De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:09

Abces is schoongemaakt zover het kon.
Morgenavond moet ze binnen en wordt woensdagochtend geopereerd. Ze kunnen alleen de knobbels die er zitten weghalen (over lengte van 2 tepels) . Steriliseren tegelijk doen ze niet ivm infectiegevaar van abcesmicroben naar de buikholte.

Foto na schoonmaken
Spoiler:
Afbeelding

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:05

Beterschap voor haar! Hopelijk is ze er dan direct van af na de operatie. :(:)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:26

Aww beterschap! :(:)

En wat handig zeg een grond pomp!! Hier is het mooie gras al lang weg hahah. Hopen dat het deze winter wat beter wordt, maar ze graven echt elke nacht! :D

Iemand trouwens ervaring met nageltjes die scherp worden van het graven? Merkte het vandaag op toen ik Wombat medicijnen gaf, ik moet ze sowieso even knippen, maar man wat zijn zijn nagels scherp geworden, heel anders dan toen ze nog binnen zaten op een deken :')

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:35

Ik hoef hier ook nooit te knippen. En zijn inderdaad ook scherpe nagels...

Kan nu de nieuwe reusjes voorstellen die er dan nog bijkomen. En dan is het met 7 echt genoeg... :')

Afbeelding
Hikkie

Afbeelding
Lassie

Namen bedacht door dochter van 4 _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:41

@ art die zal zich vast beter gaan voelen als het abces weg is

Ik heb toevallig gisteren nagels geknipt. Als ze te lang of te scherp zijn dan knip ik ze.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:44

@Art, amai zal wel pijn doen! Hopelijk gaat de operatie allemaal goed.

@utopia, gek van het witje. Echt nergens buiten in de ren ook niet??

@LL, hmm ik vind dat hier wel meevallen. Vind vooral de jonge konijntjes scherpe nagels hebben. Herbie heeft van de week nog allemaal gaatjes in mijn Tshirt gemaakt met zich af te zetten tegen mij. _O-

@nailw, leuke nijnen!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:18

Ziet er veelbelovend uit zeg NAIWHL!! Super!
Fijn dat alles zo goed lijkt te gaan!
Ja hoe houdt jij t gras goed?

Balen van de beeb Natas.. maarja, beter :(:)

Ah wat een wond zo zeg.. gelukkig goed schoongemaakt!

Ah wat een leukies die er nog bijkomen <3

Hier ook alles gekoppeld en bij elkaar gedaan.
Ook een lekker groepje zo!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jolmer20 op 14-06-21 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:20

Ziet er gezellig uit. Rosie en Jerry knuffelen af en toe kort. Er wordt soms ook wat gewassen. Ze zoeken elkaar ook wel op. Maar kort. Ach, zo lang ze elkaar de tent niet uitvechten is alles oké.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:32

Het moet ook groeien Jeetje

En hier precies hetzelfde. Als ze elkaar de tent niet uitvechten ben ik tevreden, maar begint al aardig naar elkaar toe te trekken.

Mooie koppel ook Jolmer. En blijft een mooi verblijf :j

Ik denk dat ons gras groen blijft omdat het zoveel is. In totaal ongeveer 30m2. Dus voldoende voor de groep en niet direct overbelast met lopen (met eten houden ze het wel heel strak kort :Y) ). En ze liggen en graven aan de randen, dus blijft het gras goed. En we sproeien dan. Ik laat het straks ook weer lekker onder water lopen. En ze hebben daarbij ook nog een grote zandbak onder het hok en dat is ook enige plek waar ze tunnels maken.

