Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 11:19

Zoals je zegt, t zijn geen robots. Het is echt niet erg als ze niet 100% altijd luisteren.
Ik vind het ook niet erg dat ik bijv 2x moet roepen een keer voordat ze komen. Dat mag best een keer. Als ze de volgende keer bij 1x komen beloon ik ze daarna wel even extra.
En sommige honden hebben dat ook gewoon nodig; meer bevestiging. Chick is zo bijvoorbeeld. Die heeft echt van die vlagen dat ze echt even bevestiging nodig heeft.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:20

Ik ben het ermee eens dat soms een ander thuis voor de hond zoeken het beste is dat iemand voor een hond kan doen. Ik snap ook niet waarom er zo’n taboe op ligt. Helaas is het nog steeds zo dat mensen zich niet verdiepen in wat het hebben van een hond (en soms een specifiek ras) inhoudt en welke consequenties het heeft voor je eigen leven. Als het dan niet gaat is herplaatsen naar mijn idee beter dan maar doormodderen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:33

kiwiwitje schreef:
Toen Chick hier kwam heeft ze geen seconde meer aandacht gehad voor ''haar mensen''. En toen een van de baasjes huilend afscheid nam, liep Chick gewoon aan en kwam ze bij mij zitten.
T was voor haar gelijk goed. Maar het heeft wel even geduurd voordat ze op de rit was en van haar ''issues'' af was.. En deels is ze nog niet alles kwijt. Maar ze is wel trainbaarder hier in. En haar karakter is gewoon goud waard.

Maar ondanks dat, een herplaatser; ik begin er nooit meer aan. :o
Ik weiger ooit nog de rommel van een ander op te lossen.

Wij hebben er twee, maar doen het ook nooit meer tenzij vrienden daar (tijdelijk) mee geholpen zijn of iets dergelijks.

Die twee kwamen beide met hun eigen problemen, en van Puk hebben we daar nog plezier van. Hoe stabiel ze nu is, en wat voor waanzinnig hond ook. Nooit meer!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:55

Ik zou ook niet gauw voor een herplaatser gaan maar ik ken ook genoeg mensen die dat juist wel willen en niet aan een pup moeten denken..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:01

Hier komt ook geen herplaatser. Behalve als het een hond is die bij ons geboren is

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:03

XxDiandraxX schreef:
Ik zou ook niet gauw voor een herplaatser gaan maar ik ken ook genoeg mensen die dat juist wel willen en niet aan een pup moeten denken..

Ik had hiervoor een pup, nu een herplaatser. Mijn ouders hebben wel weer een pup gekocht na de vorige. Ik wilde bewust een wat oudere pup/ puber, heel simpel uit overweging dat ik die vermoedelijk sneller zindelijk had omdat er in elk geval al blaascontrole was, en dat met werken toch makkelijker zou zijn. Heb er geen minuut spijt van gehad, liefste hond die er is. Maar ook geen moeilijke herplaatser: 'gewoon' een zwervertje. Zijn enige nadeel zit in de kenmerken van een van de rassen die erin zit: hij is een kruising podengo, vermoedelijk met terrier. En zoals een echte podengo(mix) betaamt, is hij een fanatieke jager. Kan dus niet loslopen, voor zijn veiligheid en die van het wild. Verder een perfecte hond voor mij. Máár, ik weet niet of ik snel weer een herplaatser zou willen, tenzij een voor mij bekende hond uit familie/vriendenkring. Ik hoor namelijk heel vaak ook echt wel verhalen van herplaatsers met flinke problemen. Dat kun je toch een stuk meer beperken als je een pup van een goede fokker direct zelf in huis haalt en direct zelf aan de opvoeding kunt starten.
Ik blijf hier ondanks dat ik geen pup heb momenteel en ook niet in de directe planning wel lekker meelezen, doe ik vást ideeën op voor rassen die ik in de toekomst interessant zou vinden voor erbij ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 12:07

Van schreef:
Hier komt ook geen herplaatser. Behalve als het een hond is die bij ons geboren is

Ja dat zou voor mij wel een optie zijn indd. Een zelf gefokte hond terughalen als dat nodig is. Maar wel een grote kans dat ik alsnog een ander huisje zou zoeken.

