Fabster schreef:Ik hoop echt dat t dan een ontsteking is ofzo. Gatver, echt niet leuk!![]()
Mijn vorige hond was ook zo erg met smeersels. Die moest ik echt een kap om doen als er gesmeerd moest worden, want niet alleen de zalf werd eraf gelikt, maar de ledenmsten waar t op zat ook. Kon niet schoon genoeg zijn wat haar betreft. Met als gevolg dat ze er enorme likplekken van kreeg.
Wat betekent het eigenlijk alshet wel zo n tumor blijkt te zijn? Het spreidt zich snel uit, zeg je? Wil je dat dan niet meteen weghalen? Of maakt dat niet meer uit dan?
Is een snel uitzaaiende tumor soort dat is eigenlijk het grootste probleem van deze.
Ik ga bewust niet echo lever/milt laten maken of rofo longen erbij om te kijken of ze al metastasen zou hebben. Te kleine zie je toch niet en het is ook weer niet zo'n dramatische operatie dat ik het wel nodig vind. (vette buikoperatie als ze toch uitzaaiingen blijken te hebben vind ik toch graad erger)
IN eerste instantie wordt het gewoon stukje huid eraf, dat is niet zo dramatisch (als blijkt tijdens operatie dat teen eraf moet ook nog oke, wel niet leuk en voor zo'n jonge hond ook wel jammer, maar die teen kan ze inprinciepe ook wel missen is buitenste en is routine operatie, teenamputatie is niet zo iets heel raars in een dierenartsen praktijk).
Baal er uiteraard wel ontzettend van... Maar ja, negeren is struisvogelpolitiek en hoe langer het er zit hoe meer kans op uitzaaiingen, daarom is het afwachten van bultjes of ze groeien soms ook echt zoooo dom!!!! Veel mensen zouden bij dit bultje ook denken, ach.. bij de volgende enting laat ik het wel eens zien of zo...