Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:Inderdaad, zo ben ik ook van oordeel!
Geen gegil, gebrul, gemopper, geen gevecht met de hond, geen getrek, geduw, gemep... nee heel beheerst, heel rustig en heel geconcentreerd met een doel voor ogen... werk je met me mee en zijn we een team en ben je serieus in je werk? Nou dan gaan we lekker knallen... zo niet? Ook goed, geen kwaad woord van mijn kant, geen brok of snoep minder maar ook geen parcours vandaag... kies zelf maar wat je hebben wil... en geloof me, ze weten gauw wat ze kiezen hoor!
Het blijft net oh zo vredig trainen met je hond zo!
Ipv het geroep en getier en getrek en gemep je vaak hoort op, rond en om het agilityterrein is dit net een hele rustige beheerste manier van werken of niet werken.
Machie schreef:KimD, ik ben zo vrij geweest even te googelen en voor de crufts moet je hond zeker 2 m/s sneller lopen dan nu. Roy zegt ook vast niet dat je dat wel even gaat halen met je hond. De honden in Nederland die daar voor in aanmerking komen lopen C rondjes nog boven de 5 m/s.
Mijn hond is trouwens ook niet supersnel begonnen, maar wel zelfstandig. Nu wordt ze wel steeds sneller
Dit was de 1e wedstrijd van mijn hond:
https://www.youtube.com/watch?v=HfiBzfUfLlI
En dit was afgelopen winter
https://www.youtube.com/watch?v=FrcIXAkC9D4
Ik beloop haar niet, nooit. Hoe harder ik leer lopen hoe harder Csiva gaat![]()
Little_Gift, zo doe ik het ook. Als je niet wilt nadenken en beheerst wil werken, dan werken we even niet. Ik mep mn hond niet in elkaar, ik scheld dr niet uit, maar zonder concentratie werken = niet werken.
JesdaJinn schreef:Ik heb een filmpje. Wel via FB dus weet niet of iedereen die kan zien.
Ja, ik weet zelf ook dat er nog zat dingen zijn waar we aan moeten werken, maar ik ben persoonlijk wel blij met dit rondje qua luisteren/reageren en focus of hoe je alles wilt noemen. Sommige stukken ben ik te laat en het stukje waar ik een DK op kreeg was mijn eigen fout, ik dacht dat hij daar nog door moest.
https://www.facebook.com/10000832182158 ... 367612308/
Machie schreef:Ik zou met Jinn werken aan zijn techniek. Veel op rechte lijnen, diverse afstanden en hoogtes werken. Bij de FHN staat het vaak ook best kort
Machie schreef:Ok duidelijk!
Dan zou je aan jezelf en je spanning moeten werken. Dat is lastig denk ik... Ik ben daar niet zo heel bekend mee...
Little_Gift schreef:Is wel de eerste keer dat ik een lafaard genoemd wordt omdat ik mijn hond NIET sla, schop, trek, brul, tier, roep enz... blijkbaar is het dan tegenwoordig weer beter om dat allemaal wel te doen? Zolang men dus maar niet de hond zijn parcours onderbreekt?
Of mag dat ook niet? En mag men dus volgens Kim enkel de hond zijn ding laten doen en er zelf als een lappenpop naast lopen die niets te zeggen heeft en niets te willen heeft? Is dat dan dé correcte manier?
Awel, ik zal het anders aanpakken:
Kim, hoe ga jij dan een hond duidelijk maken dat iets niet gewenst is of iets wat de hond doet ongewenst gedrag is? Als men niet mag communiceren met de hond op een niveau dat de hond snapt en men mag de hond niet zelf de keuze geven én men is van mening (of ik hoop toch dat ieder van die mening is!) dat men de hond niet mag schoppen, slaan, toebrullen enz, hoe ga je dan überhaupt nog IETS duidelijk maken aan een hond tijdens training van wat ongewenst is of fout gedrag is?
Door te negeren kan je zulke fouten ook niet oplossen... Dus, hoe doe jij dat dan?!
Little_Gift schreef:KimD: als dat zo is, dat je het doet voor de lol en men hier in dit topic zit uit liefde voor de BC en dergelijke, dan zou ik het appreciëren als je in het vervolg de mensen die anders trainen dan jij snappen kan, niet meer verwijt voor lafaards!
Want daar lees ik niet veel liefde in namelijk en al helemaal geen lol...
Het is namelijk niet omdat JIJ iets niet snappen kan, of iets leest wat je petje te boven gaat qua inzicht, dat het niet wel degelijk nét iets vriendelijker is dan jij vermoeden kan...
En gelieve ook mijn rekening niet te maken over waarom er getraind en op wedstrijden gegaan wordt!
Ik ga NIET op wedstrijd om te ouwehoeren of voor een dagje gezelligheid, ik ga op wedstrijd om mijn hond zijn talent te laten zien en te presteren en net daarom gaan mijn honden op wedstrijd, want ze doen nét dat extra beetje inspanning op wedstrijd en geven nét dat beetje extra van zichzelf... dus neen, ouwehoeren, gekscherend banketstaaf met de rest en een boel gezelligheid, dat zoek ik op de hei, in de wandelingen op de trainingen nadien en overal anders, maar zéker NIET op wedstrijd, daar is het serieus en voor "echt"!
Anders heb je niets op wedstrijd te zoeken imo!
Ik hoef echt mijn hond niet te gebruiken voor een dagje uit, dat kan ik op andere manieren ook...
Trouwens, je antwoordt handigerwijze wel niet op de vragen die je gesteld worden hé? Ook dit bewijst dat het allemaal je petje rijkelijk te boven gaat en je dus "in de kern" niet weet waarover je het hebt... nogmaals, niets mis mee, maar noem de rest, die wel weet waarover ze het hebben, dan geen lafaards en beulen aub, dan kunnen die mensen nog best wel meevallen en jou het één en ander bijbrengen zelfs!
Net het NIET inzien dat de snelheid dé opgelegde moeilijkheidsgraad was in de parcoursen op crufts, toont dat je nog lang niet weet waar de klepel hangt in het ganse agilitygebeuren...
JesdaJinn: waarom zou ie ook zijn achterpoten optillen of zichzelf herrekenen op zijn passen enz? Hij wordt er toch niet minder om beloond en heeft toch niet minder plezier erom... een hond gaat het zichzelf heus niet moeilijk maken als het niet hoeft hoor!
Net dat bedoelde ik al te zeggen met mijn vorige posts!
En geloof me, als ie 1 latje tikt en direct daarna zeg je "stop" en laat je hem effe "time out"... dan zal hij dat heus wel heel gauw snappen!
Niemand zegt dat je na die "time out" niet opnieuw of verder mag gaan met het parcours hé...
KimD schreef:Ik vind die manier van trainen laf, maar de mensen die hun honden de hele dag in de auto laten vind ik ook sneu.