[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:21

voorbeeld toegevoegd van t idee waarom ze als aquarium planten verkocht worden

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:35

Ik heb het net gezien, is het schadelijk dan om deze planten te gebruiken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:37

Jullie kletsen wel weer hard zeg. :D

Zie in elk geval alwer moite vissen fotos en bakken fotos voor bij komen :j

Mijn pomp doet af en toe ool vreemd,maar ik heb zo een simpel goedkoop dingetje.
Tegen de tijd dat hij schoon moet gaat het ook rare dingen met lucht doen :P

Kreeg vandaag kerstpakket van mijn werk, kon je via internet via kado carrousel zelf je kado uit zoeken.
Hebben ze ook een klein aquarium 8-)

Heb ik niet gedaan hoor, wel een kadokaart van V&D :D

Die plant van hagelslag lijkt wel,op de sprietplant?
Die heb ik hier in huis staan :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:39

`ja die planten gaan rotten in het water, niet doen dus. Ander iemand via facebook groep had hem er ook ingezet hele ding is gaan rotten en water waardes waren niet meer goed....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:43

Ahaa das handig om te weten

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:45

Mioux schreef:
Ik heb er 3 :) De kleine zijn superfishjes en de grote is 200 x 60 x 60 komt rond de 720 liter uit. Volgende week komt de externe pomp binnen en dan is de toekomst nog de klep aan de beurt, maar we komen al van ver en ben tevreden :).

Ik dacht inderdaad al nog wat aan de zijkanten te zien staan :)) Gaaf zeg! Zo'n groot aquarium wil ik ook, later als ik groot ben <3

Wat een mooi geheel zo Spruit, met die kast!

En wauw, die betta's, wat een mooie vissen! Wat heeft zo'n vis nu qua aquariumgrootte nodig?

Wat een lief afscheidscadeautje Mioux! :D

En kuhli's! <3 Ik ben ook helemaal gek op die van mij! Zal er binnenkort nog een paar bij halen zodat ze mooi met z'n 5en zijn. :)

Sterkte met de filterproblemen! -O- Die van mij heeft zo nu en dan ook kuren als ik hem uit elkaar heb gehaald, maar het valt verder gelukkig mee.

Mijn Riccia is vandaag weer niet bezorgd, weet niet of het zo de reis wel overleeft -O- Heb net trouwens met de dierenwinkel gebeld waar ik m'n planten heb gehaald en die garanderen dat de planten niet zijn behandeld met slakkengif. Waar mijn garnalen dan aan zijn overleden wisten ze ook niet, maar verder konden ze me niet helpen. Zou echt niet weten waar het anders aan moet hebben gelegen want ik heb alleen die planten er in gezet en de kuhli's en de algeneter er in gelaten, netjes met schepnetje etc. Heb de planten nu sinds zondag in een emmer staan en spoel ze 2x per dag af. Wanneer zouden jullie ze weer in het aquarium durven te zetten?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:52

Ik zeg altijd minimaal wel superfish 40 of 60 cm, dan kan je er wel andere visjes bij doen maar die ruimte vinden ze wel fijn als je er dames bij houd. Anders alleen voor dames alleen of 1 man alleen superfish 40. Ze zijn op zich niet eens veeleisend valt reuze mee !

Dat zeggen ze ook wel vaker hoor de zaken, alleen vergeten ze dat vanuit de leverancier het wél vaak behandeld word. Maar dat zeggen ze nu achteraf uiteraard niet snel, dan zouden ze beetje over de balk moeten komen met vergoeding of nieuwe garnalen als ze netjes willen doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:26

Ik kom ook weer even langs :) Ga nog niet showen want er valt momenteel niet veel te showen :+
Heb een beetje haat-liefde-verhouding met mijn aquarium. Draait goed hoor, maar ben weinig thuis (of op mijn kamer) en heb zoiets van "ding staat er maar te staan". Heb 'm al een tijdje te koop maar niemand wil...

Dus nu weet ik niet goed wat ermee te doen. Was paar dagen terug in de dierenzaak voor dingen voor de hond en loop dan altijd even langs de aqua-afdeling en dan word ik altijd zo hebberig :') Dus denk dat ik er toch wel weer wat van wil gaan maken.. zondag ga ik wat nieuwe planten halen (op zondag krijg je altijd 1 plant gratis bij aankoop van een aantal ;) ) en dan eens herschikken, misschien eens wat nieuwe attributen erin voor een ander zicht, weet het nog niet..

Zou ook wel iets nieuws willen van bewoners maar weet niet of er nog wat bij kan. Ik heb namelijk Platy's .. en die voelen zich goed :Y) Zijn er ondertussen wel een aantal al weg (vooral de ouderen) maar dan nog, heb schrik dat het dan allemaal te vol wordt. Aquarium is namelijk maar 54 liter en zitten ook nog Japonica-garnalen & helena-slakken in (en 2 oto's en nog een onbekende algeneter-iets).

