Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:50

Ja ze leven solitair, zijn erg agressief naar elkaar zelfs paartjes kun je beter niet samen houden (alleen om ze te laten paren)
Het zijn wel nachtdieren dus in principe slapen ze overdag. Je kan er natuurlijk zoveel mee doen als je zelf wilt maar ze kunnen erg tam worden. Ik heb een aantal mensen uit Amerika op FB die ze ook hebben (daar zie je ze wat meer) en daar zag ik altijd regelmatig foto's van voorbij komen en die zijn ook aardig tam, maar die van mij lijkt wel erg makkelijk te zijn als ik ze zo vergelijk voor eentje die ik pas net heb. Heb verder geen persoonlijke ervaring met ze, dit is mijn eerste dus ik kan er verder niet zoveel over zeggen qua karakter.
Er zit wel wat meer werk in, ze moeten verwarmd zitten en je moet wat meer moeite doen voor de voeding. Het zijn geen knaagdieren natuurlijk.
Het zijn ook gewoon erg leuke kijkdiertjes helemaal door die grijpstaart waar ze mee kunnen klimmen :)

Hier is een filmpje

Polivy: neusje lijkt zo rood door de flits, in het echt valt het wel mee het is een beetje grijs-roze.
Ik vind nachtdieren persoonlijk ideaal want overdag ben ik er toch niet om ze te zien :+
Mijn witbuikegel zie ik echt niet overdag, die komt pas uit z'n slaaphokje als alle lichten uit zijn. Maar ik hou erg van onafhankelijke dieren die niet per se iets van je moeten, ik haal hem er gewoon elke avond uit als ik in bed zit met de laptop en een serie kijk of nog even wat lees, ligt hij op mijn schoot te slapen. Of ik laat hem even los in mijn kamer lopen. Denk dat er zat mensen zijn die het niet leuk vinden en meer interactie willen van een dier maar ik vind het prima zo.
Een hond in huis bijv vind ik al snel minder (op het erf wel) die zijn constant zo op je gericht.

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:24

wat een schatje die opossum .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:12

Sorry voor de fotospam jongens :Y) Ze heeft m'n vestzak gevonden en het duurde niet snel voor ze lekker lag te slapen... je kunt haar echt gewoon in slaap zien vallen :')

Afbeelding

1........ 2.......

Afbeelding

3....... :z

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:18

Ach wat een schatje <3

edit: in wat voor soort kooi hou je haar eigenlijk?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:19

Aaah die is echt te cute

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:55

Ik heb een terrarium maar een draadkooi zou ook kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:01

Even uit de meeleesmodus, wat een ontzettend schattig diertje Fiffill!! <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:14

Ik ben ook echt wel een beetje verliefd <3

Ze zit nu haar eerste muis te eten, hoor een hoop gekraak volgens mij blijft er echt niks meer van over := ze is zo snel, zodra ze 'm zag vloog ze erop af. Ik wil haar zo gevarieerd mogelijk voeren en tot nu toe eet ze alles wat ik haar voorzet dus dat is makkelijk. :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:49

echt een schatje .
voer je. levend of diepvries ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:54

Dit was levend (fok zelf dwergmuizen) maar wie weet ga ik wel diepvries halen. Ergens vind ik het wel een beetje sneu, aan de andere kant gaat het wel echt heel snel, ze vliegt ze meteen naar de keel. Van eigen fok vind ik wel een prettiger idee, dan weet ik ook wat ik de muizen zelf voer.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:56

Wat een leuk dier!!
Wat krijgt ze naast muizen en krekels?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:08

Ik heb van die vers vlees worstjes voor katten/fretten (nu eentje in de smaak konijn maar je hebt ook kip bijv), droge kattenbrokjes, verschillende soorten insecten (sprinkhanen, krekels, kakkerlakken, morio- en meelwormen), muizen, groente en fruit (ze schijnen vooral van zoet fruit te houden), babyprutjes, gekookt ei en het schijnt dat ze garnalen en sardientjes (ongezouten en niet in olie uiteraard) ook erg lekker vinden.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:17

ik zou zelf niet levend kunnen voeren ( wel insecten ) mijn fretten kregen onder andere diepvries kuikens .
maar zeker eigen fok zou ik helemaal niet kunnen :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:22

Onze fretten krijgen konijnen, duiven, ratten etc. Kuikens zit niks in, kregen ze hier eerst ook wel, maar ze halen er echt niks uit behalve buikvulling.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:31

heb ze ook niet vaak gegeven , de 1 verstopte ze alleen en de ander vrat alleen de kop op en op een bepaald moment lukte haar dat niet meer .
dus toen heb ik wat ik over had gedoneerd aan de opvang waar ze vandaan kwamen .
en gezien de omstandigheden heb ik geen andere beesten meer geprobeerd .

mocht ik weer fretten hebben geef ik ze idd. ook meer divers eten .

