Ik doe ook altijd allemaal kleuren door elkaar heen hoor xD Mij kan het niet schelen en die ratten al helemaal niet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
S_en_Z schreef:Leuke foto's!!
Balen Miran!
Hèhè Chico is heerlijk aan het Puberen. Hij heeft m'n vriend al 3 x gegrepen.. Bij mij doet hij het niet. Wel op z'n achterpoten naar m'n hand lopen. Heb m 2x op z'n rug gedrukt. Ging meneer ff krijsen en sindsdien laat hij zich wel opnemen. 1x niet. Ging die achterin zitten op z'n kont voorpootjes in elkaar gevouwen en omhoog met z'n oogjes dichtgeknepen. En als ik m'n hand weg haal heel nieuwsgierig erachteraan..
Hmmmmmmm.. Weet niet zo hoe ik er mee om moet gaan. Zolang die niet dominant is laat ik m met rust en als die zelf komt neem ik m op. Hoop dat ik daar goed aan doe?
De andere 3 heren doen t prima. Aiko laat zich t makkelijkst verleiden op te pakken en Zeus is zeer onderzoekend en ondeugend. Pacino vind t allemaal wel best als die maar door je nek heen mag kruipen.
Gisteren probeerden ze met z'n 3 m'n. Trui naar binnen te trekken terwijl ik de kooi schoonmaakte hahaha
RedPassion schreef:Is het uitgesloten dat hij ergens pijn heeft?
Wat betreft je vriend wel bijten en jou niet; sommige mannelijk ratten (vooral de dominantere types) hebben moeite met mensenmannen, zeker als die ook dominant zijn (hoeft niet in gedrag, maar bv. door testosteron wat de ratten ruiken). Zo moet Creepy ook niks van mijn vriend weten, het is een kwestie van geuren.
Wel een tipje als hij bijt of zich dominant gedraagt: Leg hem niet op zijn rug. Dat ratten dat onderling doen komt heel anders over dan wanneer een roofdier (wij dus) het bij een prooidier (de rat) doen. Ze gaan zich doorgaans alleen maar meer verzetten en het komt de vertrouwensband niet ten goede. Inbakeren met je hand of een dekentje om hem zo te kalmeren is een stuk vriendelijker en rustgevender, en dat laatste moet je juist willen bereiken.
BArts17 schreef:Ik kom even uit mijn bijlees mode =)
Aaahh! Wat een schtajes!
Ik verwacht ook een nestje, 4 eigenlijk!
Het is alleen wel op stage, maar als ze er zijn maak ik zeker foto's =)