Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:13

Toch knap gedaan hoor Natasja, dat wachten in de hal tussen al dat gekef, kost ook een hoop energie. En dan 2 x foutloos is knap zat! En dat VP hoorde ik dat er veel disken waren gelopen.

Een fip, flick, ttwisten ik weet niet hoeveel namen die hij kan hebben is een rondje van je af over een sprong en als "out" genomen, dus van achter naar voor. Voor Pixy is het commando " na" voor Roetsj "twist" ( links), of " turn" ( rechts). Ik heb al een tik en een links en dan haar naam Pixy, dus dacht, moet wat anders. Dus vond na wel handig.
Iemand vroeg hoe aan te leren, maar dat vind ik zo in tekst lastig uit te leggen. Mocht ik je weer ergens tegenkomen, wil ik het wel proberen in het echt. Dan kan ik erbij gebaren/voordoen, dat gaat mij net wat makkelijker af ;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:52

Ik gebruik inderdaad commando twist ervoor (zowel linksom als rechtsom is hetzelfde commando bij mij). Elin vind hem fantastisch. Ik heb er een filmpje van gevonden:

Ze draait dus eerst naar me toe om dan van me weg te draaien en te springen. Eigenlijk beetje omgekeerde van de “out”.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:22

Fannetje het VP was echt lastig en er waren inderdaad veel disken. Denk meer geschikt voor graad 2 en 3.
Ik ben al erg blij met 2 foutloze rondjes. Was weer een mooie dag en ben echt blij met wat ze heeft laten zien!

Met het filmpje van Diandra snap ik wat een flip is, weer wat geleerd.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:38

Die noem ik hier check, ook maar weer beetje op oefenen. Laatste tijd niet gedaan haha

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 08:11

Wat was er zo lastig aan het VP dan?

Bij mij heet een 360 out van me af ‘flip’. Blekz vind dat ongeveer het aller aller leukste kunstje hahaha

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 08:29

Machie er zaten wat lastige dingen tussen. Denk vooral de lastige insteek van de paaltjes en er zaten stukjes tussen waarbij honden regelmatig een andere keuze maakten. Het laatste stuk (buitenom langs de bakrand) was denk ik wel te doen, maar dat stuk heb ik niet gehad omdat de tijd op was.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 09:44

Ah ok, duidelijk. Het is altijd beetje lastig wat het niveau is waar je op moet tekenen met wintercompetitie. Voor graad 3 had ik het rondje wel echt te makkelijk gevonden. Belangrijkste is een leuke dag en zo'n clear round rozet is ook heel leuk dan!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:20

Vanavond kon ik gelukkig meetrainen bij een andere club waar mijn trainster ook les geeft.. de andere 2 liggen momenteel even stil. Met de wedstrijd vorige keer durfde Guusje geen enkel raakvlak meer op, omdat ze dacht dat het de wip was..

Die konden we vanavond even oefenen gelukkig.
Andere wip dan ze ooit heeft gezien.. eerst weer heel voorzichtig en er toch weer afspringen, maar met rustig laten zakken en belonen, belonen, belonen… rende ze toch steeds weer heel enthousiast erop..

Ze vindt het zo spannend steeds en moeten vaak weer opnieuw beginnen, maar toch is ze daarna steeds weer heel enthousiast.. dan staat ze echt te springen om te mogen

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 01:07

Fijn dat je nog eens hebt kunnen oefenen!

Zondag onze 2e (fun) wedstrijd. Ben benieuwd. Gelukkig loopt er een ander lid van de club mee met verkennen want ik begin langzaam kampioen in de weg lopen te worden :+
Vrijdag nog keertje trainen maar Nero gaat fijn.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:53

Karin, jammer dat de wip zo moeilijk blijft, maar uiteindelijk vindt ze hem wel leuk dus.
Pixy had zondag ook geen goede push op de wip, waardoor ze er vanaf klapte en er even van schrok. Paar keer opnieuw gedaan en op het laatst ging het weer beter, maar nog niet zo enthousiast als ze normaal doet. Wil kijken of ik die donderdag misschien even kan oefenen.