Lekker meelezen en kletsen hoor Skippy, dat mag gewoon :D
Je hebt gewoon mazzel met jouw hondje. Ook bij ''zwervers'' zitten er pittige ''gevalletjes'' tussen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:07

Moet zeggen dat het me wel heel fijn lijkt gewoon direct een volwassen hond te hebben. Pups zijn leuk voor even maar doe mij maar gewoon een volwassen hond :+
Maar inderdaad ook geen zin om de fouten van een andere op te moeten ruimen en heb hier ook nog een jong kind lopen waarmee ik geen risico wil lopen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:09

kiwiwitje schreef:
Van schreef:

Ja dat zou voor mij wel een optie zijn indd. Een zelf gefokte hond terughalen als dat nodig is. Maar wel een grote kans dat ik alsnog een ander huisje zou zoeken.

Je hebt gewoon mazzel met jouw hondje. Ook bij ''zwervers'' zitten er pittige ''gevalletjes'' tussen.
In de meeste gevallen zou ik inderdaad een nieuw huisje zoeken. Maar 1 hond uit ons eerste nest is bijvoorbeeld al 2x herplaatst als dat nog eens zou gebeuren haal ik haar op en blijft ze lekker hier.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:09

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Voorlopig veel focussen op jullie Lena. Neem iets heel lekkers mee en maak hardlopers leuk. Lekker bij iedere hardloper oid een lekker stukje worst of snack erin.

Leuk toch als een cursus wat anders loopt? Leren jullie beide van :D Ben benieuwd hoe het gaat!

Dit! En niet toevallig vrienden of kennissen die een handje kunnen helpen? Ergens afspreken en samdn trainen? Hun even een paar lekkertjes meegeven en overdreven laten begroeten en lekkers geven. Als je hond dat geen probleem vind natuurlijk! Maar iets positief draaien werkt normaal heel snel heel goed.

cinniz123 schreef:
Ik dacht dat de e collar per ingang van jan 2020 verboden was in gebruik?
Heb daar toen een artikel over langs zien komen dat het verboden zou worden in gebruik maar nog wel verkocht mocht worden.
Ik snap dus oprecht niet dat mensen het toch gebruiken :?
En als ik veel posts lees is het gewoon domweg onkunde van het baasje.
Weinig ervaring met honden icm met een wat lastigere hond.

Gister eerste theorie avond gehad voor guapa.
Na 2 keer cursus zowel puppycursus met mn border als parel in prive training op gebaren was er voor mij na 11 jaar weinig veranderd.
Wel ben ik heel erg benieuwd hoe guapa het gaat doen.
Ze is geen dom hondje maar dat wil niet altijd zeggen dat dat gelijk goed gaat.
Lees mn border trok als pup alle aangeleerde trucjes uit de kast om maar aan zn beloning te komen :')
Ik ben dus benieuwd hoe wij als combinatie de cursus gaan doorstaan :D

Veel mensen gebruiken een teletac ook bij dove of slechthorende honden. Het is een hulpmiddel, maar doordat mensen al snel aan stroom = pijn denken heeft de teletac (ongegrond) een hele negatieve naam. Maar die slechte naam mag volledig geweten worden aan de onkundige bazen die hem gebruiken. Ik ben dus pro verbod, maar jE kunt hem nog steeds krijgen. Bedrijfsmatig zijn ze te bestellen.

