Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaarr

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:14

haha leuk joh :D Fijn voor hem dat hij over een weekje weer gezelschap kan hebben!
Ik doe ook altijd allemaal kleuren door elkaar heen hoor xD Mij kan het niet schelen en die ratten al helemaal niet :P

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:43

Ggggrmmpf... ik baal.. heb nu al een paar keer een afspraak gemaakt met een meid voor Gimli (opvanger) maar elke keer is er wel iets... nou oke kan gebeuren. Voor gisteren weer afgesproken om 15.00 uur.. rond 2 uur had ik haar maar eens gesmst en rond half 3 gebeld.. niks.. geen mailtje of wat dan ook... Pff hier kan ik niet zo goed tegen hihi.

Wil gewoon een leuk huisje voor me opvangers, mja als ze steeds niks meer laten horen :( jammer jammer

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:36

Leuke foto's!!

Balen Miran!

Hèhè Chico is heerlijk aan het Puberen. Hij heeft m'n vriend al 3 x gegrepen.. Bij mij doet hij het niet. Wel op z'n achterpoten naar m'n hand lopen. Heb m 2x op z'n rug gedrukt. Ging meneer ff krijsen en sindsdien laat hij zich wel opnemen. 1x niet. Ging die achterin zitten op z'n kont voorpootjes in elkaar gevouwen en omhoog met z'n oogjes dichtgeknepen. En als ik m'n hand weg haal heel nieuwsgierig erachteraan..

Hmmmmmmm.. Weet niet zo hoe ik er mee om moet gaan. Zolang die niet dominant is laat ik m met rust en als die zelf komt neem ik m op. Hoop dat ik daar goed aan doe?

De andere 3 heren doen t prima. Aiko laat zich t makkelijkst verleiden op te pakken en Zeus is zeer onderzoekend en ondeugend. Pacino vind t allemaal wel best als die maar door je nek heen mag kruipen.

Gisteren probeerden ze met z'n 3 m'n. Trui naar binnen te trekken terwijl ik de kooi schoonmaakte hahaha

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:14

MirandaNH: Hmm zou er klaar mee zijn. Niet normaal als je niks van je laat horen terwijl je een afspraak maakt. Ik vind dat asociaal.

S_en_Z: Hihihi klinkt wel grappig. Een strijd met een rat wie er de baas is :P. Mijn man gaat gelukkig meteen op zn rug en zachtjes piepen als ik onder zn buikje kom haha. Heel schatttig :). En solange gaat ervoor liggen, die lijkt het wel lekker te vinden als dr buikje word geaaid :P.

Doet hij niet gemeen naar je andere ratten?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:26

Ja ik baal er ook goed van. Heb haar net een mail gestuurd dat ik het maar een beetje gek vind om mij zo te laten zitten wachten en gewoon niks van je te laten horen (bovendien had ze haar mobiel uitgezet, vond me vriend al zo raar). Maargoed. Ik ben dus gewoon weer opnieuw opzoek naar een goed plekje voor Gimli (nu al voor de tweede keer dat dit gebeurd bij hem :( zo zielig vind ik dat voor hem, hij verdiend een fijn plekje).

Als hij agressief blijft doen, en ook dominanter wordt naar de andere mannen, dan zou ik hem laten castreren. Ik heb het ooit ook eenmalig aangekeken met een man die mij had gebeten en op een gegeven moment werd het als maar erger.. heb hem laten castreren en 't werd de grootste knuffel die ik gekend heb!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:47

Hij is niet dominant naar de andere mannen.. Meestal is hij degene die uit t niets opgejaagd wordt.. Maar ook geen vechten.. Geen egelen oid.. Meer stoeien.. Maja meneer piept al alsof hij vermoord gaat worden als 1 van z'n broers hem zit te wassen....

Hij is niet de zwaarste. Is een tijd het lichtste geweest maar dat is Zeus momenteel. (scheelt niet veel hoor)

Ja als hij vriend blijft bijten is het ook Hakkie takkie... Maar stomme is dat ie mij dus nog niet 1x gebeten heeft... En ik ben echt niet voorzichtiger ofzo.. Want ik zit regelmatig met m te kroelen en dat gaat hartstikke goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:08

S_en_Z schreef:
Leuke foto's!!

Balen Miran!

Hèhè Chico is heerlijk aan het Puberen. Hij heeft m'n vriend al 3 x gegrepen.. Bij mij doet hij het niet. Wel op z'n achterpoten naar m'n hand lopen. Heb m 2x op z'n rug gedrukt. Ging meneer ff krijsen en sindsdien laat hij zich wel opnemen. 1x niet. Ging die achterin zitten op z'n kont voorpootjes in elkaar gevouwen en omhoog met z'n oogjes dichtgeknepen. En als ik m'n hand weg haal heel nieuwsgierig erachteraan..