Shaya, veel plezier zondag. Wij gaan zaterdag weer op pad voor graad 0.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:01

Karin wat goed dat ze uiteindelijk toch weer enthousiast was. Lastig op wedstrijden met een wip die er waarschijnlijk voor haar steeds anders uitziet en anders voelt waardoor ze het niet vertrouwd.

Shaya succes zondag. Ik denk dat iedereen elkaar wel een beetje in de weg loopt tijdens het verkennen, vooral op de wat moeilijker stukjes.

Fannetje hopelijk lukt het om Pixy weer helemaal enthousiast te krijgen.
Hier gaat de wip altijd heel beheerst, te weinig snelheid vergeleken met de snelle honden denk, dus geen klappen op de grond.
Succes zaterdag!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:40

Natasja22 schreef:
Karin wat goed dat ze uiteindelijk toch weer enthousiast was. Lastig op wedstrijden met een wip die er waarschijnlijk voor haar steeds anders uitziet en anders voelt waardoor ze het niet vertrouwd.

Shaya succes zondag. Ik denk dat iedereen elkaar wel een beetje in de weg loopt tijdens het verkennen, vooral op de wat moeilijker stukjes.

Fannetje hopelijk lukt het om Pixy weer helemaal enthousiast te krijgen.
Hier gaat de wip altijd heel beheerst, te weinig snelheid vergeleken met de snelle honden denk, dus geen klappen op de grond.
Succes zaterdag!

Bedoelde meer dat ik als ikzelf loop Nero in de weg loop :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:18

Wat ik met verkennen altijd het lastigste vind is dat er hele vergaderingen gehouden worden op de lastige punten.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:03

@Shaya succes zondag!

@fannetje ja ze vindt het wel erg leuk, maar bij een verkeerde klap is het weer mis.
Succes zaterdag!

@diandra Ja inderdaad dat zie je wel vaker dat op die hekel punten een groepje mensen staan

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 10:29

XxDiandraxX schreef:
Wat ik met verkennen altijd het lastigste vind is dat er hele vergaderingen gehouden worden op de lastige punten.

Dat is zo irritant inderdaad. Blijkbaar heel moeilijk om het op een afstandje te bespreken.....

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:11

Ik wil graag weer een beetje meekletsen hier. Gister mij startlicentie bij de raad aangevraagd voor Sky, mijn mechelse herder van 2,5. Ze vind het spelletje rete fantastisch, is super fanatiek ook. Is voor mij het lastige, iets met timing, rust, richting etc etc etc.
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:13

Héél herkenbaar.

Ik denk dat ik 2026 officieel ga starten. Nu jaar trainen en wat fun wedstrijden meepakken en dan 2026 aan het echte werk beginnen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:33

EmptyWords schreef:
Ik wil graag weer een beetje meekletsen hier. Gister mij startlicentie bij de raad aangevraagd voor Sky, mijn mechelse herder van 2,5. Ze vind het spelletje rete fantastisch, is super fanatiek ook. Is voor mij het lastige, iets met timing, rust, richting etc etc etc.
[ Afbeelding ]

Hier was je bench nog heel? :+

Komt helemaal goed met jullie. Sky laat fantastische dingen zien en als jullie nog even doorgaan met het werken aan de rust komt dat helemaal goed *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:43

beauty1love schreef:
EmptyWords schreef:
[ Afbeelding ]

Hier was je bench nog heel? :+

Komt helemaal goed met jullie. Sky laat fantastische dingen zien en als jullie nog even doorgaan met het werken aan de rust komt dat helemaal goed *\o/*

Nee, stiksel boven haar hoofd was al los :') ding was 12 jaar oud, stiksels hebben losgelaten. Was een goede test, nu iets fatsoenlijks zoeken.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 12:04

Ik heb mijn benches van cranenbroek. Doen het hier al jaren prima en zijn betaalbaar. al gebruik ik ze niet zo vaak omdat mijn honden eigenlijk altijd in de auto blijven.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 20:55

Welkom EW en als ik Anne zo hoor, komt het vast goed. We gaan elkaar vast tegenkomen op de wedstrijden.

