Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:18

Verschrikkelijk je dier zo te missen. Ik kan het verdriet nog goed herinneren toen wij onze hond lieten inslapen.. Ik mis hem nogsteeds. Hij is overleden met zijn kop op mijn schoot.. sterkte met het gemis! Y;(

Onze katten hebben in geen tijden meer in de gordijnen gehangen tot sammie net besloot daar verandering in te brengen.. meneer sprong vanaf de bank leuning zo het gordijn in en hing dus bijna bij het plafond. Ik moest op de bank gaan staan om hem eruit te halen.. :+

Edit; weet iemand of je losse klepjes voor de kattenbak kan kopen? Mijn vriend zet net de bak verkeerd neer dus de klep is kapot.. :(

Zal wel te maken hebben met het feit dat er blijkbaar begin van de avond een motje rond vloog die ze probeerden te vangen, en waar sammie nog een kwartier, nadat mijn vriend het beestje geroosterd had met de vliegenmepper, nog naar aan het zoeken was.. En dat er net ineens een lieveheersbeestje op de muur zat die sammie te pakken had gekregen.. :+ hij vond hem overigens niet lekker want hij schudde met zn kop en de spetters kwijl vlogen in het rond haha. Spinnen eten ze ook op trouwens :=

xLeoniee

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 00:01

Hier worden beestjes ook gewoon opgegeten.. vliegen bijt ze eerst de vleugels af zodat ze alleen maar kunnen lopen en dan gaat ze dr achteraan en uiteindelijk eet ze ze op :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:10

Goedemorgen zegt Maes
Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:10

Awww goedemorgen Maes <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:06

15 weken en meneer Zian weegt al 3.1 kilo waar zou dat eindigen :oo
Hij is een enorme knuffel en mag nog steeds bij zijn Mama drinken <3

Afbeelding

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:15

Hallo knapperds! Goedemorgen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:31

Love Uggs, voor sommige bakken wel :j peewee bijvoorbeeld wel!

Hij wordt mega gaby :D

Goedemorgen allen!
De katten kunnen vandaag heerlijk in de zon liggen.. ik ga wel aan het werk >;)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:55

Ja IMJ dat vermoeden heb ik zeker net als zijn pa boven de 8 kilo of meer.

Ik heb vandaag ook de Peewee besteld ben benieuwd, eerst maar eens eentje kijken of ze er wel op willen.
Heb ook veel bakken staan dus een beetje kostbaar ook nog.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:21

Phoee die van ons zijn met 6 maanden 3 kilo haha :+

Wij hebben helaas geen peewee.. die wil ik wel gaan aanschaffen. Wij hebben ontdekt dat de katten het bed in de logeerkamer ook gebruiken als plasplaats.. iemand tips daarvoor?

Ik denk dat dit ontstaan is tijdens onze vakantie toen ze veel alleen zaten.. -O-

Woensdag weer salaris dus denk dat we dan sowieso kijken voor een extra bak erbij. Ik denk dat we dan gewoon kijken voor een peewee bak voor in de keuken en deze die we nu hebben naar de logeerkamer verplaatsen met of zonder klep.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:26

Ik heb 2 xl peewee bakken en 1 omgetoverd tot gewone bak, dichte bak (wilde perse geheel zwarte bakken) met cat's best en die wordt veel vaker gebruikt dan die met peewee korrel, open bak. Fijn systeem voor ons die door lang niet alle katten gewaardeerd wordt helaas.

Wat een bijzondere ogen Mando!!

Heerlijk ventje die Zian. <3

Wat vervelend Loveuggs, matras kan naar het grof vuil of niet? Zou daar ook een kattenbak neer zetten inderdaad.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:28

Bij ons werkte 2 verschillende soorten bakken (waaronder 1 peewee met de pallets en dus 1 met de gewone met korrel) echt niet, ze vertikten het echt er op te gaan. Daarom toen gaan mengen en uiteindelijk gestopt, omdat de tuin volgekakt werd..

Poepie wordt ook niet zo lekker begraven en gepaneerd hè, daarvoor is de houtlaag ook te dun, een dikkere laag werkt het weer niet voor de urine.

Ben benieuwd naar jullie ervaring!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:46

Logeerkamerdeur dicht. Kunnen ze dat niet meer doen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:59

IMJ schreef:
Bij ons werkte 2 verschillende soorten bakken (waaronder 1 peewee met de pallets en dus 1 met de gewone met korrel) echt niet, ze vertikten het echt er op te gaan. Daarom toen gaan mengen en uiteindelijk gestopt, omdat de tuin volgekakt werd..

Poepie wordt ook niet zo lekker begraven en gepaneerd hè, daarvoor is de houtlaag ook te dun, een dikkere laag werkt het weer niet voor de urine.

Ben benieuwd naar jullie ervaring!

Nee inderdaad poep wordt niet begraven ook. Hier plassen ze nu alleen wel eens in de peewee korrel, maar denk dat wanneer de korrel op is ik over ga naar daar ook cat's best eco plus.

Diarree is helemaal niet handig met een peewee bak heb ik gehoord. Maar goed dat hoort een kat niet (vaak) te hebben.

