Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:48

Ja! Alles gelezen! :)

Ik heb een Duitse Dog gehad, hij is 1,5 jaar geleden ingeslapen maar ik mis hem nog iedere dag. Hij had echt een hart van goud ondanks wat hij allemaal heeft meegemaakt.. Hij is afkomstig uit een asiel waar ik toen der tijd stage liep en waar ik vanaf het moment dat hij binnenkwam (zwaar mishandeld en verwaarloosd) al mijn vrije minuten in heb gestopt en hem uiteindelijk geadopteerd heb. (Lang verhaal) Hieronder wat fotos van hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op dit moment hebben we een kruising, 75% Duitse Dog en 25% Labrador. Ook haar hebben we uit een afstandsgezin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarnaast heeft mijn broer een Duitse Dog en een Boerboel waar ik op pas als ze op vakantie gaan :):)

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:54

Wauw!! Erg mooie DD! Helemaal het verhaal erachter! Geweldig!

Heb je ook een foto van je kruising nu? :)

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:54

Ja zitten er nu bij! Had even ruzie met de foto toevoeg tool via mijn telefoon hier :o

Let niet op de halsband trouwens, die kregen we mee en die heeft ze nu niet meer om :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:03

Slipketting heb ik bij Nelson ook om nog hoor nu :') gebruik hem niet, maar als ik hem nodig zou hebben dan is ie er haha. Hij wil nog wel eens de weg over vliegen omdat daar een blaadje ligt.... Dan vlieg ik er achter aan :')

Normaal heb ik de jachtlijn om
Maar die vind ik net te kort. Opzoek naar een langere want die is wel ideaal

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:44

Hier ook een slipketting, maar dan met hetzelfde id als loez.
Al loopt onze hond 90% van de tijd los.

Ik vind die 2e foto van jou met je duitse dog echt prachtig!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:34

Jachtlijn is hetzelfde idee alleen dan 1 geheel! Ideaal maar ik vind hem net te kort. Voor de buurt ideaal, maar als we op zijn plek komen waar hij alles kan doen vind ik hem te kort. :)

Je kruising is ook erg leuk trouwens!!

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:38

Dankjewel Zerena! Die foto laat echt de band zien die we hadden :+:

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:46

Die van jullie samen is idd geweldig! Zo dierbaar zulke foto's <3

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:42

Zo, wat een knapperds! En ik vind het erg moedig dat je het hele topic hebt doorgelezen :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 20:50

Welkom Venix, wat een prachtige plaatsjes laat je zien.

Leuk dat dit topic zo een succes is geworden. En natuurlijk om alle verhalen en foto's te zien.

Ik had vandaag ook de schrik van me leven, door me eigen rot schuld.

Had Spark op het balkon een peren ijsje gegeven, met de gedachte, die begint al te likken, pak hem zo op. Nou het was hap slik weg |o.

Ik me bedenken of dat kwaad kon, want mijn gedachtegang was dat het maagzuur ook bot kan verteren, dus stukje hout toch ook wel?

Toch snel de DA gebeld, braken vond hij geen goed idee, afwachten ook niet. Moest naar de spoedkliniek voor endoscopie. Ik over de zeik, kon mezelf wel wat aandoen _-:(.

Komen daar aan, DA had deze week 2 x het zelfde mee gemaakt, dus toch laten braken.
Me mannetje was zo ziek #). Nou duurde 5 x en ineens viel die uit ze strot *\o/*.

Hij is er nu nog niet helemaal lekker van, maar godzijdank is de narcose bespaard gebleven :(:).

Domme ik!!!!! }:) }:)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 20:52

Afbeelding

Meneer was zo stoned, dat hij er zo bij stond :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:59

Hij kijkt niet helemaal helder uit zijn ogen nee :D
Gelukkig is alles goed afgelopen, kan me best voorstellen dat je heel erg geschrokken bent!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:50

Ach, heeft ie in elk geval genoeg roze olifantjes gezien weer :') nee flauwekul! Gelukkig goed afgelopen idd!!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:18

briitje schreef:
Oooh wat een geweldige foto's <3! Wat een leuk stel zeg!

Mis ik even dat dat jullie nieuwe aanwinst word?
Hoe oud zijn ze beide?

Thanks ! Ze zijn echt zo schattig. Jedi heeft gelukkig al een heel fijn huis dus komt alleen af en toe eens een dagje spelen. Maar hierdoor kriebelt het wel om mijn ogen open te houden voor een leuk vriendinnetje voor Charlie. Nu nog niet hoor, eerst maar eens castreren en volwassen laten worden. Hij is nog zo speels dat andere honden na een paar uur wel weer toe zijn aan een rust dag hahaha.

Maar wat een schrik Briitje! Gelukkig viel het uiteindelijk mee maar poeh ik zou toch ook even schrikken !

Afgelopen weekend is Charlie weer in het pension geweest. Komen we daar is meneer helemaal happy, meteen knuffelen met de eigenaresse en keek niet meer naar mij om. Nou dan laat ik hem wel met een fijn gevoel daar!

@Venix, welkom! Wat een leuke kruising heb je nu zeg ! En die DD was ook werkelijk een plaatje !

