Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 14:34

nog steeds geen vlokje :(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:36

boeeeeee jammer hoor

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:58

Ik zit momenteel in de trein langs Zoetemeer en hier ook nog geen vlokje hoor. Hele route vanaf Groningen geen sneeuw gezien. Valt weer tegen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:09

Hier veel sneeuw. Lag al 1 millimeter en toen werd het natte sneeuw. Toch een uur gewandeld in 1 naar 0 millimeter sneeuw haha

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:29

Zo, wel 1 mm! :D :')

Puppycursus was wel leuk maar niet heel veel geleerd. Veel tijd kwijt aan vragen die vaak niet toepasselijk waren als je er zelf niet mee zit. Wel paar handige tips gekregen over het angstige. Commando's als zit af en hierkomen snapt ze eigenlijk al. Maar opzich was het wel te verwachten dat ze daarin beginnen bij het begin, het aanleren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:05

Hier werkt het korte/kleinere rondjes lopen. Bo is net zo voldaan maar wel enthousiaster. Zijn neus werkt nog steeds gigantisch goed want ineens gingen zijn oren erop, staart erop en ik dacht dat ie een kat had gezien ofzo, maar hij wilde zó graag naar het einde van de straat.

Komen z'n vriendinnetjes aan lopen :')

Ook op de route nog zat andere honden gehad, wel op een goede ruime afstand. Konden we zonder problemen verder lopen. Zelfs een moment dat ik naar de overkant van de straat ging om een vervelend baasje te ontwijken had ik zijn focus goed bij mij. (echt naar mij opkijken)

Och, wie weet komt het ooit nog wel goed :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:17

Dat was me het rondje bos wel vandaag. Vanmorgen al grieperig wakker geworden dus planning was een niet al te groot rondje. Halverwege kom ik een bekende tegen met zn paard en maak even een praatje, totdat ik ineens mega misselijk wordt, oj, kan gebeuren bij griep. Maar het ging al snel verder in flauwvallen :+ {:)-:( lig je dan op straat in het bos... eenmaal weer op mn benen, meegelopen naar stal ( was op 100 M afstand of zo) en de huisarts en mn moeder gebeld. Na controle bleek het "gelukkig" alleen een lage bloeddruk te zijn. Maar was wel even schrikken ook omdat ik 3 maanden geleden een hartoperatie heb gehad

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:20

Mvdende jeetje dat is wel ff schrikken! Beterschap !

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:25

Schrikken zeg mv! Veel beterschap.

Vandaag is Troy 20 weken! Heb lekker een langere sneeuwwandeling gemaakt. Helaas heeft hij het nog moeilijk met andere honden. Wel kijkt hij me tijdens de wandeling steeds meer aan.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:07

Wat fijn Denies dat hij herstelt!
En idd schrikken van dat flauwvallen. Volgens mij is de griep die rond gaat ook wel erg gemeen.

Ik had vanmorgen een primeur, pup en kater samen op schoot. <3
Hij is echt zo tolerant, ik denk dat hij ook wel door heeft dat het een babydier is. :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:31

Hoii!

Ik ben even afwezig geweest, had afgelopen weekend een show in de brabanthallen met mn paardje en ik ben nu pas een beetje bijgekomen, maaaan wat was ik brak maandag haha xD

Klein stukje terug gelezen hoor, rest lees ik ook nog wel rustig op mn gemakkie! :D
Simoonzel: Ahh superleuk zeg :D Tof dat dat samen zo goed gaat!
Galaika: Fijn dat het wandelen al beter gaat, wel lastig met andere honden.. blijft toch altijd lastig :)
mvdende: Jeeetje dat is schrikken zeg.. inmiddels weer helemaal op de been?

