Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:24

Oh ik zie mama's to be, en puppy's en iemand die nu weet welke pup er gaat komen... Puppyspam in de maak dus, duidelijk! :D :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:46

Mama-to-be heb ik ook nog in de aanbieding. Nog +/- 2 tot 2,5 week. *\o/*

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:53

Knappe mama to be <3

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:07

Oh het is wel genieten hier hoor zo met al die foto’s van puppies <3 Echt om blij van te worden!

Ik heb vandaag voor het eerst mijn vriend instructies gegeven om de honden écht goed te kammen. Was wel grappig want hij vond het best pittig :D Maar hij moet me toch echt even helpen :o

Ik heb woensdag gehoord dat niet alleen mijn labrum is gescheurd maar ik óók een frozen shoulder heb (verkort schouderkapsel met ontsteking erbij). Goud hoor. Heb een spuit met corticosteroïden gehad, dat zou na een paar dagen wat moeten gaan doen. Mag nu echt niks meer. Geen sport, geen fysio, niks wat pijn doet dus ook mijn haar kan ik niet goed doen. Over een week of 6-8 weer terug en dan verder zien.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:10

Wat vervelend Blue, hopelijk gaat het snel beter! :(:)

Iemand ervaring met fleece speelgoed? Ik had een pakketje in Cody zijn goodiebag zitten om er 1 te maken. Laat ik nou creatief zijn en dit onwijs leuk vinden. Het lijkt me wel speelgoed dat handig is voor onze sloper maar vraag me af of het wel goed is. Als het geen kwaad kan wil ik er meer maken en ook zelf een snuffelmat :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:30

RoosvanBlue schreef:
Oh het is wel genieten hier hoor zo met al die foto’s van puppies <3 Echt om blij van te worden!

Ik heb vandaag voor het eerst mijn vriend instructies gegeven om de honden écht goed te kammen. Was wel grappig want hij vond het best pittig :D Maar hij moet me toch echt even helpen :o

Ik heb woensdag gehoord dat niet alleen mijn labrum is gescheurd maar ik óók een frozen shoulder heb (verkort schouderkapsel met ontsteking erbij). Goud hoor. Heb een spuit met corticosteroïden gehad, dat zou na een paar dagen wat moeten gaan doen. Mag nu echt niks meer. Geen sport, geen fysio, niks wat pijn doet dus ook mijn haar kan ik niet goed doen. Over een week of 6-8 weer terug en dan verder zien.

Oei, klinkt ook erg pijnlijk! Succes!

Kiimm_ schreef:
Wat vervelend Blue, hopelijk gaat het snel beter! :(:)

Iemand ervaring met fleece speelgoed? Ik had een pakketje in Cody zijn goodiebag zitten om er 1 te maken. Laat ik nou creatief zijn en dit onwijs leuk vinden. Het lijkt me wel speelgoed dat handig is voor onze sloper maar vraag me af of het wel goed is. Als het geen kwaad kan wil ik er meer maken en ook zelf een snuffelmat :o

Fleece kan geen kwaad, je moet het inderdaad wel goed strak knopen, zeker voor slopers.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:46

RoosvanBlue schreef:

Jeetje, zo'n Frozen shoulder is nog veel pijnlijker dan een gescheurd labrum. Sterkte!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:14

Vanmiddag naar Breda geweest om samen met iemand anders te gaan canicrossen. Mn maatje ging hardlopen en ik op de step.

Afbeelding

Rondje van net 6km op behoorlijk tempo gemaakt.

Heerlijk is dat, samen met de hond sporten.

Alleen wel weer zand gehapt, Skip zat al vast aan de step en was iets té enthousiast om verder te gaan na een slok water, ik stond nog niet op de step en struikelde erover heen :+ voornamelijk mijn klunzigheid _-:(

Gelukkig niet echt hard gevallen, maar wel weer wat blauwe plekken rijker, een dikkige knie en een schaafplekje op mn borst/rip van het stuur / beugel van de bh.

Van vallen leer je en het is in mn leven niet de eerste keer dat ik bosgrond heb gekust. Viel ook vaak genoeg van mn paard af vroeger.

Al met al een zéér geslaagde middag, gaan we vaker doen! (Minus het vallen dan, hopelijk)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:00

Mama's to be, puppy's to be, heerlijk hoor.
De pup van mijn broer is vrijdag geboren, het zijn er 8 ( 5 dames, 3 heren). Nog even wachten voordat ze weten welke het wordt.
Skip lekker wezen canicrossen, leuk! Dat vallen iets minder.
Roos balen van je schouder, hopelijk gaat die spuit snel wat doen.
KImm, hier ook met fleece bezig. Ik wil ook een mat knopen, maar nog lastig qua tijd, misschien dat ik vanmiddag kan beginnen daarmee.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:01