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:22

Ooooh wauw Kim! Dan laat je hem wel met een goed gevoel daar! Ik heb zenna nog nooit naar pension gebracht en zou ik ook niet zomaar durven. Dan kan ik echt niet rustig een dagje weg denk ik, blijf me dan druk maken. Vooral bang dat ze haar perongeluk toch bij een andere hond laten oid.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:59

Wij hebben twee adresjes waar ik E met gerust hart achter laat
Onze trainer(35 jaar rottweiler ervaring tot WK's africhting toe )
En vrienden/oid clubgenoten die er zelf tien hebben
Beide adressen kennen onze vent ook en laten we eerlijk wezen... Hij luistert beter naar mijn trainer dan naar mij :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:07

Toch fijn om zulke mensen achter de hand te hebben!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:28

Absoluut . Ben er echt blij mee :j
Sygin zou ook wel naar een minder ervaren(met dergelijke type honden) stek kunnen , met Eyck ben ik een stuk voorzichtiger . Niet alleen ivm misschien toch zo stom zijn om hem gezellig in een groepje met een andere reu te mikken , maar ook omdat ik weet dat er nog wel eens heel!! Onervaren mensen met de honden aan de gang zijn.
Bij mijn ouders net buiten het dorp zit een pension waar ze hun golden retriever (echt een mega muts van een hond)
Een vakantie maar toe hebben gedaan. De eigenaresse zelf kon er prima mee , maar de stagiaires en vakantiekrachten wisten niet om te gaan met springerig gedrag door stress en veel prikkels (van een übermuts van een golden retriever )
Terwijl een nee en een aai over zijn bol genoeg is .

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:54

Soms is het inderdaad lastig om ze ergens onder te brengen. De eigenaresse van dit pension heeft zelf 2 rottweilers van ruim een jaar oud dus dan valt Charlie wel mee in vergelijking hahaha. Ze kijken ook altijd heel goed welke honden wel en niet samen kunnen voor het buitenspelen maar gelukkig is Charlie vooral happy go lucky type :P

Vandaag vind meneer het weer erg warm. Net lag hij lekker op het logeerbed te slapen terwijl ik de was aan het doen was. Dat blijft zo schattig <3

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:33

Bedankt, leuk dat jullie mijn Dog en kruising leuk vinden :)

Ik pas altijd op honden van vrienden die op vakantie gaan, superleuk is dat! Ik heb een diploma als paraveterinair maar ben iets anders gaan studeren maar toch vinden mensen dat vaak wel vertrouwd.. Zo pas ik al jaren op de Dog en Boerboel van mijn broer, bij een Ierse Wolfshondenfokkerij en bij nog een aantal adresjes :D Zoiets kan ook een oplossing zijn, maar voor je iemand hebt gevonden die je je hondenvriendjes toevertrouwd...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:41

Leuk toch Venix! Nellie zou ik naar de fokkers brengen of naar Jack z'n pa bijvoorbeeld. Maar hij heeft geen gekke gebruiksaanwijzing. Zenna kan ik niet echt rustig achterlaten. Donderdagavond laat vertrekken we naar Engeland op en neer. Komen vrijdagavond weer terug, dus ong 24 uur. Dan staan mams en Jack z'n pa stand by voor de honden. Langer als dat zijn we ook zelden weg hehe.

Afbeelding

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:19

Hey Venix! Wat leuk!!
Ik heb jou en je dog wel eens gezien!! Ik was ook op die foto meeting in Zeewolde met onze vorige dog!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:24

Jeetje Briitje, wat een verhaal :oo
Gebeurt je 1 x en nooit weer!!! Gelukkig is het goed afgelopen!

Hier is Sven van de week goed ziek geweest!
Z'n darmen waren helemaal de weg kwijt :(
Gisteren met hem naar de da voor antibiotica en iets om z'n darmen tot rust te brengen... Daar is hij goed van opgeknapt!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:29

Hij was heel de avond nog van het padje, maar meneer heb nu weer genoeg praatjes :').
Was een duur ijsje :P.

Ik breng me hond, indien nodig, naar een hondenhotel. Kimmy's dog and brokfast. Hebben echt kamers, houden rekening als je hond niet met andere kan, wandelen 2 x per dag en levensgrote tuin voor ze.

Hij is hier afgelopen oud & nieuw ook geweest, als test.

Ik ga vanaf as week 3 dagen pw in Duitsland werken. Had een HUS geregeld, wat ik al heel moeilijk vond. Omdat ik het vertouwen en verantwoording aan een ander geef.

Nou die zegt ook van de week af -O- -O-

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:52

Damn -O-
Dan ben je zelf zo ver dat je die stap neemt... Zeggen ze af... Geeft gelijk weer vertrouwen :n

Sky ging altijd naar mijn ouders als wij op vakantie gingen, dat was echt ideaal!
Ze keken er altijd naar uit als hij kwam en hij had het heerlijk daar... Uiteindelijk is hij ook daar tijdens onze laatste vakantie overleden. Ik ben er dus zelf niet bij geweest toen hij ingeslapen werd, maar ik ben "blij" dat hij bij mijn ouders was :o

Sven zou in principe ook naar m'n ouders kunnen...
Maaaaaaaar mijn ouders hebben inmiddels zelf een hond, namelijk een broertje van Sven :D
Helemaal leuk natuurlijk maar ik voel me er niet prettig bij om ze met 2 pubers op te zadelen :o
Ze zouden namelijk 6 maanden zijn als we weg willen.
Patch is hun eerste dog en ik wil dat ze zich daar helemaal op kunnen richten... Dus dit jaar een aangepaste vakantie en gaan we een weekje weg, met Sven :D