Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 20:06

mavantos schreef:
Wat een mooie tuigjes hierboven!

Hebben jullie nog een tip voor een goede bench voor in de auto? Eventueel een soort tas-achtig. Freek is nu 2 kilo en ik denk dat als de bench +/- 10kg kan hebben die voorlopig mee kan.

Enige probleem is dat die in een Fiat 500 moet passen... Eigenlijk op of voor de voorstoel, aangezien het een driedeurs is. Hij is het met het autorijden nog niet echt eens, dus moet wel iets stevigs zijn dat tegen krabbelen kan.

Autobenches gaan in principe niet op gewicht. De hond moet eigenlijk zo krap mogelijk kunnen staan/liggen. Dus net aan kunnen draaien en gewoon normaal liggen.
Je zou voorlopig toe kunnen met zo’n katten reisbench. En uiteraard goed vast zetten of tussen de achterbank en de voorstoel zetten.
Daarna staan hier prima benches tussen
https://www.zooplus.nl/shop/honden/benc ... YWmOa2mgwG

Even spammen trouwens;

Er zijn nog pups beschikbaar, labrador field lijn met fci stamboom, in NL-Noord Brabant

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 21:14

Iedereen word blij van puppyspam toch? <3
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:39

Altijd leuk om te zien <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:06

Oeh puppytopic! Ik hoop van de zomer ook een pup te mogen verwelkomen :D!

Hoe verzinnen jullie de naam uiteindelijk? Ik zou juist wat uniekere namen willen maar dat googelt zo lastig :))

KimD

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:41

Guinness was al Guinness op het stamboom, vonden we leuk. Toen kwam Abbay, die hadden ze Kaida genoemd maar mijn kerel heet Kay, dus ja. :') Abbay(e) is de brouwerij. Puk was al Puk en dat was een favoriete meisjesnaam van ons.

Harvey & Dana waren de eerste serienamen en omdat ze samen kwamen wilde ik dat ze bij elkaar zouden passen. Dus dat werd Harvey & Dana.

Mazikeen oftewel Maze was easy. De naam Mazikeen en het karakter vond ik echt geweldig en de hond is net zo, dus een echte Mazikeen. Ze reageert op beiden.

Vixem was ook makkelijk. Ons nest was het 'Streamteam', dus allemaal namen van streamers die we kijken. 'The miss Vixem' zit daar ook tussen, zij heet in RL Lanai. Dus ik twijfelde nog tussen Vixem & Lanai en Kay besloot dat het Vixem werd want Lanai ging hij niet roepen. _O-

Inmiddels heb ik een hele lijst vol met namen uit series & games, vooral voor onze toekomstige nesten.

De naam voor een volgende reu heb ik al lang, ook een streamer. Maar sinds de afgelopen loopsheid van Maze heb ik besloten dat reuen onder een uitstervingsbeleid vallen, dus of ik hem daadwerkelijk ga gebruiken is maar de vraag. :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:01

Ik wilde een simpele naam die je in ieder geval in onze buurt niet zou horen. Dat werd Jip! Of Jipperd, Jippie, lompe olifant.. _O-

KimD, reuen onder het uitstervingsbeleid?! Je gaat hun lompe en domme acties missen als ze er niet meer zouden zijn. :))
Maar hè, je mag tegen die tijd Jip wel een weekje lenen :')

Limburg was weer geweldig. Ik moest er echt even uit, de deadlines van school heb ik gemist maar hè :')
Het kan trouwens ook nòòit normaal met deze hond. Meine gute. _O-

Gisteren zijn we weer naar de natuurgeneeskundige geweest. Was weer heel interessant en waardevol. Deel twee van het Jip-weer-op-de-rit-krijgen traject gaan we in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:37

Ik ben er nog niet van overtuigd dat ik die domme reuen ga missen, hun acties misschien ja, met vlagen. :') Maargoed, de jongste reu is 4, die moet nog minstens 11 jaar mee. Kan ik nog 11 jaar genieten van het onnozele geslacht. _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 00:45

Haha ik heb juist bij de fokker aangegeven dat ik geen voorkeur heb qua geslacht, ben benieuwd want de afgelopen twee waren teefjes :))

Ben idd best een lezer dus namen van boeken staan idd op m’n lijstje. En de fokker heeft ook eigen namen idd :j. Leuke is dat we eerst kennis moeten maken en de pups op karakter worden toebedeeld dus kan de naam ook prima afstemmen op het karakter :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 01:51

Sello was al Sello en dat vonden we eigenlijk meteen een leuke naam. Past m ook goed.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 07:54

kiwiwitje schreef:
Iedereen word blij van puppyspam toch? <3
[ [url=m/oDOoFB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh knappe puppies <3 zo zoet!

Wij hebben ook geworsteld met de naam. :+ Ik wil de naam afleiden aan iets wat belangrijk voor me is. De naam moest dus een link met muziek, films/series/fantasy hebben of met boeken. Daar werd het dus niet makkelijker van. :') Zeker niet omdat ik maar 50% stemrecht heb en mijn favoriete naam viel bij mijn vriend minder in de smaak haha.