Tja ik heb een slecht horende hond(geen gehoorgangen) maar er is geen seconde in me op gekomen haar een e collar om te doen.
Wel heb ik met haar prive cursus gedaan op gebaren en ze liep waar kon los maar waar niet kon uiteraard niet.
Verder ben ik het zeker met je eens.
Ze zouden die dingen alleen moeten verkopen aan mensen die verplicht een goede cursus hebben gevolgd met examen papieren erbij.
Zo filter je denk ik al enorm veel onkunde eruit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 12:10

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:10

Van schreef:
Moet zeggen dat het me wel heel fijn lijkt gewoon direct een volwassen hond te hebben. Pups zijn leuk voor even maar doe mij maar gewoon een volwassen hond :+
Maar inderdaad ook geen zin om de fouten van een andere op te moeten ruimen en heb hier ook nog een jong kind lopen waarmee ik geen risico wil lopen

Met kinderen zou ik ook écht geen risico nemen. Ik woon alleen, geen katten, geen kinderen, geen man. Dat laatste geeft voor herplaatsers vaak ook nog wel stress.
En wat je zegt: pups zijn méga schattig, maar het is toch wel erg fijn als ze zindelijk zijn en geen tandjes meer wisselen :D

kiwiwitje schreef:

Ik klap ook in mijn handjes met hem hoor, in mijn kennissenkring al zéker 5/6 mensen gehad die gezegd hebben 'als je hem óóit kwijt moet, dan mag je hem bij mij brengen!'. Dat zegt wat denk ik, zeker met een 'straatrat' zoals mijn vader hem noemt ;)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:17

kiwiwitje schreef:
Ja dat snap ik wel! Dat zou gewoon sneu zijn..

Ik zie net dit voorij komen; geen idee of iemand hier in barendrecht/omstreken woont:

https://barendrechtsdagblad.nl/algemeen ... b6eyTgGbQ0

Mijn dierenkliniek had ook al gewaarschuwd (ridderkerk eo)

Over herplaasters vind ik lastig.
Ik heb het overwogen maar zou zelf nooit snel een herplaaster nemen maar petje af voor de gene die de rotzooi van een ander wel willen opruimen.want indd dat is vaak het probleem puberhond is vervelend dus exit.
Maar er zijn natuurlijk ook een tal van andere gebeurtenissen waardoor het moet en ik geloof zeker dat het in sommige gevallen beter voor zowel hond als baas kan zijn.
Zou ik het zelf doen? Nee absoluut niet dan moet er echt iets heel ergs zijn wat niet trainbaar is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:37

Ik heb daeva als herplaatser. En heb gezegd nooit nog een herplaatser. Toch is Rocky hier al half binnen gerold. Maar dat was een uitzonderlijke situatie en hij komt op termijn hier ook volledig wonen. In principe ook enkel eigen gefokte pups die mogen terugkomen en geen herplaatsers meer voor mij.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:48

Oh wat een leuke foto's van Mulan. <3

Cursebeaker een uur is ook lang les hoor voor beide. Bij ons is het 3 kwartier les en laatste kwartier samen koffie thee drinken en kan je vragen of gewoon kletsen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:00

Kaus schreef:
Even kijken of ik ook weer op e.a. kan reageren. Eindelijk een moment om te typen :Y)

MvdEnde, ik zou als ik jou was het over een andere boeg gooien. Ik heb een working kelpie en een cattle dog die beide makkelijke 15km naast de fiets lopen maar het ook geen probleem vinden om een dag te bankhangen en geen enkele uitdaging te krijgen. Het feit dat je zoveel moeite hebt met Skip moe krijgen laat voor mij juist zien dat daar het probleem zit. Ik denk dat je veel meer op zoek moet gaan naar rust en gehoorzaamheid opbouwen. 10km per dag lopen is echt geen prioriteit.

Lena, ik zou komende tijd ook even werken aan aandacht op jou vestigen op het moment dat er een hardloper voorbij komt. Ik kan de frikandeltherapie aanraden die wij ook hebben gebruikt met oud en nieuw _O- Ik vermoed dat ze er dan vrij snel weer overheen is.

