[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:38

@Winnie: ik herken het wel. Jouw pup is in zijn hoofd nog volop pup naar andere honden toe, maar zijn lichaam zit al vol hormonen. En dat is waarop de anderen en vooral reuen op reageren. De puberhonden hebben tot 7x meer testosteron in hun lichaam en volwassen reuen maken graag duidelijk wat de rangorde is.
Pup van een vriendin komt al over de vloer sinds hij bij de moeder weggegaan is en sinds hij +/- 6 maanden geworden is. Drukt mijn reu hem ook voor het minste en geringst tegen de grond en als de jonge hond te fel in puppymodus blijft (spartelen en likken), dan zal hij ook grommen en in de hals "bijten"om zijn standpunt kracht bij te zetten. Als de jonge reu stil blijft liggen is het over en hij is ook nog nooit een pluk haar kwijt geweest. Maar de jonge reu is mentaal nog steeds een pup, veel te hevig, enthousiast en continu vriendjes willen maken. Zelfs mijn teef pitst hem als de jongeling te druk doet of haar stoort tijdens een dutje.

Mijn reu trekt zich ook graag terug in zijn bench en de anderen weten ook dat na het laatste plasje ze in de bench moeten. Doe het deurtje ook niet meer dicht.
Alleen dus als ik wegga voor de pup, want sloopt zonder toezicht toch ook nog steeds en tja de jack krijgt anders paniekaanvallen, waarbij alles sneuvelt. (dons, vloerbedekking, deurstijlen, kussens, dekentjes...)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:41

Bij mij dus wel, 10 minuten van te voren en 10 minuten daarna, en de honden worden echt begeleid dat ze goed leren spelen. Hoewel Kiko nog nooit gecorrigeerd is (en wij dachten nog wel dat dat zo'n lomperik was voor we aan de cursus begonnen), maar anderen dus wel, ook die met Kiko speelden.

Ik ben blij met onze cursus, waar wel bestraft wordt. Ik geloof er niet in dat je niet mag bestraffen. Goed gedrag belonen, maar slecht gedrag moet gecorrigeerd worden zodat het daarna omgaat in goed gedrag wat je direct kunt belonen.
Bij Kiko niet straffen zou ook helemaal mis gaan. Eigenwijze dalmaat, moet eerst 35 keer nee horen om dan toch niet te kijken of het de 36ste keer niet ja is..... :))

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:47

Tja dalmaten, goed gedrag uitvoerig belonen, sommige zaken beter negeren, want ze kunnen heel goed aandacht opeisen en sommige dingen kan je maar beter afstraffen of ze walsen los over je heen.
Ze zijn heel goed in hun baasje opvoeden :+

Cita heeft gisteren op fotoshoot het varken uitgehangen en al helemaal toen ze samen met haar 2 maand oudere showvriendinnetje op de foto mocht :roll:
Vandaag weer maar eens een onvrijwillige zwempoging: ik hoor een plons en ze mijn oudere honden verbaasd kijken. En dan komt ze er verzopen exemplaar uit het water geklauterd en kijkt dan op met en uitdrukking "kom mij eens helpen" _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:48

O, daar heb je vast geen foto van? :))
Gelukkig heeft Kiko nog altijd niets met water.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:50

Op onze cursus mochten ze ook niet met elkaar spelen. Maar in de buurt kan ze wel met honden spelen. Ik zoek zelf een beetje de honden uit...

Ondanks dat onze hond is uitgerust met zwemvliezen weigert ze nog steeds uit zichzelf het water in te gaan....

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:56

helaas geen foto, op dat moment klauter ikzelf zuchtend naar beneden om haar uit het water te helpen. Ze lijkt het niet te leren...

