Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:48

Ik wilde dat mijn pup op anderhalf uur zat _O- (aelynn zit op 14 uur met de auto). Nog een paar weekjes geduld. Morgen is ze 10 weken :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:51

Zoe_97 schreef:
Ik wilde dat mijn pup op anderhalf uur zat _O- (aelynn zit op 14 uur met de auto). Nog een paar weekjes geduld. Morgen is ze 10 weken :D

Haha, ik mag ook niet klagen :P Maar ik moet eerst maar afwachten hoe en wat met de auto of überhaupt alles kan door gaan. Maar Bo is hier in Vlaardingen geboren en de fokster woont nu ergens bij Overijssel ofzo. Maar ze komt weer deze kant op verhuizen, dat is wel fijn!

Gaat hard zeg! Spannend!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:56

spannend dan :D

ja man ik sta dan ook echt in me harde boze stem te roepen dat ze gvd terug moet komen :') hier ook de regel, niet luisteren is vast. en daarna ben ik sowiezo even weinig aandacht en even doorlopen.
hier helaas niet de luxe met omheinde gebieden of veldjes en dat is erg jammer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 23:01

10 pas Zoe? Nou t mag toch wel tijd gaan worden hoor :P

Gaat ze met het nest verhuizen Denies of voor het nest?

Hier helaas ook niet twilight. Maar wel een veldje waar je echt maar van 1 kant op kan. De rest is “ afgrond” naar het water niet super stijl ofzo hoor. Maar toch wel handig en best lang

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:02

Hier wel een omheind gebied maar daar komen te veel honden. Ik ga dus lekker op vakantie met de honden waar een omheind wandelpad is en een grote speel'tuin' :)

Ruim voor het nest. Ze gaan komende maand al verhuizen en de teef is nog niet eens loops :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 23:39

Ohh dat is inderdaad netjes op tijd! :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 04:21

Hier vaak dezelfde situatie: Skip rent blaffend achter een hardloper aan, ik kan roepen wat ik wil maar er zitten op dat moment heel veel kg bananen in zn oren. En meestal krijg ik ook een hoop boze woorden naar me toe geschreeuwd. Het grootste verschil is dat het een losloopgebied is, Skip loopt dus los. Mag hij zo vervelend zijn: Nee! Als ik de hardloper optijd spot, roep ik Skip bij me en is er niets aan de hand, maar die rennende mensjes komen van alle kanten in ons bosje met kronkel paadjes. Als je daar gaat hardlopen, weet je gewoon dat er honden zijn: het is nl het enige losloopgebied in de omgeving.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:35

Hier in de buurt zit 1 "losloopveld" waar een heel mooi hek omheen zit. Er staat een prullenbak en er hangen zakjes maar alsnog ligt er op elke m2 een kilo stront. Daar kom ik dus niet. :')

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:45

kiwiwitje schreef:
Haha stiekem ben je dat natuurlijk ook wel hoor Wieneke! :P Ik was gewoon weer eens teveel tegelijk aan het doen :') Moest mn werk nog afmaken maar had uiteraard geen zin :P

Yay haha *\o/* :Y)

Ik ga hier graag naar de staart (natuurgebied), dat is voor mij maximaal 5 minuutjes met de auto vanaf huis en je kunt er uren wandelen. Meijendel was wel een stukje verder, maar ook geweldig (meer geurtjes). Daisy is onwijs relaxed in de auto, kwijlt niet, spuugt niet en ligt languit te pitten de gehele rit :D

Hier verder ook weinig omheinds, we hebben op een kwartiertje met de auto wel een hondenspeeltuin. Ben daar nog niet eerder geweest. Binnenkort ook maar eens uitproberen, zijn bruggetjes en slalommen enzo :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:46

Simoonzel schreef:
Hier in de buurt zit 1 "losloopveld" waar een heel mooi hek omheen zit. Er staat een prullenbak en er hangen zakjes maar alsnog ligt er op elke m2 een kilo stront. Daar kom ik dus niet. :')

Das wel ziek vervelend.. ruim het dan gewoon even op, zoveel moeite is het niet toch :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 08:49

In de gemeente heerst er nu Giardia.. Ik ben dus zo blij dat wij nooit in heel de gemeente wandelen/uitlaten. Echt alleen in de tuin, industrie in andere stad en industrie/buitengebied in weer een andere stad..
En dan zegt de gemeente doodleuk dat hun alle veldjes schoonhouden. Ja vast.. 1x in de week zuigen is niet genoeg bij Giardia lijkt mij...

