Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 19:52

Fannetje; is echt een massage deken met tril dingen. https://sportzvibe.com/

Deze hebben we kort nadat Chick bij ons kwam gekocht. Omdat we het idee hadden dat ze van de stress helemaal vast zat in haar rug. Ze was ook bijna altijd een balletje. (maakte zich bol). En had wat raar gedrag, vanuit stress/ niet kunnen ontspannen.
Toen besloten dat iets van een fysio oid geen optie was omdat ze zo gespannen op iedereen reageerde. Niet gemeen oid, maar je zag dat er zo ontzettend veel onbekend was voor haar, waar ze gewoon echt het vertrouwen miste. Dus deze deken besteld. In de hoop dat het iets zou doen, en dan verder kijken.

Toen we de deken de 1e keer op gedaan hadden zagen we echt al verschil. En dat resulteerde erin dat we haar voor het eerst echt zagen ontspannen. Natuurlijk was alles niet in 1x opgelost met de deken. Maar we zagen verschil. Dus deken blijven gebruiken en ook haar spieren werden er echt beter van. spieropbouw ging stukken vooruit. En ze begon steeds beter te bewegen.

Toen ze bij ons kwam was ze dikkig en geen spiertje te vinden. Dacht echt dat haar pootjes net luciferstokjes waren.. En ineens samen met een andere hond die wel wilde spelen(en veeel) traplopen wat ze nog nooit had hoeven doen.. (ondanks dat ze op een woning boven de winkels woonde) Dus haar lijfje en spieren kregen ook wel even een flinke omschakeling. Daar hebben we ook gelijk een supplement voor bijgegeven.

Na een paar maanden vonden we haar zo verbeterd dat we besloten een fijne fysio te zoeken om beide hondjes eens een ''checkup'' te geven. Of ze beide ''goedgekeurd'' werden om een nestje mee te fokken. En of ze dus iets van problemen vermoedde(Patella luxatie, Heupdysplasie etc.) En daar kregen we eigenlijk super fijn nieuws. Want eigenlijk waren we ''voor niks'' gekomen. Ze heeft wel lekker gemasseerd. Maar beide honden hadden maar 1 klein plekje waar ze iets meer aandacht aan gegeven had. En ook met de heupjes en Knietjes verwachtte ze geen problemen. Nog wel heeeel duidelijk te horen gekregen dat Boellie ''officieel'' LUI is. Hebben er erg om gelachen. En toen dus besloten om beide honden maar te testen... :P

Maar om terug te komen op de deken. Daar hebben we hem dus voor gekocht. Eigenlijk alleen voor Chick. Maar ook voor boellie is het natuurlijk fijn. Nu hebben we hem de laatste tijd niet echt vaak gebruikt. Gewoon niet aan gedacht en ik wist niet goed of de deken met dracht gebruikt mocht worden(Back on track bijv niet! )
Dus niet gebruikt..

Alleen Chick begon weer een beetje vreemd gedrag te vertonen. Kattenbak was weer favoriet(of eigenlijk de drolletjes), ze heeft gisteren ineens binnen geplast. Buiten MOEST ze ook poep eten als ze de kans kreeg. Maar ook gewoon weer afwezig zijn. Eigenlijk zoals ze in het begin ook reageerde. Dus besloten de deken weer uit de kast te plukken. En ja heel stom misschien. Maar ze heeft deken vanochtend op gehad. En ze is weer fanatiek aan het spelen met Boellie, is nog niet in de buurt van de kattenbak geweest en als ik iets zeg is ze er ook weer bij. Sinds gisteren heb ik ook weer haar dekentje buiten op. Want mevrouw maakt zich in de kou ook echt bol. Ze heeft er echt echt echt een grafhekel aan. Ze is in staat om net voorbij de drempel te plassen en terug naar binnen te lopen. Krijg haar ook echt NIET gemotiveerd om buiten te lopen. Nu met een jasje loopt ze nog vrijwillig naar t gras.. :') :brr:

Maar ik herken het zelf dus heel goed. Ik heb regelmatig last van spierspanningshoofdpijn. En zodra ik eindelijk KAN ontspannen is het eigenlijk altijd snel weer weg. En ook ik ben echt niet te genieten (en vreet alles wat los en vast zit) als ik dus last van mn schouders/nek heb. Vaak als ik dan een fijne massage van schoonmams gehad heb zie/merk je een wereld van verschil bij mij. Dus ja hopelijk is dat bij haar het zelfde. En het is ook wel GRUWELIJK koud :brr: :brr: :brr: Hier ligt het dubbeldikke winterdekbed al weer op <3

Zo lap tekst. succes.. :P

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:19

Heel verhaal, maar duidelijk ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 20:24

Haha ja het was een beeetje langer dan de bedoeling was. Fysio was ook erg te spreken over de deken. Dus dat is helemaal fijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:06

Wat voor sporten doe je met je hond Kiwi?

