Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:33

klopt Keona, voor behendigheid lijkt het me ook handig, alleen heb ik een zwaar probleem met links en rechts :o dus zal me spiekbriefje meenemen als ik ze train dat ik me zeker niet vergis dan of kan het misschien op mijn hand schrijven ofzo

Moonfight

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:55

Ow wat handig zeg! Hoe hebben jullie dat aangeleerd?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:51

Ik met de riem.krijg je al bij gehoorzaamheid op iets hoger nivo. En dan achter langs,loopt de hond links zeg je rechts en geeft rukje naar rechts of trekt hem naar rechts op begin. Erna gaat het los van de riem. En nu snappen ze het ok zo best wel goed. Zo heb ik het gedaan

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:15

Kenai zijn nieuwe badjas is binnen (de oude is toch echt te klein inmiddels). Ik ben er erg blij mee, grote kraag waardoor al zijn "borsthaar" erin zit en gesloten achterkant met gat voor de staart waardoor ook de hele broek erin kan. Verder geen klitteband die overal aan de badjas blijft hangen waar je dat niet wil en in verschillende kleuren leverbaar. Waar kan je een mens blij mee maken.. :Y) (jammer dat ie wel een beetje aan de prijs was maar goed, daar heb je dan ook wat voor)

Afbeelding Oud vs nieuw Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:41

Die paarse is inderdaad veel handiger. Hadden ze eigenlijk ook nog pootjes aan moeten maken.
Waar heb je deze gekocht, merk van de badjas.
En gaat die blauwe de verkoop dan in ?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:26

keona schreef:
Die paarse is inderdaad veel handiger. Hadden ze eigenlijk ook nog pootjes aan moeten maken.
Waar heb je deze gekocht, merk van de badjas.
En gaat die blauwe de verkoop dan in ?

De blauwe mag idd weg. Merk en webshop kijk ik van de week even, ben nu niet thuis en weet t niet uit mn hoofd. Komt in elj geval uit duitsland. Geloof dat ze ook met poten hadden maar dat vond ik wel een beetje overdreven.. ;)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:17

Ben ook wel benieuwd waar je die vandaan hebt! Handig zeg

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:34

Misschien trap ik jullie nu wel op de tenen, maar ik zie werkelijk het nut niet van een badjas voor de hond :') ze zijn zo droog... en veel wassen is alleen maar slecht

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:42

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:32

Wij gebruiken het ook niet,
Nat in de bench in de auto als we met de auto weg zijn en thuis de waterblazer erop, ik kan dat ding echt niet meer missen :+
Nooit een natte hond in en , en ook geen zand :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:29

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan. Het is zo druk met stage en ik had zoveel te vertellen dat ik echt even de tijd nodig heb om het hele bericht te typen :+
Dus hier is mijn bijleespost :=

P 62
@Diandra Wat een prachtige foto's! Gaaf zo met die donkere lucht!
En super zoals hij het zijn eerste wedstrijd deed zeg! Ik wil je alleen wel als tip meegeven om pas te starten als hij netjes heeft gewacht. Je krijgt toch geen strafpunten voor hem terugzetten voor de start :)

@Fotsy Wat een grappige foto! _O-

@Moonfight Wat leuk om een heel nest Red en Black Bi's te zien!

P 63
@Mossel Wat een mooie Aussie! Prachtige kop!
Erg handig van die scootmobiel!

P 64
Ik hoorde toen hij pup was vaak. "Is het zo'n jachthond?" Door zijn ticking en kleur denk ik. En ook veel Border Collie. Nu hij ouder is eigenlijk niet meer. Scheelt denk ook wel dat hij een te grove kop heeft om BC te zijn. Mijn vriend heeft wel al een paar keer de vraag gehad of het geen kruising is 8)7

@Fotsy Wat is ze mooi als ze schoon is!

@Bryce Wat knap zoals Blitz stopt voor het oversteken!
Dyson kent links en rechts van de Canicross :D

P 65
@Diandra Wat een handige badjas zeg!

