Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:32

Hij is inderdaad wel heel tof!

Ik bedoel eigenlijk meer of hij lange wandelingen mee kan. Zo niet, dan moet hij nl rhuis blijven in de vakantie. Want we zijn nou eenmaal wandelaars.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:12

geen idee, maar wat zijn lange wandelingen? Ik kan me wel voorstellen dat als je echt veel en lange wandelingen maakt, dit niet zo'n goed idee is voor dit formaat hond.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:20

Ha ha, zo gaaf, in de auto!! Die is meteen helemaal vol Kinke!!! HIj is gaaf zo'n reuzenlobbes.

Tuigen vind ik zeker die die jullie van K9 en triponte bedoelen echt ondingen, die moeten echt precies goed passen, anders zitten ze echt niet, dus moet je eigenlijk altijd gepast hebben voor je ze kan kopen.

Ik heb hele, pardon.. Murphey heeft hele collective Rogz (deels geerfd van vorige hond ) die vind ik wel fijn, zit dan niet veel op of aan je hond behalve het essentiele.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:55

Maar dat tuig die jij hier had geplaatst laatst, daar zit toch ook meer dan het essentiële aan?
Daar zitten die 'gordels' aan en een heel stuk rug wordt bedekt door het grote oppervlakte.

Of is dat niet een van de tuigen die je bedoelde? _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:59

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:59

SayaJones schreef:
Maar dat tuig die jij hier had geplaatst laatst, daar zit toch ook meer dan het essentiële aan?
Daar zitten die 'gordels' aan en een heel stuk rug wordt bedekt door het grote oppervlakte.

Of is dat niet een van de tuigen die je bedoelde? _O-

Klopt, maar die had als doel antiontsnappingstuig vuurwerk, vandaar 3 banden en gezien de prijs wou ik er 1 met handvat, als hond keer om wat voor redden dan ook moeilijk loopt kan je hem handje helpen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:04

Ohhh nu ik snap!

Ik wil sowieso een tuig met handvat, lijkt me opzich wel fijn met zo'n bakbeest, is toch op handhoogte.

Maar vind je aan de treponti ook veel overbodige rommel zitten?
Ik had naar mijn idee juist de meest simpele van zowel de K9 en treponti uitgezocht. Dacht ik dus :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:35

Kinke schreef:
geen idee, maar wat zijn lange wandelingen? Ik kan me wel voorstellen dat als je echt veel en lange wandelingen maakt, dit niet zo'n goed idee is voor dit formaat hond.

10-15 km. Dus paar uur. Mijn vorige hond was ook een slagschip, maar dat ging wel. Niet dat hij dat elke dag moet lopen, maar in de vakantie wordt er wel gewandeld, ja.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 01:28

Ik lees op verschillende plekken dat Mastins best lui zijn.
Ze vinden het leuk om te wandelen maar ze vinden het net zo leuk om thuis te komen.

Ik denk dat het echt per hond verschild.
Wandelen vind ik ook heerlijk, dis ben benieuwd!

Ik werd heel even wakker en keek op telefoon en kijk!!!!
Afbeelding
*\o/* <3

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:06

Kinke schreef:
ik heb gewoon deze, lekker simpel :)
https://www.alsa-nature.nl/hurtta-noors-tuig-pro
vraag me wel af waar die achterste ringen voor zijn, misschien toch maar eens een slee erachter knopen :D

Die wordt nog al eens gebruikt als een anti trektuig hier, dus de lijn aan 1 van de zijkanten vast :)

Gefeliciteerd Saya! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:27

Gefeliciteerd, SayaJones!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:06

Fabster schreef:
10-15 km. Dus paar uur. Mijn vorige hond was ook een slagschip, maar dat ging wel. Niet dat hij dat elke dag moet lopen, maar in de vakantie wordt er wel gewandeld, ja.

Best veel dus. Voor onze hond zou dat teveel zijn. Als ik een ronde van 5km doe dan is dat ver genoeg. Ik vraag me ook af of dat voor de heupen wel goed is, ze lijken me toch kwetsbaar wat dat betreft. Maar goed, dat verzin ik zelf, heb er verder geen verstand van :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:07

Jippie SayaJones!!! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:18

Ik weet dat ook niet. Ik lees overal dat ze ‘veel’ beweging nodig hebben. Maar hoeveel is ‘veel’. Daar verschillen de meningen nogal over. Op vakantie lopen we veel. Dus als hij dat niet kan, moet hij thuis blijven. Dat betekent waarschijnlijk in een pension. Kan geen nieuwe hond meer bij mijn ouders achter laten. Maar goed, mijn oudje gaat nog lang niet dood, dus heb alle tijd om er over na te denken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:52

Afbeelding
Zeg, komt dat eten nog eens een keer?! :Y)

ZhuZhu miet bij de drempel wachten als ik eten klaar maak voor de honden. Als ze vindt dat t wel tijd wordt, dan geeft ze vast een hint. :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:30

@ SayaJones: gefeliciteerd!!!

