Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalmarieke

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:16

gaaf gefeliciteerd!

Ik had een veteraan reu mee(broer van mijn vorige post). Wat een dag! Eerst een lange wacht, we zouden om 12 uur aan de beurt zijn maar dit werd uiteindelijk om 14 uur en klaar om 16 uur....goed de p erin....gelukkig een super resultaat en dus was de terugweg te doen hihi.
Hij werd 1 U veteranenklasse en werd daarmee Nederlands Veteraankampioen, en daarnaast werd hij ook nog Beste reu met CAC en dit was de laatste die hij nodig had om Nederlands kampioen te worden!! Dit is tevens de 3e kampioen uit mijn eerst gefokte nest in 2008.....deze jongen hebben we 2 jaar geleden teruggehaald omdat zijn baasje hem in wilde laten slapen....heel verhaal, maar gelukkig snel weer bij mij.....het is zo`n lieverd!!! Dus ben extra trots...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:34

Gefeliciteerd! Wat goed zeg!

Ik zat te rekenen, maar als we pech hebben is onze teef straks loops met de CM... :(

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:54

Oh da's niet handig..

@dalmarieke super! Gefeliciteerd :D

Wij hebben een goeie oefening gehad op de puppyshow in Zaandam :) Niet gewonnen, Jamie z'n zusje werd nog 3e in de puppygroep! Maar leuke dag geweest en ervaring opgedaan, hij is heel erg knap geweest, heeft zich toch maar liefst 4 keer laten keuren en is nu helemaal uit hahahaha :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:04

Hij is zo leuk <3 <3

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:56

Proficiat Inge!

Flinke Jamie. Hij heeft nog tijd om veel te winnen :)

Gefeliciteerd Marieke! Idd reden om trots te zijn als je 3 kampioenen uit 1 nest hebt.
En idd keuringen zijn serieus uitgelopen in onze ring.

Cita is flink geweest en haalde een 1VB. Het was ook een leuk weerzien vanhaar nestzusje, maar schrok wel een beetje van het verschil tussen hen. Wij dachten altijd dat Cita de kleinste en fijnste van de 2 zou blijven.
En tja Menzo deed wat ik verwachtte, 3U met een correct commentaar van de km, ook al was hij blijkbaar geen rasexpert.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:37

petitparis schreef:
Proficiat Inge!

Flinke Jamie. Hij heeft nog tijd om veel te winnen :)

Gefeliciteerd Marieke! Idd reden om trots te zijn als je 3 kampioenen uit 1 nest hebt.
En idd keuringen zijn serieus uitgelopen in onze ring.

Cita is flink geweest en haalde een 1VB. Het was ook een leuk weerzien vanhaar nestzusje, maar schrok wel een beetje van het verschil tussen hen. Wij dachten altijd dat Cita de kleinste en fijnste van de 2 zou blijven.
En tja Menzo deed wat ik verwachtte, 3U met een correct commentaar van de km, ook al was hij blijkbaar geen rasexpert.

Ja dat uitlopen was echt niet grappig..pfff

Ja die 2 waren erg verschillend!! Cita wel mooie meid hoor...

Ik had nog gedacht dat Menzo 2 zou worden en nr 2 3e....
De keurmeester heeft ons ras wel eens vaker gekeurd..heeft zelf bassethounds :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:44

Uiteraard zal hij wel vaker de dalmatiërs gedaan hebben als hij groep 6 mag keuren. Maar J hoorde aan de toiletten dat de ringcommisarissen toch vreesden dat hij de dalmatiërs ging afwimpelen omdat het al zo uitgelopen was. Hoorde idd dat het een DA was die zelf bassets fokt.

Dank je voor het compliment. Ik vind Cita uiteraard heel knap :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:12

Irritant is dat als je zo´n slome keurmeester hebt. Ik heb een ras waarvan er nooit veel zijn, dus dan ben je altijd vroeg aan de beurt. Die doen ze als eerste. Maar ja, als je BOB bent, moet je dan wel nog de hele dag wachten haha.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:01

Gebeurt vaak idd, hebben wij het afgelopen jaar al een paar keer gehad dat we als laatst waren en dat de km vervolgens door de welshjes heen gevlogen is als het ware, zonde! Maar wordt ook vaak vanuit de organisatie gedaan hoor, "schiet s op, jullie lopen uit!"

Sommige km's trekken zich daar gelukkig niks van aan, anderen wel helaas. Onze Km van de winner dit jaar mompelde tegen me "ik moet opschieten van ze, haha, wat denken ze zelf" :') maar de Welsh is háár ras, iemand die toch al niet per se iets heeft met je ras zal mss wel gaan afraffelen dan..

