Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:14

Heerlijk foto's daar kan ik altijd zo blij van worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:17

:D Ze zijn een leuk stel, gaat ook steeds beter samen. Horus wil sneller, als in samen slapen, dan Ronin aan kan. Maar wie weet komt dat nog.

Je weet het nooit Laura, misschien als jullie een tijd verder zijn dat ze elkaar in ieder geval niet meer in de haren vliegen als er 1 toch een keer door de deur weet te komen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:48

Prachtige beestjes weer <3

Die Toyger is ook echt schitterend!

En wat een cutie die Marie <3

Vandaag was er een dierenfotograaf bij de plaatselijke dierenwinkel. Dus Texel meegenomen. Nou die ondeugende boevenkop was leuk vastgelegd! Heb een kleine foto (10x10) gekocht met een leuk glazen bloklijstje :)
Afbeelding
Nu (op 5 dagen na) 5 maandjes oud. En alweer 3.5kg := (geen gram te zwaar of vet) wordt een grote kat denk ik zo :=

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:06

Wat een mooie katten komen er langs <3

Ik heb mijn asielkat gereserveerd *\o/* Dinsdag ga ik mijnheer ophalen. Hij ziet er precies uit als wat hij is: een flinke vechtersbaas van de straat :')
Afbeelding

We zullen zien hoe knuffelig hij wel/niet wordt als hij een thuis heeft :)

Ik heb nu net een krabpaal, reis/slaapmand en kattenbak besteld. Ik had nog een oude kattenbak die we 18 jaar geleden voor onze laatste kat hadden :') Maar ik wil graag de PeeWee uitproberen. En er wordt toch aangeraden om 1 bak per kat +1 in huis te hebben, dusja.

Mis ik nog iets qua aanschaf? Ik heb water- en voerbakjes, een snackbal, een krabpaal, reismand/slaapmand, kattenbakken.

Ik ga bij het asiel nog even informeren wat voor voer hij heeft gehad en bij welke dierenarts ze zijn geweest met hem, dan kan ik dat vast overnemen.

Ik kan niet wachten :):)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:08

Och poppie!
Wat geweldig dat je die kat een thuis gaat geven :) ze hebben het niet makkelijk!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:34

Kesje; wat goed dat je een volwassen kat uit het asiel haalt! Ik denk dat zijn stoere image wel bijtrekt als hij merkt dat hij in zulke goede handen is ;)

Ik ben ook druk aan het nadenken wat ik allemaal in huis moet halen hihi. Best veel om aan te denken nog..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:43

Wat een knapperd, Kesje! Daar gaat mijn hart toch ook sneller van kloppen hoor, ook al vind ik het ook wel weer heel erg leuk na 30 jaar weer eens kittens te hebben. Maar het idee een dier een second change te geven is me ook altijd veel waard geweest.

Veel geluk met deze lieverd!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:27

<3 Kesje, wat een geweldige kat!
Onze vorige kat was ook zo'n bulletje uit het asiel. Vier jaar oud en chronisch ziek, maar een vriend voor het leven. We hebben nog vijftien jaar van hem mogen genieten, met hoofdletters!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:36

Kesje, wat een leuke kat! Bij de foto en jouw omschrijving moet hij eigenlijk wel omgedoopt worden naar Thomas O' Malley ;p

*ik zit geloof ik in de Aristokatten-fase*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:01

Kesje schreef:

Ik heb mijn asielkat gereserveerd *\o/* Dinsdag ga ik mijnheer ophalen. Hij ziet er precies uit als wat hij is: een flinke vechtersbaas van de straat :')
[ Afbeelding ]

Ik heb nu net een krabpaal, reis/slaapmand en kattenbak besteld. Ik had nog een oude kattenbak die we 18 jaar geleden voor onze laatste kat hadden :') Maar ik wil graag de PeeWee uitproberen. En er wordt toch aangeraden om 1 bak per kat +1 in huis te hebben, dusja.

Mis ik nog iets qua aanschaf? Ik heb water- en voerbakjes, een snackbal, een krabpaal, reismand/slaapmand, kattenbakken.

Ik ga bij het asiel nog even informeren wat voor voer hij heeft gehad en bij welke dierenarts ze zijn geweest met hem, dan kan ik dat vast overnemen.

Wat een moppie en fijn dat je een volwassen herplaatser in huis neemt, die kittens vinden over het algemeen hun huisje wel maar volwassen katten minder snel. :(:)
Ik mis alleen nog speeltjes in je rijtje, maar die kun je ook in de loop der tijd aanschaffen. :)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:02

Hij is wel een echte Tomcat ja :') Hij heet nu Calzone, ik twijfel nog wel of ik het verander. Waarschijnlijk ga ik hem gewoon 'Don Calzone' noemen :P

Ik wilde expres een volwassen kat. Ik weet dat ik niet de tijd heb om veel met een (jonge) kat te spelen. Ik zocht gewoon echt een maatje die zichzelf wel kan redden en af en toe eens een aai over de bol wel kan waarderen. Het liefst ook eentje die tijdens het tv-kijken ook gezellig op de bank komt liggen.
Hij voldoet precies aan wat ik wil :j Laat zich prima aaien, is alleen nog angstig als je hem ergens anders dan over zijn kop aait, dan gaat hij blazen. Maar goed, zelfs dat liet hij in het begin nog niet toe, hij zal vast wel bijtrekken.

