Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mioux schreef:Ik heb er 3De kleine zijn superfishjes en de grote is 200 x 60 x 60 komt rond de 720 liter uit. Volgende week komt de externe pomp binnen en dan is de toekomst nog de klep aan de beurt, maar we komen al van ver en ben tevreden
.
Gaaf zeg! Zo'n groot aquarium wil ik ook, later als ik groot ben 
Ik ben ook helemaal gek op die van mij! Zal er binnenkort nog een paar bij halen zodat ze mooi met z'n 5en zijn. 
Die van mij heeft zo nu en dan ook kuren als ik hem uit elkaar heb gehaald, maar het valt verder gelukkig mee.
Heb net trouwens met de dierenwinkel gebeld waar ik m'n planten heb gehaald en die garanderen dat de planten niet zijn behandeld met slakkengif. Waar mijn garnalen dan aan zijn overleden wisten ze ook niet, maar verder konden ze me niet helpen. Zou echt niet weten waar het anders aan moet hebben gelegen want ik heb alleen die planten er in gezet en de kuhli's en de algeneter er in gelaten, netjes met schepnetje etc. Heb de planten nu sinds zondag in een emmer staan en spoel ze 2x per dag af. Wanneer zouden jullie ze weer in het aquarium durven te zetten?
Ga nog niet showen want er valt momenteel niet veel te showen 
Dus denk dat ik er toch wel weer wat van wil gaan maken.. zondag ga ik wat nieuwe planten halen (op zondag krijg je altijd 1 plant gratis bij aankoop van een aantal
) en dan eens herschikken, misschien eens wat nieuwe attributen erin voor een ander zicht, weet het nog niet..
Zijn er ondertussen wel een aantal al weg (vooral de ouderen) maar dan nog, heb schrik dat het dan allemaal te vol wordt. Aquarium is namelijk maar 54 liter en zitten ook nog Japonica-garnalen & helena-slakken in (en 2 oto's en nog een onbekende algeneter-iets).
Heb geen groene vingers of dergelijke dus moet wel allemaal makkelijk qua onderhoud zijn (niet dat je planten moet gaan snoeien of weet ik het
).
Microsorum pteropus is ook een makkelijke plant die op hout/steen gebonden moet worden.
Heb verder geen hout of dergelijke, heb ik ook de ruimte niet voor... Mos(bollen) heb ik eerder wel gehad maar vielen uiteindelijk helemaal uit elkaar enzo .. 
En de Platy's zijn wel serieus uitgedund als ik dat zo bekijk
Maarja, maakt meer ruimte voor eventueel wat anders 

Denk het niet, maar ga morgen nog eens goed kijken
)
Niet geschikt voor de meeste bodemvissen, ze verliezen hun 'snor' waardoor eten lastiger voor ze wordt. Ik weet trouwens niet of de snor terug groeien kan.
De Corydoras aeneus Black waren hun snorretjes al helemaal kwijt.. Lekker voorbeeld.