@Fabster: Haha, ze is in ieder geval wel duidelijk :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:42

Leuk Saya ! :D
Hier vanmorgen een hond met een gezwollen gezicht. Niet heel extreem dus ik heb niet meteen de da gebeld. Vriend zei wel dat ie gister aan zn kop aan het krabben was. Ik lag al om half 9 in bed. Verder gewoon vrolijk actief en eet en drinkt gewoon. Heeft ook niet gekrabd vanmorgen. Ben nu even aan het werk en zo nog eens kijken of het minder is, anders bel ik even. Ik lees op internet dat het een allergische reactie is meestal. Maar waarvoor geen idee. Hij heeft gister alleen een nieuwe harde bal gekregen. Die heb ik hem al afgepakt. En verder niks anders dan normaal gehad. Het is ook alleen zn snuit, boven en ogen en zn oren. Heel raar. Ben benieuwd dadelijk. Baal dat ik moet werken. Normaal heb ik vrijdag vrij, Maar ik moest gister met de jongste naar het cb dus ik had geruild.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:07

Sannert, ja is doorgaans allergische reactie, in de gaten houden dat het niet verder zwelt, soms krijgen ze op het lijf ook plekjes kan je zien aan opstaande haartjes bij kortharige honden, bij langharige lasting te zien uiteraard.

SarahJones, gefeliciteerd!!

Ik heb #@%@#% dag..
De teen van Murphey....Life sucks....
Vermoedelijk hemangiosarcoom (en dat is een kwaadaardige snel uitzaaiende bloedvat tumor), wordt vervolgd....
Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:42

Is alweer zo goed als weg. Alleen onder zijn ogen lijkt hij nog een kleine zwelling te hebben. Maar hij heeft er geen last van. Zn lijf had ik idd ook al gecheckt.

He bah wat k#t zeg ! Sterkte !

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:18

Oh wat oliebol zeg, van Murphey, ik duim... Sterkte! :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:29

Sjolvir schreef:
Sannert, ja is doorgaans allergische reactie, in de gaten houden dat het niet verder zwelt, soms krijgen ze op het lijf ook plekjes kan je zien aan opstaande haartjes bij kortharige honden, bij langharige lasting te zien uiteraard.

Ik heb #@%@#% dag..
Vermoedelijk hemangiosarcoom (en dat is een kwaadaardige snel uitzaaiende bloedvat tumor), wordt vervolgd....
[ [url=m/LQGGjl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe weet je dat? Zei de DA dat? Dat is echt niet tof! Y;( Ik hoop dat je je vergist! :(:)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:29

Ach nee, verdorie zeg Sjolvir.. Hopelijk valt het mee..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:03

Balen Sjolvir, hopelijk valt het mee.
Mijn eerste hondje heeft dat ook gehad, maar die was toen al iets van 11.

Ik weet trouwens niet of het 100% hetzelfde was, maar het zag er hetzelfde uit en het was ook een erg agressieve tumor.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:49

Fabster schreef:
Sjolvir schreef:

Ik heb #@%@#% dag..
[ [url=m/LQGGjl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe weet je dat? Zei de DA dat? Dat is echt niet tof! Y;( Ik hoop dat je je vergist! :(:)

3 DA's... andere opties zouden kunnen niet zijnde tumor, zijn likgranuloom of onsteking, dus wordt ze nu behandeld voor onsteking, in de hoop dat het weg gaat.
In de tumor kant, kan andere tumor ook nog uiteraard (dus eraf moet het sowieso) echter qua uiterlijk lijkt hij echt op een hemangiosarcoom, maar dat weet je uiteraard pas echt zeker als dat op cytology blijkt of in dit geval als hij niet weg gaat met behandeling voor onstekening en in zijn geheel wordt opgestuurd voor histologie (met daarbij de vraag of wondranden schoon zijn).

Zalven is overigens echt fun bij die van mij, want is net een kat, als er iets ergens in het vachtje zit moet dat eraf en eruit.. altijd al, ze is nog erger dan mijn kat... Dus dat is zalven en dan echt iets met haar gaan doen anders is het echt lik lebber weg. :+ Tja, het is een klein dametje.. als is het verder een varken :Y) <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:09

Ik hoop echt dat t dan een ontsteking is ofzo. Gatver, echt niet leuk! :(

Mijn vorige hond was ook zo erg met smeersels. Die moest ik echt een kap om doen als er gesmeerd moest worden, want niet alleen de zalf werd eraf gelikt, maar de ledenmsten waar t op zat ook. Kon niet schoon genoeg zijn wat haar betreft. Met als gevolg dat ze er enorme likplekken van kreeg. >;)

Wat betekent het eigenlijk alshet wel zo n tumor blijkt te zijn? Het spreidt zich snel uit, zeg je? Wil je dat dan niet meteen weghalen? Of maakt dat niet meer uit dan?

Edit: heb t even opgezocht: https://evbn.nl/hemangiosarcoom/
Maar dat ziet er niet hoopgevend uit :n Y;( . Ik zou t dan inderdaad ook behandelen als een ontsteking. Zelfs met allerlei kunstgrepen verleng je het leven maar minimaal. Wat een ellende Sjolvir! Ik hoop echt op een ontsteking! :(:)