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:50

Ah balen zeg.. fijn idee dat je dan niet in de gemeente wandelt. Nee dat lijkt me ook niet echt helemaal voldoende :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 08:54

We wandelen hier eigenlijk niet omdat t gewoon ellende is. Alles loopt los waar het niet mag, en sociaal zijn ze meeste ook niet. zowel hondjes als baasjes niet.. We hebben gewoon fijnere rustigere plekken.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:01

Ja logisch, dan heb je er zelf ook totaal geen fijn gevoel bij. Wel jammer hoor, t is af en toe juist zo gezellig als je leuke mensen en honden hebt..

Wij hebben er hier ook eentje rondlopen die totaal niet sociaal is naar verhalen, ik heb gelukkig nog niet de pech gehad om die tegen te komen. Maar merk wel dat ik daardoor liever de auto even pak en een stukje op pad ga. Daisy vind het toch geweldig om in de auto te zitten (herkent mn auto al en gaat zelf voor de deur zitten).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 09:04

helaas hebben we de pech dat we al niet normaal in de woonwijk kunnen lopen zonder etters tegen te komen. dus heb t opgegeven.. :P

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:05

Allemaal naar binnen schoppen (eigenaar dan, hond gaat vast wel mee) :Y)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:07

Hier zijn ze over het algemeen best wel relaxed! Lopen vooral leuke honden, 1 wat minder leuke maar die zie ik eigenlijk nooit, en 1 wat minder leuke vrouw (die zegt nooit iets en als ze andere mensen ziet draait ze 180 graden om en loopt de andere kant op, terwijl die hond ook wel eens met een man loopt en die hond super sociaal is :') ). Verder valt het wel mee hier gelukkig!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 09:13

Een van de baasjes flikt het gewoon om de hond al midden op straat te hebben terwijl ze zelfs de deur nog niet dicht gedaan heeft. En langs haar huis is net de weg richting t veldje. En toen dat een keer mis ging (haar hond op die van mij) reageerde ze niet eens...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:53

Wij hebben hier een man wonen met een joekel van een hond. Die man wandelt van zijn huis naar t einde van de straat, bind zijn 60kg hond aan een paal en gaat nonachalant een sigaret roken.

Die hond slaat op alles aan en hangt zich dan bijna aan de paal op. Op fietsers, autos etc.

Toen ik een keer naar de bios was geweest ging ik Bo daarna nog uitlaten. Half 1 ofzo. En die man stond daar hoor. Ik liep een halve km verderop en die hond blaffen en uitvallen... ik scheet in mijn broek! :o Ik dacht echt als die nu los schiet... is t einde verhaal...

Iedereen schijnt hem te kennen maar niemand doet schijnbaar wat..

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:56

Tja, denk dat je er ook niks aan kunt doen.. Aanspreken zal die zich niks van aantrekken en dierenmishandeling is het ook niet te noemen vrees ik :( maar zou echt bang zijn dat de halsband of riem het begeeft inderdaad.

Hero had gisteren voor het eerst een moment dat hij gewoon niet kwam toen ik hem riep terwijl hij met een andere hond aan het spelen was. Help, is dit de puberteit? :=

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:27

Dat geeft wel een onveilig gevoel inderdaad. Voor sommige honden (en gekke eigenaren) loop je liever een eindje om. Of die mensen die zeggen hij doet niks!! Maar de lichaamstaal van de hond zegt vaak wat anders :')

Loolotte, is vast een fase! :D

Ik laat de honden hier wel vrijwel altijd los lopen. Oude hond blijft perfect bij je en pup eigenlijk ook heel goed. Vind het wel belangrijk/fijn dat ze dat nu al leert. Maar we wonen dan ook aan een dijk waar vrijwel nooit een auto rijdt. In dorp/stad pup wel vast.
Onze 'achtertuin' is redelijk afgelegen :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 10:59

Vandaag 37 dagen onderweg. Vanmiddag een weegmomentje :)

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:20

kiwiwitje schreef:
Vandaag 37 dagen onderweg. Vanmiddag een weegmomentje :)

[ [url=m/Ajxdu3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk! <3 Ben heel benieuwd wat ze ervan gaat maken!

Ik moest vandeweek nog aan je denken, het programma voor ze familiedag van de Smooth is gemaakt. Lure, Trackmill & Farjumpen. Dat is nou echt in het rijtje van jou hondjes! :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 13:00

Haha ja dat is echt in de sporthondjes inderdaad. Ik vrees dat chick er geen hol aan zou vinden terwijl Boellie t best leuk zou kunnen vinden maar t gewoon niet zou kunnen haha.

Nu even wandelen en daarna wegen en voeren. Ze wil extra voer overdag. En daar gaat ze ook echt om staan zeuren. Dus dat doen we dan maar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 14:00