en moet zeggen dat ik dat al fijner vind dan 8 weken. Is absoluut niet mijn type hond trouwens maar vind het geen moeilijke pup. Net ook even voor het eerst alleen thuis gebleven omdat ik mijn zoontje naar school moest brengen. 1 blafje toen ik de deur dicht deed maar verder stil dat is wel een verschil met mijn Tammies waarbij de wereld vergaat als je alleen al even in een andere kamer bent _O-

Wat grappig, je zou juist verwachten dat zo'n toch wat 'meer in het natuurtype' hond minder moeite zou hebben met jouw vertrek! (nul ervaring mee overigens hoor, met tammies)
Setters vind ik zelf wel echt heerlijk, maar dan bij voorkeur de Engelse setters wel :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:28

Wolfhonden zijn juist moeilijk in het alleen leren zijn omdat ze een erg sterk roedelinstinct hebben. In de roedel is het veilig, alleen zijn is gevaarlijk. Het gaat dus wel echt om zelfbehoud niet omdat ze zo baasgericht zijn :+

Ik ben opgegroeid met een Setter maar door de ervaring met die hond dacht ik altijd dat ik een echt kattenmens was en honden waren maar niks. Ik zei ook dat ik nooit een hond zou nemen als ik uit huis ging :')
Voor mijn moeder zijn Setters heilig dus dat er weer eentje zou komen was onvermijdelijk

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:34

Van schreef:
Wolfhonden zijn juist moeilijk in het alleen leren zijn omdat ze een erg sterk roedelinstinct hebben. In de roedel is het veilig, alleen zijn is gevaarlijk. Het gaat dus wel echt om zelfbehoud niet omdat ze zo baasgericht zijn :+

Ik ben opgegroeid met een Setter maar door de ervaring met die hond dacht ik altijd dat ik een echt kattenmens was en honden waren maar niks. Ik zei ook dat ik nooit een hond zou nemen als ik uit huis ging :')
Voor mijn moeder zijn Setters heilig dus dat er weer eentje zou komen was onvermijdelijk

Ah, op die manier. Dat klinkt logisch inderdaad! Ik bekeek het meer vanuit het perspectief dat veel (no offense intended) 'schoothondjes' moeilijk alleen kunnen zijn vanwege extreme hang naar de baas. Maar dit is ook logisch inderdaad. Mijn podengo-mix kan prima alleen in zijn vertrouwde omgeving (mijn huis, of mijn ouderlijk huis), maar alleen blijven elders levert veel stress op. Dat is een kruising van een oerras, dus die wil ook graag zijn (menselijke) roedel hebben, maar niet omdat hij nou zo graag zijn best doet voor mij als mens :)

Grappig, hoe een ras of specifieke hond zo'n impact kan hebben op je liefde - of juist niet - voor honden. Mijn spaniel was mijn eerste hond, en die had zoveel issues (hersen-dingetje, geen gedragsdingetje, helaas - en daarbij véél groter dan de rasstandaard) dat ik daarna een kleinere hond wilde, puur zodat ik áls hij zou bijten fysiek overwicht zou hebben. Een soort klein trauma dus. Inmiddels vind ik grote honden niet meer per definitie eng, maar we zijn ook 4 jaar verder ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:39

DatBenIkNou schreef:
Simoonzel schreef:

Doe gewoon of je poodle een doodle is en het mag. :+ :D

Ongetwijfeld <3

Ik vind het ook leuk om te lezen dat zo'n beetje iedereen hier een eigen ras of type hond heeft waar ze echt verknocht aan zijn. :D

Ik hoop dat het weer daar beter is Kiwi, hier is het een grote natte bende.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 10:45

Hier zoveel hondjes gezien vroeger. Ik vond vanuit huis een mechel gaaf. Maar toen ik mn eerste sbt ontmoette was ik om. Toen heb ik tijdelijk op de hond van mijn vader en ''stief''moeder gepast toen zij heel ziek was. En toen was het duidelijk dat ik echt een hond wilde.
Vriendlief kennis laten maken met het ras en toen was hij ook om *\o/* Een week later hadden wij Boellie _O-
Ik heb gekeken bij de rasvereniging en daar kwam uit; pup met stamboom ouders getest op L2-HGA en HC.
Inmiddels is dat nog steeds het enige verplichte vanuit de rasvereniging terwijl er wel echt meer ''aan de hand'' is helaas.
Wij hebben geluk gehad met Boellie. Maar ik blijf bij iedereen die zoekt wel hameren op wat er nog meer gaande is in het ras.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:50

Ik ben ook wel benieuwd of ik deze Setter dan leuker ga vinden en dat het toch meer aan die hond specifiek lag en niet zo zeer aan het ras. Maar ben er bang voor want denk dat het ook een stukje opvoeding was want mijn moeder is nu al "dit en dit kun je niet leren aan een Setter want het is een Setter :list:". Als je zo begint dan gaat het inderdaad niet lukken nee :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:00

Van schreef:
Ik ben ook wel benieuwd of ik deze Setter dan leuker ga vinden en dat het toch meer aan die hond specifiek lag en niet zo zeer aan het ras. Maar ben er bang voor want denk dat het ook een stukje opvoeding was want mijn moeder is nu al "dit en dit kun je niet leren aan een Setter want het is een Setter :list:". Als je zo begint dan gaat het inderdaad niet lukken nee :')

Haha, ja, sommige mensen zijn niet zulke hele goede opvoeders. Ik ben er daar ook absoluut één van hoor. Ik moet ook écht niet aan een ras beginnen waar gewoon serieus veel opvoeding in gaat zitten om ze safe te houden. Zelfkennis is een groot goed , toch? ;) bedoel dan overigens niet dat ik geen energie in training wil steken, want ik train me rot, maar karakter van de hond moet wel zo zijn dat ze hooguit stronteigenwijs worden van niet consequent opvoeden - ze mogen bij mij allemaal op de bank en kleintjes ook op bed bijvoorbeeld ;) -, niet dat ze er dominant van worden of zelfs agressief.