Hmmmmmmm.. Weet niet zo hoe ik er mee om moet gaan. Zolang die niet dominant is laat ik m met rust en als die zelf komt neem ik m op. Hoop dat ik daar goed aan doe?

De andere 3 heren doen t prima. Aiko laat zich t makkelijkst verleiden op te pakken en Zeus is zeer onderzoekend en ondeugend. Pacino vind t allemaal wel best als die maar door je nek heen mag kruipen.

Gisteren probeerden ze met z'n 3 m'n. Trui naar binnen te trekken terwijl ik de kooi schoonmaakte hahaha

Is het uitgesloten dat hij ergens pijn heeft?

Wat betreft je vriend wel bijten en jou niet; sommige mannelijk ratten (vooral de dominantere types) hebben moeite met mensenmannen, zeker als die ook dominant zijn (hoeft niet in gedrag, maar bv. door testosteron wat de ratten ruiken). Zo moet Creepy ook niks van mijn vriend weten, het is een kwestie van geuren.
Wel een tipje als hij bijt of zich dominant gedraagt: Leg hem niet op zijn rug. Dat ratten dat onderling doen komt heel anders over dan wanneer een roofdier (wij dus) het bij een prooidier (de rat) doen. Ze gaan zich doorgaans alleen maar meer verzetten en het komt de vertrouwensband niet ten goede. Inbakeren met je hand of een dekentje om hem zo te kalmeren is een stuk vriendelijker en rustgevender, en dat laatste moet je juist willen bereiken. :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:12

Ik zou er inderdaad ook klaar mee zijn, wel echt jammer dat het weer gebeurt inderdaad. Hoop dat je snel een huisje voor ze vindt!

Een van mijn vrouwtjes valt me ook altijd aan, maar zij accepteert me niet ofzo, niet in haar terratorium de kooi, maar nu bijt ze me ook buiten de kooi. :(
oh kimba die ik pas heb in latten slapen die beet ook wel is andere hier in huis en mij niet := haha maar dat was ff een periode af en toe en ik vondt het wel grappig :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:11

RedPassion schreef:
Is het uitgesloten dat hij ergens pijn heeft?

Wat betreft je vriend wel bijten en jou niet; sommige mannelijk ratten (vooral de dominantere types) hebben moeite met mensenmannen, zeker als die ook dominant zijn (hoeft niet in gedrag, maar bv. door testosteron wat de ratten ruiken). Zo moet Creepy ook niks van mijn vriend weten, het is een kwestie van geuren.
Wel een tipje als hij bijt of zich dominant gedraagt: Leg hem niet op zijn rug. Dat ratten dat onderling doen komt heel anders over dan wanneer een roofdier (wij dus) het bij een prooidier (de rat) doen. Ze gaan zich doorgaans alleen maar meer verzetten en het komt de vertrouwensband niet ten goede. Inbakeren met je hand of een dekentje om hem zo te kalmeren is een stuk vriendelijker en rustgevender, en dat laatste moet je juist willen bereiken. :)

Ok. Thanks :)

Uitgesloten dat hij pijn heeft.. ja.. wanneer kun je dat uitsluiten? Eenmaal in mijn handen/armen kan ik overal aanzitten/voelen en dan reageert hij helemaal niet maar is hij juist relaxed. Hij loopt goed, klimt goed, eet en drinkt goed.. En na een tijdje bij je zitten wil hij gewoon op onderzoek uit. Dat sneller piepen dan de rest doet hij al sinds hij kwam. Maar vooral tegen de anderen. Niet wanneer je met hem/aan hem/bij hem zit. Het is ook niet dat ze continu achter hem aan zitten ofzo.. ze liggen geregeld met zijn 4en of 2en te slapen.. en wie er met hem ligt wisselt af.

Het bijten is zeer recent begonnen (2x in 1 week.. eerst 1x toen hij hem wou opnemen (vriend pakt ze netjes met 2 handen en ondersteunt het buikje en de 2e en 3e keer toen hij hem uit de kooi wou halen om hem schoon te maken EN toen hij hem terug wou zetten..)

Nu is hij wel heel gretig met aanpakken.. dus we geven ze (sinds kort) niet (te) veel meer uit de hand maar laten ze er juist naar zoeken in hun schone kooi.

Wellicht idd dat testosteron verhaal..

