Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:57

Er ligt er eentje verstopt….

Maar er zijn vanmorgen 4 pups geboren! <3
Twee teefjes en twee reutjes en van beide een black en tan en een rooie dus we zijn weer goed verdeeld :))

Alles gaat hartstikke goed! De gewichten schelen wel veel van elkaar. De dikste is 250 gram en de kleinste een kleine 100. Maar ze drinken, kruipen, slapen en piepen allen even hard!

Puck is beschermend en schuchter. We laten haar zo veel mogelijk met rust voor nu.
Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:59

O wauw, gefeliciteerd! Wat een mooi nestje! <3 black en tan, supergaaf! Fijn dat alles goed gaat en de gewichten trekken vast wel bij?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 00:35

Gefeliciteerd ! *\%/*
En hoe mooi verdeeld !

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 07:47

Gefeliciteerd! Wat leuk!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:59

Gefeliciteerd, wat heeeeerlijk <3 We verwachten de komende weken veel foto’s O:)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:19

Gefeliciteerd!!! *\o/* Super leuk!!!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 11:59

Bedankt allen! <3
De gewichten blijven in onze ervaring toch wat verschillen. Dat blijven we nu terug zien in de ‘pups’ die al 2,5 zijn. Maar dat maakt niks uit, ze doen het allen mega goed en als ik er nu over na denk is er nog geen enkele een keer ziek geweest! :j
Ik zal veel foto’s delen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:03

Van harte gefeliciteerd, wat een pracht <3

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 16:59

Ja! Zeker veel foto’s delen!!

Zijn dit middelslag of dwerg poedels? En die kleur black en tan is dan net als bij Guusje hier, toch?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:08

Wat een zaligheid <3 heerlijk die puppyspam!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 20:14

Kaplaars schreef:
Ja! Zeker veel foto’s delen!!

Zijn dit middelslag of dwerg poedels? En die kleur black en tan is dan net als bij Guusje hier, toch?

Guusje is Black met Silver tan, deze puppy’s hebben dan waar Guusje wittig is dan bruin

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:51

Omg so cute!! Gefeliciteerd! Echt geweldig!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:01

Zijn middenslagen :-) ze worden tussen de 38 en 45 cm ongeveer

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:24

Zoooo schattig <3 Wij willen ook hierna graag een middenslag. Wat is jouw ervaring qua karakterverschillen met de grote poedels, of zijn die er amper in jouw ogen?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:41

Dat vind ik lastig te zeggen omdat ik zelf nog nooit een grote heb gehad :))
Iemand die dit hier weet? Puck is in ieder geval pittig maar zeer makkelijk te trainen en mega lief en slim <3 zijn wel sensibel!

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 00:30

Ik heb een grote dwerg poedel, waarschijnlijk anders dan middenslag. Maar misschien helpt het? Heel aanhankelijk (bij je zijn, overal volgen) maar hoeft niet perse geknuffeld of geaaid te worden, rustig, sensibel, makkelijk te trainen, wil het altijd goed doen, traint jou ook een beetje :') , en die van ons is echt geen werkhond. Voorbeeld: Ik heb agility 2 jaar met hem gedaan maar dat deed die echt voor mij ipv dat die het nou zo leuk vond. Het was meer, hoe neem ik dit obstakel om weer bij jou te zijn. Ik heb dan ook een aanname dat een grote poedel wel echt meer 'doe' hond is/werkhond. Maargoed, dat is die van ons. Guusje uit dit topic is volgens mij ook een dwerg en die lijkt weer wel veel drive en go te hebben voor agility!! (En is er ook goed in!)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 02:51

Ik hoop dat Karin reageert, want volgens mij had haar middenslag poedel Levi juist meer drive/was meer werkhond dan Guusje, maar dat kan ik verkeerd onthouden hebben. Sowieso komt natuurlijk niet elke hond van hetzelfde formaat overeen, maar ik ben wel benieuwd of iemand meer weet over karakters bij de verschillende maten.

Wij zouden na Elmo (en de border collies) graag weer een poedel willen, ik heb echt mijn hart verloren aan het ras <3 Mijn vriend is gelukkig ook voorstander :=. Zoals we er nu instaan willen we in de toekomst graag maar één hond in plaats van drie, of maximaal twee. Het lijkt mij gemakkelijk een iets kleiner formaat te hebben, al heb ik Elmo nog nooit echt te groot/onhandig gevonden, maar qua hotels/huisjes/in de auto/op de fiets/misschien ooit een camper lijkt een kleiner formaat misschien handig. Mijn vriend wil alleen liever geen toy/dwerg en ik wilde zelf vroeger ook al een middenslag. Elmo is een mooi formaatje grote poedel, maar heel veel grote poedels zijn een stuk groter. Alleen ik weet nog te weinig over karakterverschillen tussen groot/middenslag en t.z.t. zouden we sowieso moeten kijken naar een fokker die bij ons past en waar wij geschikt door bevonden worden :D