Diandra, ik vind dat volledig afhangen van wat het is dat je een hond niet kan bieden. Heb je bijvoorbeeld kinderen terwijl je hond als de dood blijkt voor je baby (ik zeg maar wat) is dat een situatie die waarschijnlijk niet gaat veranderen. Of kan je hond niet goed samenleven met je andere honden gaat dat waarschijnlijk ook niet veranderen. In zo'n situatie zou ik herplaatsing zeker overwegen. Gaat het om het niet kunnen bieden van de juiste uitdaging zou ik zoeken naar een andere oplossing zoals iemand anders die met je hond wil trainen en wandelen.

Bedankt voor de tips! Heel enthousiast doen als er een hardloper aan kwam had ik zelf nooit bedacht. Ook een goeie met iets wat ze heel lekker vindt, we hebben voor gewone kleine beloningen altijd gedroogde pens maar een keer daar mee afwisselen is denk ik ook wel goed.
Bedankt voor de tips!

Het oefenen met bekende wordt lastiger die herkent ze direct en daar zal ze wel enthousiast van worden. Ze is enorm eenkennig maar als ze je, in je hart heeft gesloten dan heb je het ook gemaakt bij haar.

Zelf zou ik nooit weer voor een herplaatser gaan. Wij hebben 1 keer een herplaatser gehad en deze hebben we in moeten slapen vanwege vals gedrag. Deze hond viel uit zonder signaal of trigger. Getest door 2 gedragsdeskundige en ook die konden geen triggers vinden. Was heel heftig en verdrietig omdat je, je toch hecht aan een dier maar dit was niet veilig. Moesten we ook verplicht toestemming vragen van de herplaatsvereniging die eerst tegen waren maar op huisbezoek vertoonde hij natuurlijk het zelfde gedrag en zij stonden toen ook achter de beslissing van inslapen.
Daarna nog een keer een herplaatser gehad via de rasvereniging. Lieve hond maar helaas na 2 jaar overleden aan tumoren. Had natuurlijk ook bij een eigen hond gekund maar die kans is met een pup wel kleiner. Heeft ook enorm veel geld gekost want toch proberen te opereren..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:20

cinniz123 schreef:
Tja ik heb een slecht horende hond(geen gehoorgangen) maar er is geen seconde in me op gekomen haar een e collar om te doen.
Wel heb ik met haar prive cursus gedaan op gebaren en ze liep waar kon los maar waar niet kon uiteraard niet.
Verder ben ik het zeker met je eens.
Ze zouden die dingen alleen moeten verkopen aan mensen die verplicht een goede cursus hebben gevolgd met examen papieren erbij.
Zo filter je denk ik al enorm veel onkunde eruit.

Helemaal niks mis mee, de hond ervaart geen pijn van de trilling. Maar kan zo wel lekker loslopen, en jij kunt op die manier duidelijk maken dat er iets is en de aandacht van de hond nodig hebt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:30

punjab schreef:
Cursebeaker een uur is ook lang les hoor voor beide. Bij ons is het 3 kwartier les en laatste kwartier samen koffie thee drinken en kan je vragen of gewoon kletsen.

Ja, uiteindelijk is het echt lessen ook geen heel vol uur geweest met inloop en op het eind ook idd even tijd voor extra vragen. Maar ik was wat vroeger daar en dus als eerste in de bak en dan ben je toch al bezig met d'r als de rest erbij komt en probeer je al aandacht erbij te houden enz. Maar ze heeft het idd in dat opzicht ook echt heel goed gedaan voor de eerste keer weer na een aantal weken niks.

Wat ik dan wel ook jammer vind aan de meeste hondenscholen; ik let zelf thuis op met lopen met d'r qua tijden enz en dat we mul zand zoveel mogelijk vermijden en dan moet ze daar in zo'n manege bak een uur lang rond lopen - op sommige stukken lag het zand echt hoog en was het zwaar lopen en daar wordt ik toch niet zo vrolijk van met een groeiende pup die HD/ED gevoelig is. Maar aan de andere kant; met het lopen hier in Zuid-Limburg heeft mevrouw denk ik tot nu toe toch wel al wat opgebouwd qua spieren, waardoor ze ondertussen wel iets kan hebben maar toch knaagt dat wel aan me. Maar helaas is het hier in de omgeving bij eigenlijk alle scholen zo dat ze lesgeven in de bak - wel begrijpelijk want het is natuurlijk heel handig met slecht weer, maar vind dat wel een nadeel. Het is dan wel meer gecontroleerd lopen natuurlijk en niet rennen snelle bewegingen maken e.d. wat ze buiten doet dus in dat opzicht zullen de heupen hopelijk minder zwaar belast worden tijdens zo'n les. Maar misschien over denk ik dit ook wel weer hihi.