Daisy gaat supergoed, ze kan nu zit, af en blijf op commando, we zijn nu druk bezig met het oefenen los lopen en dan naar je toe komen. Maar wat leert ze snel en wat wordt ze al groot haha :D Puppycursus vind ze helemaal het einde, want ja andere honden (YAY) en dingen mogen doen en knuffels, beloningen en een paar snoepjes. Hond blij xD

Gisteren zijn we even naar een groot natuurgebied geweest, ze heeft d'r neus niet van de grond af gehad haha. Vervolgens was ze erg moe, had m'n wekker gezet, want ik loop zelf makkelijker langer als ik eenmaal bezig ben, en moet natuurlijk nog even opletten want dat kan ze nog niet :D

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 20:42

Geslaagd weekend dus? :D Ze groeit echt hard. Jeetje

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:58

kiwiwitje schreef:
Geslaagd weekend dus? :D Ze groeit echt hard. Jeetje

Jaa zeker, net een overzichtje gemaakt, als je dat leuk vind ([WN-ITP] Western Experience 2019 - Wat een ervaring!) :D

Jaa ze groeit echt als kool, ze is bij mij al wel een heel stuk relaxter en respectvoller als naar mn vriend hoor, die krijgt d'r amper te zitten terwijl ze bij mij al voor m'n neus gaat zitten als ik even aandacht vraagt.
Vind dat wel lastig, ergens toch wel leuk, vriendlief heeft hier veel ervaring met honden, dus ik had het zooo andersom verwacht :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 21:00

jaa! Ik ga kijken :D

Wat je beschrijft herken ik hier ook. De honden ''werken'' liever met mij en luisteren beter naar mij dan naar hem. Alleen heeft vriendlief hier weinig ervaring met honden :P

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:03

Haha fijn dat het herkenbaar is xD Voel me dan toch een soort van schuldig ofzo, maar misschien ben ik toch wat duidelijker en consequenter door de paarden ofzo :Y)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:06

Haha aw stiekem ook wel grappig dat ze zo goed naar jou luistert. :=
Hier oefenen we allebei afwisselend met de pup, hij luistert ook wel naar ons allebei gelukkig. Hij vindt ook iedereen leuk dus ik denk eigenlijk dat hij gewoon voor iedereen wil werken. :')
Blijf wil ik nu op gaan oefenen. Speeltje loslaten kan hij al een beetje en aan de riem lopen gaat tot nu toe als een zonnetje. Als hij nu een keer trekt hangt er natuurlijk nog weinig gewicht aan de riem dus dat zal ook nog wel veranderen. Maar het grootste deel van de wandeling is hij in een rustig drafje naast je en zoekt hij regelmatig oogcontact (oefenen we ook hard op). :D

Maar voor deze week dus blijven, en we willen nog een keertje naar het bos om wat meer honden tegen te komen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:10

Leuk de goede verhalen over de pups :D

Hier 1 met kilos watten in der oren. Trekken, niet luisteren en niks helpt. Gooi het maar op der leeftijd en we komen er vanzelf doorheen en blijven volhouden.

Vandaag trof nala me even niet oplettend aan, vloog de lijn uit me handen. Komt er natuurlijk net een hrdloper langs waar ze vol vreugde achteraan ging. Kon roepen als brugman en snoepjes maar nee. Terwijl mij de huid volgescholden werd.
Sorry hoor meneer dat mijn hond Los schoot.

Maar ze eet weer zoals voorheen en daar ben ik blij mee. Nala luisterd ook alleen naar mij en zoontje van mijn vriend haha. Mijn vriend niet echt. Die daagt ze uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 21:12

xxwienekexx schreef:
Haha fijn dat het herkenbaar is xD Voel me dan toch een soort van schuldig ofzo, maar misschien ben ik toch wat duidelijker en consequenter door de paarden ofzo :Y)

Oeps ik stuurde het per pb.... :j :') :') :')

Ja dat is hier ook het geval. Ik ben duidelijker en consequenter. Zo is vriendlief totaal niet. En hij heeft het daar heel moeilijk mee gehad in het begin. Omdat het bij hem niet lukte, of omdat ik zo ''streng'' was. Maar hij heeft inmiddels toegegeven dat het echt gewerkt heeft en dat ie het jammer vind dat we Chick zo niet op hebben kunnen voeden :')

Goed bezig Simone. Samen werken scheelt echt een hoop hoor, maar dan moet je wel dezelfde instelling hebben!

