Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:46

Jemig wat rot zeg! Altjjd vervelend dat zo'n diertje niet kan vertellen wat er aan de hand is... hopelijk knapt hij snel weer op! Is er niet iets qua voer op de markt waar extra energie en vitamine enzo inzitten om hem een 'boost' te geven?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:04

Heel vervelend inderdaad, op het internet kon ik ook niet echt deze symptomen terugvinden.

Bedankt voor je tip! Ik ben direct gaan zoeken!
Op queenies webshop vond ik het volgende:
Paardenmuesli:
Nog meer extra krachtvoer voor Gerbils.
Dit zien de Gerbils ook als een kleine snack zo lijkt het wel. Ze gaan het echt smakelijk in een hoekje zitten oppeuzelen ( schattigheid! )

Het kan ook gebruikt worden als aanvullend voer voor zieke of zwakke Gerbils.

Klinkt echt ideaal, en ik kan het gemakkelijk van stal meenemen zou je zeggen?

Edit: ik heb ook dit gevonden, lijkt me ook geen kwaad te kunnen. http://www.gerbilshopqueenies.nl/bea-vit-totaal

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:34

Oef dat ziet er echt niet fijn uit zeg.. Duim voor je dat hij beter wordt! Schattig dat die andere gerbil hem knuffelt :(:)

Als ik die filmpje zie valt me wel op dat jouw gerbils 'grover' gebouwd zijn dan die van mij, of dikker lijken. Even in het algemeen, hoe zwaar zijn jullie gerbils? Een van mij lijkt in verhouding zo dun :oo

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:48

Vond ik ook al Rubber_Duck! De laatste keer dat ik die van mij woog waren ze rond de 70/75 gram, maar die van mij lijken ook wat fijner gebouwd dan die van Elise_K.

Edit: Ik heb vanmiddag de bak weer eens verschoond en schoon gemaakt en heb hun kokosnotenhuisje er weer eens ingehangen. Ze waren er wel meteen in geïnteresseerd deze keer, ben benieuwd of ze er nu wel gebruik van gaan maken :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:16

Grappig is dat altijd, dat iets eerst niet interessant is, en later wel!

Ik heb die van mij eigenlijk nog nooit gewogen := Het zou zo maar kunnen dat ik ze moddervet mest hoor...
Ik vond "de zieke" er ook wat dikkig uitzien, maar dat kwam denk ik omdat in elkaar gekrompen zat. Mocht alles over een paar dagen weer rustig zijn, dan zal ik ze wel een keer wegen.

Ik ben eigenlijk wel een beetje bang om over 2 uur van mijn werk naar huis te gaan, bang voor wat ik aantref.

Ik heb heel erg moeite met die twee van mij uit elkaar te halen. Qua gedrag kan ik het wel, want de een is veel brutaler (de zieke nu zeg maar... -O- ) dan de andere. Ik heb zelfs overwogen om er een rode nageltjes te lakken oid. Ik weet namelijk dat ze bij puppy's dat doen, een likje nagellak op het ruggetje, maar ik was te bang dat ze iets ervan binnen zouden krijgen.

Dit is een foto van een maandje geleden, toen ik de glazen bak, en bijna alle houten speeltjes nieuw had gekocht.
Afbeelding
Vinden jullie ze nog steeds grover hier?

En deze foto is van een week of 2 terug. Dit is "de zieke" die weer eens op mijn bed rond mocht lopen.
Afbeelding
Een wereld van verschil met die filmpjes he? -O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:43

Arme gerbil :(:) hopelijk is hij snel weer de oude.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:18

Ik geloof m'n ogen niet! Waar gisteren nog dacht dat hij niet langer dan een uur nog te leven had, maak ik ze net wakker en zien ze er uit alsof er niets gebeurd is! *\o/* Ik vind dit echt bizar. Gisteren heb ik zelfs al op marktplaats gezocht naar een geschikt ander maatje! :o

Ik heb bij Martijn die druppels besteld, die krijgen ze alsnog dan zsm.

http://youtu.be/AuAP-Ixub74

Ik vind dit er al uitzien als 2 prima beestjes. Net wakkergemaakt, dus niet zo hyper als normaal ;) ze liggen ook wel alweer te tukken :(:)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 03:56

Vreemd zeg misschien tog de warmte geweest. Gelukkig gaat het nu beter.

Wat jou gerries doen in het filmpje doen mijne ook vaak bij elkaar.

Vond jou commentaar wel grappig erbij :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:33

Haha ik was ook enorm verbaasd haha ;)
Wat het is geweest zullen we nooit weten helaas...

Dat stoeien bedoel je? Dat vind ik zo schattig! :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:33

Jeetje wat een verschil! Ziet er goed uit hoor! Qua bouw dacht ik eerst ook dat ze wat breder waren dan de mijne, maar valt erg mee. Leek even zo omdat ze (hij?) de vacht had uitstaan. Mijn gerries zien er ook zo uit qua bouw hoor!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:37

Haha oke, gulukkig, dan zit ik ze niet vet te mesten ;) Toen hij (inderdaad) ziek was, leek hij inderdaad in elkaar gekrompen met z'n vacht omhoog.

