Deze hebben we kort nadat Chick bij ons kwam gekocht. Omdat we het idee hadden dat ze van de stress helemaal vast zat in haar rug. Ze was ook bijna altijd een balletje. (maakte zich bol). En had wat raar gedrag, vanuit stress/ niet kunnen ontspannen.
Toen besloten dat iets van een fysio oid geen optie was omdat ze zo gespannen op iedereen reageerde. Niet gemeen oid, maar je zag dat er zo ontzettend veel onbekend was voor haar, waar ze gewoon echt het vertrouwen miste. Dus deze deken besteld. In de hoop dat het iets zou doen, en dan verder kijken.
Toen we de deken de 1e keer op gedaan hadden zagen we echt al verschil. En dat resulteerde erin dat we haar voor het eerst echt zagen ontspannen. Natuurlijk was alles niet in 1x opgelost met de deken. Maar we zagen verschil. Dus deken blijven gebruiken en ook haar spieren werden er echt beter van. spieropbouw ging stukken vooruit. En ze begon steeds beter te bewegen.
Toen ze bij ons kwam was ze dikkig en geen spiertje te vinden. Dacht echt dat haar pootjes net luciferstokjes waren.. En ineens samen met een andere hond die wel wilde spelen(en veeel) traplopen wat ze nog nooit had hoeven doen.. (ondanks dat ze op een woning boven de winkels woonde) Dus haar lijfje en spieren kregen ook wel even een flinke omschakeling. Daar hebben we ook gelijk een supplement voor bijgegeven.
Na een paar maanden vonden we haar zo verbeterd dat we besloten een fijne fysio te zoeken om beide hondjes eens een ''checkup'' te geven. Of ze beide ''goedgekeurd'' werden om een nestje mee te fokken. En of ze dus iets van problemen vermoedde(Patella luxatie, Heupdysplasie etc.) En daar kregen we eigenlijk super fijn nieuws. Want eigenlijk waren we ''voor niks'' gekomen. Ze heeft wel lekker gemasseerd. Maar beide honden hadden maar 1 klein plekje waar ze iets meer aandacht aan gegeven had. En ook met de heupjes en Knietjes verwachtte ze geen problemen. Nog wel heeeel duidelijk te horen gekregen dat Boellie ''officieel'' LUI is. Hebben er erg om gelachen. En toen dus besloten om beide honden maar te testen...

Maar om terug te komen op de deken. Daar hebben we hem dus voor gekocht. Eigenlijk alleen voor Chick. Maar ook voor boellie is het natuurlijk fijn. Nu hebben we hem de laatste tijd niet echt vaak gebruikt. Gewoon niet aan gedacht en ik wist niet goed of de deken met dracht gebruikt mocht worden(Back on track bijv niet! )
Dus niet gebruikt..
Alleen Chick begon weer een beetje vreemd gedrag te vertonen. Kattenbak was weer favoriet(of eigenlijk de drolletjes), ze heeft gisteren ineens binnen geplast. Buiten MOEST ze ook poep eten als ze de kans kreeg. Maar ook gewoon weer afwezig zijn. Eigenlijk zoals ze in het begin ook reageerde. Dus besloten de deken weer uit de kast te plukken. En ja heel stom misschien. Maar ze heeft deken vanochtend op gehad. En ze is weer fanatiek aan het spelen met Boellie, is nog niet in de buurt van de kattenbak geweest en als ik iets zeg is ze er ook weer bij. Sinds gisteren heb ik ook weer haar dekentje buiten op. Want mevrouw maakt zich in de kou ook echt bol. Ze heeft er echt echt echt een grafhekel aan. Ze is in staat om net voorbij de drempel te plassen en terug naar binnen te lopen. Krijg haar ook echt NIET gemotiveerd om buiten te lopen. Nu met een jasje loopt ze nog vrijwillig naar t gras..

Maar ik herken het zelf dus heel goed. Ik heb regelmatig last van spierspanningshoofdpijn. En zodra ik eindelijk KAN ontspannen is het eigenlijk altijd snel weer weg. En ook ik ben echt niet te genieten (en vreet alles wat los en vast zit) als ik dus last van mn schouders/nek heb. Vaak als ik dan een fijne massage van schoonmams gehad heb zie/merk je een wereld van verschil bij mij. Dus ja hopelijk is dat bij haar het zelfde. En het is ook wel GRUWELIJK koud

Zo lap tekst. succes..