Hij heeft dus FIV, maar we duimen maar gewoon dat hij heeeeeel lang zonder symptomen kan leven :)

Edit: Ik zie nu de reactie van Lor. Qua speeltjes vraag ik me wel af hoeveel hij daarmee doet eigenlijk. Ik zal zijn verzorgster nog wel vragen wat hij leuk vindt, als hij überhaupt speelt. Hij zit sinds eind augustus in het asiel, daarvoor was hij zwerver.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:05

_Hedi schreef:
Kesje; wat goed dat je een volwassen kat uit het asiel haalt! Ik denk dat zijn stoere image wel bijtrekt als hij merkt dat hij in zulke goede handen is ;)

Ik ben ook druk aan het nadenken wat ik allemaal in huis moet halen hihi. Best veel om aan te denken nog..

Kattenbak, evt in het begin 1 of 2 extra
krabpaal/mat/ton (bij voorkeur meerdere krabgelegenheden)
speelgoed
voer- en waterbakjes
transportmand
voer
kattenbakvulling
mandje/kleedje

Zo kom je al een heel eind. :)
Woon je in bosrijk gebied dan is een tekentang ook geen overbodige luxe.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:17

Kesje schreef:
Edit: Ik zie nu de reactie van Lor. Qua speeltjes vraag ik me wel af hoeveel hij daarmee doet eigenlijk. Ik zal zijn verzorgster nog wel vragen wat hij leuk vindt, als hij überhaupt speelt. Hij zit sinds eind augustus in het asiel, daarvoor was hij zwerver.

Sommige katten moeten het leren, maar anderen geven er niets om. :)
Hengeltjes zijn bij bijna alle katten een hit, verenstokjes (soort hengeltje maar dan zonder touwtje) ook, catnipspeeltjes vinden een hoop katten ook leuk.
Maar het meest blij maak je een hoop katten toch wel met een veter, een propje papier, een boodschappentas (big shopper) met losse proppen krant of van dat papier wat om breekbaar spul wordt gedaan, een frisdrankdop of een haarelastiekje oid.
Met die laatste even opletten dat hij die niet opeet en met de veter even opletten dat die niet om hem heen vastdraait, oftewel altijd onder toezicht.
Met name die laatste rij is erg goedkoop tot gratis, al heb je hengeltjes ook voor pak hem beet €1,- per stuk :)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:25

Laat ik ook weer eens mijn knapperd showen, Shiro! <3 Ben niet heel actief met posten, ik vind het vooral leuk om jullie allemaal te volgen. En de wilde avonturen van jullie katten en de nieuwe aanwinsten te bewonderen <3.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shiro is alweer 10 maanden oud en hij mag binnenkort op date met een prachtige lieve poes! Hij is wat betreft karakter en bouw/kleur erg interessant dus het zou zonde zijn als hij dat niet nog even door mag geven :D. De nodige testen zijn allemaal al uitgevoerd + een genetische kleurtest.

En het allerleukste, als het allemaal zo mag zijn dan heb ik straks vader + zoon thuis. Dus fingers crossed!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:29

Lor1_1984; thanks :D

Lisem94; wat een knapperd!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:45

Shiro doet me qua kleur een beetje aan Maes van Mando denken. <3

Graag gedaan hoor Hedi. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:17

De dames worden binnenkort weer verwend:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allemaal van AliExpress, kijken wat Chloë leuk vindt en wat haar in beweging krijgt. :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 06:13

Op die kleurt mooi uit zeg wow...

Wat lief dat je een asielkat een 2e kans heeft. Hij heeft een leek boevenkoppie hihi.

Ik denk daar je alles wel heb zo te lezen.
Maes is gek op speeltjes en Mink speelt tegenwoordig ook mee.
Heerlijk om te zien.
Hij is altijd heel bescheiden en op zichzelf.

Ik zit er ook aan te denken om het tuig weer eens op de foto te laten zetten.
Zal eens gaan kijken of ik dat kan regelen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:14

Zo lor, die van jou komen niets te kort! Haha. Ik heb nooit aan Ali gedacht met katten speelgoed, ga ik even onthouden!

Ik heb gister een poging gedaan die van mij weer even op de foto te zetten. Was alleen, is nog lastig haha :+

Jessie
Afbeelding

Afbeelding

Sammie
Afbeelding

Afbeelding

Maandag mag ik hoorde boskat x maincoon kittens op de foto zetten <3 super schattig!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:08

het erge is nog dat ik hier nog veel meer speelgoed heb liggen, maar meer is altijd beter natuurlijk. :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:10

lor1_1984 schreef:
het erge is nog dat ik hier nog veel meer speelgoed heb liggen, maar meer is altijd beter natuurlijk. :))

Die van mij is al zijn speelgoed steeds kwijt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:40

Kesje schreef:

[ Afbeelding ]

Ach die blik, Y;( fijn dat hij bij jou een plekje gaat krijgen. Heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:56

Ja wat tof dat je hem gekozen hebt! Zelfs met fiv!

Hopelijk wordt hij gauw een groter knuffel.. het schaap in wolfskleding :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:47

Lau schreef:
lor1_1984 schreef:

Die van mij is al zijn speelgoed steeds kwijt.

dat ligt onder/achter meubels gok ik zo. :D
Ik ga eens in de zoveel tijd met een bezemsteel onder mijn bank door of verplaats de bank zodat ik even goed kan stofzuigen, je wil niet weten wat er aan kattenspeelgoed enzo tevoorschijn komt dan. :')

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:58

Mijn kat komt soms met speeltjes aan zetten waarvan ik niet eens meer wist dat ze er waren, waar ze ze ook vandaan tovert weet ik niet want elke maand gaan alle meubels aan de kant