Voor Pixy moet ik eigenlijk ook nog een keer een grotere bench, straks als de buitenwedstrijden weer beginnen.
Nu liggen ze gewoon lekker in de auto idd.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:40

Welkom EW. Veel succes komend jaar met wedstrijden.
(Hier gewoon een metalen draadbench, want de stoffen overleeft het niet. Gelukkig heb ik een kar om hem makkelijk van de auto naar het veld te rijden en gewoon net tilbaar voor de korte stukjes.)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 00:08

EmptyWords schreef:
[ Afbeelding ]

Wat leuk!
Lekker kilometers maken en dan komt het vast goed!

XxDiandraxX schreef:
Ik heb mijn benches van cranenbroek. Doen het hier al jaren prima en zijn betaalbaar. al gebruik ik ze niet zo vaak omdat mijn honden eigenlijk altijd in de auto blijven.

Mijn benches komen volgens mij van Amazon. Simba en Jinn hebben dezelfde en Jaxx een stalen met stalenplaat. Die heeft het veel te snel warm in zo'n stoffen.
Ik zoek nog een nieuwe bench met stalen plaat. Kan ze alleen maar vinden met plastic en staal is wel lekker koel voor hem.

---

Hier is het eigenlijk wel rustig qua trainen.
Simba doet het goed. Vanmorgen controle bij de da gehad en wondje was al bijna dicht.
Wel verwacht hij dat het plaatje iets gezakt is en de kans dus groot is dat hij over x aantal weken weer onder het mes moet om plaatje uit te halen maar dat is van latere zorg. Hij doet het goed, merk sinds gisteren dat ie echt weer goed te pas is.
Wordt nu ook weer drukker.

Jinn staat sinds ehm... een tijdje op een merk (?) glucosamine en merk echt super verschil! Hij doet het zo super goed, dat ik zelfs weer een licentie (5 euro xD) heb aangevraagd voor de hoopers. Trainen doe ik wel iets minder nu met weer, maar als straks weer warmer en beter weer wordt pak ik het weer op.
Fietsen gaat super goed, rennen, spelen. Het wild doen zegma. Daagt Jaxx ook super vaak uit om te spelen. Lijkt me dat ie zich goed voelt.

En dan Jaxx. Hij is zo grappig. Beetje ondeugend op een leuke manier en heerlijk knuffelig.
Kattenloop en wip gaan zo ontzettend goed. Nu de schutting nog maar dat komt nog wel even.

De trainingen liggen stil ivm kerstvakantie dus we doen lekker 2 weken weinig of helemaal niks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:36

Fijn dat Simba al zo aan de beterende hand is.. gaat de goede kant op!!
Leuk dat Jinn weer lekker gaat hooperen, top natuurlijk dat die glucosamine zo helpt
Wat gaat er minder goed bij de schutting met Jaxx?

Hier ook even niks qua training omdat alles stil ligt.
Volgende week zondag wedstrijd weer ben benieuwd

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:30

KarinW86 schreef:
Fijn dat Simba al zo aan de beterende hand is.. gaat de goede kant op!!
Leuk dat Jinn weer lekker gaat hooperen, top natuurlijk dat die glucosamine zo helpt
Wat gaat er minder goed bij de schutting met Jaxx?

Hier ook even niks qua training omdat alles stil ligt.
Volgende week zondag wedstrijd weer ben benieuwd

Succes met de wedstrijd :D

Jaxx gaat geen 2on2off staan en springt er af. Ga ik er vlakbij staan of er voor dan doet ie het perfect. Neem ik meer afstand dan springt ie zowat van bovenaf aan er af. Even goed tijd aan besteden