Edit: daar waar ze nu zitten is dan maar een klein stukje. iets minder dan de helft van de cavia wei. Dat was het meest makkelijke neutrale terrein. Gaas zit eronder en kon met doek goed schaduw maken.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:02

Ik heb de mazzel dat ik eigenlijk nog nooit echter gravers heb gehad. Nappie heeft vroeger 2 of 3x en poging gedaan, maar het gat dichtgooien en tijdelijk een tegel erover is altijd genoeg geweest om hem te stoppen . Verder blijft mijn gras ook prima. Sterker zelfs we trekken er zelfs af en toe de grasmaaier overheen omdat ze het niet kan krijgen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:53

Mooie ren jolmer

Ik weet nog niet wat ik van dat kleintje in het nest moet denken. Met elke hartslag zie je het hele lichaam mee gaan. Schriel ding. Ik zie het ook niet zitten om zo jong het gezelschap mee te nemen naar de da. Over 2 dagen zijn ze al weer 10 dagen en tot nu toe doet hij het

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:05

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:04

Mooie ren jolmer. Zijn de nijntjes vast blij mee. En leuk setje konijnen zo :+

Hier heb ik 1 graver... Savannah dus die kan ik zeker niet op gras zetten zonder toezicht of roosters/gaas.

Pff hier de kleintjes nu al zonder moeder ivm de wond op de buik... Dierenarts had de tepels onderzocht en er kwam niks melk meer uit. Zagen en voelden ook niet aan als tepels van een zogende voedster zei ze.
Ze was nog aan een collega gaan vragen of het al kon om ze te spenen aangezien ze ook al vast voer eten en moeder toch waarschijnlijk geen melk meer aanmaakt.
(misschien door de gezwellen die er zitten?)

De gezwellen zitten nu zelfs al tot onder een 2de tepel. Zal een fermé snee gaan worden dat ze moeten uitvoeren.

Kleintjes doen het wel allemaal erg goed. Nina zit heel veel bij hen. Maar soms schrikt ze als een kleintje door de ren hopt en tegen haar aan rent/hopt :')

Ze zaten lekker te slapen en een bruintje was aan het eten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:24

@ art hoe oud zijn de kleintjes nu?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:44

Ah, die babyspam is echt zo cute

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:41

Hier nog steeds geen baby's en ook niks meer wat ze aan het nest doet... Maar zie de ukjes nog wel steeds bewegen, dus er zal vast deze week wat komen. Spannend hoor.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:11

Babyspam. Geboren 6-6 en heel goed te zien hoe klein de kleinste is. Nu 34 gram en de buffels tikken de 90 aan.

Afbeelding

Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 11:38

Jeetje wat hebben jullie veel gepraat _O-

Caro, inderdaad heel goed te zien, groot verschil zeg! Oreo was hier ook wel de kleinste, maar niet zo extreem, wel een goed teken dat hij levendig is enzo :))

Idylle, ben benieuwd of er nog wat komt...

Art, hopelijk knapt ze nu op, wel echt een lelijk abces hoor! En wat zijn je babys schattig! Ik vind de choco's erg mooi! <3

Celine, je ren ziet er echt tof uit! En een mooi groepje zo! <3

Naiwhl, wat een leukerds! <3 en je andere nieuwe ook trouwens! Fijn dat de koppeling geslaagd is!

Ll, fijn dat het weer goed gaat met Wombat! :))

Natas, zoooo raar dat je die kleinste niet meer gevonden hebt :+
Knappe glimwormen <3

=================================

Hier groeit River heeeeeeeeel goed! _O- op mn insta plaats ik elke dag dezelfde soort foto en daar zie je zo leuk de groei! <3 maar het wordt echt een joekel _O- wel echt een knapperd! De oogjes zijn sinds zondag ook open <3 ik vond haar gister naast de nestkast, dus gelijk alles naar de beneden verdieping verplaatst... ik zie die kamikaze piloot wel naar beneden vallen namelijk :+

Dag 6
Afbeelding

De foto van vanmorgen, dag 12 alweer :oo
Afbeelding

En Lilly en Oreo groeien ook heel goed! Ze zijn zooooo verschillend ook al zijn ze op dezelfde dag geboren! :oo ze zitten apart (hekje ertussen), maar mogen onder toezicht met elkaar zijn! :))

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _KiMbErLeY_ op 15-06-21 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:38

Oeh kleintje blijft idd serieus achter. Die van mij woog altijd de helft maar nooit minder dan de helft van de grootste.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:21

Wat een kleintje Caro!

