Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:11

Wat een knappe puppies weer! De Aussies nemen inderdaad aardig de overhand :D

@Cupcakes mooie foto’s van jou en Jip <3

@tinkersally Ja, ik doe tanden poetsen :j Otje als pup al eraan laten wennen. Ik probeer het wekelijks te doen maar ben er vrij laks in moet ik eerlijk zeggen.

Leuk om te lezen waar alle namen vandaan komen!

——
Over namen…
Otje dr stamboomnaam is Auxilium Canis Alstroemeria 8-)
Ik mocht pupper z’n stamboomnaam ook bedenken, ik wilde eigenlijk Black Krrsantan (Star Wars character) maar dat is afgewezen door de Raad van Beheer :') :roll: dus nu heb ik er maar Chai van gemaakt. Wilde nog Fleetwood maar dat werd ook afgekeurd.
Fokker voert geen kennelnaam. Het zijn wel gewoon stamboompups (obviously anders ging het niet via de RvB) en uitgebreid geteste ouders, alleen geen kennelnaam. En dan is de RvB echt mierenneukerig voor een naam, zo irritant.

Chai zal ook z’n renbaannaam worden. Daar gebruik je een andere naam, zodat ze niet afgeleid worden als hun roepnaam omgeroepen wordt. En dan thuis Appa.

Vandaag weer op de baan met Ot, 1e ronde liep ze in de 25 seconde, tweede ronde wel langzamer maar ze liep met 2 grote reuen en daar was ze nogal van onder de indruk. Maarja dat heb je Otje als je zo hard gaat. Als je alle teven eruit loopt moet je met de grote jongens meedoen :D

Afbeelding
Afbeelding

Fokker van het nestje was er ook, dus nog even via haar telefoon op de camera kunnen kijken die op het nest staat <3 mama lag er wel voor met d’r kont maar heb toch wat puppy glimpsen op kunnen vangen :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:59

Warboel schreef:

@tinkersally Ja, ik doe tanden poetsen :j Otje als pup al eraan laten wennen. Ik probeer het wekelijks te doen maar ben er vrij laks in moet ik eerlijk zeggen.

——
Over namen…
Ik mocht pupper z’n stamboomnaam ook bedenken, ik wilde eigenlijk Black Krrsantan (Star Wars character) maar dat is afgewezen door de Raad van Beheer :') :roll: dus nu heb ik er maar Chai van gemaakt. Wilde nog Fleetwood maar dat werd ook afgekeurd.
Fokker voert geen kennelnaam. Het zijn wel gewoon stamboompups (obviously anders ging het niet via de RvB) en uitgebreid geteste ouders, alleen geen kennelnaam. En dan is de RvB echt mierenneukerig voor een naam, zo irritant.

Chai zal ook z’n renbaannaam worden. Daar gebruik je een andere naam, zodat ze niet afgeleid worden als hun roepnaam omgeroepen wordt. En dan thuis Appa.

Vandaag weer op de baan met Ot, 1e ronde liep ze in de 25 seconde, tweede ronde wel langzamer maar ze liep met 2 grote reuen en daar was ze nogal van onder de indruk. Maarja dat heb je Otje als je zo hard gaat. Als je alle teven eruit loopt moet je met de grote jongens meedoen :D

[ [url=m/dJFS1H.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LcTyCD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fokker van het nestje was er ook, dus nog even via haar telefoon op de camera kunnen kijken die op het nest staat <3 mama lag er wel voor met d’r kont maar heb toch wat puppy glimpsen op kunnen vangen :D

Wat een knapperd zeg en flauw dat ze zo moeilijk doen over een naam. Al is Chai ook leuk!

Weten jullie nog winkels waar je goede, maar betaalbare snacks kunt bestellen? Onze pup is niet zo'n eter en speelt meer ermee dan dat het opgegeten wordt. Ik zou dus graag verschillende dingen willen proberen, maar aangezien hij het vaak echt niet eet is het al snel zonde geld.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:20

mavantos schreef:
Wat een knapperd zeg en flauw dat ze zo moeilijk doen over een naam. Al is Chai ook leuk!