Ohh Jackie is loops! Ik ben zo trots! :') Jones was haar net heel erg aan het stalken en heel de tijd aan haar doos aan het zitten. En gek genoeg dacht ik ook wat te ruiken (kan dat überhaupt?). Dus ik al die haren opzij en kijken; ja hoor. Dus nu heeft ze een broekje aan en heb no love spray opgespoten. Desondanks had Jones daar geen boodschap aan dus die zit nu even apart. Hij is nota bene gecastreerd maar toch een beetje wappie geworden <<)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:32

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:06

Lekkere slopers zijn het ;) Zie ze sjorren aan die kettinkjes :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 16:31

Puppybezoek

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:56

Zojuist wat lekkere dingen bij Kiwi besteld. Ben erg benieuwd wat Jinn er van vindt!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:00

Ah gut wat lief zeg, kiwi <3

Ziet eruit als een fijn uitstapje, mvdende :j

Mooie mama to be!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:39

Je pups vallen bijna niet op tussen al die knuffels Kiwi. En even Ipad kijken :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 22:40

Hahah ja ze hebben genoeg _O-

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:43

Wat een leuk filmpje van de pups.

Oh en Jacky word groot meisje.

Kiwitje puppy bezoek. Hij vond het niet erg zijn tablet te delen.

Ziet er leuk uit met Skip. Ff minder momentje van je vallen.

Ben trots op mijn 2 knapperds. Vandaag een shoot gehad. Ze gaven het niet kado. Al 1 voorproefje gezien.
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 05:32

Aahhh tablet delen!!

Punjab wat leuk!!

Wij hebben zondagochtend in het bos achter Ouwehands Dierenpark gewandeld met de Schapendoezen, manlief en m'n schoonouders natuurlijk :)
Wat een heerlijke teckel heb ik ook. Ze was zooo lief, stoer en goed luisterend. Op 1 klein puntje na, toen was iedereen druk aan de discussie welke kant lopen we op en Yoshi dacht doeeeiii ik zie een pup en ik ga. Was gelukkig niet ver ofzo en ff gesnuffeld en toen riep ik doei Yoshi en dan gaat ze ook gelijk mee :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:18

Daar ben ik vroeger ook nog wel geweest met mijn vorige hond, even bij de wolven kijken.
Maar nu al jaren niet meer geweest, kan wel 10 jaar geleden zijn of langer.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:04

Jeanine, naar dat bos gaan wij regelmatig, is bij ons niet zo ver vandaan :o

Even een klaagpost :+
Mijn schoonmoeder is net op bezoek geweest met haar windhond Speedy. Die hond is heel erg gek met mijn vriend. Toen Cody er ook bij kwam werd die zo jaloers dat Cody gegrepen werd. Cody durfde zich in zijn eigen huis niet meer te bewegen en toen die even in de tuin was wilde die niet meer naar binnen.

De windhond heeft een verleden maar dit gedrag keur ik niet goed waardoor ik boos op hem ben geworden. Mijn schoonmoeder vind dat ik te heftig reageer want ja, een hond met een verleden.. ik heb daar best begrip voor maar het is wel Cody zijn huis. Mijn schoonmoeder gaat dan ook allemaal excuses en redenen bedenken als "Ja, hij is zo gek met Pieter, dan moet Cody er niet bij komen" en "Speedy was eerder in dit huis dan Cody". Daarnaast roept ze maar dat ik Cody maar in de bench moet doen als zij er is met haar hond... Nou, echt niet!
Ik erger me er zo aan. Ik zie altijd erg op tegen deze bezoekjes en als het dan zo loopt...

Vinden jullie dat ik te heftig reageer als ik haar hond corrigeer als die mijn hond grijpt in zijn eigen huis?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:25

Pfoe, nou het moet niet gekker worden dat je jouw hond moet opsluiten in jouw/zijn eigen huis omdat hij anders wordt aangevallen. Ik zou tegen schoonmoeder zeggen dat ze haar hond thuis moet laten als ze komt. Opgelost.

Ik doe soms de honden wel eens apart als bepaalde mensen op bezoek komen, maar die van mij zijn dan ook all over the place soms en dan is het dus hun eigen gedrag wat een beetje te gek wordt. Als ze worden geterroriseerd door bezoek dan is het aan het bezoek om dat op te lossen, niet aan mij.

Trouwens super schattig Kiwi die foto dat het jongetje een filmpje laat zien aan de pup <3

Die foto is ondanks het zweten wel gaaf geworden Punjab!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:30

Wij hebben Arya bv even in de bench in het begin bij binnenkomst omdat ze over enthousiast is en gewoon niet kan omgaan op dat moment met d'r eigen enthousiasme en niet vanzelf dan rustig wordt. Maar erna komt ze gewoon eruit en blijft ze ook eruit, tenzij we gaan eten ofzo, dan zetten we d'r nog wel eens in de bench als ze bedelt >;) := . Maar wat jij beschrijft kiimm; Ik ben het helemaal met je gedachtegang eens hoor. Ik zou daar ook heel stellig in zijn. Vind het echt bizar dat iemand zo eist dat je Cody maar weg moet zetten 8)7 Vooral de manier waarop ze dan denken en dat ook uitspreken. Daar gaan m'n haren van overeind en dan sta ik dus echt 0,0 open nog om eventueel na te denken om iets tegemoet te komen :')

