Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:52

Machie schreef:
Dan staan de palen al te dicht op elkaar ;)

Zou het? Helemaal in het begin kwam hij er ook al overheen.. Behalve als ik aan het einde van de palen ga staan. Maar alle grote honden (ZWH, DH, etc) kwamen er niet over heen..

Machie schreef:
Die roze halsband + lijn heb ik ook voor Csiva, kleurtje knalt echt geweldig!

Ja, ik zag je link MR, op het HF.. Die lijn en halsband had ik heeel graag van je overgenomen maar helaas heeft Beau een speknek!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:55

Hhilde schreef:
Machie schreef:
Dan staan de palen al te dicht op elkaar ;)

Zou het? Helemaal in het begin kwam hij er ook al overheen.. Behalve als ik aan het einde van de palen ga staan. Maar alle grote honden (ZWH, DH, etc) kwamen er niet over heen..

Ja, ze moeten eerst leren dat ze er door moeten rennen. Wil Beau niet naar je instructeur toe rennen voor een beloning?

Csiva springt er trouwens ook heel snel uit. Ze kan nu 6 paaltjes, en dan hopelijk snel 12 met wires op n rijtje :) Zodra ze er 12 op een rijtje kan, kunnen de wires er ook snel af denk ik. Ze is best heel braaf als ze het eenmaal beetje kent :)

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:09

Ik heb wel een filmpje over de 'schuine palen'

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:36

Jullie weten nog wel eens het één en ander.

Jinn die is nogal aan het puberen en wanneer hij ergens niet mee eens is gaat hij met zijn tanden klapperen en uit eindelijk haalt hij uit. Opgetrokken lip en af en toe ontbloot hij zijn tanden ook.
Heb er geprobeerd een filmpje van te maken om jullie te laten zien. Natuurlijk sta ik dit niet toe en wanneer hij dit doet roep ik erg hard FOEI! Hij schrikt wel en loopt dan vaak weg, maar hij kan het zo later weer doen.
Als je het geluid aan hebt hoor je z'n tanden ook klappen

http://www.youtube.com/watch?v=k-QC9LcS ... e=youtu.be

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:40

frustratie... hij is het er niet mee eens dat hij terecht gezet word. consequent bij je besluit blijven

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:48

Wat deed hij hier fout dan? Even om een iets beter beeld te hebben van de hele situatie :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:49

We hadden gespeeld met een flossy en ik wilde stoppen en hij niet

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:49

Ik mis de aanleiding zelf een beetje Jesda, dus lastig om er echt een uitspraak over te doen.
*edit lees je post nu. Maar hoe gaat dat dan, jij pakt de flos af en hij reageert zo?

Kan ik een hond van 7/8 maanden ook al leren slalommen? Of is dat nog te belastend?

Haha ik houd het altijd bij juist hele neutrale halsbanden. *saaie muts ;)

Ik zoek ook nog leuke oefeningen om aan te leren in de huiskamer. Ik heb wel wat ruimte, maar geen heel grasveld zeg maar :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:00

Ik zal proberen iets meer uitleg te geven.

Ik heb hier een flossy liggen en ging er beetje mee spelen. Gooide het ding een paar keer weg, hij bracht het braaf weer en ik ging zegma heel snel heen en weer en moest het afpakken. Ik liet hem winnen en sprong op de bank (zoals je kan zien ligt hij in het filmpje op de bank) en toen pakte ik het af en zei; 'klaar' en toen kreeg ik deze reactie.

Hond van 7/8 maand zou ik niet laten slalommen. Niet goed voor de gewrichten en heupen :)
Sws wanneer ze een jaar zijn geweest...

Leer je hond dit en dan beide kanten op:
http://www.youtube.com/watch?v=nruhgS5M6vc

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:12

Ik denk dat Jinn gewoon zijn grenzen aan het verkennen is. Het lijkt in het filmpje alsof hij het niet tof vindt maar dat niet echt op jou af reageert. Is het alleen in situaties waar je iets van hem weg neemt? Je zou er over kunnen denken te ruilen. Als wij klaar zijn met een spel krijgt Beau een koekje en ziet hij dat ik het speelgoed op ruim. Heel duidelijk en nooit gemopper.