Weten jullie nog winkels waar je goede, maar betaalbare snacks kunt bestellen? Onze pup is niet zo'n eter en speelt meer ermee dan dat het opgegeten wordt. Ik zou dus graag verschillende dingen willen proberen, maar aangezien hij het vaak echt niet eet is het al snel zonde geld.

https://www.barkkinghondensnacks.nl/ van kiwiitje in dit topic heeft veel keuze qua soorten vleessnacks.

Iemand iets zinnigs te zeggen over de maatvoering van de Non-stop? Heb Beer opgemeten maar ik kom op een maat 8 uit qua nekomvang (53cm), maar qua borstomvang eerder een 6 (63 cm). Of ik ben vreselijk slecht in meten, of zijn maten zijn wat apart. Beer vindt opmeten helaas doodeng (echt geen idee wat daar aan de hand is, mogelijk toch iets van een herplaatsers - rugzakje?), dus ik wil het ook niet te vaak herproberen. Heb wel zijn halsband gemeten (49 cm), dus die 53 cm voor het iets breedere gedeelte is denk ik wel kloppend.

Heb al problemen met het terugsturen van de dog copenhagen, dus zou deze graag in 1x goed willen doen :o

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:40

Oshaa schreef:
mavantos schreef:

https://www.barkkinghondensnacks.nl/ van kiwiitje in dit topic heeft veel keuze qua soorten vleessnacks.

Iemand iets zinnigs te zeggen over de maatvoering van de Non-stop? Heb Beer opgemeten maar ik kom op een maat 8 uit qua nekomvang (53cm), maar qua borstomvang eerder een 6 (63 cm). Of ik ben vreselijk slecht in meten, of zijn maten zijn wat apart. Beer vindt opmeten helaas doodeng (echt geen idee wat daar aan de hand is, mogelijk toch iets van een herplaatsers - rugzakje?), dus ik wil het ook niet te vaak herproberen. Heb wel zijn halsband gemeten (49 cm), dus die 53 cm voor het iets breedere gedeelte is denk ik wel kloppend.

Heb al problemen met het terugsturen van de dog copenhagen, dus zou deze graag in 1x goed willen doen :o

Van het line harnas? Die maten vallen heel klein. Jip valt precies tussen 6 (veel te klein) en 7 (veel te groot) in.
Ik denk dat je echt even zou moeten passen wat goed zit.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:44

CupCakes_ schreef:
Van het line harnas? Die maten vallen heel klein. Jip valt precies tussen 6 (veel te klein) en 7 (veel te groot) in.
Ik denk dat je echt even zou moeten passen wat goed zit.

Ja de line 5.0... Om te passen wordt het denk ik echt bestellen en proberen - en dan hopelijk kunnen terugsturen! Al gaan we volgende week naar de UK, dus misschien dat ze daar een fysieke winkel hebben.
Heb jij nu voor Jip de maat 7?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:54

Oh god, harnas moet ik straks ook nog over nadenken. Zijn er fijne (misschien specifiek fijn voor aussies) die tot op zekere hoogte een beetje 'meegroeien' met de pup? Ik lees hier Line, DC?

Twijfel sowieso een beetje tussen een halsband en een harnas.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:56

Ik zou voor de puppytijd een simpel harnas pakken wat meegroeit. Ze groeien zo snel, dan is het zonde als je een DC of NS aan gaat schaffen als ze er na een paar weken al uitgegroeid zijn. Althans. Zo hebben wij dat gedaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 10:07

mavantos schreef:
Warboel schreef:

——
Over namen…

[ [url=m/dJFS1H.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LcTyCD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je mag altijd een pb sturen! Dan gaan we samen kijken wat je kan proberen of dat ik iets voor je kan samenstellen. :)

De tip hier voor mn pupkopers: puppytuigjes via marktplaats/facebookgroepen kopen en als ze eruit groeien gewoon weer verkopen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:42

Idd de tip van Marktplaats is een goede, (in ieder geval de DC) tuigen verkopen volgens mij erg goed op MP.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:51

Sem_ schreef:
Idd de tip van Marktplaats is een goede, (in ieder geval de DC) tuigen verkopen volgens mij erg goed op MP.

