[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:33

Hier is onze kleine dondersteen vriendjes aan het worden met Kito. Waar Kito is, is zij ook.
Afbeelding

@Denisejazz wil je een korthaar of een langhaar?

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:37

xoranlover schreef:
Hier is onze kleine dondersteen vriendjes aan het worden met Kito. Waar Kito is, is zij ook.
[ [url=m/tdpXb0.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Denisejazz wil je een korthaar of een langhaar?

Liefst wel een korthaar denk ik dan

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:41

Welke regio zit je? En als je niet weet welk ras je wilt kun je ook een keer gaan kijken naar een kattenshow. Daar komen verschillende rassen bij elkaar.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:28

Mag ik me ook weer melden???
Dit topic (en eigenlijk heel Bokt een beetje := ) uit het oog verloren.
Zag dat er al weer een poosje een deel 2 loopt, had ik uiteraard helemaal gemist......

Hier een van mijn huidige kittens <3

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:46

Ohh zelf gefokt?? <3

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:04

xoranlover schreef:
Ohh zelf gefokt?? <3

Ja, een van de 3 kittens. Vorige week maandag geboren en nu al weer zo enorm gegroeid.....nog even en de oogjes gaan open. Dan worden het echt kittens <3

Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:05

Oh die is mooi <3

Hier is Nina nu ruim een week bij ons.
Ik moet nogsteeds geen foto's van Lily kijken want dan schiet er weer een brok in mijn keel.
Maar Nina is een geweldig katje :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit alleen in een tweestrijd.
Wij hebben altijd kittens per 2 gekocht.
Behalve Miley want zij klikte gelijk heel goed met Jack en speelde ook met hem.
Nu accepteren Jack, Cody en Noah haar direct maar ze spelen niet met haar.
Noah is pas 7 maanden maar een heel rustig karakter wat dat allemaal niet zo ziet zitten.

Voor Nina zou ik er dus 1 bij willen, maar aan de andere kant heb ik er al 4 en is het ook een keer klaar...
Wat is jullie mening hier over?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:24

Wat een kleine bolletjes nog Robeer, echt schattig!!!
Ik ben maandag voor de laatste keer op bezoek geweest bij Gimli in Nederland,
de volgende keer dat ik naar daar rijd mag hij eindelijk mee dus het aftellen is begonnen. Natuurlijk kon ik het niet laten van mijn camera mee te nemen tot daar en enkele foto's te maken.

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:30

Oh wauw wat is Gimli een plaatje <3
Die ogen <3

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:47

Wat een prachtig kitten pradadaan. Echt om verliefd op te worden <3
Tortie's zijn zo mooi.
Nog een kitten erbij? Tja, wat is wijsheid. Aan de andere kant.....je hebt er 4. Waar er 4 kunnen eten, kunnen er ook 5 eten, toch?...... :j :D *D
Wij hebben er 14 en toen ik begon met fokken zei mijn man dat 6 het maximum was..... hij gelooft nog steeds dat we er 6 hebben omdat er een aantal heel erg op elkaar lijken _O- _O- _O- Nee hoor geintje, hij heeft zich en bij neergelegd en gaat zelfs zo nu en dan met me mee naar show. Hij lijkt het leuk te zijn gaan vinden :D

Wat een mooi kitten Evelien. Seal tabby mink? Indien ja heeft hij of zij een geweldige oogkleur.
Je bent dus echt aan het aftellen, spannend. Wat kunnen dagen/weken/maanden dan toch lang duren hé. Aan de andere kant.....die van mij zijn nu nog zo klein maar voor ik het weet vliegen ze al weer uit -O-
Hoeveel nachtjes slapen nog?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:59

robeer schreef:
Wat een mooi kitten Evelien. Seal tabby mink? Indien ja heeft hij of zij een geweldige oogkleur.
Je bent dus echt aan het aftellen, spannend. Wat kunnen dagen/weken/maanden dan toch lang duren hé. Aan de andere kant.....die van mij zijn nu nog zo klein maar voor ik het weet vliegen ze al weer uit -O-
Hoeveel nachtjes slapen nog?

Volgens de cattery is hij een Seal Lynx mink mitted, nu zelf ken ik niet zo veel van de kleuren en aftekeningen dus ik ga af op wat ze me vertellen :D Ik ben een Ragdoll newbie. Origineel ging ik langs voor de gewone Lynx uit het nestje maar deze sprak me zo aan dat ik niet kon weerstaan.

Ja dat kan ik me voorstellen dat het snel gaat als fokker dat ze op een mum van tijd al terug vertrekken,
Gimli moet nog blijven tot 15 weken dus mag pas 18 Febrauri naar huis komen, een dikke maand nog.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:44

Lynx en tabby zijn hetzelfde alleen een andere naam. :D Het is het streepjespatroon in de vacht.
Moeten wachten tot het rabiesvaccin werkzaam is is vervelend. Aan de andere kant mag jouw kitten dan lekker lang van zijn mama genieten en krijgt nog wat extra opvoeding mee. Mag ik eens vragen wie de fokker van dit mooie mannetje is?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:21

robeer schreef:
Lynx en tabby zijn hetzelfde alleen een andere naam. :D Het is het streepjespatroon in de vacht.
Moeten wachten tot het rabiesvaccin werkzaam is is vervelend. Aan de andere kant mag jouw kitten dan lekker lang van zijn mama genieten en krijgt nog wat extra opvoeding mee. Mag ik eens vragen wie de fokker van dit mooie mannetje is?