---

Net een heel leuk rondje heide gehad op de hei. Heb een rondje gedaan met 2 barzoi vriendjes van d'r waar we vaker mee lopen. Zijn 2 volwassen honden en heel stabiel van karakter en daar leert ze veel van. De reu is 2 handen op 1 buik met haar en ze loopt hem ook de hele tijd achterna haha. De teef is iets ouder en meer van het 'moederen' - alles overzien en regelen. Die rent wel gezellig mee tussendoor maar is wel minder energiek qua spelen en loopt dan weer wat meer bij haar baasje en mij mee en zet Arya zo nu en dan even op d'r plaats met een snauw als mevrouw gaat uitdagen en blaffen en niet door heeft dat niet iedereen daar zin in heeft, lol. Tijdens de wandeling nog andere 'vaste' mensen en honden tegengekomen wat super ging (kreeg nog complimenten over hoe goed ze het deed tussen alle honden in), nog een vreemde hond ontmoet wat goed ging en iemand met een roedel setters tegengekomen waarbij ik geoefend heb om d'r niet er naartoe te laten gaan en dat deed ze ook heel erg braaf aangezien het barzoi reutje er wel naartoe ging maar ze luisterde goed wanneer het moest dus trotse puppen mama. Morgenvroeg weer rondje met de barzoi.

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:30

Lena, wij hebben met mijn andere hond (die niet bij mij woont) ook geprobeerd te oefenen met hardlopers en fietsers en dan bekenden inschakelen. Dat werkte bij ons ook niet. Herkende hij direct _O-

Ik ben wel van de herplaatser. Alleen absoluut nooit meer uit het buitenland. Dundy is een herplaatser natuurlijk maar wel vrij blanco. Vol trauma's maar niet met een gebruiksaanwijzing van de vorige baasjes (want die had ie niet, blanco van een boerderij verder). Dat vond ik wel fijn. Je merkt aan hem nu ook weinig nog. Ja, het is vliegt niet vrolijk op elke vreemde af maar zeker bij vrouwen komt hij tegenwoordig na een kwartier echt wel op schoot liggen. Mannen zal nooit helemaal goed komen maar hangt erg af van de man. Een paar rare trauma's wel zoals het geluid van rolkoffers, mountainbikes en wielrenners. Verder doodsbang voor kinderen. Maar ik vond hem makkelijker en fijner op te voeden dan puppy Dexter.

Ik sta dus wel open voor herplaatser maar dan bijvoorbeeld uit het asiel of honden met onbekend verleden. Ik heb geen zin in een hond met een hele gebruiksaanwijzing van de vorige baasjes :n

Edit: oooooh CB, een borzoi <3 <3 <3 Die staat hier ook echt heel hoog op het lijstje. Momenteel nog boven de kelpie en cattle dog zelfs. Zulke gave beesten. Echt magisch <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:37

Cursebeaker wees blij wij staan in de winter gewoon buiten op het gras. Zondag mogen we weer eindelijk.

Hier een mijlpaal voor Senna. Heb de bench opgeruimd. Groot log ding in de woonkamer. :+

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:56

Bedankt voor de complimentjes over Mulan <3

Qua herplaatsers, Mulan komt natuurlijk uit het buitenland en het enige wat ik tot nu toe merk is dat het zindelijk worden tijd nodig heeft (en dat is geen probleem, heb alle tijd en ze zit natuurlijk met de giardia) en dat ze verkeer wat spannend vindt. Verder is ze enorm sociaal naar honden en mensen dus wat dat betreft heb ik wel echt geluk gehad met haar. Ik zou zelf iig niet aan een 'getraumatiseerde' hond beginnen, daar heb ik gewoon echt de ervaring niet voor.