Vroeger zei ik: als ik later een hond neem noem ik hem Fitz. Fitz komt uit mijn all time favoriete boekenserie. Mijn vriend heeft deze serie afgelopen jaren ook gelezen. Toen ik de naam opperde was hij meteen enthousiast. Nadat we de pups hebben gezien hadden we nog 2 of 3 namen maar het werd heel duidelijk Fitz. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 07:56

Leuk zeg IMANDRA, wat voor ras wordt het? :)

Hier hebben we in de loop van de tijd alle namen die we tegenkwamen (via tv, online, etc.) en die we leuk vonden opgeschreven. Ik heb ook wel gegoogeld op namen. Uiteindelijk hadden we bij één naam meteen allebei zoiets van, dit moet het zijn! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 09:00

Hier per toeval een soort namen tic.
Onze eerste hebben we bullet/boellie genoemd. Nr 2 heette al chicka(herplaatser. )
Dus vonden we t grappig als de dochter van chicka met een D begon, Djessey.
Vervolgens hebben we 2 zoon’s van chicka die baco en chill heten. Heeel toevallig. Dus ik grap nu steeds dat de volgende uitplaatser met een D moet _O-
En de dochter van djessey moest daarom met een E beginnen, Envie.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:48

Ik vind heel veel verschillende namen leuk welke niet perse een betekenis hoeven te hebben. Karakters uit games scoren hier ook wel goed op de lijst, maar wil vooral een naam die niet te populair is zodat ik op de hondendagopvang alleen mijn pup kan terugroepen ipv dat ik tegelijk 10 honden roep :+ Dus het wordt bv geen Bella, of Lilly of Ziva :+ _O-

Hier wordt het waarschijnlijk een tri teefje <3 We gaan voor het pupje dat qua karakter het beste bij ons en m'n werk past dus kan een reu niet uitsluiten maar ik neig meer naar een dametje.

Afbeelding
Kijk dit dan :+:

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:05

Ohh wat een mooitjes <3 Hoe kun je daar nou uit kiezen haha. Zowel sable als tri is prachtig!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:19

Ja geen idee hoor _O- We hopen dat het duidelijk wordt als we ze gaan zien :))

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:50

Wat leuk zeg die puppy's! Wij hebben hem genoemd naar een flauw familie grapje: Freek. We wisten de naam al voordat we zeker op wisten dat we een pup zouden nemen. Maar voor ons dus ook een naam met 'betekenis'.

Onze kleine Freek doet het echt heel goed. Alleen we hadden Freekkie & Friends... Vlooien := . Gelukkig niet zo veel en niet zo erg (je moest ze echt zoeken). Nu een pipet gehad van de dierenarts en we zien ze niet meer +:)+

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:50

Sem_ schreef:
Leuk zeg IMANDRA, wat voor ras wordt het? :)

Hier hebben we in de loop van de tijd alle namen die we tegenkwamen (via tv, online, etc.) en die we leuk vonden opgeschreven. Ik heb ook wel gegoogeld op namen. Uiteindelijk hadden we bij één naam meteen allebei zoiets van, dit moet het zijn! :D

Australian Shepherd! En ja het lijstje ben ik ook begonnen haha. Kwam vikingnamen tegen die ik stiekem wel gaaf vindt :)). En wat namen uit boeken en series idd.

Mavatos ugh vlooien! Hopelijk snel er vanaf idd!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:52

Ooh leuk, ook een Aussie! :D onze Fitz ook! Vanmiddag gaan we weer op bezoek.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:12

De Aussie gaan langzaam de overhand nemen hier *\o/*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:48

Bij deze ook mijn eerste puppy spam <3 Ze zijn nu 4 weken en 4 dagen oud.

Afbeelding
Fitz <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:56

OMG zo cute!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:34

CupCakes_ schreef:
De Aussie gaan langzaam de overhand nemen hier *\o/*

Aussies zijn dan ook de beste <3 O:)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:43

Leo schreef:

[ [url=m/pR0KFP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fitz <3

Ahh wat een snoeppie <3

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:21

Doen jullie ook aan tandenpoetsen van jullie pups/honden?

Ben de laatste spulletjes aan het bestellen en dacht toen hier aan.
Bij mijn katten doe ik het niet en die hebben beide een keurig gebitje.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:40

Leo schreef:

[ [url=m/pR0KFP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fitz <3

Wat een dotje, waar komt hij vandaan?

Ik mag nog " even" wachten op de mijne, wordt waarschijnlijk 2023 voordat de pup in huis komt. Mits alles goed gaat.

Heb ook al een namenlijstje, maar nog niets definitief, al heeft 1 de voorkeur.

Roetsj had ik zelf verzonnen, Quebbel ( mijn vorige hond) ook, paste trouwens perfect bij haar. Lupa tja dat was nogal voor de hand liggend ;) en moest ik ineens snel verzinnen.