Wel leuk wat je schrijft Mars, want Elmo is juist een enorme knuffelkont, die wordt in rust graag gekroeld en geknuffeld. Hij is wel heel zelfstandig, maar wil wel graag samenwerken. Heeft echt overal zijn mening over en als hij denkt dat hij het beter weet, doet hij gerust zijn eigen ding. Alleen daar komt wel bij dat hij echt een hart van goud heeft is en nooit iets echt verkeerd zou doen, hij is wel heel braaf wat dat betreft. Vanavond liep hij nog los mee van de oprit naar huis, maar stormde toch het bos in ondanks dat wij riepen… want hij moest nog ontlasten. Als dat er dan op zit, staat hij weer voor je als de braafste ter wereld. De border collies zijn in aanleg zegmaar volgzamer/zouden niet snel iets doen wat wij niet willen. Ik hou wel van dat zelfdenkende :j In de samenwerking wil Elmo heel erg veel, hij is superslim en dat hij ons kan trainen herken ik ook :=

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 10:05

Levi was een Middenslag reu en dat was echt mijn schaduw overal achter me aan en zat ook vaak op schoot, zeker in de winter.
Met de Agility heeft hij altijd een enorme drive gehad.. niet kunnen wachten, blaffen als we even moesten wachten hihi en was echt gericht op het spel. Werd niet afgeleid door omgeving
Maar ik kon hem makkelijk bijlopen, niet dat hij traag was maar ook niet de allersnelste

Guusje is een dwerg teefje
Ze is wel graag bij ons of met ons mee, want kan niet goed alleen zijn. Maar zal niet het hele huis achter je aan lopen. Ze wil best eens knuffelen maar als ze lekker ligt hoef je van haar, haar niet perse te aaien hihi..
Ze vindt de Agility echt super leuk om te doen en haar basis snelheid ligt een stuk hoger dan Levi. Maar ze is wel onzekerder .. Raakt snel afgeleid door een blaadje of een veertje in het parcours bijvoorbeeld. Ze kan ook afgeleid worden door iemand die in het parcours zit en er anders/gekkig uit ziet voor haar. Dan durft ze gelijk niks meer
De drive is er wel, maar er zitten wat haken en ogen aan.. Als ze echt zou gaan zoals ze kan lopen, dan ga ik haar nooit eruit lopen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:15

Wat een prachtig nest!!!

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:06

Hoi allemaal! Wij denken er al een tijdje over om een hond te nemen en zijn al een tijdje bezig met oriënteren op verschillende rassen. Nu komen we toch steeds weer bij de poedel uit en daarom heb ik voor jullie een paar vragen. :)

Wij kijken dan trouwens voor dwerg/middenslag poedel. Toy vind ik echt te klein en een grote hond (standaard poedel) vind ik niet praktisch en gaat mijn man nooit mee akkoord :+ (en wil ik zelf dus ook gewoon niet).

Nu kom ik echt zó veel berichten tegen over dat poedels heel moeilik zindelijk te krijgen zijn (dat het wel een jáár duurt :wow: ). Wat is jullie ervaring hiermee? Geldt dit echt vooral voor de toy poedels of óók voor de toy/ middenslag?

Ook lees ik veel berichten over dat poedels -ze vallen nu eenmaal onder de gezelschapshonden- slecht alleen kunnen zijn. Nu vraag ik mij af, is dat echt zo rasgebonden of hebben die mensen dat vanaf het begin dan niet goed geoefend/getraind? Mijn man werkt thuis en ik ben flexibel in de verdeling van mijn werkdagen (wel rekening houdend met kinderopvang). En ik snap dat de puppytijd eerst veel vergt, maar mijn man wil in zijn vrije tijd -als ik werk- ook wel gewoon zijn hobby kunnen uitoefenen (buitenshuis, uur of 2 weg). Ondanks dat een hond hier niet veel alleen hoeft te zijn, willen we absoluut geen hond die niet alleen kán zijn. Benieuwd dus naar jullie ervaringen.:)

Ik wil trouwens zelf gaan trimmen. Wie van jullie doet dit ook en welk materiaal is aan te raden (welk scheeraparaat, heb je een trim tafel , zo ja waar gekocht etc).

Tot slot: Hoe onderscheid ik nu écht het kaf van het koren qua fokkers? En op wat voor wachttijd zou ik moeten rekenen?

