StonedRomy schreef:Ik bedoel dan aantal incidenten tegen de raspopulatie afgezet.
Bijtincidenten naar honden toe zijn erg... Maar om nu hoe dan ook de hr hond meteen af te straffen en een andere hond niet klopt gewoon niet. Twee weken terug hing een kleine hond nog aan de keel van mijn akita. Baasje van kleine hond natuurlijk overstuur want een akita met ontblote tanden, alle haren rechtop en die geluiden is niet fijn. Feit blijft dat als een hond dood had kunnen blijven het waarschijnlijk mijn hond was geweest ( kleine hond ging echt voor de keel en sloeg de poten er zo omheen dat mijn hond niets meer kom doen. ) nu heb ik gelukkig goed weten te handelen. Meteen het flesje water wat ik bij mij had over de twee honden heen gegooid en toen de kleine hond losliet direct mijn akita achteruit getrokken en op een afstand laten zitten. Snel mijn eigen hond gecontroleerd op wonden en toen naar de kleine hond gelopen om die even te controleren, want eigenaar zat nog steeds op de trap te gillen en hond stond meters van haar vandaan en haar hond zat onder het bloed.
Had dat dier gewoon op zijn tong gebeten.
Ik zou dan met mijn gevaarlijke hond van alles moeten doen, maar baasje wat dichtslaat en compleet in paniek is, zelfs minuten nadat iemand het heeft opgelost mag vrolijk doorhuppelen.
Overigens is het bij da akita's zo dat er ineens een broodfok vraag is ontstaan na aanleiding van een bepaalde film. stamboomfokkers hebben niet in eerste instantie de insteek om iedere gek ren hond aan te smeren, maar broodfokkers wel. Is niet de hond die gevaarlijk gedrag vertoont, maar de baasjes die er niet mee kunnen omgaan.
Overigens is mijn hond een Belgische hond en dus van Sint Hubertus.
Nou dit bedoel ik dus bijvoorbeeld. Dan zou je met je ''HR hond'' cursussen moeten doen en god weet wat, sta je daar met alles goed geregeld, krijg je zo'n avontuur.