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:13

Ik heb trouwens net het boek 'Dit is de hond' bestelt. Schijnt een absolute topper te zijn, ben benieuwd! Moet ook altijd nog eens 'Hondencultuur' lezen, staat hier al tijden in de kast.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:15

Voornamelijk wanneer ik iets van hem afneem, maar wanneer dat zijn, zijn brokjes zijn of een botje doet hij niks. Voornamelijk speelgoed. Ruilen ook al geprobeerd, maakt hem niks uit.
Hij doet het ook als wij aan het eten zijn en hij wil aandacht, dan gaat hij alleen met zijn tanden klapperen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:25

kan zijn dat jullie er een paar keer om gelachen hebben en dat hij op die manier aandacht wil trekken. Die van jou doet het dan zo mijn boxer doet het door met zijn kop te draaien en zijn bek open te gooien en dan zijn tong eruit te slingeren (moeilijk te omschrijven) hier schrikken veel mensen van maar als men het van hem kent moeten velen erom lachen en hij blijft het doen haha.
Mijn andere hond gaat altijd netjes zitten op commando maar niet als je op een bank of stoel zit. Als je dan 'zit' zeg dan gaat hij naast je zitten en gooit hij zijn voorpoten op je schoot of liefst nog over je arm als hij dat voor elkaar krijgt. Vervolgens blijft hij braaf zo zitten en als je niet op let dan komt hij vlug omhoog en lebberd hij in je gezicht. Heeft hij al zoveel succes mee gehad dat krijg ik er ook nooit meer uit.

Als het zo iets is dan zou ik er dus niets achter zoeken en het negeren als je het liever niet heb. Wie weet krijg je het gedrag dan weg. Kan ook gewoon even de spanning eruit gooien zijn (zoals vele honden doen door te schudden)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:29

Ik weet niet wat het is, maar ik denk inderdaad dat het frustratie is omdat ik het speelgoed heb afgepakt. Zal eens proberen of het ruilen nu wel werkt want dat werkte eerst niet.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:31

ik zie het eigenlijk alleen als aandacht trekken, zie er helemaal geen "gevaar" in...
die van mij gaan bijv op de rug liggen en dan heen en weer rollen, gekke geluiden maken, de eigen poot in de bek nemen etc om aandacht te trekken :P haha

verder ga ik weer beetje bij lezen, jullie gaan HAAARRDD!

begin januari gaan jolie en ik meedoen aan workshop actief in het bos :D ben benieuwd! en eind januari hebben we via de club een workshop speuren bij henk bouman :) al ben ik wel goed bekend met speuren vond het wel leuk om daar ook eens mee te doen :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:35

dat klinkt ook leuk essiesilly.

begin jan een workshop bij roger van de laarschot, daar heb ik echt zin in :D mede mogelijk gemaakt door machie :D

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:46

Oooh, workshops <3 Ik wil ook nog een keer een workshop behendigheid doen, maar we zijn echt nog maar beginners.. En nog een workshop dogdance, speuren en eigenlijk alles wat leuk lijkt :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:47

haha dat kan hij al Jesda, alleen zonder huppel op het einde ;)

Ja ruilen wil ook nog wel eens helpen, maar sowieso je zegt dat hij op de bank springt. Mag dat? Anders is dat al provocatie 1 in mijn ogen.

Waar vinden jullie al die workshops? Ik moet voor alles nog even wachten helaas, maar misschien kan ik vast wat inspiratie opdoen :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:49

facebook, of via de club.

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:52

Hoezo wachten Leonie? Ook voor jonge honden zijn er leuke workshops!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:02

EmptyWords schreef:
dat klinkt ook leuk essiesilly.

begin jan een workshop bij roger van de laarschot, daar heb ik echt zin in :D mede mogelijk gemaakt door machie :D

Haha, ja in het kader van de kerstgedachte enzo :P
Nee geintje, geen enkel probleem om je ook op te halen. Ik moet toch al via Zutphen om Jacq op te halen. Wij gaan dus ook weer workshoppen de 5e :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:36

ik lees mee maar verder als thuis wat trainen doe ik nu niet met Max, hij is nu 6 maanden.
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:34

Hmm ja Hilde gehoorzaamheid ed. Maar dat vind ik dan weer niet zo leuk haha.Ik train hem er overigens wel in hoor!
Ik knutsel ook nog steeds aan de spaanse pas, maar ik zoek nog wat leuke oefeningen erbij om de uitdaging te houden.

Heb alle foto's gekregen :D. Super leuk om te zien hoe hard hij al gegroeid is. Toch is hij nog steeds veel te klein, ik vraag me af of hij het minimum van het stamboek gaat halen. Maar ach het gaat me toch om zijn karakter en ik heb geen fok plannen.
[BB-ITP] Weimaraner Mismo alweer 7 maanden oud!

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:58

Kijk eens op facebook bij de Trick Dog NL pagina :D
Of bij In The Doghouse Tricks, of volg een workshop tricks, koop een boek tricks..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:23

verveelt iemand zich en heeft zin om met me mee te zoeken? Ik zoek een pluche hond welke staat. Dit moet namelijk mijn voorbeeldhond worden bij de trainingen om oefeningen voor te kunnen doen bij cursisten. Moet de knuffel dan in de zit en in de af kunnen duwen om het maar zo te noemen. Daarom is staand het handigste. Moet ook groot genoeg zijn zodat de cursisten het goed kunnen zien. Meeste knuffel liggen of zijn stijf in bepaalde stand gemaakt.