Nog even ter info, wat wil ik met een hond? Na gestopt te zijn met de paardenhobby mis ik echt het trainen met dieren. Ik wil een hond om lrkker mee te bewegen (wandelen) maar wil er vooral ook neuswerk mee gaan doen (speuren, mantrailen, detectie). Dus het is voor mij écht vervanging voor de paardenhobby. :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:21

Annoniemand, wat leuk! Ik snap dat je elke keer terug komt bij de poedel :Y)
Het zindelijk maken is hier nooit een probleem geweest. Met het alleen zijn ook niet perse, bij de jongste wel maar dat komt (denk ik) doordat zij nog twee honden ter gezelschap heeft. Als die ook weg zijn of 1 van de 2 dan is het herrie in de tent. Onze eigen schuld, had ik meer aandacht in moeten steken..
Zelf trimmen is leuk! Ik doe mijn drie honden ook zelf. Ik heb een investering gedaan in een Heiniger Saphire, geweldig apparaat en nu al 5 jaar plezier van. Ook heb ik een waterblazer en wat goedkope schaartjes. Ik scheer wel het meeste.
Onderscheiden in fokkers…. Dat ze de juiste testen hebben uitgevoerd, aandacht hebben voor inteelt, fijn contact en zelf goed opletten bij het bezichtigen van een hondje. Ik heb twee keer ergens gekeken waar ik gauw weer naar huis ben gegaan. Helaas is er nog steeds mega veel slechte fok..

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:25

Over fokkers gesproken _O- _O-
Neehoor het gaat mega goed hier met ze! 1 pupje is de 2,5 keer zo klein als de grooste pup. Maar die is ook goed gegroeid. Zal even foto maken ter vergelijking.
Puck is ook weer met wat meer plezier mee uit geweest en ze word met de dag makkelijker met de pups. De eerste dagen is ze erg oplettend en helemaal van slag zodra er ook maar eentje iets verder weg ligt <3 Ben wel blij dat dat nu over is. Heeft ze toch wat meer rust.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:02

Wij kregen onze (dwerg)pup met 14 weken (ietsjes later dan normaal omdat die eigenlijk al vergeven was), en die was eigenlijk al zindelijk gemaakt door de routine de fokster. Dus hier geen ervaring concrete ervaringen mee. Echter had die van ons wel een mini plasje in de ochtend als die je zag (sliep in de hal) van blijheid. Dat heeft iets langer geduurd. Maar dat wil ik eigenlijk niet scharen onder 'niet zindelijk zijn'.

Die van ons kan heel goed alleen zijn. Het helpt denk ik bij ons ook dat hij altijd beneden blijft s'nachts vanaf pup af aan (nu 14jaar). Is helemaal zijn routine geworden en als wij laat opblijven kijkt die ons aan van 'ga uit mijn slaapkamer' :') Wij hebben als pup er wel goed aandacht aan besteed om het langzaam op te bouwen.

Zelf trimmen heb ik geen ervaring mee! Maar nu Siebe ouder wordt ga ik het misschien toch zelf ook leren.

Ik kan je Siebe's fokker eventueel doorsturen zij fokt wel meer Toy/Dwerg en Siebe is toevallig groter uitgevallen. Verder is fokkers uitzoeken voor ons ook al weer 14 jaar geleden, dus geen accurate informatie haha.

Hopelijk heb je er iets aan!

Edit: Kiekeboefje, ik smelt zo lief. Begin bijna te denken dat Siebe alvast een opvolger moet hebben :') <3

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:02

Wij hebben een grote poedel, dus ik weet niet de verschillen in karakter ect met de dwerg of middelslag.
Maar…. Ik vond/vind zindelijk maken wel een beetje meer uitdaging dan wat ik gewend was en wat ik om mij heen hoorde.
Onze poedel heeft met zes maanden nog wel eens binnen geplast. Niet vaak, maar als we echt te laat waren en de signalen niet goed lezen, dan lag het binnen.
En wat betreft alleen zijn: wij hebben meerdere honden, maar ik merk wel dat de poedel dus echt meer op ons gericht is en het niet tof vind als we veel weg zijn. Ik denk dus dat je daar echt rekening mee moet houden. Bij ons kan het wel, maar dan moet hij in zijn koppie moe en voldaan genoeg zijn.
(De keuze om niet voor een grote te gaan snap ik inmiddels ook heel goed! Ze zijn echt heel groot :') . Ik vind het fantastisch, maar het is gewoon minder makkelijk en handzaam dan een net ietsje kleiner formaat)

Dat allemaal gezegd hebbende: ik ben echt compleet fan van mijn eigen hond. Vind het zo leuk ras!
Doux had twee weken terug nog model gestaan
Afbeelding
Fleur’s fotografie

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 12:21

Mijn vorige poedel kon op een gegeven moment wel uurtje of 5 alleen zijn, maar Guusje kan slecht alleen zijn .. bij haar heeft de zindelijkheid wel iets langer geduurd dan bij mijn reu.. maar niet overdreven lang ofzo