Wij hebben in de tussentijd een nestwandeling gehad. Was erg leuk! Ze waren helemaal dol met elkaar! Helaas was er 1 broertje en paps niet niet bij.

Links 2 broers en naast Dyson zijn mama :)
Afbeelding

En een filmpje. De blue merle die erbij loopt is de andere hond van de fokster.

In de tussentijds 3 debutantenwedstrijd gehad. De eerste wedstrijd was hij best overrompeld. Eerste parcours netjes gelopen. Paar fouten op de raakvlakken en latjes maar iig geen disk. Andere 2 rondes gingen minder. Hij sprong terug als hij een hindernis voorbij ging dus gelijk een disk.
De tweede wedstrijd was op hetzelfde terrein. Enige verandering was dat er nu 2 ringen waren. Eerste parcours ging hij zoef over de omheining op weg naar de andere ring. Gelukkig kwam hij niet in de andere ring. Het hele rondje ging hij overal kijken en lette hij niet op. Ik weet niet meer waarom een disk maar die hadden we iig wel :p Tweede rondje ging hij ook overal buurten. Volgens mij hadden we er toen 2 minuten over gedaan waardoor we een disk hadden. Daarna even ergens anders met hem gaan wandelen en wat gehoorzaamheidsoefeningen gedaan. Derde rondje met bal gelopen zodat zijn aandacht meer bij mij zou zijn en dat ging goed! Derde rondje mocht nog een keer en dat ging helemaal top! Dus goed kunnen afsluiten.
Gisteren de derde wedstrijd gehad. Doel was aandacht erbij houden. Dat ging redelijk goed. Hij kwam best snel terug op 1 keer na. Maar nu had hij ineens een soort tunnelvrees 8)7 Daardoor veel weigeringen en eerste 2 rondjes een disk.
Dit was de eerste ronde.

Het derde rondje ging een stuk beter! Geen disk *\o/*

Op het eind was er nog een spel met veeeel tunnels. Goed voor zijn tunnelvrees! Hij nam 1x het verkeerde tunnelgat dus gelijk een disk maar hij ging een stuk beter door de tunnels heen dus de tunnelvrees hebben we ook weer overwonnen!
Echt superblij met hoe het gisteren ging :D
Onderweg naar huis met mijn oppaskindje in de auto <3
Afbeelding

Nu weer 2 maanden trainen voor de volgende wedstrijd. Hij moet wat meer zelfvertrouwen krijgen zodat hij hindernissen neemt zonder dat ik er ook bij hoef te zijn. Behalve de sprongen dan. Daarbij kan hij goed vooruit werken. En verder vind ik het handlen heel moeilijk dus daar heb ik ook wat op te trainen. En de palen en wip zijn we druk mee aan het trainen. Misschien dat we vanaf juni de 1e graad al gaan doen. Dan krijgen we de palen, wip en band er tenminste ook bij :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:25

Terug zetten krijg je geen strafpunten voor maar als je al voorbij de startlijn bent en terug gaat word je wel gediscualificeerd. Overigens ging het wachten gisteren wel al beter, is iets waar we wel aan werken.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:36

Ooh sorry, ik dacht dat je debutanten startte. Dan krijg je namelijk geen disk. Althans bij de wedstrijden waar ik ben gestart :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:35

Knap gedaan madelonsunny , ziet er goed uit. Lijkt me inderdaad moeilijk de aandacht te houden met al het volk dat er tussen loopt. Ziet er zo ingewikkeld parcour uit, weet je van tevoren hoe dit zit?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:02

Dankje!
Ja je mag zo´n 10 a 15 minuten verkennen. Dan loop je zelf het parcours een paar keer zodat hij in je hoofd zit en je weet hoe je wilt gaan lopen :j
Gefeliciteerd trouwens! *\o/*

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:04

Sinds dit weekend paard aan huis. Hoe leren we een ausje dat paardjes niet zijn om achter aan te rennen maar om rustig bij te liggen.

