Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 22:01

MarlindeRooz schreef:
Ik maak mijn hokken vaak maar eens per 4-6 maanden schoon. Ze stinken niet en het geeft de hamsters alleen maar stress als ik de boel wijzig.

Dit dus, haha. Ik heb eigenlijk in mijn 'haast' het bericht niet compleet gemaakt :') Maar hoe groter je ruimte, hoe minder je eigenlijk verschoont. Herinrichten kan wel maar niet iedere week of iedere maand. Daar mag (nouja moet eigenlijk) toch echt wel een goede periode tussen zitten. Tenzij je uk negatief gedrag vertoond, dan is het een ander verhaal.

froukje_

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:13

Ik had een hele tijd geleden een hamster die had volgens anderen al een heel groot hok met 2 verdiepingen maar die is totaal oppervlak nog kleiner dan het hok wat ik nu heb. En dan een dun laagje zaagsel omdat ze toch er een rommeltje van maken en dan elke week verschonen omdat het alweer stonk. Ben blij dat ik door dit topic nu een veel groter hok heb en hopelijk veel mooier dan het ene huisje, wipwap en kleine looprad die ik had

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 08:39

Ja het is zo tof om te zien hoe de wereld beetje voor beetje verandert :) En daar maken jullie allemaal deel van uit!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:21

Bedankt voor jullie reacties. Dan laat ik hem hoe hij is.

Dat keramieke huisje is een goed idee! Zoiets zocht ik nog!

Ik zal wel alleen dan plantjes doen en nieuw kapok en het zandbakje, laat ik de bodem en huisjes enzo hoe hij is.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:58

Mag je hier linkjes van marktplaats plaatsen? Heb een advertentie gezien waarvan mijn hart breekt. Misschien dat een van jullie interesse heeft...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 10:28

Gwenvd schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Dan laat ik hem hoe hij is.

Dat keramieke huisje is een goed idee! Zoiets zocht ik nog!

Ik zal wel alleen dan plantjes doen en nieuw kapok en het zandbakje, laat ik de bodem en huisjes enzo hoe hij is.

Ja je hebt die keramiekenhuisjes in meerdere variaties. Je hebt die 'diervormen' met oortjes haha. Ik heb daar nog echt in eigen gebruik de aller eerste ooit van. Critter Baths noemde we die. Nu heb je de namaak die zijn wat groter maar goed, onze russen worden ook groter. En je hebt van Trixie één met een deksel en een variant met 3 ingangen. Al vind ik die zelf leuker om deels in te graven ofzo.

Loei schreef:
Mag je hier linkjes van marktplaats plaatsen? Heb een advertentie gezien waarvan mijn hart breekt. Misschien dat een van jullie interesse heeft...

Van mij mag je, ik heb helaas alleen geen plek :P
Ik zit zelfs al te dubben of ik niet voor mijn Chineesje een nieuw thuis zoek of dergelijke.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:37

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 10:42

Lol, bijzondere advertentie :') Enige voordeel is dat ie niet te klein zit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:42

Ah hoezo wil jij je chineesje herplaatsen Denise? Als ik dit geweten had dan had ik een paar weken terug hem wel gewild haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:43

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 10:45

MarlindeRooz schreef:
Ah hoezo wil jij je chineesje herplaatsen Denise? Als ik dit geweten had dan had ik een paar weken terug hem wel gewild haha.

Het is ook maar iets van de afgelopen dagen hoor. Ik weet ook niet of ik het door zet. Het is gewoon allemaal een beetje veel en ik irriteer me er aan dat ie nog steeds in een kerst inrichting zit. Beestje heeft het volgens mij prima naar haar zin want iedere dag zie ik nog nieuwe gangen.

Allergisch voor Syren :') Ja die allergie heb ik ook haha.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:37

Nou ik heb mijn terra besteld bij Queenies.

Ik had marktplaats nog even afgestruind maar of dat was 200km rijden of voldeed niet aan mijn eissen. Het was allemaal net niet en ik ben wat dat betreft echt een perfectionist en kan het niet hendelen als er een vlek of kras op de terra zit die niet te verwijderen valt.

