Dat verwacht ik ook iedere keer Sanniej_. Hij ziet paardrijden wel zitten geloof ik!
chriske
Geplaatst: 01-11-16 22:25
Wat een dotje is die Jarvis
Rasja gaat de eerste tijd binnen in een bench en wanneer het niet meer zo koud is in zijn buiten bench, verder de tijd dat hij s'avonds binnen zit gaat hij overdag wel delen naar buiten. Zo ziet het er nu uit, komt nog een hok in
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 01-11-16 22:49
Pfff, wij hebben een hond die niet zelf kan kluiven. Kluifje moeten wij vasthouden en dan kluift ze. Nu is het een half afgekloven vies ding en die wil ik niet vast pakken en wil ik niet op de bank hebben, en dan staat ze me toch een partij zielig te janken want ze kan dan niet kluiven. Als alternatief wordt nu de bal op mijn laptop gegooid.
Ik heb 4 maten ijzeren benchen en 1 grote stalen bench en 2 puprennen die ik aan elkaar kan zetten. Pup loop ook nog los hahahaha.
Ik kan alle kanten dus op en hoop dat komende pup erg braaf is. Huidige hond was met 6 maanden al zonder benchen.
Jennyj01
Geplaatst: 02-11-16 11:31
Ik ben er nog niet uit. Hou niet van een hond in een hokje. Heb hier ook nog een oudje lopen. Denk dat ik maar een traphekje voor de keuken maak. Dan kan ik hem wel even apart zetten als dat nodig is.
Nies_
Geplaatst: 02-11-16 11:36
Ik heb ook geen bench hoor. De eerste weken wel steeds even in een (ruim) hok gezet zodat ze gingen slapen ipv de hele dag door rennen en spelen.
Jennyj01
Geplaatst: 02-11-16 12:27
Deze is bijna 5 maanden en heeft altijd fijn bij z'n familie geslapen. Dus om nu nog met een bench te beginnen. Als het nodig blijkt is dat ding ook snel genoeg gekocht.
Hier helaas nog wel steeds een bench. Ze sloopt alles als we er niet bij zijn.
Doen haar sinds een week los in de keuken als we weg zijn maar helaas al 2 keer ontsnapt en toch weer dingen gesloopt. Dus vanmiddag opzoek naar een beter (trap)hekje
Maar dan zetten we de bench wel ook in de keuken. Ze vindt de bench ook echt heel fijn.
Ben dat ding ook liever kwijt dan rijk. Vind hem zo lelijk
Hier ook nog een brunch. Ze speelt teveel met de kat. Die haar grenzen niet aanheeft. Door de brunch heeft de kat even haar rust
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 02-11-16 15:54
Brunch? Wie is de brunch van wie, de hond van de kat of de kat van de hond?
Bench is een lelijk ding, maar hij staat in de hal onder de trap, mooi uit zicht. In de keuken hebben we een kussen staan waar eerder de stoffen bench stond, in de kamer een mand. Kiko heeft genoeg eigen plekjes. We hebben een plank tussen de keuken en de kamer staan, en overdag zit Kiko vaak in de keuken. Tegenwoordig ook af en toe als we maar even weg zijn, maar meestal gaat ze dan de bench in. 's Avonds kent ze het ook precies, Kiko gaat nog even plasje doen, en dan naar bedje toe, en dan loopt ze ook naar haar bench. Overdag kan ze daar niet in, wel staat ze regelmatig voor de deur, maar dat is dan om haar egeltje en haar tijgertje uit de bench te halen (ze heeft nog niet genoeg speeltjes denkt ze).
Aaaah lieve Kiko Bij onze vorige hond was dit ook zo die vond echt haar rust in de bench. Alleen Lily moet nog steeds niks weten van de bench, die voelt zich er te goed voor denk ik Ligt al sinds het moment dat ze er is in de mand. En gelukkig na een jaar nog niks gesloopt
Keet gaat s avonds na haar plasje ook linea recta naar de bench. Ze verwacht dan wel een koekje..
winnie03
Geplaatst: 02-11-16 19:34
Hallo bokkers,
Mag ik even beroep doen op jullie kynologische kennis? Ik heb een 7 maanden oude Golden Retriever. Hij is een enorme laatbloeier; in zowel groei als gedrag. De laatste maand valt me het volgende op: We wandelen dagelijks in losloopgebied waar we veel andere honden tegenkomen. En sinds een aantal weken wordt hij door nagenoeg alle honden naar de grond gewerkt. Ze gaan bovenop 'm zitten en grommen/happen naar 'm. Sam denkt dat het een spelletje is en kwispelt en spartelt vrolijk verder. Hij vertoont zelf nog geen enkele vorm van dominant reu gedrag, hij wil alleen maar spelen spelen spelen. In zijn speelgedrag vind ik hem vaak wel overmatig energiek en uitbundig.
Nou vraag ik me af wat de reden is dat alle honden hem platleggen. Ik vermoed dat andere honden zijn energie te uitbundig vinden en hem daarop corrigeren. Maar hij vertoont geen leercurve, reageert niet op deze correcties dus het blijft gebeuren. Wat adviseert bokt?