Ah kijk weer iets bijgeleerd :D
Ja erg is het niet dat hij wat extra opvoeding krijgt, de grote zus van het vorige nestje loopt er ook nog rond en voed ook mee de kittens op.

De cattery heeft niet echt een naam denk ik, het is een ouder koppel die op pensioen zijn en alleen sporadisch eens een nestje hebben, wel altijd met stamboek en volledig getest. Nu hadden ze een nestje van vier,en is er nog een tortie kitten beschikbaar. De Fokker zit in Almere, als je de gegevens wil kan ik ze wel via pb doorsturen?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:07

Ik twijfel zelf ook heel erg over een derde.
Ik gun Nova een maatje om mee te kunnen slapen en die ze kan vertrouwen. Kitten poesje maybe?
Ik heb voor Mokka een bijdehand exemplaar nodig waarmee hij kan stoeien, zodat hij Nova met rust laat. Dus juist een katertje denk ik dan.
Aan de andere kant is het nu tussen die 2 meestal redelijk rustig en tolereren ze elkaar steeds beter.

Hmmm twijfels, twijfels .....

En heel eerlijk; ik weet het antwoord eigenlijk al wel ( woon echt niet groot, klein flatje).

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:29

@robeer wat voor ras is dat?

Haha Nishi betrapt samen met Kito.
Nishi gaat in maart ook 2 keer mee naar show. Samen met haar vader en half zus.
Afbeelding

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:27

@xoranlover: Wat een leuke abessijn zeg. Je ziet ze meer en meer op show. Volgens mij is het ras in opkomst. De halflangharige variant vind ik ook leuk
Welke shows ga je naar toe in maart? Het seizoen eindigt dan zo'n beetje. Misschien gaan we naar dezelfde. Ik heb gisteren nog voor 2 shows ingeschreven.
Ik heb en fok Ragdolls.

@ikkedus: je kunt als vrouw nooit genoeg schoenen en katten hebben..... :D

@evelien: als een fokker alles officieel doet en dus met stamboom fokt, is er een catterynaam. Fijn ook dat beide ouders getest zijn. In mijn ogen een echte must.....

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:36

Ja dank je. Somali’s zijn ook heel leuk. Wij hebben de intentie om met haar te gaan fokken onder begeleiding van de fokker waar ze vandaan komt. Wij gaan naar Vlodrop 17 maart en 31 maart naar Gouda. Dan ga ik samen met mijn vriendin. Zij fokt met haar moeder deze katten, of ja abessijn en somali. Als het mij bevalt ga ik ook kijken of ik zelf een cattery kan opstarten.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:56

xoranlover schreef:
Ja dank je. Somali’s zijn ook heel leuk. Wij hebben de intentie om met haar te gaan fokken onder begeleiding van de fokker waar ze vandaan komt. Wij gaan naar Vlodrop 17 maart en 31 maart naar Gouda. Dan ga ik samen met mijn vriendin. Zij fokt met haar moeder deze katten, of ja abessijn en somali. Als het mij bevalt ga ik ook kijken of ik zelf een cattery kan opstarten.

leuk dat je naar Vlodrop gaat. Ik ben daar ook, Limbra is mijn vereniging......
Gouda is toch de show van de nvvk? Ben daar in september geweest. Maart moet ik helaas laten schieten omdat ik 19 maart geopereerd ga worden en dan nog niet voldoende hersteld ben waarschijnlijk. Wel jammer want daarna loopt het seizoen echt ten einde. Hoop het eerste weekend van mei naar Kalkar te kunnen voor het eerste wereldpunt van mijn castraat poes.....

Wie weet zien we elkaar in de echie bij de limbra..... *\o/*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:01

Oh wat leuk! Ben je dan ook in Panningen geweest? Daar hadden we maar 1 kater mee. Nu gaan we voor de ervaring van 2 konge poesjes Nishi en haar half zus. Gouda is Abessijnen en Somali special van de nvvk daarom wilde we daar graag heen. Dan wordt het inderdaad wat rustiger maar Nishi is ook pas kitten. Dus die doet voor spek en bonen mee. Wat leuk dat we elkaar dan misschien zien. Wat neem je mee?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:15

robeer schreef:
@evelien: als een fokker alles officieel doet en dus met stamboom fokt, is er een catterynaam. Fijn ook dat beide ouders getest zijn. In mijn ogen een echte must.....

Robeer, ik heb het eens nagevraagd en zijn volle stamboeknaam word Chanmela's Honey BooBoo Gimli, wat een mondvol namen :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:38

Honey booboo? Echt?
Heb je dat wel een gegoogled?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:35

fleurtjeuh schreef:
Honey booboo? Echt?
Heb je dat wel een gegoogled?

Net eens gegoogled en k kom inderdaad wel iets vreemd uit? Moeten alle stamboeknamen ergens ingeschreven zijn? Want het is wel een ouder gepensioneerd koppel en ze hebben geen site voor hun katten ofzo.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:48

Jeetje wat een namen. Nishi heet voluit Over-nite Sensation Nishi.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:08

Jammer dat je niet de hele naam zelf kan kiezen xp Maar goed, hij heeft al een bijnaam gekregen ondertussen als Sir Purr :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:22

Wat een namen zeg :P
Kom ik aan met Jack, Cody, Noah en Nina :+

Nina is wel echt een knap katje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding