Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petitparis schreef:@Winnie: ik herken het wel. Jouw pup is in zijn hoofd nog volop pup naar andere honden toe, maar zijn lichaam zit al vol hormonen. En dat is waarop de anderen en vooral reuen op reageren. De puberhonden hebben tot 7x meer testosteron in hun lichaam en volwassen reuen maken graag duidelijk wat de rangorde is.
Pup van een vriendin komt al over de vloer sinds hij bij de moeder weggegaan is en sinds hij +/- 6 maanden geworden is. Drukt mijn reu hem ook voor het minste en geringst tegen de grond en als de jonge hond te fel in puppymodus blijft (spartelen en likken), dan zal hij ook grommen en in de hals "bijten"om zijn standpunt kracht bij te zetten. Als de jonge reu stil blijft liggen is het over en hij is ook nog nooit een pluk haar kwijt geweest. Maar de jonge reu is mentaal nog steeds een pup, veel te hevig, enthousiast en continu vriendjes willen maken. Zelfs mijn teef pitst hem als de jongeling te druk doet of haar stoort tijdens een dutje.
madeliefw schreef:Ohh hier precies hetzelfde. Hond en vriend liggen nu op de bank en ik zit ergens anders... Keet is heel zielig. Ik ging vanochtend weg en toen had ze een klein bultje onder haar oog. Ons buurmeisje laat haar 's middags uit en had ik gevraagd er even op te letten. Stuurt ze onderstaande fotomijn vriend is eerder naar huis gekomen om met haar naar de dierenarts te gaan. Een allergische reactie en ze heeft er iets tegen gekregen. Nu moet het wegtrekken. Heel sneu, ze heeft er echt last van.