[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:31

Wat een namen idd :)) Wij hebben Dozo, Diva en Tiësto gehad en momenteel hebben we Karel en Whoopi!

Ik ben echt helemaal verliefd op Nishi <3 En Nina is ook echt een knap poesje ja! Ik wil weer een kitten :')

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:38

Evelien_vp schreef:
fleurtjeuh schreef:
Honey booboo? Echt?
Heb je dat wel een gegoogled?

Net eens gegoogled en k kom inderdaad wel iets vreemd uit? Moeten alle stamboeknamen ergens ingeschreven zijn? Want het is wel een ouder gepensioneerd koppel en ze hebben geen site voor hun katten ofzo.

De namen/kittens worden ingeschreven bij het stamboek van de vereniging. In Nederland kunnen dat verschillende verenigingen zijn.

xoranlover schreef:
Oh wat leuk! Ben je dan ook in Panningen geweest? Daar hadden we maar 1 kat mee. Nu gaan we voor de ervaring van 2 konge poesjes Nishi en haar half zus. Gouda is Abessijnen en Somali special van de nvvk daarom wilde we daar graag heen. Dan wordt het inderdaad wat rustiger maar Nishi is ook pas kitten. Dus die doet voor spek en bonen mee. Wat leuk dat we elkaar dan misschien zien. Wat neem je mee?

Natuurlijk waren we in Panningen.... :o :D *D
Ik neem m'n castraat veteraan mee. Ik hoop dat ze daar haar eerste wereldpunt haalt. Verder een jonge poes die ik zelf gefokt heb. Die mag meedoen in de eigen fok klasse. Ze is dan 8 maanden en was er in Panningen ook bij en werd daar BIV. Samen met m'n castraat overigens die BIV en BIS werd. Ik zal eens kijken of ik foto's heb van m'n 'showuitrusting'..... :o

Edit: gevonden.....

Afbeelding
Zo staan wij erbij op show.... Hier tijdens de show van de BCF te Antwerpen afgelopen november.

Afbeelding
M'n castraat dame bij de keurmeester tijdens de show in Panningen......

Afbeelding
M'n jongste meisje (eigen fok) bij de keurmeester tijdens de show in Panningen.....

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:03

Oogjes open <3

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:16

Oh leuk. Onze nieuwe showuitrusting is nog in de maak. Onze vesten zijn wel klaar. Mijn moeder maakt gordijntjes en de kussens.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 03:46

Ooooh ik ben zo blij!!
Ik kom net thuis en zie dit op de bank liggen <3
Afbeelding

Afbeelding

Het heeft bijna 2 weken geduurd maar Noah heeft het een plekje gegeven en is nu wel erg blij met de komst van Nina als ik haar zo zie :+:

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:27

Wat geweldig <3
Wassen is een teken van genegenheid dus ik denk dat het wel goed zit......

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:03

Nina en Noah hun eerste sneeuw <3
Afbeelding

Afbeelding

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:51

Zian geniet van de sneeuw <3 <3

Afbeelding
Afbeelding

Neeeee ik wil niet naar binnen!!!!

Afbeelding

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:17

Die van mij mochten ook even buiten spelen na mijn werk xD

Afbeelding
Afbeelding

Vooral Vix vond het erg spannend xD
zij verstijfde op een gegeven moment xD Dust werd er enkel onzeker door dus blies naar Vix, maar verder vond ze het prachtig. Voor beide was het de eerste keer want vorige winter kwam Dust nog niet buiten (appartement zonder balkon)

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:15

Goedemorgen.

Is dit een topic voor fokkers of ook voor mensen op zoek naar/wachtend op kittens?

In het laatste geval zou ik graag meekletsen als dat kan :)

Wij zijn op zoek/wachtende op Noorse Boskat kittens.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:16

Ja natuurlijk! Welkom! Wat leuk een noor. Hebben jullie al een fokker op het oog?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:22

Ik sta bij drie fokkers op een interesselijst. Nu is het afwachten want de poezen moeten nog gedekt worden.

Vandaag rondgestruind op Neocat. Wat ideeen opgedaan voor wat betreft kattenbakken en kattenmanden.
Vooral grote kattenbakken en kattenmanden kon ik niet overal vinden maar ik weet nu waar ik die kan krijgen.
Ook een mooie kattenfontein gezien.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:07

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:27

Oh je bent op de show geweest! Leuk. Kattenbak is wat je kat zelf het fijnste vind. Hier vinden ze de deurtjes niet fijn. Moet de bak groot genoeg en het liefst open of doorzichtig zijn. Anders doet onze oudste het er niet in. Drinkfontein na lang zoeken eindelijk 1 waar ze redelijk van drinken, niet mee kunnen vetzakken. En niet de hele vloer onder kliederen. Maar zoals ik al zei dat is echt kat afhankelijk. Spannend hoor. Wil je een poesje of kater? En 1 of 2 kittens?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:36

Dank voor de lijst Gaby.