Ik zag 1 goede in de buurt maar die vroeg 150 euro, nou dan leg ik een 10tje bij en dan heb ik hem splinternieuw bij Queenies dus dat heb ik uiteindelijk maar gedaan. Omdat de levertijd 21 dagen is maar gewoon vast besteld. Rib uit mijn lijf pffffff. Maar wel een mooie grote ruime terra van 100cm, zonder plateaus en met schuifdeuren vanaf 20cm.

Weet iemand hoe het zit met aarde in je terra? Kan je een klein plantje potten waar de hamster vervolgens zich in uit mag leven? Of is dat een no-go?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 09:39

Loei schreef:
Nou ik heb mijn terra besteld bij Queenies.

Ik had marktplaats nog even afgestruind maar of dat was 200km rijden of voldeed niet aan mijn eissen. Het was allemaal net niet en ik ben wat dat betreft echt een perfectionist en kan het niet hendelen als er een vlek of kras op de terra zit die niet te verwijderen valt.

Ik zag 1 goede in de buurt maar die vroeg 150 euro, nou dan leg ik een 10tje bij en dan heb ik hem splinternieuw bij Queenies dus dat heb ik uiteindelijk maar gedaan. Omdat de levertijd 21 dagen is maar gewoon vast besteld. Rib uit mijn lijf pffffff. Maar wel een mooie grote ruime terra van 100cm, zonder plateaus en met schuifdeuren vanaf 20cm.

Weet iemand hoe het zit met aarde in je terra? Kan je een klein plantje potten waar de hamster vervolgens zich in uit mag leven? Of is dat een no-go?

Voor welke maat ben je dan uiteindelijk gegaan? Voor mijn terrarium scheelde het haast 100 euro met Terrariumpaleis en Queenies.

En kijk eens: https://hamsterscaping.info/echte-planten-2/
Het gebruik van echte planten staat volledig los van HamsterScaping en kan letterlijk levensgevaarlijk zijn. Geen flauw idee vanwaar die hype is gekomen. Ik blijf veilig bij de gedroogde plantjes :)
Qua aarde wordt er veelal humus gebruikt maar dit moet vochtig blijven, dat werkt niet met andere bodem en/of houten producten. Vochtige plekken zijn ook ideaal voor meelmijten, of hoe ze ook mogen heten haha. Het zijn echt ontploffingen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:39

Ik ben voor 100x40x50 gegaan. Ik heb bewust Queenies gedaan omdat zij bezorgen. Terrariumpaleis bezorgd niet, en zij zitten echt aan de andere kant van nederland vanaf mijn woonplaats, ik heb ze ernaar gevraagd maar helaas. Dan ben ik de hele dag onderweg en qua benzine misschien nog wel duurder uit dus dan maar meer betalen en laten bezorgen.

Dan blijf ik ook bij gedroogde plantjes. Daar heb ik inmiddels een hele voorraad van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:18

Mijne is vooral fan van vlas en kamille. Oja en de bolletjes uit de pluisplant.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 14:06

Loei schreef:
Ik ben voor 100x40x50 gegaan. Ik heb bewust Queenies gedaan omdat zij bezorgen. Terrariumpaleis bezorgd niet, en zij zitten echt aan de andere kant van nederland vanaf mijn woonplaats, ik heb ze ernaar gevraagd maar helaas. Dan ben ik de hele dag onderweg en qua benzine misschien nog wel duurder uit dus dan maar meer betalen en laten bezorgen.

Dan blijf ik ook bij gedroogde plantjes. Daar heb ik inmiddels een hele voorraad van.