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:32

Even een vraagje, men oudste Rat niest heel vaak. Luchtwegen zijn gecheckt niks aan de hand. Maar nu niets men jongste ratje (de siamees) heel soms. Men naaktratje daarin tegen niest helemaal niet. Iemand ideetjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:48

Hallo rattenliefhebbers,

Ik heb zojuist een afspraak bij de opvang gemaakt om Rataplan te brengen, ik ben namelijk heel bang dat ze zwanger is en ik kan en wil geen huis vol ratten. Ik ben bij toeval ratteneigenaar geworden en ik gun ze het beste, dus vandaar dat ik Rataplan afsta. Een nieuw mannetje heb ik ook al gevonden, een leuke Husky. Het is een ritten dus die kan ik volgende week pas ophalen.

Mijn ratjes staan nu in de woonkamer, maar ze ehh stinken nogal, ik verschoon de kooi vaak. Heb beukensnippers en kranten als ondergrond. Ze maken van de kranten een nestje bovenin de kooi, onder het kleine hangmatje, heel schattig.
Maar ook op het hangmatje hebben ze al behoorlijk veel gepiest, maak af en toe de kooi wel even schoon maar je ruikt ze heel sterk.
Straks met 2 mannetjes wordt het vast erger. Wat is jullie gouden tip?
Want ze zijn op zichzelf wel erg schoon, ze wassen zichzelf, hun vacht glanst.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:51

Ik heb mijn ratten ook wel met kranten onder de bodem gehad en vond dat erg gaan stinken. Beukensnippers ben ik ook vanaf gestapt. Je kan kijken naar Ecobed/ Ecobale, daar ben ik er tevreden over zelf :j Verder regelmatig doekje door de kooi en hangmatjes verversen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:57

Ik was een tijdje geleden bij iemand die een heleboel ratten in huis had, zij hadden dus ook een nestje. En ik vond het bij hun in huis totaal er niet naar ruiken! En zij hadden enkel kranten als ondergrond.

Ik zal eens zoeken naar ecobed/ecobale want ik ken het niet.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:32

Ik heb hennep al sondergrond en werkt ideaal.
Ik ruik mijn ratten totaal niet terwijl ze dirct naast mijn bank staan warr ik altijd zit.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:49

LA_Woman: verstandig, dat je een opvang hebt gecontacteerd :) Welke opvang gaat ze heen? :)

Ik ben trouwens ook fan van Ecobed/Ecobale/BedXcel... :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:43

Ja vind het zo zielig als ratjes gewoon 'gedumpt' worden, daarom heb ik ze in eerste instantie in huis genomen, maar omdat ik niet nog een setje aan wil schaffen en nog een grotere kooi heb ik deze beslissing genomen. Bij de opvang dachten ze namelijk ook al dat ze wel zwanger was, heb ze al 2 weken gescheiden maar ja.. ze hebben maar een paar seconden nodig gehad.
En een hok vol rittens gaat mij echt te ver.
Rataplan (mijn siamees meisje) gaat naar Knaagdieropvang in Wildervank.

Liesjecyros, bedoel je hennep zoals je dat ook als ondergrond gebruikt die voor paarden geschikt is?
En Ecobed is van karton toch? Ik ga eens even er mee spelen, want vind mijn ratten erg leuk maar hun stank echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:27

Ik ben ook fan van Ecobed. :j

Ik heb net een moedertje met 6 rittenvrouwtjes van 5 weken opgehaald voor knuffeltherapie. We weten niet helemaal zeker of de rittens tam of halfwild zijn (ze gedragen zich als dat laatste :+ ), maar ze hebben in ieder geval flink wat knuffels nodig! Wel weer schattig, dat kleine spul. <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:50

Foto's Jill? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:37

:D

Een snelle telefoonfoto, meer foto's volgen als ze wat hanteerbaarder zijn. :+ Maar ze zijn nu al vreselijk leuk! <3

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:11

Oooeeehhh... Wat lief! <3

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:28

Ochhhhh wat geweldig :D <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:46

Ja lief hè. <3 Ze zijn ook echt leuk, lekkere stuiterballetjes! Hopelijk wennen ze snel een beetje aan mensen en krijgen ze een fijn huisje. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:31

Mijn damesgroep zit al "vol"... dus ik ga maar even op mijn vingers zitten... :P

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:36

Ik kom even uit mijn bijlees mode =)
Aaahh! Wat een schtajes!
Ik verwacht ook een nestje, 4 eigenlijk!
Het is alleen wel op stage, maar als ze er zijn maak ik zeker foto's =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:08

Mijn eigen groep zit ook vol, sowieso heb ik na de laatste intro besloten niks meer erbij te doen zolang de wildjes er zijn. :+
Maar ik heb meer kooien, mocht ik toch ernstig voor ze vallen. O:)

BArts17 schreef:
Ik kom even uit mijn bijlees mode =)
Aaahh! Wat een schtajes!
Ik verwacht ook een nestje, 4 eigenlijk!
Het is alleen wel op stage, maar als ze er zijn maak ik zeker foto's =)

Vier nestjes? :wow: Waar loop je stage dan?