Ja klopt haha! Maar wel lekker groot 1.50 breed en 65 diep
Stefaaah
Geplaatst: 05-12-14 22:45
Hier moet ik één van mijn mannen extra in de gaten houden, ik vind dat hij nogal vaak niest.. Ze maakten het mij wel moeilijk om te achterhalen wie er zo aan het niezen was, vermits hij steeds aan het niezen was als ik niet keek Maar goed, verder heeft hij niets. Eet en drinkt goed en geen lopende neus. Dus voorlopig nog niets om me zorgen om te maken, wel?
Hebben jullie ook wel eens dat je cavia een soort hoest/kokhalsgeluid maakt? Eloi doet dat heel af en toe en vraag me echt af wat dat is. De dierenarts zei al eens dat cavia's niet kunnen overgeven/kokhalzen, dus dat het een soort hoest moet zijn. Kan dat?
@Sperziemone : welkom hier. Leukerd hoor Die van mij doen dat ook wel eens. Dan zit er blijkbaar iets verkeerd in het strotje. Meestal is het na 1 a 2x over.
Kunnen ze dan plots allergisch worden aan iets? Want ze staan er al 1,5 jaar op...
vuurneon
Geplaatst: 06-12-14 14:43
Ja hoor, kan prima gaat wel geleidelijk in het lijf, maar op een gegeven moment kunnen ze een drempel overgaan door de herhaalde blootstelling. Mijn paard heeft dat nu ook Heb je ze op zaagsel staan? Want daar zit over het algemeen veel stof in.
Als mijn vlasbaal op is, koop ik weer hennep Het vliegt alle kanten op en ik blijf aan het stofzuigen op deze manier. Verder bevalt het goed, maar t geeft teveel troep buiten de kooi.
Hier ook regelmatig dat geluid idd als ze groenvoer krijgen lekker schrokken. Leuk zijn ze!
Stefaaah
Geplaatst: 06-12-14 14:52
Ja, zaagsel... Ik weet dat dit niet het beste is, maar hier in de buurt en omstreken iets anders vinden lukt me niet. Maar dan start ik opnieuw een zoektocht naar ander bodembedekking. (Beide heren lopen wel nog steeds vrolijk rond, dus meer is er niet aan de hand dan enkel niezen, gelukkig)
In zaagsel/houtkrullen zit abietinezuur, dit is giftig voor de luchtwegen. Zeker cavia's -die met hun longen 'op de grond' zitten - kunnen dus na verloop van tijd een overgevoeligheid krijgen. Zelfs voor paarden wordt het al afgeraden, al doen die van mij het er al jaren op (al het andere wordt gegeten nl).
Ik heb kranten van de baan gedaan sinds ik linoleum heb, dat is echt een grote aanrader!! Heel makkelijk schoon te houden. Alleen wel de grote natte plekken bijhouden.
Tazzey
Geplaatst: 06-12-14 21:02
Ik gebruik dezebodembedekking. Geen stof en geen allergische reacties van mijn mannen en van mijzelf. Met een pak doe ik in de zomer twee weken en in de winter één week. Het kost niet eens zo veel.