Honden die niets met water hebben, heeft ook voordelen. Je moet niet huiswaarts keren met 3 natte exemplaren in de auto.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:02

petitparis schreef:
@Winnie: ik herken het wel. Jouw pup is in zijn hoofd nog volop pup naar andere honden toe, maar zijn lichaam zit al vol hormonen. En dat is waarop de anderen en vooral reuen op reageren. De puberhonden hebben tot 7x meer testosteron in hun lichaam en volwassen reuen maken graag duidelijk wat de rangorde is.
Pup van een vriendin komt al over de vloer sinds hij bij de moeder weggegaan is en sinds hij +/- 6 maanden geworden is. Drukt mijn reu hem ook voor het minste en geringst tegen de grond en als de jonge hond te fel in puppymodus blijft (spartelen en likken), dan zal hij ook grommen en in de hals "bijten"om zijn standpunt kracht bij te zetten. Als de jonge reu stil blijft liggen is het over en hij is ook nog nooit een pluk haar kwijt geweest. Maar de jonge reu is mentaal nog steeds een pup, veel te hevig, enthousiast en continu vriendjes willen maken. Zelfs mijn teef pitst hem als de jongeling te druk doet of haar stoort tijdens een dutje.

Ja, je omschrijft het exact! Is dat vanzelf goedgekomen? Ik heb het net voorgelegd aan onze instructeurs van Gehoorzaamheid A. Zij zeggen dat je het het beste kunt laten begaan en dat het een kwestie is van follow through.

Als pup hebben we echter ook een aantal keer ingegrepen omdat hij veel te intens speelde. Ik trok hem dan uit het spel als hij het piepen van andere hondjes bv negeerde en hij te intens werd en dwong hem te kalmeren alvorens hij verder mocht spelen. Heeft een week of 2 geduurd maar dat sloeg wel aan. Sindsdien speelt hij veel socialer. Het is dus wel mogelijk om er zelf invloed op uit te oefenen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:10

uhm, we zijn intussen nog maar 1 maand verder. Op vreemd terrein, dus op wandelingen is het al veel beter. Mijn reu corrigeert dan alleen als de jonge teveel op "zijn teven" probeert te rijden. Bij mij thuis is het nog steeds moeilijk. Mijn pup daagt de jonge reu uit en mijn oudere honden willen rust, dus zijn constant aan het scheidsrechteren.
Je kan wel ingrijpen, maar ze moeten het onderling "uitvechten" zo lang het niet menens wordt. Je kan het proces proberen versnellen door de puberende hond te kalmeren. Maar met diegene die hier komt werkt dat welgeteld 10sec voor hij weer vol op de anderen afstormt om te spelen...
Vraag het mij over enkele maanden nog eens :P

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:26

Hahaha, ja ik vermoed dat je gelijk hebt. Hou me vooral op de hoogte hoe het afloopt :') Ik hoop dan maar dat Sam op korte termijn uit zichzelf toch nog enig vermogen tot sociaal leergedrag gaat vertonen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:58

@ winnie: Bij nader inzien weet ik wel hoe het afloopt. Mijn volwassen reu heb ik namelijk op 5maanden in huis gehaald en kwam toen volop in pubertijd. Na een dikke maand drukte de reu van een andere vriendin hem ook altijd eerst tegen de grond alvorens ze als vriendjes verder konden wandelen en aan dezelfde plekjes snuffelen. Met vreemde kwam het niet voor omdat hij meestal niet alleen was en ook niet zelfzeker genoeg om effectief to bij een vreemde hond te gaan.
Nu moeten we de volwassen reuen de eerste meters op wandeling ook uit elkaars buurt houden en moeten ze ook eerst weer eens even elkaar "imponeren" alvorens ze terug tot dezelfde roedel behoren. (Wij wandelen minimaal 1x/week samen, maar soms ook evengoed dagelijks)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:16

Afbeelding

Dit is zoooo herkenbaar bij mij. Meer mensen last van versoepelde regelgeving mbt de bank :D

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:16

Ohh hier precies hetzelfde. Hond en vriend liggen nu op de bank en ik zit ergens anders... Keet is heel zielig. Ik ging vanochtend weg en toen had ze een klein bultje onder haar oog. Ons buurmeisje laat haar 's middags uit en had ik gevraagd er even op te letten. Stuurt ze onderstaande foto :wow: mijn vriend is eerder naar huis gekomen om met haar naar de dierenarts te gaan. Een allergische reactie en ze heeft er iets tegen gekregen. Nu moet het wegtrekken. Heel sneu, ze heeft er echt last van.