Als we erbij zijn gaat 't goed, maar helaas zodra hij de kans krijgt om te drijven doet hij dat. (Dus ja we zorgen dat hij niet zelfstandig actie kan ondernemen en nemen m aangelijnd mee naar de stal en Weidegang etc.)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:10

Euh.. stroomdraatje of zweep mee

Liever van mij een opdonder als van je paard zeg ik dan maar

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:33

We 'hopen' dat ie nog een keer met zijn neus tegen de draad loopt en er ontzag voor krijgt.

Het zou gaaf zijn als hij op termijn ook mee kan met buiten rijden etc. Maar eerst leren dat paardjes in de wei rustig mogen staan.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:51

Heb die van mij eerst rustig te zijn als de paarden rennen, dat hij daar niks mee hoeft te doen. Tegen het draad lopen heeft hij al een paar keer gehad leert hij niet van evenals een trap, het enige wat hij van de trap heeft geleerd is dat hij als een malle tekeer gaat als ik in de bak sta en de paarden gaan rennen ( bang dat mij iets overkomt?) maar hij was altijd braaf tot mijn ouders een nieuwe pup kregen en hij nu tekeer gaat tegen de paarden wat Mn ouders niet afleren, dus die van mij doet weer vrolijk mee

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:06

Het woord 'genoeg' geleerd van op school. Bloom drijft de paarden altijd hun stal in wat ik ook goed vind want vijf kan ik niet alleen aan.
Maar als de paarden op de wei lopen en rennen en ze wil er eens achteraan dan roep ik genoeg en stopt ze wel soms. Het meest vervelende vind ik als ze ze drijft dat ze echt op hun achterbenen springt en in staart gaat hangen.
Gelukkig zijn de paarden tot hiertoe nog braaf maar ze weet wel bij de welke ze een stapje verder mag gaan.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:49

Een stilstaand paard lokt al reactie uit. We oefenen nu aangelijnd dat hij moet blijven zitten of liggen bij de stal of wei. En met toestemming rustig mag kijken.

Volgenee pup leert vanaf dag 1 mee voeren met paard en relaxed blijven

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:16

oh jee das minder dan ja, nee Bloom kan lekker tussen de paarden spelen en lopen,

Afbeelding

alleen de communicatie loopt soms wat stroef :P ze gaat dan een borstel of bal voor Tori leggen en begrijpt niet dat hij niet wil spelen :D

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:18

Op de cursus van Elmo ( hun hadden toevallig ook paarden) liepen ze met paard langs en dan hond afleiden snoepjes op de grond gooien op het moment dat paard langs kwam dan was ie bezig met snoepjes zoeken en niet met paard, mocht hij dan toch aandacht voor paard hebben was het even weg lopen met hond om hem uit die "focus" te halen en weer opnieuw proberen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:25

Elmo liep als puppy ook met mijn paard weg maar toen hij ouder werd vond hij ze steeds spannender, hij gaat nu wel af en toe mee maar wel de paarden op afstand, mijn paard is nogal territoriaal en slaat alles wat hij er niet in wil ( de hond dus) er met de voorbenen weer uit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:38

XxDiandraxX schreef:
Kenai zijn nieuwe badjas is binnen (de oude is toch echt te klein inmiddels). Ik ben er erg blij mee, grote kraag waardoor al zijn "borsthaar" erin zit en gesloten achterkant met gat voor de staart waardoor ook de hele broek erin kan. Verder geen klitteband die overal aan de badjas blijft hangen waar je dat niet wil en in verschillende kleuren leverbaar. Waar kan je een mens blij mee maken.. :Y) (jammer dat ie wel een beetje aan de prijs was maar goed, daar heb je dan ook wat voor)

[ [url=m/mrbXd8.jpg]Afbeelding[/url] ] Oud vs nieuw [ [url=m/msCOWc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi ding! Welke maat? Hoe groot/zwaar/lang is Kenai?

Ik kwam deze laatst tegen, vond ik ook een interessante:
http://www.hydrodogs.nl/product/chillco ... erfurdogs/