Haha een echte draak dus twilight!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:18

Haha fijn dat iedereen het zo herkent, daar ben ik wel echt blij mee om te lezen :)

En lastig als mensen dan zo boos worden Twilight, snap wel dat ze schrikken maar jij kan er op dat moment ook echt helemaal niks aan doen ;)

Ahh en ik voelde me al belangrijk worden met een pbtje haha :D Is bijna weekend he xD
Samen met Daisy aan de slag zou ik wel tof vinden, maar op dit moment zijn we beiden zo druk met werk en dan willen we beide een keer extra voor Daisy komen maar dan natuurlijk zoveel mogelijk op verschillende plekken zodat ze lekker dr energie kwijt kan :D Maar dat resulteert momenteel wel in elkaar alleen slapend zien haha xD

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:25

Ja draak eerste klas. En dan ook niet komen en vrolijk doorrennen. Trut :') en die man bleef maar tieren. Ik bedacht me in mijn hoofd maar een middelvinger haha. En nee kan er niks aan doen.
Merk wel dat dit soort reacties het vaakst komen van mensen zonder honden. Anders zijn reacties vaak heel anders.

Indrukken opdoen is wel heel erg leuk. Wij proberen ook zoveel mogelijke plaatsen te pakken. Ermelo en de heide achter t zwembad is aardig favoriet hier. Veel loslopende honden (losloop gebied). Aardige eigenaren en OverZicht. Vind ik erg fijn. Zeker een aanrader als t niet te ver weg is haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 21:52

Haha stiekem ben je dat natuurlijk ook wel hoor Wieneke! :P Ik was gewoon weer eens teveel tegelijk aan het doen :') Moest mn werk nog afmaken maar had uiteraard geen zin :P

He wat jammer dat jullie elkaar nu niet veel zien. Maar dat komt vast snel weer goed!

Als ik zie dat het een pup is dan was ik vriendelijk gebleven mits Chick niet over de zeik gaat. Want die kan soms heel overstuur raken als ze TE besprongen word. Maar dan had ik gewoon de riem of halsband gepakt en dan is het ook goed.. Bij een volwassen hond was ik waarschijnlijk ook niet lief geweest :P

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:10

Ja volwassen hond is zeker anders. Ik hoop dat als ze volwassen is dat de watten weg zijn :') dat het een fase is hahaha. We shall see.

Wanneer was chick nou ookal weer uitgerekend?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 22:19

Het is ook een verschil of iemand ook echt zn best doet om de hond te komen halen dat scheelt voor mij ook. En dat is niet op een afstandje alleen maar kijken of roepen zonder reactie. Zeker niet als je ziet dat de hond “niet zo vriendelijk reageert”.

Uit mn hoofd, mag ze vanaf de 21e geloof ik bevallen. Dat zou dan dag 57 zijn dacht ik? Moet ik morgen even tellen. Maar 6 pups is geen mega nest maar ook geen klein nest. Je ziet vaker 4 pups ongeveer(tenminste bij de fokkers die ik ken/spreek) dus ik verwacht rond dag 60 pas (vanaf 24 februari)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:32

Ik heb in Bo z'n pubertijd ook een keer moord en brand gegild omdat hij in een losloopgebied ineens op een Stafford achtige hond af vloog. Ik scheet 7 kleuren. Schreeuwen, achter hem aan rennen (hij is natuurlijk veeeeul sneller...) maar niets hielp. Godzijdank was dit een lieve Staffordachtige en vond die graven belangrijker dan op mijn puberpup reageren … die overigens heel verbaasd/boos stond te kijken dat ie geen aandacht kreeg en toen maar ging kroelen bij zijn baas ..

Maar man, wat was ik geschrokken :') Tot op de dag van vandaag heeft ie nog 'straf' want ik laat hem eigenlijk alleen nog maar in gebieden los waarvan ik weet dat het omheind is. Ondertussen luistert hij natuurlijk gewoon perfect maar die schrik is niet weggegaan haha.

Toch zojuist weer leuk nieuws te horen gekregen *\o/* Als het eenmaal zover is hoef ik maar een klein poosje in de auto te zitten om te puppyknuffelen ipv de nu 1,5 uur :D *\o/*

Maar eerst mijn auto-gedoe maar afwachten ...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 22:36

Ach mijn honden lopen in principe ook nergens los. Overleven ze best. Ze mogen op t terrein van de zaak los om te spelen met een bal of sneeuw ofzo. En chick mag buiten op een afgelegen veldje in het buitengebied los waar niemand komt en alleen om balletje te gooien zodat ik mn nek niet breek in t zand.
Met de regel; ik roep, dus je komt anders kom ik je halen en lijn ik je aan, spelletje klaar.

Wat leuk dat je dichterbij kan knuffelen