Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ernstig. Als het goed is ook de nieuwe plantjes
Ben heel benieuwd! J0anieke schreef:Oh dat verklaard! Ik kan me aan de andere kant ook niet voorstellen dat ze zich fijn voelen in zo'n bak met zoveel licht...
Kwam er net achter dat de dario dario (Bengaals vuurtje) uit hetzelfde biotoop komt. Mijn viskeuze begint nu weer anders te worden, zoveel leuke visjes... :D

ellepel schreef:leuk he, en als de bakken allemaal ook goed draaien en je er weinig werk van hebt is het echt heel leuk.

! Hier trouwens ook een boel lol met het inrichten. Kwam er vandaag wel achter dat dat met een 450liter toch écht wel weer heel anders is dan in een 60cm bakje whaha. Trapje op, trapje af, tot je oksels in het water…
. Heb er een die zowel droog als nat opgesteld kan worden. Voor droog heb ik alleen nog even een extra slang nodig, die was nu niet meer in de juiste maat op voorraad. Maar ben er nu al heel blij mee! Met zo'n 200 liter water per week wisselen is emmertjes écht niet grappig
. En heb nu ook voor beide slakkenbakken een Aqual mini pat. Man wat heb ik een hekel aan dat SuperFish standaard filter, wat een herrie
. Nu beide mooi stil sponsfilter. Op termijn doe ik er waarschijnlijk nog eens zo'n extensie aan voor een dubbele spons, of daar ook HMF filters, lekker weinig onderhoud. Maar vond het qua kosten wel ff best weer zo haha.
Morgen alleen nog de kikkerbeet, maar dat is een in vitro bakje, dus dat gaat het beeld niet zo enorm meer veranderen
) en voorzichtig getest over het hout al bleef staan, en zowaar, het kwam niet meer omhoog! Had ik stiekem eigenlijk nog niet verwacht, dus heel erg blij mee

.
Maar ook dat is een beetje te duur om gelijk genoeg van te kopen). 
Dus daar moet ik ook even nog een keer mee bezig. Hopelijk boven de anubiassen zitten daarbij
Die wordt zeker heel mooi bij jou, dat weet ik zeker! Melyoramel schreef:Oooh is al mooi geworden, Marlies! Ik vind het spiderwood met de wortels zo echt super gaaf!
En ik zie Echinodorus bleheri in je pakket, denk ik? Die heb ik ook. Ging de eerste paar maanden wat traag, en toen ineens, na 5 maanden schoot ie die hoogte in! Die heeft met gemak de 40 cm hoogte van mijn aquarium bereikt en de bladeren hangen aan het oppervlak, want verder omhoog kunnen ze nietDie wordt zeker heel mooi bij jou, dat weet ik zeker!
Ben er echt heel blij mee! En de Echinodorus heb je inderdaad goed gespot! Die staat nu in het midden(achter) van de bak. Vond het tof dat die echt zo groot kunnen worden! Kunnen hier natuurlijk zo'n 60cm de lucht in
Las inderdaad al dat ze soms opeens knetterhard kunnen gaan groeien. Heb er in elk geval al kleinbolletjes bij gedrukt
mariettek schreef:Mooi hoor! 450 liter is wel gaaf! Wat zijn de afmetingen van het aquarium? Of heb ik daar overheen gelezen?
Zo'n bolle ruit vind ik ook wel echt een meerwaarde geven.
ellepel schreef:wat voor jou eventueel wel wat is is om hier in Assen bij pets en co in warenhuis van der veen te kijken?
hij heeft momenteel de planten voor halve prijs dacht ik.
vind de kwaliteit daar vaak wel goed,mooie grote anubias die goed aan slaan.
als het eenmaal mooi groeit dan gaat het ook snel en kun je stekken van je eigen planten nemen.
zo ben ik hier nu met mijn mos aan het stekken,wil dat ook op meer takken hebben.
ellepel schreef:marlies, jehebt deze bak nog maar net staan toch?
zou garnalen ook niet te snel er in doen![]()
beter ook met hen even goed indraaien want ook zij zijn gevoelig voor nitriet.
dus nog paar weekjes geduld als ik jou was.
) laat ik braaf 6 weken indraaien. Die heeft nu ook drijfplantjes, stuk mooier met dat felle LED licht