EmptyWords schreef:Je kunt zoveel voorkomen, maar ook oplossen als je weet waarom je hond bepaalde keuzes maakt. Die taal is zo belangrijk.
Hier even een baalmomentje.
Ik was in de lunchpauze de honden aan het uitlaten. Allebei aan een 3 meter lijn die ik voor Bo wat langer had, sky de pup had ik wat korter. Er zat wat scherps in mijn croc (ja, die heb ik aan met die kleine plasrondjes) dus ik ga stilstaan en sta op 1 voet te balanceren terwijl ik dat steentje oid uit mijn schoen haal.
Ik sta echt midden op de stoep, hoorde of zag niemand. Zeg tegen mijn honden dat ze even moeten wachten want er zit wat in mijn schoen. Beide staan me een beetje dommig aan te kijken, maar prima.
Zie ik opeens een schaduw van een fiets achter me. Ik sta daar dus op 1 been, honden naar me toe te halen (en ze waren al dichtbij me) moet die vrouw zich tussen die 30 cm doorwurmen. Meer ruimte was er niet. Sky ziet dat, stond voor me en snapt naar die vrouw. Ze had dus mooi haar broek tussen haar tanden. Ze loet meteen los en ik haalde haar meteen naar de andere kant.
Mevrouw helemaal boos dat mijn hond niet is opgevoed.
Nu baal ik omdat ik niet echt blij ben met de keuze van sky om meteen in die vrouw te willen hangen, maar goed dan had ik niet voor een mechelaar moeten gaan.
Ik heb haar ook nog niet zo lang.
Normaal als ik mensen zie ga ik altijd even een metertje uit de weg, laat ik sky kijken en beloon haar als ze ontspannen blijft.
Dat vind ik ook netjes naar de mensen toe, sta daar toch met 2 grote honden, dus ik maak altijd ruimte.
Nu heb ik die kans dus niet gekregen.
De mevrouw heeft niks gezegd, duwde zich gewoon langs me. Zelfs als ik de lijn van sky op 10 cm had gehad, had ze die vrouw kunnen pakken.
Ik kan niet uitgaan van kennis van mensen, ik ben ermee bezig om sky wat minder met de omgeving bezig te laten zijn, maar kan geen wonderen verwachten binnen 2 weken. Ze heeft op haar flikker gehad toen ze dit deed, want dit mag gewoon niet.
Maar baal gewoon. Waarom moet je je fiets zonodig ergens langsduwen als je ziet dat het eigenlijk niet past? Waarom er maar vanuit gaan dat honden alles maar oke vinden.
Nou ja, ik baal gewoon
Oh ik herken je gevoel zo!
Cyr heeft zo keer gesnapt naar een kindje, hield dr kort bij mij. Aandacht op mij, voldoende afstand. En zo uit het niets duikt een kindje uit die groep op dr af en raakte haar oor aan.
Moeder helemaal over de zeik, dat ik een valse hond had etc.
Het zou zoveel schelen als mensen keer meer nadenken! Als ik met Max fiets en wandelaars wil inhalen, of ze tegemoet kom. Dan doen ze soms ook de meest domme dingen.
Had vandaag een vent die gewoon stug op midden van fietspad bleef wandelen