Zo was er hier toen Arya en Sansa kwamen voor mn schoonfamilie ook een dingetje; dat ik niet wilde dat zij met hun honden hierheen zouden komen ivm Sansa... die denken heel makkelijk; dan gaat de kat toch naar boven? of we kunnen het toch gewoon proberen? Wat dacht je van NEE? En ik heb echt heel vaak duidelijk moeten maken dat ik dat niet wil. Want het had me niks verbaasd als m'n schoonmoeder ofzo opeens gewoon toch aan de deur zou staan met d'r hond. Ik weet dat de sheltie van m'n schoonmoeder katten Haat die ze bij haar in de buurt ziet. ik ga dat dus niet proberen en mijn kat in d'r eigen huis mega veel stress laten ondervinden omdat m'n schoonmoeder denkt dat ze aan Sansa wel zou wennen omdat ze WEET dat ze bij ons hoort - of de ellende die ervan komt mocht Sansa zich willen verdedigen en een sheltie kan ze best toetakelen met die klauwen als ze wilt en dan zouden wij het nog schuld zijn ook zeker. No thanks. Ze is geen proefkonijn. Helaas pindakaas. En m'n andere schoonzus heeft een herder die aan 1 kat in haar buurt is gewend, maar no way dat ik dus ga uitproberen of ze dan met Sansa toevallig ook lief gaat zijn.

Net als met vriendjes van Milan die over de vloer komen. Zijn beste vriendje is doodsbang voor honden, maar ik heb altijd aangegeven dat ik Arya dus niet de tuin in gooi of de hele tijd in de bench zet - ze zit dan wel in het begin even in de bench als ze blaft bij binnenkomst en druk is en wil begroeten. Maar verder is ze eigenlijk ook nog super braaf voor zo'n jonge hond zijnde en met drukke kids dan die aanwezig zijn. Af en toe wil ze even kijken bij ze en ja ok; ze wil dan ook wel eens kusjes geven... maar het gros van de tijd als kindjes hier zijn, ligt ze gewoon rustig bij mij bv. En ik heb idd wel eens die vibe gekregen van een ouder van ja de hond zou ook even naar buiten kunnen toch? Of in de bench houden? Nog niet misschien dat ik Arya naar buiten gooi urenlang. Dan gaan ze maar bij hun spelen. Daaag. En met dat doodsbange kindje gaat het bv. wel telkens Iets beter al, en vergeten ze vaak ook dat ze er is omdat ze aan't spelen zijn en afgeleid zijn, maar ik ben daar ook wel stellig in. Als ze bv. gaan eten ofzo, dan gaat Arya wel even in de bench of als ik zie dat ze overprikkeld is ofzo en dan krijgt ze even rust, maar da's maar heel zelden.

Ons huis, het huis van onze dieren en die gaan voor - heel simpel O:)

---

Zal straks even proberen een bij lees post te doen en op de rest te reageren *\o/*
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-12-20 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:40

Van mij mag ze haar hond dan ook thuislaten idd.
Wij hebben soms een logeerhond die niet met de hond van mijn schoonzusje kan.
Als die er is geven we dat aan en dan laten ze de honden die dag thuis. Is nooit een probleem.
Ik heb geen zin in vechtende honden in huis.
Dus: niet haar huis, dus niet haar regels.
Haar hond kan ook naar buiten toe :p

Gisteren heeft gioia weer eens een lesje agility meegedaan. Ze was zooooo happy. Conditie is nog 10x niets, maar ze kent alles nog.
Het enige dat ze nu lastig vind is de wip. Ze wil er wel op (snoepjes!!! :+ )
Maar bij het kantelpunt blijft ze staan wachten. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de pijn die ze voorheen had. De trainer zegt ook dat dat er gewoon uit te trainen is.
Na 10 minuten was ze bekaf.
De rest even lekker met het balletje gegooid en daarna snel de honden gewisseld.

Deze week mag ze weer mee. Dan heb ik 2 lessen achter mekaar bij dezelfde trainer. Dus dan kan ik een paar min gioia pakken, dan buddy en dan weer gioia. Heeft ze even rust tussendoor.

Ze is er zo blij mee. Zo leuk om te zien. *\%/* (minder om te horen :+ )

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:45

Fijn om te horen.

Als Cody zelf druk is of bedeld ofzo, zijn gedrag niet oké is op dat moment, dan gaat die inderdaad even de bench in voor een pauze. Maar bij haar hond doe ik dat niet omdat Cody dan rustig is. Cody is doodsbang voor haar hond en gaat meteen op zijn rug liggen en laat urine lopen. Ik heb haar al gezegd dat ze zonder hond hier moet komen maar ze doet het toch, met de reden dat ze elkaar vaker moeten zien en het dan wel goed gaat... Ik kan haar ook niet weigeren, mijn vriend is wat dat betreft een stuk softer en zal er niet iets van zeggen..

Al met al een lastige situatie met veel frustratie die er bij komt kijken. Gelukkig komt ze niet zo vaak :+