Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:17

Gimli de opvanger is gereserveeeeeeerd!! :D ben blij haha.

En er is veel oliebol gebeurd bij mij de laatste tijd, vandaar dat ik nu ook even een tijd geen ratten aan neem voor de opvang. Ik ga niet alles uitleggen, mocht je het echt willen weten kan ik het via pb doen. Maar uiteindelijk mag ik 2 ratten houden, hier heb ik echt voor moeten vechten en het is me gelukt!!!! ik ben zo blij dat ik deze 2 mag houden en niet al mijn ratjes weg hoef te doen... Mijn dag kan niet meer stuk hihihii

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:48

Ik wilde vanochtend eigenlijk gaan posten : Jeeej het gaat zo goed met me ratjes..
Maar nee hoor.. vanmiddag was het weer raak :(
Ik had kimo vorige week na een ruzie 48 uur apart gezet en toen hij terug kwam was het echt een poepie, hij lag helemaal plat op zijn rug en die andere 2 hem wassen heeel lief. en t ging zo goed deze week.
Tot vanmiddag werd ik gebelt door me moeder dat het weer mis was.
kiara is weer bij haar oor geraakt.. kooi zit onder het bloed het iis nu wel gestopt en ze heeft van mij pap gehad.
Kitana zit onder kiaar haar bloed en kimo heeft alleen een klein wondje op zijn rug.
ja hier kan ik echt wel om janken ;(

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:27

Mijn ratje heeft een stukje cake meegegritst maar ik kan dat niet terugpakken.. Kan dit kwaad? Het is niet dat hij morgen ziek is of sterft ofzo? Ben gewoon bezorgd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:41

Nee hoor, dat kan absoluut geen kwaad. :) Natuurlijk is veel vet/suiker niet goed, maar een stukje cake is helemaal niet erg. (Hier eten ze altijd met alles mee eigenlijk)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:46

Super voor Gimli zeg! *\o/*
Jill: hier eten de ratjes ook met alles mee... ik kijk natuurlijk wel uit met kruiden, vet, suiker, koolsoorten... maar ik volg ook niet altijd de "regeltjes" hoor... uiteraard krijgen ze dat wel met mate... :D

Vandaag zijn Becky en Mulan geopereerd... Becky (2 jaar en 2 maanden) had 2 tumoren en Mulan 1... ze zijn verwijderd en Mulan is gelijk gecastreerd... :) Becky had een lange recovery nodig, ondanks dat er alleen isofluraan was gebruikt... naast de lidocaïne had de DA ook nog brupenorfine gegeven... en daar was ze mogelijk wat "stoned" van... gelukkig is alles weer goed en de dames zijn weer thuis, na een vreselijke terugreis (iets met kapotte trein die maar tot Usquert reed, ik ben wagenziek en claustrofobisch)... dus ik ben 1 "station" met het treinvervangende taxibusje meegereden (5 minuten) en het laatste stukje bij mijn moeder achterop de scooter, die in haar pyjama ( :') ) naar het station gereden waar ik was uitgestapt... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 08:25

Och, wat een gedoe Vera! Je moet wat voor je ratten over hebben he. :+ Fijn dat de operaties geslaagd zijn! :)

Ik volg ook geen regeltjes wat eten (en sommige andere dingen) betreft. Er komen ook elke dag regeltjes bij lijkt het wel. :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:53

Ik denk maar zo "Wat goed is voor mij, is ook goed voor mijn ratten" :D

De dames hebben de nacht goed doorstaan... was eerlijk gezegd wel beetje bang voor Becky... maar toen ik vanochtend beneden kwam, zat ze in de hoogste hangmat... :D Mulan had zich wat bevuild (urine), maar het lijkt me dat dat "normaal" is, want het doet natuurlijk pijn als ze zich helemaal om moet draaien voor te wassen, als ze net aan haar buik is geopereerd... ze rent en klimt iig weer door de kooi... :)

De dames zitten inmiddels weer terug in de groep... :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:12

Nou ik heb leuk nieuws.....ik ga 2 ratjes erbij nemen :D
Ik heb de beslissing doorgehakt en ga nu contact opnemen met opvangs om te kijken na twee oudjes :) *\o/*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:38

Leuk liesjecryos! *\o/*

Ik heb vandaag ook 2 opvangers binnen gekregen... heerlijke mannen, nog wat onzeker... bijna 5 maanden jong... geweldig lief... oma is Mulan, die gister is geopereerd... :D

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:11

Mijn rattenkolonie doet het super, heb Diefa en Spruit een beetje verkouden en zitten nu aan de Bisolvon kinderhoestdrank (beter dan al die antibiotica troep en goedkoper) en ze zijn bijna van de verkoudheid af :D

Mijn kleine naaktratje Beauty doet het ook super al bijt ze wel meteen in de vingers, maar zodra ze merkt dat het niet eetbaar is laat ze het meteen los om te kijken of er iets anders lekkers is.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:17

Leuk liesjecryos dat je 2 ratjes gaat nemen :D Veel succes met uitzoeken :P

Heb je een nakertje :P oh wat super schattig foto?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:35

Oh ehm mag ik hier even binnen vallen? :D

Ik zou heel graag 2 ratjes willen :)
Heb wel wat ervaring met knaagdieren, heb nu 4 cavia's en die doen het al jaren prima :Y) Maar ratten zijn natuurlijk wel even anders. Maar het lijken me zulke leuke beestjes.
Maar ehm.. Waar begin je? Een ruime kooi vind ik vanzelfsprekend. Welke bodembedekking is geschikt voor ratjes, welk voer.. hoe krijg je ze zo "tam" mogelijk.. Wat hebben ze verder nodig..

Dus ik hoop dat ik hier een beetje wijzer wordt, want ik wil er natuurlijk eerst even goed over nadenken of ik ze een goed huisje kan bieden :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:23

Kijk even op de vele rattenforums,daar kun je zoveel van leren.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:08

Als je meteen alle info wil over ratten heb ik een goede site voor je: www.ratten.nl hier kan je alles vinden zoals het hoort ;)

Als je dan nog vragen hebt hoor ik het graag :P Wil je nu ook wel alles uitleggen maar dan wordt het een heel lang bericht denk ik :+ hihihihi

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:18

Hier een nieuwe trotse eigenaar van een ratje :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:31

een ratje? geen minimaal 2?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:53

Ben ik ook weer even! Lees later even terug.

Mijn mannetje is kennis aan het maken met mn vrouwtjes. Haha. Ze worden.helemaal gek en.flapperen er op los. En slingeren met hun staart. Ik kan niet anders zien als dat ze elkaar best leuk vinden. Gelukkig! Ze gaan niet meteen bij elkar in de kooi. Komende dagen eerst even wennen.

(de man is 4 weken geleden gecastreerd :P voor degene die dat niet weten :) )

Ik heb een filmpje gemaakt zal ik even posten. Het is best leuk om te zien hoe ze op elkaar reageren

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:03

:D. Hier zijn ze al aan elkaar aan het wennen :P

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:15

Heb het op video, flapperende Solange :D hihi ze heeft er zin in. T is maar goed dat bailey niks meer kan :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:23

4 weken is wel wat krapjes Ronnie.. beter 5-6 weken wachten tot je hem bij de vrouwtjes zet...
Ik heb ook een mannelijke castraat in mijn damesgroepje gehad... hij nam zijn "taak" erg serieus... :))
en als hij lag te slapen namen de dames deze "taak" onderling van hem over :D

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:40

Banjer: Ja nouja de dierenarts zegt 3 / 4 weken. Op internet lees ik ook overal 3 tot 5 weken. Ik denk 4 weken is wel oke. Ze zitten nog niet samen. Ze hebben alleen kennis gemaakt. Hij zit nu weer in zn eigen hokje. :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:55

Banjer schreef:
een ratje? geen minimaal 2?

Er komt nog 1 bij :) Deze heer is 4 weekjes oud en deze of volgende week komt er een 2e bij. Ook een jonkie

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:34

Oef 4 weekjes zeg, wat jong zeg..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:21

oei ik moet zeggen dat ik 4 weken nog behoorlijk jong vindt.
Ik zag laats rittens van 4 weken bij iemand thuis maar vindt het echt nog ukkies.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:24

4 weken is veel te jong... een ritten moet minstens 6 weken oud en 100 gram zwaar zijn voor mogen verhuizen... en als een rat alleen zit (ook een ritten!) is dat niet goed.. je had beter kunnen wachten met een ritten halen totdat je gezelschap hebt... rat/ritten alleen is zielig.