Romy, dat oergedrag vind ik ook een hele fijne. Maar tegelijk wil ik ook graag een hond met een will to please. En dat gaat helaas in de meeste rassen niet samen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 21:17

Niks Kaus.. :P Ze lopen hier, vooral met slecht weer, een paar keer per week op de loopband. Gewoon op die van mij, die echte treadmill's zijn mij een beetje te duur nog..
Verder eigenlijk helemaal niks. Ze houden elkaar wel bezig. Hebben nog wel een springpole. Maar ook die gebruiken we maximaal 1x per week eigenlijk.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:35

Fannetje ze zijn nu 4,5 week
Die platkasjes zijn ook gaaf!! Ravi wordt vaak voor een flatcoat aangezien :)
Zo n jasje lijkt me wel fijn, ze hebbrn ook heel weinig vacht he

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 21:47

Ja ze hebben hier gewoon hele simpele fleece/lichtgevoerdje jasjes van de cranenbroek. Ook Een stafford heeft geen ondervacht.. En ja, als ze fanatiek gaan rennen houden ze zichzelf wel warm. Maar als ze amper wat buiten doen, of op de drempel hun behoefte zodat ze terug naar binnen kunnen zijn ze wel duidelijk dat ze het niks vinden. (en ik ook niet :D :P )

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:55

Ik wil mo ff naar Cranenbroek voor jasjes...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:56

Kaus schreef:
Voor de mensen met een afstandelijke hond naar vreemden. Merkten jullie dat al van pup af aan? Dexter vindt iedereen nu helemaal geweldig en knuffelt met iedereen. Ook gillende kinderen vindt ie erg leuk. Nu is dit natuurlijk wel heel enthousiast maar ik geef hier de voorkeur aan boven angst gedrag. Is de kans groot dat dit nog helemaal gaat omslaan of ligt dit wel redelijk vast?

Hier lag het bij beide eigenlijk vast. De grote 'omslag' in bepaald gedrag is gekomen als er ook iets gebeurde. Zo was de reu vanaf de dag dat hij bij ons kwam niet gek op andere mensen of honden. Het interesseerde hem niks, hij negeerde ze het liefst en bij toenadering liep hij weg. Dat is altijd zo gebleven, behalve dat hij thuis enorm waaks is geworden en tegenwoordig wil hij wel met andere mensen spelen als hij een bal heeft. Hiervoor wilde hij dat ook absoluut niet. Bij hem heb ik gemerkt dat hij tussen 3 en 4 pas echt volwassen werd. Daarvoor dacht ik dat hij dat al wel was vanaf zijn 2e, maar zijn toch kleine dingen die nog veranderde tot zijn 4e.

Het teefje is eigenlijk hetzelfde gebleven. Dat was al een bizar zelfverzekerd hondje als pup en dat is ze nu nog steeds, nu bijna 3. Vooral in de omgang met andere honden en die pikken het ook van haar. Wel een vreselijk fel ding en 1 die als pup nog wel heel enthousiast kon worden van mensen. Na een tijdje werd ze er nog wel enthousiast van, maar ze wil er niet naar toe. Dat heeft ook maar 2 weken oid geduurd, daarna ging ze heel enthousiast kwispelen en dan straal langs die mensen rennen. :+

Qua omslaan, hier heb ik wel toen ze rond de 15 weken oid waren of ietsjes ouder? een periode gehad dat ze even omsloegen tijdelijk. Wat angstiger oid, maar daarna werden ze weer hetzelfde als daarvoor. Hoewel de teef dat vele malen minder had, de reu werd echt even onzeker. Tegenwoordig absoluut niet, 1 blik van hem en de rest laat het wel uit hun kop om wat te flikken. :')

Over angstagressie zag ik ook iets langskomen. Onze oudste teef had dat in redelijk erge mate. Op 100m afstand al uitvallen, blind om zich heen bijten als de andere te dichtbij kwam. Wij hebben geprobeerd te corrigeren als ze uitviel en te belonen bij goed gedrag, maar corrigeren was echt compleet de verkeerde kant op voor haar. Zij kreeg alleen maar meer angst voor die andere honden. Wij hebben een GT erbij moeten halen. Die andere 2 krijgen wel op hun kop als ze iets raars bedenken, maar goed bij hun is het geen angst of onzekerheid.

