Ik raad je wel aan om les te nemen en niet zomaar zelf aan te rommelen, tijdens les leer je ook waar je op moet letten.
Uiteraard kan over boomstammen niet zo'n kwaad!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Dat ik er zelf niet mee te maken heb gehad wilt niet zeggen dat ik niet bekend ben met het probleem, ik vind het laf en niet eerlijk tegenover de hond. Op wedstrijden doen veel mensen dat ook, die honden hartstikke blij en enthousiast en worden compleet genegeerd. Ik speel dit spelletje voor mijn lol, maar daar zie ik de lol niet van in... Je kunt best serieus trainen, doen wij ook, maar om de hond op die manier te straffen. Nee sorry, dat gaat me echt te ver.
Daarom alle lof voor Mariska dat ze het op manieren probeert waardoor Jinn wel kan blijven trainen, ondanks dat het voor haarzelf frustrerend is. Ik heb niet het idee dat zij dit op de hond uit, of de hond ervoor straft.
KimD schreef:Heb je al eens geprobeerd om bij Jinn te blijven, dus niet voor of achter te lopen maar naast hem? Dit hielp bij een van de honden van ARL ontzettend, die trok ook het hele parcours om. Die had die houvast nodig van zijn handler naast hem.
JesdaJinn schreef:Bij Jinn blijven werkt ook niet want dan gaat hij steeds omkijken terwijl hij springt en dan verliest hij helemaal controle. Wanneer ik hem vooruit stuur werkt dat het best.
Ik ben heus wel sneller dan Jinn xD Nee gekheid. Dat qua snelheid red je toch niet, hoe je het ook wend of keert. Dat ga ik never niet bij lopen en hoe harder ik ga lopen hoe gejaagder hij 'voorop' wil blijven lopen en helemaal niet meer springt
Machie schreef:KimD schreef:Heb je al eens geprobeerd om bij Jinn te blijven, dus niet voor of achter te lopen maar naast hem? Dit hielp bij een van de honden van ARL ontzettend, die trok ook het hele parcours om. Die had die houvast nodig van zijn handler naast hem.
En dan alle snelheid uit je hond halen? Eeuwig zonde. Jinn is snel en als Mariska dat eruit haalt ben je alles kwijt waar het spelletje om gaat
Seni schreef:Als ik bij bodhi een lange lijn ren en hard vooruit ren naar de finish en niet goed contact blijf houden gaat Bodhi ook latten tikken om zo snel mogelijk bij mij te komen.
Mijn knelpunt is ook bodhi's snelheid maat dat is omdat ik niet snel genoeg ben en niet genoeg ervaring heb.
JesdaJinn schreef:Ik stond ingedeeld bij de A55. Denk foutje want had gewoon 51 cm door gegeven als schofthoogte toen ik dat door moest geven. Moest in Hoge Hexel ook laten meten en toen kwam daar 52cm uit en dus naar Large geplaatst. Denk dat dat nog aangepast moet worden in Dalen.
We zijn met een hele groep maar we filmen eigenlijk niet zo vaak want je bent niet steeds bij elkaar aan het kijken want je bent met een grote groep en je mist wel eens mensen en aangezien Jinn en ik vaak fout gaan wordt er niet echt veel gekeken en dat vind ik ook niet zo erg
KimD schreef:Seni schreef:Als ik bij bodhi een lange lijn ren en hard vooruit ren naar de finish en niet goed contact blijf houden gaat Bodhi ook latten tikken om zo snel mogelijk bij mij te komen.
Mijn knelpunt is ook bodhi's snelheid maat dat is omdat ik niet snel genoeg ben en niet genoeg ervaring heb.
Die ervaring komt wel! Ik had drie jaar geleden ook geen ervaring, iedereen begint bij 0.
Ik ben ook niet snel, wel altijd foutloos en nèt binnen tijd, maar het is binnen de tijd. Dus ik sta ook meestal op 't podium.
Wij hebben de tijd genomen om te trainen en ben langzaam begonnen, ik vond techniek belangrijker dan snelheid. Nu trainen we op snelheid en behoud hij zijn techniek. Doordat ik niet snel ben heb ik hem moeten leren dat hij heel erg op mijn lichaamstaal let, en dat gaat altijd beter.
Dat komt met Bodhi ook vast goed, en dan komen die lange snelle lijnen vanzelf! En hé hoe verder je komt hoe minder lange lijnen.