Wordt jouw hond echt door alle honden naar de grond gewerkt? En gaat jouw hond op z'n rug liggen als hij wordt 'aangevallen' of laat hij zich naar de grond duwen? Hier een 4 maand oude teckel reu die ontzettend onderdanig is en het trucje van je overgeven nu goed door heeft.
Ooch wat een knapperd! Ik heb zo'n zwak voor tekkels
Momenteel vrijwel door alle honden ja, zeg 8 van de 10. Hij laat zich meteen op z'n rug vallen maar kalmeert niet. Hij blijft 'speels' en hoe harder de hond gaat grommen en corrigeren hoe speelser en hysterischer hij wordt. Dus hij is wel submissive maar niet calm submissive en ik vermoed dat ze daarop triggeren. En hoe vaak hij ook gecorrigeerd wordt, hij lijkt het maar niet te snappen.
Hmm, dat is inderdaad een lastige situatie. Ik denk, mede omdat je zegt dat het een laatbloeier is, dat het kwartje misschien nog moet vallen. Is hij ooit al echt 'gegrepen' door een andere hond? En hoe gaat het spelen met andere honden (als deze mogelijkheid zich aandient na het platleggen)? Ik denk inderdaad juist omdat hij de rangorde nog niet goed in de gaten heeft, dat dat de dominante honden erg triggert en het misschien wel erger lijkt te worden de laatste weken.
Mijn ervaring is dat de pup dit echt zelf op een moment moet ondervinden. Mijn vorige pup, een Appenzeller Sennen teef was zelf extreem dominant en dwong alle andere honden op de rug. Wanneer de andere hond zich niet overgaf werd dit nog wel eens een strijd. Naarmate ze ouder werd, werd ze makkelijker en liever naar andere honden.
Hoe ging het toen hij nog jonger was? Je zegt dat dit iets is van de laatste weken. Ik ben wel benieuwd hoe hij zich gedroeg tegenover andere honden in de periode hiervoor.
winnie03
Geplaatst: 02-11-16 20:49
Hij is 1 keer gegrepen, door een hond die heel duidelijk aangaf het niet op prijs te stellen dat hij in de buurt kwam. Hij was daar overigens ook niet van onder de indruk
Het lijkt wel of hij sociale cues gewoon niet oppikt. Ongeacht de hond en diens signalen, hij rent er in 1 rechte dartelende lijn op af.
Hij kan overigens ontzettend leuk spelen als andere honden daar ook voor in zijn. Spelen lijkt eigenlijk alles te zijn wat hij wel kan
Ik vraag me dan af of ik hem niet een handje moet gaan helpen in deze situatie. Bv door hem tot ontspanning te dwingen de eerstvolgende keer dat hij weer platgelegd wordt. Maar jij zegt dus laat het maar begaan?
Liex
Geplaatst: 02-11-16 21:01
Je zou hem een handje kunnen helpen door hem inderdaad op z'n rug te houden/laten liggen, voor zo lang dit nodig is. Als hij dan kalmeert mag hij weer overeind komen. Dit zou je dan iedere keer moeten herhalen totdat hij het doorheeft. Maar of dit te juiste manier is weet ik ook niet zeker... Ik ben ook geen expert
Vreemd dat hij nergens van onder de indruk lijkt te zijn en alles dartelend en speels tegemoet gaat. Hoe gaat het met de commando's die je hem geeft/hebt geleerd? Luistert hij braaf of is hij dan ook erg speels?
Onze teckel was in het begin ontzettend happerig, springerig en speels. Juist ook tijdens het oefenen van de commando's. Alleen negeren leek niet te helpen, dus heb ik hem het commando "rustig" aangeleerd. Dit spreek ik zelf ook rustig en langzaam uit.
Maar nogmaals, ik ben geen expert. Vind het wel een ontzettend interessante casus.
Ik vind het ook interessant. Ik heb een golden retrieverteefje van 6 maand en ook enorm onderdanig en speels. Gaat uit zichzelf voor alle honden liggen (niet op haar rug) en wil het liefste spelen. Reageert wel als de andere hond dat niet wil.
Wat raar dat bijna alle honden naar jouw hond grommen en happen. Zou dat echt door dat onderdanige komen?
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 02-11-16 21:38
Waar ik op cursus ga leren de honden ook met elkaar spelen en worden ze gecorrigeerd door mensen als ze niet wenselijk spelen. Echter niet zoals hier gezegd wordt. Misschien dat een cursus kan helpen?
Liex
Geplaatst: 02-11-16 21:54
Bij mij op cursus mógen de honden niet eens met elkaar spelen... en dat terwijl het een ontzettend 'hippe' cursus moet zijn ten aanzien van het vriendjes/maatjes worden met je hond, niet bestraffen etc.
Ik heb er zo mijn eigen bedenkingen bij... Het was de enige cursus dichtbij Ik doe het met mijn eigen ervaringen/inzichten en boerenverstand. Heb gelukkig veel geleerd tijdens de (andere!) cursus met onze vorige pup.
Je zou er inderdaad iemand bij kunnen halen die je hier verder bij kan helpen als het niet veranderd/verbeterd.