Starten met kippen houden: how to?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:07

Wat zeggen jullie hier van? Mijn Faverolle kriel liep twee weken geleden wat mank. Even aangekeken maar toen het erger werd apart gezet. Het werd echter met pijnstilling niet beter en vandaag naar de dierenarts geweest. Ze heeft een breuk in de poot en ook de heup ziet er slecht uit. Ik heb haar vandaag toch weer meegenomen om even er even na te denken wat te doen omdat een breuk wel kan herstellen, maar die heupkop lijkt een grote bende te zijn.. Ga ik wekenlang met haar dokteren of zeggen jullie inslapen? Ze is heel helder en eet en drinkt wel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Re: Starten met kippen houden: how to?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 15:18

Tsja ik heb mijn hen met dezelfde blessuren laten hemelen. Het werd echt niet beter alleen slechter helaas. Ze schijnen wel prima te kunnen leven op 1 poot, maar dan zal je de slechte moeten amputeren. Ik wil zelf niet zoveel geld uitgeven aan een kip, dus heb die keuze niet gemaakt.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 17:25

met het oog op dat een haan een hen treed, zou ik dat deze hen niet aan willen doen en haar ook hemelen (of najha in mijn geval als ze niet al op medicijnen zit, slachten).

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:31

Ze is inmiddels ingeslapen, het zag er inderdaad somber uit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:45

Jammer Ketly, maar het is niet anders. Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan.