Starten met kippen houden: how to?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanasjuh

Re: Starten met kippen houden: how to?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Misschien moeten we allemaal eens fotos plaatsen van onze half kale kippen? _O-
Hier zijn ze om de beurt echt heel erg aan de beurt. Het ziet er bijna uit alsof ze slecht behandeld worden :+

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:13

hahaha ja verschrikkelijk! Ik hou ze goed in de gaten of ze nog wel fit en wakker genoeg zijn maar echt sjiek zijn ze niet en overal veren.

Maakt het nog uit welke vitamine? (bepaald merk).

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:34

Hier verander ik niet te veel aan hun dieet tijdens de rui. Als je hun voer veranderd moet het lichaam daar ook aan wennen en juist dat kunnen ze wel missen. Vitamines een keertje bij geven kan natuurlijk geen kwaad nee. Verder zorg ik dat als ze erg kaal zijn ik op let met regenachtige dagen dat iedereen genoeg droge plekken buiten heeft en dat ze genoeg eten.
Ik heb 1 hen die altijd tijdens de rui wat duf is en mijn haan dit jaar is ook niet helemaal happy maar buiten wat extra vitamines en een keertje wat extra eiwitten kan je gewoon niets voor ze doen. Vooral niet dingen doen als naar binnen halen enz want door die stress kunnen ze juist slechter gaan dan beter.

Ik heb wel nog een paar leuke half kale foto's van dit jaar. Ik had er een paar die dachten dat ze niet meer dan 2 veren op hun vleugels nodig hadden bijvoorbeeld XD

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:48

Hier is het Rova weer die er toegetakeld uitziet :') Ze had het vorig jaar ook zo erg haha.
Brodiechicken heeft eindelijk weer een kont vol pluimen! :D

Maar: ze genieten wel van warme havermout met vers fruit! :D
Afbeelding

Ik geef trouwens een vloeibaar supplement om te ondersteunen met de rui :)