Het zijn wel nachtdieren dus in principe slapen ze overdag. Je kan er natuurlijk zoveel mee doen als je zelf wilt maar ze kunnen erg tam worden. Ik heb een aantal mensen uit Amerika op FB die ze ook hebben (daar zie je ze wat meer) en daar zag ik altijd regelmatig foto's van voorbij komen en die zijn ook aardig tam, maar die van mij lijkt wel erg makkelijk te zijn als ik ze zo vergelijk voor eentje die ik pas net heb. Heb verder geen persoonlijke ervaring met ze, dit is mijn eerste dus ik kan er verder niet zoveel over zeggen qua karakter.
Er zit wel wat meer werk in, ze moeten verwarmd zitten en je moet wat meer moeite doen voor de voeding. Het zijn geen knaagdieren natuurlijk.
Het zijn ook gewoon erg leuke kijkdiertjes helemaal door die grijpstaart waar ze mee kunnen klimmen

Hier is een filmpje
Polivy: neusje lijkt zo rood door de flits, in het echt valt het wel mee het is een beetje grijs-roze.
Ik vind nachtdieren persoonlijk ideaal want overdag ben ik er toch niet om ze te zien

Mijn witbuikegel zie ik echt niet overdag, die komt pas uit z'n slaaphokje als alle lichten uit zijn. Maar ik hou erg van onafhankelijke dieren die niet per se iets van je moeten, ik haal hem er gewoon elke avond uit als ik in bed zit met de laptop en een serie kijk of nog even wat lees, ligt hij op mijn schoot te slapen. Of ik laat hem even los in mijn kamer lopen. Denk dat er zat mensen zijn die het niet leuk vinden en meer interactie willen van een dier maar ik vind het prima zo.
Een hond in huis bijv vind ik al snel minder (op het erf wel) die zijn constant zo op je gericht.