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:36

Konijnen, duiven en ratten?
Koop je die of fol je ze zelf? En voer je ze levend of diepvries?
Lijkt me best naar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:41

Al die muizen lijken op elkaar, ze zijn exact hetzelfde dat scheelt. Ik heb dus minder snel het gevaar dat ik een voorkeur ga krijgen omdat die ene zo'n lief vlekje heeft oid. :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:55

cherell0 schreef:
ik zou zelf niet levend kunnen voeren ( wel insecten ) mijn fretten kregen onder andere diepvries kuikens .
maar zeker eigen fok zou ik helemaal niet kunnen :+

Hier hetzelfde, zou dat echt niet kunnen :o

Daarom krijgt onze fret kippenvleugels uit de winkel :P Hele muizen geven voelt zo raar, heb zelf kleurmuizen als huisdier gehad en als vegetariër zijnde... Hij moet maar blij zijn met z'n vleugeltjes :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:57

Ik heb ook kleurmuizen gehad als huisdier, die ik nu heb zijn Europese dwergmuizen en ik ben al mijn hele leven vegetariër :Y) maar dat laatste hebben mijn dieren geen boodschap aan :P snap overigens heel goed dat iemand liever diepvries zou geven.

Babymuizen (pinky's) voeren aan mijn egel kon ik bijv weer niet, want die eet zo ontzettend lomp die is in staat achteraan te beginnen en ze dan half op te kauwen :+ de opossum gaat gewoon meteen voor de keel en maakt ze echt direct af...
Dus voor m'n egeltje zou ik dan wel weer eerder voor diepvries gaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:09

Dat zou mij ook tegenhouden... Ik vind fretten geweldig, maar ik zou het voeren vreselijk vinden (of het nou levend of al dood is). De jonge ratjes krijgen hier soms gedroogde insecten en dat vind ik al niks. :+

Ik houd het dus maar bij knagers. :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:18

RedPassion schreef:
Dat zou mij ook tegenhouden... Ik vind fretten geweldig, maar ik zou het voeren vreselijk vinden (of het nou levend of al dood is). De jonge ratjes krijgen hier soms gedroogde insecten en dat vind ik al niks. :+

Ik houd het dus maar bij knagers. :D

Ach, mijn fretje staat op brokjes en vlees uit de winkel, kan ook prima :D In de opvang zitten soms zelfs brokjes-fretten, die niet gewend zijn prooi te eten, waag je kans O:)

Fiffil: tja, ben daar echt een watje in, vind het al een opgave m'n axolotl's levende wormen te voeren. Laat staan baby muizen :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:28

diepvries kan ik prima voeren en insecten ook ( ondanks dat vlees voor mezelf niet favoriet is)
maar levend gaat me te ver , zeker als het m'n huisdier is of kan zijn .

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:32

Wij hebben hier een griekse landschildpad en een heleboel slangen!

ga eens kijken of ik die kan uploaden! ;)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:44

hier onze diertjes!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zijn niet al onze slangen, hebben er nog een paar haha!
en Gyros, de griekse landschildpad!
Afbeelding
in zijn bakje van 170x100x60
Afbeelding
toen meneer nog heel klein was, heb hem gekregen toen was hij veel veel kleiner, evengroot als mijn duimtopje!
Afbeelding

en meneer in camouflage!
Afbeelding

tevens hebben we natuurlijk nog de normale huisdiertjes zoals katjes,paarden en een heleboel ratten.(nee, niet voor de slangen! ik heb een hele grote kooi met tamme ratjes, helemaal verliefd op de karaktertjes en slimheid van deze diertjes!)
wat ik nog graag wil?
eenn vrouwtje voor mijn griek en een leguaan! :) (dus als iemand er eentje heeft, haha!)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:36

Ahh, landschilpad :+: Vind ik nu eens zo'n leuke dieren he! Ik heb al eens rondgekeken voor een Griekse, maar las overal dat het niet aangeraden is ze los in huis te hebben, en wil eigenlijk geen kooi/hok dieren meer. Echt een tof beestje KingYasFenn!