Ik heb mijn DC tuig ook van MP. Ging echt prima.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:02

Nou, toch geen pupje dit jaar :(
FedEx is de zending voor de fokker kwijtgeraakt, en vandaag was de laatste dag dat het teefje geinsemineerd kon worden deze loopsheid :(

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:26

Neeee wat balen!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 13:40

Jeetje das pas ruk

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:43

Noooo :( wat balen zeg

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:09

Oh oliebol Tigress, wat enorm zuur -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:27

Tigress schreef:
FedEx is de zending voor de fokker kwijtgeraakt, en vandaag was de laatste dag dat het teefje geinsemineerd kon worden deze loopsheid :(

Jeetje! Wat verschrikkelijk zuur! -O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:45

Wat ontzettend balen zeg -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:15

Tigress schreef:

Dat meen je niet :oo :oo

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:25

Neeeeeejoh wat zuur zeg Tigress! Onwijs balen -O-

Ik ben ook fan van Barkking :D

Vind Chai ook een leuke naam, z’n roepnaam zal toch gewoon Appa zijn dus het maakt ook niet zoveel uit.

Ben wel erg trots op Otje, we hebben vanochtend teamtest gehad en dat ging super, dus we gaan nu helemaal officieel het trainingstraject tot (autisme/PTSS) assistentiehond beginnen <3
Ze deed het zo goed, en dat ondanks het vieze natte weer waar ze echt niet van houdt := Liet goed onze werkpuntjes zien, maar ook de goede dingen. Trots!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 17:33

Wat goed!!

En de liefde is wederzijds hoor <3
Zonder bokt was t nooit zo gegroeid in de shop

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:24

Warboel schreef:

Vind Chai ook een leuke naam, z’n roepnaam zal toch gewoon Appa zijn dus het maakt ook niet zoveel uit.

Ben wel erg trots op Otje, we hebben vanochtend teamtest gehad en dat ging super, dus we gaan nu helemaal officieel het trainingstraject tot (autisme/PTSS) assistentiehond beginnen <3
Ze deed het zo goed, en dat ondanks het vieze natte weer waar ze echt niet van houdt := Liet goed onze werkpuntjes zien, maar ook de goede dingen. Trots!
[ [url=m/djgZNj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet altijd zo lachen als ik haar zie

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:48

Wat goed van jou en Otje!! Heel veel succes met het traject!

Appa is echt een leuke naam :j en Chai ook!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:21

PSvanLot schreef:
Warboel schreef:

[ [url=m/djgZNj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet altijd zo lachen als ik haar zie

Je bent niet de enige hahaha, tis zo’n lekkere druif <3

Die “armpjes” over elkaar hahah :')
Afbeelding

HI HALLO
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt allemaal <3 zie er erg naar uit om dr echt overal mee naartoe te kunnen nemen. Gaat me veel rust geven in m’n hoofd :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 23:21

@ tigress: wat ontzettend zuur! -O- :(:)

En weer veel puppy foto’s <3 altijd leuk! Ook leuk om al die verschillende rassen (ondanks alle aussies) zo te zien!

Wat namen betreft: wij mochten destijds de stamboomnaam kiezen, moest wel met een B beginnen. Dat werd Bentley.
Nu zal de fokker de stamboomnaam verzinnen en wij waarschijnlijk een andere roepnaam O:) de namen zijn soms nogal…. creatief… :')
Als ik wat leuks tegenkom gaat ie op het lijstje. Wil wel altijd graag een naam met 2 lettergepen, dat vind ik persoonlijk het fijnst roepen.

Post nog niet zo fanatiek mee hier, omdat er vanuit deze kant nog weinig te melden is. Teef waarbij wij op de wachtlijst staan is loops geworden, dus hopelijk neemt deze wel op en zit er dan ook een pupje voor ons bij! Dus hopelijk kan ik snel wat fanatieker meekletsen :o

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:53

Tigress schreef:

Jeetje dan ben je zuur zeg!!! Echt bizar :(:)