Fijn dat het goed ging cursebreaker, gave honden die Barzois!

Wat goed Punjab! Scheelt vast een hoop ruimte idd xD

Ben vanochtend weer met Mulan lekker naar het meer geweest, ze heeft lekker gespeelt met een aantal honden op het hondenstrandje daar, en als zij verder liepen bleef ze weer keurig bij me. Kwam ook netjes als ik haar roep dus ben echt heel tevreden! Lekker ook wat foto's gemaakt want het was goed weer (tot we bij het meer waren, toen ging de zon ineens weg :+)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:54

Niet gesocialiseerd kan een even groot probleem zijn als getraumatiseerd Zeker voor mensen zonder ervaring. En dat is bij de meeste buitenlandse honden toch (logisch) een issue. Ik ken in mijn omgeving weinig echte succesverhalen wat dat betreft en zou er daarom nooit aan beginnen.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 07-01-20 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:56

kiwiwitje schreef:
Ja dat snap ik wel! Dat zou gewoon sneu zijn..

Ik zie net dit voorij komen; geen idee of iemand hier in barendrecht/omstreken woont:

https://barendrechtsdagblad.nl/algemeen ... b6eyTgGbQ0

Ik woon hier. Wandel daar echter nooit, is ook een heel stuk van ons van dan. Ken de dame en hond in kwestie niet. Wel ontzettend sneu. Er staat dat de hond wel geënt is maarja dat is een breed begrip. Hier zijn ze in maart & juli voor weil geënt.

Edit: In ander artikel staat er ook dat de hond daar veel zwom.
https://barendrechtsdagblad.nl/algemeen ... gMZjMkkWVw
Ben benieuwd. Gemeente doet niet zoveel op honden gebied, alleen maar hoge belasting innen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 17:20

Ach mijn uitplaatspup kreeg van de week een kaartje in de bus van de dierenarts. Voor de jaarlijkse weil enting. Ze raadden aan om in januari te komen voor de weil enting. Kleine sidenote.. in januari was de pup er nog niet (ja veilig in mama's buik.. ) en hij is pas in eind mei weil geeent (L4 en geboosterd na 4 weken)..

Dus hun houden max 8 maanden aan voor de weil enting blijkbaar.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:41

Wat is Mulan toch knap!

Ik zou best een herplaatser willen. Vooral om alle pup ellende over te slaan hahaha. Maar dan niet eentje met veel gedragsproblematiek... Hij moet overweg kunnen met andere honden, katten is eventueel nog wel aan te leren. En ik wil alleen een poedel. Verder ben ik niet veeleisend. :+
Maar niet voordat Popo het enige huisdier is dat we nog hebben denk ik.

Erg sneu voor het hondje met Weil, ben eigenlijk wel benieuwd naar meer details natuurlijk.

Ik ga morgen voor het eerst proberen te wandelen samen met het buitenlandse herplaatsertje van familie. Hij is best wel onzeker en kan daardoor moeilijk met andere honden, maar het gaat wel steeds beter. Ze proberen nu zijn sociale kring qua honden een beetje uit te breiden, dus we gaan morgen voorzichtig aan eens kijken hoe hij op Popo reageert!

Over het honden herplaatsen: als het voor mij onmogelijk is om aan de behoeftes van mijn hond te voldoen dan zou ik er niet over twijfelen. Ik vind het belangrijker dat mijn hond gelukkig is dan dat hij bij me blijft. Maar dan heb ik het wel over ongecompliceerde herplaatsing zoals een hond die behoefte heeft aan een rustigere plek of zo, niet eentje met allerlei gedragsproblemen en 4 bijtincidenten op zijn naam. :P