Denken jullie dat het kwaad kan om een pootje/nageltjes met een likje nagellak te bewerken? Zou enorm schelen in ze uit elkaar halen O:)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:51

Ik weet het eigenlijk niet := ik denk niet dat ik het zelf zou durven. Bang dat ze eraan gaan zitten ofzo, of het binnenkrijgen :P

Ik ben ook een video aan het uploaden van net. Ik heb ze gisteren een schone bak gegeven, staan nog amper speeltjes in want die staan nog te drogen. Vinden het maar raar :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:44

Nagellak lijkt me niet zo goed dalijk krijge ze het binnen.

Moet tog wel een verschil zijn is de ene groter of de staart langer?

Bedoelde idd dat stoeien.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:44

Gisteren heb ik eens een poging gedaan om mijn knappe ventjes op de foto te zetten en ik moet zeggen: het is verrassend goed gelukt :)
Bowen en Flynn zijn 2 gerbilbroertjes van 1.5 jaar. Het zijn mijn eerste gerbils, en ik vind ze echt ontzettend leuk om naar te kijken. In hun aqua zijn ze helaas helemaal niet tam. Als ik hen met het verschonen in een vervoersbakje zet klauteren ze wel over mij heen en zijn ze niet bang, maar in hun hok zijn ze liever bezig met slopen en graven :P

Flynn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Bowen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En samen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk zijn ze he <3

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:29

Wat een super schattige foto's! Vooral die laatste van Flynn <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:34

Wat een knappe mannetjes heb je!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:56

Mag ik mij hier ook melden?

Elise_K wat jou gerbil had heeft de mijne ook 2x gehad. Die lag op zijn zij in de kooi, vel over been en voelde ijskoud. Ze reageerde bijna nergens op, heel af en toe bewoog ze even. Voelde het hartje nog wel kloppen en dacht als ze dan toch doodgaat dan maar op een zachte rustige manier. Heb wat water in dr bekkie gedaan en haar in een washandje op een warme kruik gelegd.

Afbeelding

Een paar uur later had ik verwacht dat ze dood zou zijn maar toen rende ze weer door de kooi. Heel apart allemaal. Mijn gerbil zit helaas alleen omdat haar maatje eerder overleden is. Ze is zelf al 3 jaar oud dus ga haar niet meer koppelen aan een jongere gerbil. Ze komt oorspronkelijk uit de broodfok en is toen bij een vogelopvang in Veldhoven terecht gekomen

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2027 ... dak__.html

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:57

Natuurlijk, welkom Sappos. Wat fijn dat je haar een nieuw huisje hebt kunnen geven, en dat ze er toch bovenop is gekomen nadat ze ziek was. Ik snap je overweging om haar niet meer te koppelen heel goed. :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:01

Heb er toen 4 meegenomen van daar maar de rest is allemaal al dood. Waren toch niet goed en zijn niet oud geworden. Deze is als onkruid := super sterk ondanks dat haar leven al meerdere keren aan een zijden draadje hing. Ik wil haar idd niet koppelen omdat ik dan met een klein jaar (?) weer met een gerbil alleen zit. Evt kijk ik op internet of er nog dieren zijn die een nieuw huisje zoeken, maar dat is pas als ze dood is. Ze is verder nooit tam geworden.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:16

Poe jeetje, dat ziet er ook echt niet goed uit, Sappos! Bijzonder dat ze er dan wel bovenop komen...!

Een kruik had ik overwogen, maar ik dacht "hij gaat vast niet zonder reden op z'n zandbad liggen ipv in z'n nest". Gelukkig kon hij wel warmte zoeken bij z'n buddy.

Wat goed van je dat je de kansloze beestjes hebt opgevangen, respect!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:02

@ Sappos: Welkom!
@ Najoveh: Wat een leukerds :)
@ Elise: Fijn dat hij 'het weer doet' :D

Die van mij hebben vannacht een nest gemaakt in hun snoeppot met zand _O- Ik heb gister de bak verschoond en blijkbaar zijn ze te lui om weer gangen te gaan graven, dus ik zag de een elke keer met hele happen bodembedekking in zijn bekkie heen en weer sjouwen naar het zandbadje. :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 23:57

Dat is altijd zo schattig, zo'n bekkie vol hooi en katoenbolletjes (in mijn geval) naar hun holletje <3
In een snoeppot kun je ook alles zien, nog liever! Bij mij liggen ze helaas in het donkerste holletje

brechtje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:51

Vleermuis zal ook niet gekoppeld worden. Die houd letterlijk het hele huis voor zichzelf.
De fokker heeft het in vleermuis zijn situatie afgeraden.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:11

Ja idd, hier ook katoen (cotton comfort) en hooi :D Ik heb het er gisteravond uitgehaald, in de hoop dat ze toch een ander plekje zouden zoeken, maar vanochtend zat de pot alweer vol _O-

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:44

wat leuk een gerbil topic.
ik heb sinds kort ook 2 gerbils.
Afbeelding
Afbeelding