Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mutsiii

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:25

mijn kater wordt binnen 2 maanden gecastreerd en dan is hij ongeveer 7 á 8 maanden.
Mijn poes gaat begin juli kittens krijgen (moet nog gedekt worden). Zouden er misschien mensen zijn die het leuk vinden als er een volg topic komt? waarin jullie eventueel tips kunnen geven en gezellig mee kunnen volgen?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:45

Mijn poes is met 5,5 maand gesteriliseerd. Ik heb een siamees en woon in een appartement. Haar familieleden (moeder en oma's) waren allemaal rond de 6 maanden krols en om te voorkomen dat mijn hele appartementencomplex gek zou worden van mijn krolse siamees heb ik haar maar voor de eerste krolsheid laten helpen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:54

Waarom ik hem met 6 maanden heb laten castreren? Omdat dit mij werd geadviseerd. Ik had zelf namelijk geen idee en heb de dierenkliniek gebeld en om advies gevraagd en die zei dat 6 maanden prima was.(dit is een goede en bekende kliniek)
Ik laat hem niet castreren omdat die niet buiten moet maar hij zal vast en zeker in mei een keer naar buiten gaan met mooi weer....

Ik wil het beste voor hem...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:49

Ik zoek nog steeds 2 goeden mandjes voor Freek (L) en Finn (M) en ik snap er niks van want ik krijg geen enkele reacties |(

Afbeelding

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:10

Je mag ze van mij wel hierheen brengen hoor haha.

Sammie is net gecastreerd, hij is heel zielig haha. Hij werd al snel wakker en ligt nu weer lekker te slapen in de zon.

Afbeelding

Alleen wilt die steeds aan de wond likken maar ik hou m daar een beetje weg maar dat kan ik niet heel de tijd doen...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:16

ik breng ze met liefde en plezier hoor, maar er hangt wel een prijskaartje aan :D

(en ik ben heel blij als ik hierdoor in ieder geval uit de kosten vd kittens kom. Pony staat met einschuss in een goede kliniek dus hier ook kosten aan |( )

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:21

Yom schreef:
ik breng ze met liefde en plezier hoor, maar er hangt wel een prijskaartje aan :D

(en ik ben heel blij als ik hierdoor in ieder geval uit de kosten vd kittens kom. Pony staat met einschuss in een goede kliniek dus hier ook kosten aan |( )

Ja ik weet dat ze aardig wat kosten helaas haha. Was van de week bij het kattenhotel en zij heeft ook een ragdoll cattery en dan smelt je echt.
Nu is hier in de buurt een ragdoll kater herplaatser van 8mnd. Zou leuk zijn voor Sammie maar ik mag er geen bij, op zulke momenten baal ik dat ik niet op mezelf woon haha.

Sterkte met je pony, wat vervelend zeg.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:16

Sammie voelt zich weer helemaal goed :)

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:59

Hij is knappp!

Ik heb nu de 1 jarige poes te logeren van mijn broertje! Ze is net een uurtje binnen en heeft mijn huis al helemaal onderzocht lol. Allemaal nieuwe geurtjes, nieuwe plekjes, nieuwe geluidjes! Ze heeft ook al een hapje gegeten. Vind dat ze het erg goed doet, zeker omdat ik haar gewoon gehaald het zonder mijn broertje die erbij was haha

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:54

Wat is hij aan het veranderen!!

Afbeelding
7weekjes oud

Afbeelding
En 10 weken oud!

Over 4 weekjes mogen we hem halen *\o/*

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:10

Ah wat zonde Yom! Ik ben opzoek naar een Rag maar wil echt een poesje.. Wat een schatjes zeg! Heb je ze ook op MP staan? :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:24

Ja ze staan op MP en op FB

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:45

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:31

nee die nog niet maar ik heb wat lijntjes van geinteresseerde uitstaan nu dus die wacht ik weer af

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:53

ik heb een vraagje aan de ervarene onder "ons". Ik heb op internet al rondgekeken alleen wat is nou beter dan ervaringen :) Mijn poesje Jules in over 7 dagen uitgerekend (65 dagen) nu weet ik dat de kittens eerder maar ook later kunnen komen. Alleen is ze niks aparts dik ze heeft een klein buikje. Wat op zich niet erg is voor een eerste nestje als de kittens maar gezond zijn! Maar nu ik probeer al een tijdje beweging te voelen. ik knijp of druk niet in de buik omdat ik de kittens niet wil beschadigen maar leg mijn handen (plat) over haar buikje met een lichte druk. Ze komt dit overigens zelf elke dag even doen, maar ik voel helemaal geen beweging! Betekend dit iets? ik heb eigenlijk steeds gedacht dat de beweging wel komt als ze dichterbij de bevalling komt maar niet dus. ik wil maandag sowieso even de dierenarts bellen maar extra advies kan nooit geen kwaad.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:46

en hoe lang houd je dan je hand op haar buik?

je moet hem idd een beetje aandrukken en afwachten en op den duur moet je toch wel een plopje kunnen voelen

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:31

Hoe leren jullie je kittens trouwens dat ze niet mogen bijten? Behalve in speeltjes dan haha!
Sienna is nogal terror als ze speels is. Racen door het huis, met al haar speeltjes aan de haal. Maar soms als je haar op schoot heb en ze wordt weer een beetje wakker, wilt ze weleens in je hand/arm gaan bijten. Dit doet ze niet hard en het doet ook geen pijn, maar we willen natuurlijk niet dat ze dit ook blijft doen als ze groot is haha.
Ik pak meestal een speeltje voor haar en als ze mij begint te bijten geef ik het speeltje, zo probeer ik haar te laten weten dat ze mag bijten in speeltjes en niet in handen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:53

Celine_Famke schreef:
Hoe leren jullie je kittens trouwens dat ze niet mogen bijten? Behalve in speeltjes dan haha!
Sienna is nogal terror als ze speels is. Racen door het huis, met al haar speeltjes aan de haal. Maar soms als je haar op schoot heb en ze wordt weer een beetje wakker, wilt ze weleens in je hand/arm gaan bijten. Dit doet ze niet hard en het doet ook geen pijn, maar we willen natuurlijk niet dat ze dit ook blijft doen als ze groot is haha.
Ik pak meestal een speeltje voor haar en als ze mij begint te bijten geef ik het speeltje, zo probeer ik haar te laten weten dat ze mag bijten in speeltjes en niet in handen.

Sammie doet precies hetzelfde en doet het nog steeds. Het is echt spelen en niet gemeen bedoeld. Het doet ook geen pijn.
Sommige momenten doet hij het meer dan de andere momenten, het verschilt per moment.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:26

Ja het is ook echt spelen, niet gemeen inderdaad, daarom doet het ook geen pijn. Maar afleren is misschien wel handig haha :D

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:23

ik duw mijn hand of arm dan even zachtjes door, zodat ze de kaak niet kunnen sluiten zeg maar. Dan is het meestal zo over.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:37

Yom schreef:
en hoe lang houd je dan je hand op haar buik?

je moet hem idd een beetje aandrukken en afwachten en op den duur moet je toch wel een plopje kunnen voelen

ja toch best wel een aantal minuten vaak zijn we snel een minuut of 15 aan het kroelen. heb vanmiddag een klein plopje gevoeld maar vraag me af of dat niet kwam doordat ze bewoog. Moet ik over het algemeen niet meer "leven" kunnen voelen/zien?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:46

ja het is wel minimaal wat je zegt maar misschien verwacht ze maar 1 of 2 kittens. Mocht je het niet vertrouwen en het is niet te stressvol voor de poes dan zou je nog een echo kunnen doen

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:06

Zou een echo nu nog kunnen? anders ga ik maandag even naar de dierenarts is namelijk best makkelijk om te weten hoeveel er uiteindelijk komen :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:18

als je dat wil doen kun je beter een foto laten maken, is toch iets preciezer

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 23:54

Poekie deed dat ook, en toen had ze nog kleine tandjes. Heb het nog niet afgeleerd gekregen en nu is het toch wel behoorlijk pijnlijk. Ze doet het idd om te spelen, maar ook als ze er wel klaar mee is met het aaien, gewoon ineens hop, hangt ze vol in mijn hand. Dus ben maar overgegaan op de NEE en een tip tegen haar hoofd. Dan laat ze het wel weer even uit haar hoofd, maar helemaal afleren is nog niet gelukt helaas.