Billy, wat gaaf zeg! Ze zijn echt super leuk! :+: Die zou ik stiekem wel voor mijn lens willen hebben haha

Ohhhh, die flatcoatjes :+:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:57

Oh, jasjes. Wij hebben op de club meerdere die BOT jasjes hebben, vind ik ook wel wat voor na de training. Verder liggen ze hier buiten en hebben ze een dikke vacht, dus niet nodig, maar voor en na de training wel fijn voor de spieren als ze stil moeten liggen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:49

Tja mijn eigen teef kan ik beter niet corrigeren, dan gaat het mis...

kaus, oerhonden en Will to Please is inderdaad een moeilijke combi soms. Mijn teef is echt enorm fijn naar mij toe, maar daar moet je met respect mee omgaan. Het is een beloning vanuit de hond en niet iets wat normaal is. Echt vanaf dag 1 wilde ze met mij werken en dat is zo fijn aan haar... Maar ze kan het ook flink lastig maken voor mensen. Bij de fokker kreeg ik een ' succes met het aan de lijn leren lopen' mee toen ik haar ging ophalen :')

En verschil in rassen. Ik raad mensen echt aan om eens met een raswandeling mee te lopen. Hier mogen ze gewoon met mijn honden lopen. De shiba is een echte shiba en Oliva is een echte akita. Heb ze allebei al heel vaak uitgeleend op hondenwandelingen als mensen twijfelde tussen de shiba en akita.

Billy, wat zijn ze leuk! nooit genoeg puppy foto's.

Kiwi, zo zonder onderjas is het ook wel erg koud nu. Begrijpelijk dat je ze dan op de loopband zet zo nu en dan. Red je ook weer heel wat kinderlevens doordat je gevaarlijke honden niet op straat komen :P

BoT jasjes zijn erg fijn voor na een training ja. Hier leg ik ze ook graag met een BoT fleecedeken in de bench na een flinke wandeling/training. Die van mij zoeken het zich wel uit hoe ze erop willen liggen, dus als ke geen jasje wilt is een deken ook een optie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 00:31

Haha mijn hondjes zijn intens verdrietig dat ze geen kindjes zien. Ze vinden kindjes zo leuk <3
(Vrouwtje heeft niks met kindjes) chick kan heel goed met het zoontje van vrienden. Die is autistisch. Verder is ze vaak te enthousiast. Boellie is mega voorzichtig met kindjes. Die blijft stokstijf staan zodat ze hem kunnen aaien. En als ze dan weglopen gaat ie heel zielige geluidjes maken(piepen kan ie niet. Heb dat nog noooit gehoord bij hem..)

Loopband is een mooie win win. Hun van hun energie af, en ze vinden het nog leuk ook en 1 op 1 aandacht(en snoeppp). Ik niet in de kou!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 01:40

Dank voor je uitgebreide antwoord MWH :D Lijkt dus al wel enigszins in het puppygedrag vast te liggen als ik het zo lees. De angstfase ben ik voor op mijn hoede. Maar daar zijn we gelukkig nog niet beland.

Kiwi, wat handig dat je ze op de loopband hebt! Dat is voor ons later ook een doel maar die dingen kosten een fortuin. Hier wordt enorm veel met de Cattle gefietst.

Morgen gaan we met Dexter in de bus. Geen rijbewijs en geen auto betekent regelmatig met het OV moeten. Dus morgen een ritje van 10 minuten :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 06:21

Ja die treadmill’s zijn giga duur. Zowel zo’n elektrische als zo’n “stafford” treadmill. Die laatste Staat wel op mn lijstje! Voor nu gebruiken we gewoon die voor mijzelf bedoeld was :p vooral Chick vind dat geweldig. Iedere keer als we in de ruimte komen waar dat ding staat springt ze er op. Zelfs als ze net geweest is. Gekke hond

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:12

Hier ook aan het twijfelen voor een jasje voor een van de teefjes. Ze wil met deze kou niet naar buiten, heeft ook een hele dunne vacht en buik bijna geen haar.