Klopt, zij bezorgen inderdaad niet helaas; gaat ze wel meer klanten opleveren. Ik had gelukkig een lief broertje die kon rijden - zelf kan ik die afstand niet volhouden in een auto. Het glas van Queenies zou ook beter van kwaliteit zijn maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Gelukkig scheelde het voor jou maar €10;, in mijn geval dus mee dan €100; :P

Gedroogde plantjes blijven inderdaad altijd favoriet! Vooral Vlas! Ik vind zelf de Amaranth gewoon heel erg mooi qua kleur :)

froukje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:02

Afbeelding update hoe het hok er nu uit ziet. Vandaag heel druk bezig geweest met schoonspuiten oude kit verwijderen en ontvetten en nog een keer schoonspuiten. Toen de nieuwe platen erin gezet. En toen kwam er een heel groot pakket binnen :D ivm kleine kindjes even in het hok gezet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 18:18

Arme bezorger :P Wel beter zo!

froukje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:27

Buitenlandse bezorger zei tegen mij beetje zwaar pakket. Ik zei tegen 17 kilo stond erop dus best wel heel zwaar. Maar hij had de achterkant van de bus vlakbij de achterdeur dus hij hoefde maar 2 stappen te zetten gelukkig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 18:34

froukje_ schreef:
Buitenlandse bezorger zei tegen mij beetje zwaar pakket. Ik zei tegen 17 kilo stond erop dus best wel heel zwaar. Maar hij had de achterkant van de bus vlakbij de achterdeur dus hij hoefde maar 2 stappen te zetten gelukkig.

Vermoed dat hij lichter is hoor. Gewicht is globaal gerekend maar postnl mag tot 23kg :D
Ik kon hem zelfs met mijn slechte arm optillen (niet dat ik het moet doen.. erg stom maarja soms is iets nodig).

Maar ik had 3 zulke dozen haha. De jumbo zag me weer aankomen.

froukje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:05

Afbeelding
Ik had deze foto ook op Facebook gezet maar kan hem niet weer vinden. Dit hem voor nu geworden.
We hebben vanmiddag ook een hamster opgehaald maar achteraf denk ik dat het niet een goede plek was om een hamster te halen. Hij had campbellis maar waren een heleboel in een niet zo groot hok. Denk er nu over na en had misschien toch verder moeten gaan kijken. Het is een zwart-witte en is wel heel tam. Maar nu in de scape niet meer te vinden :')
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen vind het bij de zandbak nog wel erg open. Er staat nu ook nog een voerbakje naast. Wil er denk ik een dicht bakje van maken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 18:43

Je post is door een moderator afgewezen met de opmerking dat je post niet compleet was :) Wij krijgen wel eens mensen in de groep met bijvoorbeeld een 80cm hok waar ze uiteindelijk een Syr in willen doen. Dan is het nut van de Scape groep een beetje weg, vandaar dat een post compleet dient te zijn.

Als je een zwart witte hebt aangeschaft dan heb je een hybride gekocht. Een zuivere Campbelli geloof ik namelijk niet. Ik dacht dat jij er zo op je gemak naar ging zoeken, of haal ik je nu door de war met iemand? :P

Maar je scape ziet er op zich prima uit hoor! Zeker voor een eerste keer al netjes in de hele ruimte gewerkt. Dat pik je vanzelf steeds meer op en wordt je vanzelf handiger mee :)

froukje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:59

Nee je haalt me niet in de war met iemand. Was ook eigenlijk het plan. Maar morgen is dochter jarig en we vonden het wel leuk om dat ook een beetje voor haar verjaardag te doen. En was een beetje impulsieve actie van mij.
Moet ik de post op de Facebook opnieuw maken of kan ik die nog ergens vinden en dan aanpassen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 19:04

Oh Oh, ik hoop dan maar dat alles goed blijft verlopen. Ik ben niet zo'n fan van hybrids en al helemaal geen zwarte :')

Je moet (uhm, mag natuurlijk) hem weer even opnieuw plaatsen! :)

froukje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:43

Hmmm ik ben bang dat ie nu al weg is....:( Hij liep vanmiddag rondjes door z'n hok toen zijn we even weg geweest en daarna niet meer gezien. Hij heeft volgens mij ook niet gegraven. Heb alle huisjes al aan de kant gehad is niks te zien. Voor mijn gevoel kan hij er niet uit klimmen maar ben al aan het zoeken geweest en zie hem echt niet. Heb nu alles weer op zijn plek gezet en ga eens kijken of er morgen ochtend wat veranderd is anders haal ik misschien het hok wel weer leeg om te kijken of hij er echt niet in zit... Anders kan hij overal zitten, zelfs buiten want de deur heeft een poos open gestaan.