Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Toen Chick hier kwam heeft ze geen seconde meer aandacht gehad voor ''haar mensen''. En toen een van de baasjes huilend afscheid nam, liep Chick gewoon aan en kwam ze bij mij zitten.
T was voor haar gelijk goed. Maar het heeft wel even geduurd voordat ze op de rit was en van haar ''issues'' af was.. En deels is ze nog niet alles kwijt. Maar ze is wel trainbaarder hier in. En haar karakter is gewoon goud waard.
Maar ondanks dat, een herplaatser; ik begin er nooit meer aan.
Ik weiger ooit nog de rommel van een ander op te lossen.
XxDiandraxX schreef:Ik zou ook niet gauw voor een herplaatser gaan maar ik ken ook genoeg mensen die dat juist wel willen en niet aan een pup moeten denken..
Van schreef:Hier komt ook geen herplaatser. Behalve als het een hond is die bij ons geboren is
kiwiwitje schreef:In de meeste gevallen zou ik inderdaad een nieuw huisje zoeken. Maar 1 hond uit ons eerste nest is bijvoorbeeld al 2x herplaatst als dat nog eens zou gebeuren haal ik haar op en blijft ze lekker hier.Van schreef:Hier komt ook geen herplaatser. Behalve als het een hond is die bij ons geboren is
Ja dat zou voor mij wel een optie zijn indd. Een zelf gefokte hond terughalen als dat nodig is. Maar wel een grote kans dat ik alsnog een ander huisje zou zoeken.
Lekker meelezen en kletsen hoor Skippy, dat mag gewoon![]()
Je hebt gewoon mazzel met jouw hondje. Ook bij ''zwervers'' zitten er pittige ''gevalletjes'' tussen.
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Voorlopig veel focussen op jullie Lena. Neem iets heel lekkers mee en maak hardlopers leuk. Lekker bij iedere hardloper oid een lekker stukje worst of snack erin.
Leuk toch als een cursus wat anders loopt? Leren jullie beide vanBen benieuwd hoe het gaat!
Dit! En niet toevallig vrienden of kennissen die een handje kunnen helpen? Ergens afspreken en samdn trainen? Hun even een paar lekkertjes meegeven en overdreven laten begroeten en lekkers geven. Als je hond dat geen probleem vind natuurlijk! Maar iets positief draaien werkt normaal heel snel heel goed.cinniz123 schreef:Ik dacht dat de e collar per ingang van jan 2020 verboden was in gebruik?
Heb daar toen een artikel over langs zien komen dat het verboden zou worden in gebruik maar nog wel verkocht mocht worden.
Ik snap dus oprecht niet dat mensen het toch gebruiken![]()
En als ik veel posts lees is het gewoon domweg onkunde van het baasje.
Weinig ervaring met honden icm met een wat lastigere hond.
Gister eerste theorie avond gehad voor guapa.
Na 2 keer cursus zowel puppycursus met mn border als parel in prive training op gebaren was er voor mij na 11 jaar weinig veranderd.
Wel ben ik heel erg benieuwd hoe guapa het gaat doen.
Ze is geen dom hondje maar dat wil niet altijd zeggen dat dat gelijk goed gaat.
Lees mn border trok als pup alle aangeleerde trucjes uit de kast om maar aan zn beloning te komen![]()
Ik ben dus benieuwd hoe wij als combinatie de cursus gaan doorstaan
Veel mensen gebruiken een teletac ook bij dove of slechthorende honden. Het is een hulpmiddel, maar doordat mensen al snel aan stroom = pijn denken heeft de teletac (ongegrond) een hele negatieve naam. Maar die slechte naam mag volledig geweten worden aan de onkundige bazen die hem gebruiken. Ik ben dus pro verbod, maar jE kunt hem nog steeds krijgen. Bedrijfsmatig zijn ze te bestellen.
Van schreef:Moet zeggen dat het me wel heel fijn lijkt gewoon direct een volwassen hond te hebben. Pups zijn leuk voor even maar doe mij maar gewoon een volwassen hond
Maar inderdaad ook geen zin om de fouten van een andere op te moeten ruimen en heb hier ook nog een jong kind lopen waarmee ik geen risico wil lopen
kiwiwitje schreef:Lekker meelezen en kletsen hoor Skippy, dat mag gewoon![]()
Je hebt gewoon mazzel met jouw hondje. Ook bij ''zwervers'' zitten er pittige ''gevalletjes'' tussen.
kiwiwitje schreef:Ja dat snap ik wel! Dat zou gewoon sneu zijn..
Ik zie net dit voorij komen; geen idee of iemand hier in barendrecht/omstreken woont:
https://barendrechtsdagblad.nl/algemeen ... b6eyTgGbQ0
Kaus schreef:Even kijken of ik ook weer op e.a. kan reageren. Eindelijk een moment om te typen![]()
MvdEnde, ik zou als ik jou was het over een andere boeg gooien. Ik heb een working kelpie en een cattle dog die beide makkelijke 15km naast de fiets lopen maar het ook geen probleem vinden om een dag te bankhangen en geen enkele uitdaging te krijgen. Het feit dat je zoveel moeite hebt met Skip moe krijgen laat voor mij juist zien dat daar het probleem zit. Ik denk dat je veel meer op zoek moet gaan naar rust en gehoorzaamheid opbouwen. 10km per dag lopen is echt geen prioriteit.
Lena, ik zou komende tijd ook even werken aan aandacht op jou vestigen op het moment dat er een hardloper voorbij komt. Ik kan de frikandeltherapie aanraden die wij ook hebben gebruikt met oud en nieuwIk vermoed dat ze er dan vrij snel weer overheen is.
Diandra, ik vind dat volledig afhangen van wat het is dat je een hond niet kan bieden. Heb je bijvoorbeeld kinderen terwijl je hond als de dood blijkt voor je baby (ik zeg maar wat) is dat een situatie die waarschijnlijk niet gaat veranderen. Of kan je hond niet goed samenleven met je andere honden gaat dat waarschijnlijk ook niet veranderen. In zo'n situatie zou ik herplaatsing zeker overwegen. Gaat het om het niet kunnen bieden van de juiste uitdaging zou ik zoeken naar een andere oplossing zoals iemand anders die met je hond wil trainen en wandelen.
cinniz123 schreef:Tja ik heb een slecht horende hond(geen gehoorgangen) maar er is geen seconde in me op gekomen haar een e collar om te doen.
Wel heb ik met haar prive cursus gedaan op gebaren en ze liep waar kon los maar waar niet kon uiteraard niet.
Verder ben ik het zeker met je eens.
Ze zouden die dingen alleen moeten verkopen aan mensen die verplicht een goede cursus hebben gevolgd met examen papieren erbij.
Zo filter je denk ik al enorm veel onkunde eruit.
punjab schreef:Cursebeaker een uur is ook lang les hoor voor beide. Bij ons is het 3 kwartier les en laatste kwartier samen koffie thee drinken en kan je vragen of gewoon kletsen.
kiwiwitje schreef:Ja dat snap ik wel! Dat zou gewoon sneu zijn..
Ik zie net dit voorij komen; geen idee of iemand hier in barendrecht/omstreken woont:
https://barendrechtsdagblad.nl/algemeen ... b6eyTgGbQ0