Helaas want je hebt er totaal geen rommel van terwijl bij de cat's best er nogal wat korrels mee komen uit de bak. Verder wel een hele fijne korrel, drollen uitschudden en de wc in.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:13

Ik heb toen uit nood grit bij de lidl hier gehaald, wij gingen een weekje weg en ik zag het al gebeuren dat de heren besloten dan maar naast de pot te piesen..(mijn ouders kwamen elke dag zo'n 1,5 uur bij ze zitten :D. En het grappige is dat het ons heel erg goed bevalt. Helaas wel uitloop..zeker dat fijne grit met die half langharen.

Ik vind het jammer hoor, want als het werkt is de peewee wel een mooi systeem, lijkt me.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:21

Mijn ted gaat helemaal niet op de bak. Nadat deze maanden leeg in de woonkamer stond heb ik hem weggehaald. Staat nu in de kelder voor nood, hij doet zijn behoefte in een stuk tuin waar we niks mee doen :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:28

Gaat dat niet stinken dan? Of schep je het leeg?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:05

Ben erg blij dat onze Texel wel gehecht is aan zijn bak :oo

Onze man is nu, met zijn 5 maand, al aan het wisselen... hij ging overal op knagen... dus nu hebben we een floskluif voor hem gekocht. Een halve hond was hij toch al... nou hij vindt hem prachtig :+
Afbeelding

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:32

Hier ook een peeweebak geprobeerd en onze kat ging er ook heel makkelijk op. Echter, de stank was bij ons wel veel erger dan met grind. Heb zelf dus het rooster eruit gehaald en toen hem als gewone bak gaan gebruiken. Vind het erg jammer.. die houtkorrel was verder ideaal. Dus als je kats poep erg ruikt zou ik er niet aan beginnen.. (zoals bij ons dus... en dan krijgt ze al voer met hoog vleesgehalte en graan vrij _O-)

Ze wordt wel een beetje groot voor haar krabpaal _O-
Afbeelding

Nog 9 daagjes en dan wordt ze gesteriliseerd en gechipt. Vind het wel spannend..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:47

Jis_ schreef:
Ik heb 2 xl peewee bakken en 1 omgetoverd tot gewone bak, dichte bak (wilde perse geheel zwarte bakken) met cat's best en die wordt veel vaker gebruikt dan die met peewee korrel, open bak. Fijn systeem voor ons die door lang niet alle katten gewaardeerd wordt helaas.

Wat een bijzondere ogen Mando!!

Heerlijk ventje die Zian. <3

Wat vervelend Loveuggs, matras kan naar het grof vuil of niet? Zou daar ook een kattenbak neer zetten inderdaad.

Ze hebben 'gelukkig' de spullen gebruikt die erop lagen.. We hebben altijd wel wat was liggen (dat dus weer opnieuw de was in is gegaan nu := ) dus ik gok dat het matras nog goed is gelukkig

Ik heb vandaag dit pluizige stel van een vriendin gefotografeerd <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:47

maliejane schreef:
Hier ook een peeweebak geprobeerd en onze kat ging er ook heel makkelijk op. Echter, de stank was bij ons wel veel erger dan met grind. Heb zelf dus het rooster eruit gehaald en toen hem als gewone bak gaan gebruiken. Vind het erg jammer.. die houtkorrel was verder ideaal. Dus als je kats poep erg ruikt zou ik er niet aan beginnen.. (zoals bij ons dus... en dan krijgt ze al voer met hoog vleesgehalte en graan vrij _O-)

Ik heb hem via MP verkocht, met 2 nog volle zakken korrels en een klein zakje. Hij was dan ook echt zo goed als nieuw. Ik vond hem sowieso erg groot en mijn katten gingen samen op de ene wat meer 'design-achtige bak'. Waar ik op zich wel blij mee was want ik vind kattenbakken nietzomooi :+!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:42

De doorsnee kattenbakken zijn inderdaad niet mooi en die design dingen vind ik te klein voor grotere rassen.

Wat een dotjes LoveUggs!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:48

Jis_ schreef:
De doorsnee kattenbakken zijn inderdaad niet mooi en die design dingen vind ik te klein voor grotere rassen.

Wat een dotjes LoveUggs!

Iemand die ik ken had een kast omgebouwd tot kattenbak. Dus in het deurtje een luikje gemaak daar achter ruimte met de kattenbak. En aan de andere kant opslag voor voer en grit enz.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:07

Jaa ze waren echt super schattig! Bijna 9 weken oud. :j maincoon x ragdoll.

Ik heb zojuist een peewee besteld, krijg hem woensdag binnen. De grote variant, dan kan deze bak naar de logeerkamer. Ze hebben een hoop ondergepiest helaas dus moeten een hoop wassen..

https://www.bol.com/nl/p/peewee-ecodome ... ypedsearch

Wel krijgen ze vanavond voor het eerst koolvis :j ben benieuwd of ze het eten haha. Vers voor ze gekookt!
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 16-10-17 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:08

Hebik wel eens op tv gezien. Daar moest de kat, om er uit te kunnen, over een stuk tapijt lopen. Was meteen het grit van zijn poten af.

Maar zouden ze er ook een lampje in hebben? Lijkt me zo donker voor de kat :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:09

Wij hebben een dekenkist met een curver bak als kattenbak. De gewone kattenbakken waren te klein. En kito plaste over de rand. Dichte bak ging hij niet op. Heb er hier zo'n 4 staan die het allemaal niet waren. Dit werkt prima. Is ie te smerig doen we hem weg en halen voor 8€ een nieuwe bij de action.