Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Van schreef:Van ons vorige nest hadden we een pup langer in huis en die draaide gewoon direct mee alsof ze er altijd al geweest was(ook spijt dat ik haar niet gehouden heb maar goed)
Saraij de Setter pup is al 12 weken en moet zeggen dat ik dat al fijner vind dan 8 weken. Is absoluut niet mijn type hond trouwens maar vind het geen moeilijke pup. Net ook even voor het eerst alleen thuis gebleven omdat ik mijn zoontje naar school moest brengen. 1 blafje toen ik de deur dicht deed maar verder stil dat is wel een verschil met mijn Tammies waarbij de wereld vergaat als je alleen al even in een andere kamer bent
Van schreef:Wolfhonden zijn juist moeilijk in het alleen leren zijn omdat ze een erg sterk roedelinstinct hebben. In de roedel is het veilig, alleen zijn is gevaarlijk. Het gaat dus wel echt om zelfbehoud niet omdat ze zo baasgericht zijn
Ik ben opgegroeid met een Setter maar door de ervaring met die hond dacht ik altijd dat ik een echt kattenmens was en honden waren maar niks. Ik zei ook dat ik nooit een hond zou nemen als ik uit huis ging![]()
Voor mijn moeder zijn Setters heilig dus dat er weer eentje zou komen was onvermijdelijk
DatBenIkNou schreef:Simoonzel schreef:Ik breng ze gewoon bij jullie tot ze een maand of 7 zijn
Doe gewoon of je poodle een doodle is en het mag.![]()
Van schreef:Ik ben ook wel benieuwd of ik deze Setter dan leuker ga vinden en dat het toch meer aan die hond specifiek lag en niet zo zeer aan het ras. Maar ben er bang voor want denk dat het ook een stukje opvoeding was want mijn moeder is nu al "dit en dit kun je niet leren aan een Setter want het is een Setter". Als je zo begint dan gaat het inderdaad niet lukken nee