Xoranlover, ik wil twee kittens. Het liefst katertjes denk ik. Maar geen sterke voorkeur. Ik heb altijd katers gehad dus gevoelsmatig een voorkeur voor.

Ik wil er twee omdat ik denk dat dat gewoon leuker is voor ze. Ik heb nog wel een oude HTKer maar ja....daar heeft een kitten natuurlijk helemaal niks aan.

Ja show was leuk om te kijken. Ook om te vragen hoe bepaalde kleuren nu exact eruit zien als de kat wat groter is. Niet dat ik kleur nu echt belangrijk vind. Maar ik heb nu een beeld hoe een black taby eruit ziet. En dat dat niet hetzelfde is als een zwarte kat. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:06

Haha nee klopt. 2 is wel heel leuk. Vooral nestgenootjes.
Vandaag nog even familie van Nishi op de foto gezet. Haar vader en halfzusje zijn op de foto gezet. En nog een kater die als ie zich gedraagt haar partner mag worden misschien.
Nishi heeft haar speeltje weer terug dat ik gekocht had toen ze nog bij hun woonde. Ze was er helemaal happy mee.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:46

NatasjavE schreef:
Dank voor de lijst Gaby.

Xoranlover, ik wil twee kittens. Het liefst katertjes denk ik. Maar geen sterke voorkeur. Ik heb altijd katers gehad dus gevoelsmatig een voorkeur voor.

Ik wil er twee omdat ik denk dat dat gewoon leuker is voor ze. Ik heb nog wel een oude HTKer maar ja....daar heeft een kitten natuurlijk helemaal niks aan.

Ja show was leuk om te kijken. Ook om te vragen hoe bepaalde kleuren nu exact eruit zien als de kat wat groter is. Niet dat ik kleur nu echt belangrijk vind. Maar ik heb nu een beeld hoe een black taby eruit ziet. En dat dat niet hetzelfde is als een zwarte kat. :')

2 is zeker leuker voor de kittens! En denk ook wel fijn voor je htker xD voor een oudje is een jonge spring in het veld die constant wil spelen best vervelend :+ nu kunnen die kleintjes straks samen spelen

Wel leuk zeg een Noor! Als je trouwens mooie stevige krabpalen voor grote katten zoekt kan ik je het merk petrebels aanraden. De palen zijn niet goedkoop, maar wel goed stevig en stabiel. Heb ze zelf voor 2 kleine katten, maar die kunnen er dus heerlijk samen in en ze kunnen klimmen en erin sjezen zonder dat dat ding omvalt :D hiervoor had ik zo'n goedkoop smal geval en daar paste ze niet eens in het mandje xD

Dit was de oude:
Afbeelding

En nu hebben ze deze:
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:54

Ah bedankt oor de tip.

Ja een Noor heeft een stevige krabpaal nodig. Ik had ook zo’n Lidl variant en Boris trok dat ding steeds omver.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:24

Wij hebben 2 dierenvilla krabpalen staan. Niet de goedkoopste maar super stevig. En ze kunnen het geweld aan waarmee ze hier op en over de palen racen. Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:32

Hier zijn net de gepersonalizeerde halsbandjes en tuigje voor Gimli toegekomen, nog 21 dagen en dan komt hij naar huis! *\o/* Nu begin ik echt af te tellen!! :D

Afbeelding

en de tweede:
Afbeelding

En de eerste kan als wandeltuigje gebruikt worden ook:
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:19

Oeeh gaaf waar heb je die laten maken?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:03

Via enkele mensen die ik op instagram heb leren kennen, WoodenWulf voor het bruine tuigje (van wie ik reeds al een hoofdstel heb laten maken voor mijn verzorgpony) en het Blauwe van bij Kallblodet op instagram, ze doet ook aan lederborduren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:16

Hoe vet :oo :D

Kitten van ouders is nu 5 maanden , enorm lange poten en een spitse kop

Afbeelding

Afbeelding

Halve verre broer van ex kitten(ooit lang geleden :)) ) Boris :))

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:29

Ik wil graag een stoer tuigje voor Nishi. Halsbandjes krijgen ze hier niet in. Maar zal het dan maar ps doen als ze uitgegroeid is. Heb nu een nylon om haar te laten wennen. Zal vooral zijn voor foto’s op een locatie of tijdens show dat ze wat kan wandelen als ze dat wilt. Als de tuib klaar is mag ze daar los rondrennen. Dan is de tuin volledig af gezet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:02

Goede kans dat mijn kittens nu echt in de maak zijn.
Net van de fokker gehoord dat de poes bij de dekkater is en al 5 x gedekt is. *\o/*

Over 3 weken weten we meer.

Het is een buurvrouw van mij dus dat is echt erg leuk. Kunnen we de kleintjes al een paar keer zien voor dat ze komen.