En die groeit goed Kimberley

Genieten die babyspam!

Geloof dat de koppeling goed verloopt hier *\o/*

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:48

Slim dat doek voor schaduw. Leuk dat het goed lijkt te gaan.

Nog een foto van Savannah haar buik.
Spoiler:
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:50

Ja raar hè, heb 'm echt nergens gevonden... :?

Ahh Lilly en Oreo samen <3 Lekker stel :+:
River is echt huge!! Ben benieuwd hoe ie uit gaat groeien!!

Caro, die blijft wel heel erg achter zeg!! :oo Z'n vacht enzo lijken ook nog niet op hetzelfde 'niveau'...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:40

Klopt. Hij loopt echt wel achter. Het lijkt ook nog een bruin otter. Als ik de fb pagina mag geloven wordt hij niet ouder dan 6 weken als hij het dubbel dwerggen heeft maar het kan ook zo zijn dat hij enorm bij trekt. Zijn nestgenootjes komen wel steeds weer bij hem terug dus hij wordt niet verstoten. Ik laat de natuur zijn gang gaan. Groeit hij niet meer of zie ik hem lijden dan laat ik hem gaan.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:21

Hoi,

Ik heb echt asociaal lang niet meer gepost hier :o

Druk gehad!
Maar wel meegelezen, veel nieuwe konijntjes, leuk! ook wat verliezen..

Maar kom me ook weer eens melden als dat goed is!
Laatste bericht van mij was dat sparrow gecastreerd was en dat ik hem zou koppelen met Nacho maar dat ja.. is echt finaal mislukt _O-

Echt geprobeerd, rustig opgebouwd en doorgezet maar echt geen klik. Ontweken elkaar vanaf dag 1 en is nooit goed gekomen. Zelfs uitgedraaid op een gevecht waarbij sparrow haar de ren door heeft gesleurd en vanaf dat moment was ze in blinde paniek als ze hem ook maar zag. Tegen de muren omhoog.

Dar gaat niet. Ze zijn allebei dominant en willen de baas zijn.

Dus eh ja ik ben aan het verdubbelen _O-

Vrij snel geslaagd voor een vriendje voor Nacho. En oh die 2 zijn zo verliefd. Niet bij elkaar weg te slaan!! Hij pikt álles van haar. Echt alles. Hele dagen tegen elkaar aan te kleffen, wassen :knuffel:

Meet Luca!
Afbeelding

Afbeelding

En sparrow zit weer alleen.. Ga echt wel m’n best doen voor hem een vriendinnetje te vinden. Ik ga vandeweek een volwassen voedster proberen met hem en dan meenemen en als het echt niet wil mag ze terug. Hij is waarschijnlijk wel lastig te koppelen. Enorm dominant en jaren alleen geweest. Maar wil het toch nog een keer proberen. Moet toch lukken!

Dus van 2 naar 4 konijnen, moet gewoon kunnen _O-

Meneertje in zijn nieuwe eigen hokje die geen zin heeft om op de foto te gaan :+

Afbeelding

Oh en nee: de buiten ren is nog niet klaar, en nee ik vind ze niet stiekem veel te gezellig in huis te hupsen :D O:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:36

Is het geen idee om via een opvang sparrow te koppelen. Wat sneu voor Nacho! Die geeft gelijk een trauma.
Ik heb 2x een konijn alleen gehad tot hun dood. 1 voedster was te dominant en vocht iedereen het hok uit behalve de kat :o
Laatste rammetje was altijd alleen geweest en te onderdanig. Die bleef apart in een hoekje zitten en durfde niet meer te eten