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:48

Hij nam ook bij ons nog wel de tijd..we waren om 16 uur klaar en hij kon zo door de erering in om de pups te keuren...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:41

Misschien een hele gekke vraag...maar iets waar ik voorheen niet bij heb stil gestaan..wat moet je precies aan op zo'n dag?
Nette kleding natuurlijk, maar zitten er eisen aan?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:16

Tja sommigen komen echt in pak of rok en bijgehorend jasje, stadskleij, anderen casual chique en nog weer anderen gewoon vrijetijds.
Is ook wat rasgebonden zag zo een keer bij de vlaamse koehonden handlers met lerenbroek en vest...

ikzelf draag meestal een zwarte/donkere broek met een bloesje en zwart jasje of truitje met V-hals

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:12

Ik nette broek, blazer en zwarte gympen..dat rent wat beter haha. Vind wel dat je er een beetje netjes uit moet zien;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:53

Is heel verschillend, zelfs per ras. Sowieso nette kleding, ik vind het wel zo keurig tegenover de keurmeester als je een beetje verzorgd gekleed gaat. Plus, je doet zo je best om je hond te presenteren op z'n voordeligst, ik vind het gewoon mooi als je er zelf dan ook voordelig bij staat :P Dus minimaal een nette lange broek (maar een mooie jeans kan ook gewoon hoor), blazer.. Ik heb zelf eigenlijk altijd een rokje of jurkje aan met een blazer (of zonder als het ECHT heel warm is) en dat vind ik inmiddels volkomen normaal. Collegaatje van mijn vorige werk wilde me er altijd graag op wijzen dat ze het stom vond _O-

Qua schoenen, iig plat en waar je goed op kan lopen. Het gebeurt bij de gezelschapshondjes nog wel eens dat er op hakken geshowd wordt, ik vind het vreselijk. Plus, zodra je enig tempo moet maken werkt dat al niet meer als er een hak onder je schoenen zit. Ik loop zelf op flatjes, m'n honderd jaar oude ballerina's waar ik echt de halve wereld mee afgelopen heb. Is ze ook wel aan te zien maar daar kan ik echt het beste op showen. Heb hoge nood aan een nieuw paar maar ze zitten allemaal nooit lekker _O-

Om je een indruk te geven: (en let vooral even op de ontzettend handige plek van m'n snoepjes _O- )
Afbeelding
Op de Hond van het Jaar (dit is een beetje m'n vaste outfit.. De rok in ieder geval :+ Die zit gewoon het fijnst :P

Afbeelding
En afgelopen zomer toen het bloedverziekend heet was

Afbeelding
Op de jachthondenshow was het zulk slecht weer, toen heb ik m'n spijkerbroek maar aangehouden _O-

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:43

Zorg dat je er verzorgd uit ziet.
En dat jij niet meer opvalt dan je hond.
Niet teveel wapperende onderdelen.
Evt iets met zakken voor evt lekkers.
En een kleur die bij je hond past. Ik zou geen wit doen bij witte hond bv omdat je hond dan geler kan lijken

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:56

Zo, Lewis ingeschreven voor Luxemburg! Week erna 2 dagen Goes en hopelijk heeft die dan zijn Nederlandse jeugdtitel! Maand erna beginnen we in Duitsland, 2 dagen Dortmund en paar weken erna 2 dagen Hannover.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:47

IngeN86 schreef:
Zo, Lewis ingeschreven voor Luxemburg! Week erna 2 dagen Goes en hopelijk heeft die dan zijn Nederlandse jeugdtitel! Maand erna beginnen we in Duitsland, 2 dagen Dortmund en paar weken erna 2 dagen Hannover.

Zo dan, mooi schema zo! :D

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb vandaag mijn outfit binnen gekregen en ik ben er klaar voor. Nog even last minute naar de kapper geweest, zit dat ook weer netjes :))

Afbeelding
Jarvis is er ook klaar voor. Als hij het net zo goed doet als op de ringtraining, zal het een leerzame en leuke dag worden :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:58

Haha ja he;p Maar ik zag dat er een clubshow is begin april in Duitsland dus dan ga ik daar heen ipv Hannover, is wat goedkoper;p Heb ook al shows staan voor na deze shows hoor haha.. Dit was tot juni, hoewel de Pinkstershow er ook nog bij moest. Rest van het jaar heeft die alleen in september nog geen show staan;p Voor de rest elke maand in ieder geval eentje..

Succces met Jarvis!! Ben benieuwd;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:09

De beoordeling er even bij gepakt :D Hij heeft een veelbelovend als beoordeling gekregen :D

8 months, ok size & shape. Heavily build at the moment, strond head, dark eye. Good mouth, clean neck. Needs to settle in topline. Strong bone, good chest, ok tailset.
One very promising.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben een mooie dag gehad gisteren. Tegen de teef in de puppyklasse verloor hij, maar dat maakte mij niks minder trots! In de toekomst gaan we zeker meer shows lopen, hij heeft er heel veel plezier in gehad :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:15

Tussen 9 en 18 maanden even 3x 1u krijgen in de jeugd en hem jeugdkampioen maken;p Altijd leuk!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:17

_O- ach, als je dan toch ambities hebt dan is dat wel leuk om te proberen :))

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:43

Netjes! Leuke eerste ervaring dus :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:09

Goed gedaan tigress!
Een door mij gefokte hond is gister okk in Groningen geweest en werd 1 u , cac en cacib :)
Afbeelding
(Links)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:44

Hee leuk Es! Mooi hoofd, wie is het?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:02

Het is jutta (jereve bergers des Bouleaux) teefje geel uit m'n laatste nest :) ja leuk he, 25 juni de karakter test en dan klaar voor haar eerste nest :)