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:18

:oo

Het is eigenlijk zo sneu, maar het doet me heel erg denken aan Goofy :')
Afbeelding
_O-

Dikke knuf aan Keet, dat het maar weer gauw weg mag trekken :(:)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:23

Aaaah wat sneu! Indd, lijkt op Goofy... Arm hondenkind :(:)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:27

madeliefw schreef:
Ohh hier precies hetzelfde. Hond en vriend liggen nu op de bank en ik zit ergens anders... Keet is heel zielig. Ik ging vanochtend weg en toen had ze een klein bultje onder haar oog. Ons buurmeisje laat haar 's middags uit en had ik gevraagd er even op te letten. Stuurt ze onderstaande foto :wow: mijn vriend is eerder naar huis gekomen om met haar naar de dierenarts te gaan. Een allergische reactie en ze heeft er iets tegen gekregen. Nu moet het wegtrekken. Heel sneu, ze heeft er echt last van.

Oooch kijk nou! -O- hij zit er ook zo beteuterd bij :(:) Enig idee hoe hij hier aan gekomen is? Gestoken?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:36

Oh ze lijkt echt op Goofy haha! Ze is ook zo'n sukkeltje. Ik denk dat ze gestoken is omdat ze eerst een heel klein bultje had onder haar oog. Maar geen idee waardoor.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:00

Ag die arme keet! :(:)
Boris had vandaag ook een allergische reactie. Bij hem begon het met een bultje op zijn neus..mijn vriend was thuis en ik moest werken, even later kreeg ik een bericht dat het leek alsof zijn oog ontstoken was. Toen ik hem belde nam hij niet op, bleek hij al bij de dierenarts te zitten. Boris heeft een prik gekregen om de zwelling te laten afnemen. Die arme schat had een dikke neus, lippen, oog en allemaal kleinere bultjes. Hij ligt nu lekker op de bank naast me en gelukkig neemt de zwelling weer af en verdwijnen de bulten.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:27

Ach, wat sneu voor Keet en Boris. Ze kijken ook echt zielig.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:53

Oh Boris ook al zo zielig! Keet heeft ook een prikje gehad. Mijn vriend wist niet met wat. Maar de zwelling is nu naar haar wangen gezakt, het wordt minder gelukkig. Ook beterschap voor Boris

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:04

Mijn vriend zei dat Boris een variant van de prednison heeft gehad...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:42

Tis feest!! Puppeman is geboren gisteren *\o/* *\o/* <3 <3

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:59

Oooh wat leuk dierenfan! Wat voor pupjes zijn het? *\o/*

Hoe is het vandaag met de zieken? Neusjes alweer slank?

Wij gaan morgen onze oud duitse herder ophalen. Hebben dan dus twee jonge honden in huis, benieuwd hoe erg afzien het gaat worden. Bereid me voor op het ergste :')

Sam, 7 maanden

Afbeelding

En Nova, hier 6 weken oud.

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:11

Oohhhhh Nova <3 <3

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:19

tja, de 7m oude reu van mijn vriendin rijdt non-stop op mijn 4.5m oude teef of ze spelen zodanig wild, dat je liever wegkijkt. Dus in het begin opletten dat je reu in zijn enthousiasme niet te bruusk doet met de kleine pup.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:06

Oeh dat lijkt me ook erg heftig! Zeker omdat die pubers zo lomp en ontremd kunnen zijn.
Succes!! :D