Slatmill is hier in de winter echt een uitkomst, als het glad is of heel koud kunnen ze daar lekker de energie op kwijt. Wij hebben een Hf Mill, aardige investering maar zeker de moeite waard maar wij hebben natuurlijk ook meerdere honden. Die je nu dat het snel donker is niet allemaal de beweging in de avond kan geven.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:40

Billy, maar Ravi lijkt ook wel aardig, op die grote witte vlek na dan ;)
Loopband, lijkt me handig als je de ruimte hebt en zelf niet goed ter been bent, om toch ge hond voldoende beweging te geven. Maar ik geef zelf liever de voorkeur aan wandelen of fietsen (en evt naast het paard mee) en trainen. Want die beweging is ook goed voor mij O:)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:48

Als ik google op BoT jasjes kom ik
nergens, iemand een linkje?
Qua lijf miss wel maar de kop is heel anders.... typisch setter
Laatst bijgewerkt door Billy op 07-02-18 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:50

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:50

Guthedentjemie ik ben echt dom... nooit aan Back on track gedacht :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 10:10

Haha billy kan gebeuren :p dat heeft in het begin bij mij ook even geduurd..

Tuurkijk, zelf mee wandelen lekker buiten is een stuk beter(en lekkerder)!

Zorry kijk anders een bij the dog lounge voor een Jasje. Hier komen ze gewoon van de cranenbroek, maar die zitten niet bij jullie in de buurt helaas..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:39

Ik heb voor Spip een jasje om haar droog te houden en voor als ze net geschoren is in de winter. Ze heeft er een hekel aan maar dat is haar probleem :Y)
Afbeelding
BOT lijkt me heerlijk, maar kost me te veel. Deze komt van zooplus.

Het het een beetje moeilijk met reageren, maar wat een heerlijke pupsels komen er voorbij <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:14

Azmay, ik heb die van mij met zo'n black-friday sale gekocht toen, scheelde behoorlijk op de prijs, ik dacht 30% of zo. Dus je kan ook kijken als zoiets voorbij komt.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:13

We zijn dan eindelijk afgelopen zondag vanuit Zeeland helemaal naar Groningen gereden om de pupjes te zien.
Ze waren 3.5 week oud.
Over een paar weken mag ik zo'n kleintje mee naar huis nemen. Echt heel veel zin in.
Aangezien we tóch 4e keus uit 5 reutjes blijken te hebben valt er straks niet veel meer te kiezen maar goed.
We wilden eerst nog een keer gaan kijken naar de pups tussendoor maar zien daar maar vanaf. Het is zo'n eind rijden.
Wou dat we paar weken verder waren haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 17:31

yvje86 schreef:
We zijn dan eindelijk afgelopen zondag vanuit Zeeland helemaal naar Groningen gereden om de pupjes te zien.
Ze waren 3.5 week oud.
Over een paar weken mag ik zo'n kleintje mee naar huis nemen. Echt heel veel zin in.
Aangezien we tóch 4e keus uit 5 reutjes blijken te hebben valt er straks niet veel meer te kiezen maar goed.
We wilden eerst nog een keer gaan kijken naar de pups tussendoor maar zien daar maar vanaf. Het is zo'n eind rijden.
Wou dat we paar weken verder waren haha.

Krijg eigenlijk een beetje het idee dat je er niet helemaal een lekker gevoel bij hebt? :o

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:36

Nou dat klopt ook wel een beetje. Als ik het misschien meer een beetje angst.
Bij mijn andere hond had ik 1e keus. En eigenlijk vind ik dat nu moeilijk dat ik straks maar uit 2 hondjes kan kiezen. Wat als het karakter van de overgebleven hondjes niet bij ons past. Moet ik dan maar gewoon 1 kiezen en er vanuitgaan dat het toch wel goed gaat komen.
En wat als ik ze niet mooi vind? Weet niet waarom ik dit denk of nouja eigenlijk ook wel. Ik ben verliefd geworden op een pup uit het nest maar je zult net zien dat die al weg is voordat wij mogen kiezen.
Dat is eigenlijk een beetje mijn angst.