Dus iemand tips/trics hoe ik er meer van kan genieten? :+ Heb geen groene vingers of dergelijke dus moet wel allemaal makkelijk qua onderhoud zijn (niet dat je planten moet gaan snoeien of weet ik het :P ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:51

Op internet veel plaatjes bekijken van aquaria, hierbij kijken naar de inrichting en naar de vissen en dan zelf op zoek gaan naar hoe dat haalbaar is in jou bakje :)

En als je geen groene vingers hebt, is het leuk om te werken met planten van de Crypto familie en de Anubias familie. Ook verschillende mossoorten (bijvoorbeeld Javamos) zijn makkelijk in onderhoudt ^^ Anubias kun je in de grond stoppen, maar dan moet de hoofdribosoom (daar waar de bladeren ontstaan) boven het grind/zand blijven. Je kunt ze ook op het hout binden :) Microsorum pteropus is ook een makkelijke plant die op hout/steen gebonden moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:04

Anubias heb ik er volgens mij in staan, of beter: inzweven .. want die mochten blijkbaar niet geplant dus laat ik ze maar rondzwerven :+ Heb verder geen hout of dergelijke, heb ik ook de ruimte niet voor... Mos(bollen) heb ik eerder wel gehad maar vielen uiteindelijk helemaal uit elkaar enzo ..

Dit is een oudere foto:
Afbeelding

Is echt maar een klein bakje ;) En de Platy's zijn wel serieus uitgedund als ik dat zo bekijk :o Maarja, maakt meer ruimte voor eventueel wat anders :Y)

Kijk wel rond op internet en dan denk ik altijd: wat prachtig zo. Maar dat zijn meestal grote bakken dus vissenbestand ed is nooit een optie. Zijn er sites specifiek op kleinere bakken gericht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:09

Niet specifiek sites, maar ik weet dat er op aquaforum een onderdeel is waarbij visbestanden per bakmaat staan: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post898816

De visbestanden zijn gescheiden door witte regels :)

Mosbollen moeten inderdaad zo nu en dan gedraaid worden om het smelten te voorkomen, maar er zijn meerdere soorten mos! Javamos is een hele makkelijke die ook vastgroeit aan hout/steen en matten vormt.

Daarnaast kun je de vissoorten opzoeken via hun Latijnse naam op http://Seriouslyfish.com, hier geven ze allerlei info over de vis, bijvoorbeeld de minimale aquariumafmetingen, voeding, gedrag, inrichting bak, etc.

Heb je Mickey Mouse platy's? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:13

Heb ik wat? :+ :')

Ga de site's eens bekijken, bedankt :)

Zou ik, ondanks de Platy's, er wel nog wat bij kunnen zetten? Moet eens zien hoeveel er ondertussen nog rondzwemmen, zijn niet de grootste meer maar ook nog jongen, en ja, als daar uiteindelijk weer jongen van komen .. etc. etc. :+

Edit; Micky Mouse Platy's opgezocht :P Denk het niet, maar ga morgen nog eens goed kijken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:32

Afhankelijk van de temperatuur zijn er wel een paar Corydorassoorten die je erbij kunt zetten als je een zandbodem/hele fijne grindbodem hebt. Dit zijn enthousiaste bodemvisjes ^^

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:40

Die is inderdaad ook mooi! Kan mooi bij de volgende openingspost (aangezien we nog maar 36 bladzijden hoeven :oo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:40

Dank jullie :)

Temperatuur zit rond de 24°C, heb volgens mij fijn grind, al is de term "fijn" natuurlijk voor interpretatie vatbaar. Zal eens zien of ik morgen ofzo een foto kan maken ;)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:44

Grind wordt meestal minder aangeraden voor corry's omdat ze vroeten met hun 'neusje' waar tast sprieten aan zitten in het grind en dat beschadigd dan.
Misschien anders een kleinblijvende L nummer? Kost wel weer meer

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:46

grint zou ik inderdaad met cory niet doen. Hun snorretjes zijn enorm gevoelig en kunnen met grint door de scherpte tijdens het graven wel beschadigen... zou echt voor zand gaan dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:47

Maar L-nummers moet je niet in een 60cm bakje willen. De L-nummer die het kleinst zitten kan is de L010a, hiervan kunnen er 3 in een 80 cm bakje ;)

Vandaar mijn opmerking over fijn grind, fijn grind heeft een diameter van zon 1,25mm en kan ook onder grof zand geschaard worden. Zand kan variëren van 0,1 -1,25 mm. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-12-15 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:53

Daarnaast kunnen Siamese algeneters klootzakjes worden die je vissen achterna gaan zitten :)
Die Herdoni's zijn grappig :D

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:55

Owja ik zie idd dat 80 cm minimaal is voor kleine l nummer.

En een groepje otocinclus? Zou ik alleen iets meer schuilplaatsen creëren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:56

Oto's heb ik er in zitten. Nu nog 2, had er 7 of 8 maar zijn er snel veel gestorven. Bleek dat het doorgaans wildvang is en de beestjes vaak heel schuw zijn en veel stress hebben dus daarom besloten geen nieuwe te kopen.

Hier misschien wat betere grindfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:56

klopt ! siameesjes moet je mee opletten. heb ze ook gehad had geen problemen maar hoor het veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:59

Voor elke Otocinclus die blijft leven in een aquarium, zijn er 2 dood gegaan onderweg (van vangen in het wild tot het laatste aquarium waar ze zitten). Voor mij inderdaad ook een reden om ze niet aan te schaffen :)

Sabine, dat is inderdaad grind-grind :) Niet geschikt voor de meeste bodemvissen, ze verliezen hun 'snor' waardoor eten lastiger voor ze wordt. Ik weet trouwens niet of de snor terug groeien kan.

Zag gisteren bij een dierenwinkel waar ik zelfden kom, zo'n voorbeeld aquarium staan. 80cm bak, grind op de bodem en wel 4 scholenvissen door elkaar := De Corydoras aeneus Black waren hun snorretjes al helemaal kwijt.. Lekker voorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-12-15 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt