Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TinkerTreas schreef:Ja, dat is ook wel zo. Dat wordt allemaal vies en een longeerlijn zal ook wel zwaar worden als hij nat is.
Nou, misschien ga ik toch maar een flex lijn halen dan.....
Sjolvir schreef:TinkerTreas schreef:Ja, dat is ook wel zo. Dat wordt allemaal vies en een longeerlijn zal ook wel zwaar worden als hij nat is.
Nou, misschien ga ik toch maar een flex lijn halen dan.....
Heb maar 20 kilo hond, dan bind ik haar gewone riem (zo'n politie jacht lijn met ogen) om mijn middel en hang daar de flex lijn aan, want die plastic bakken vind ik ook ondingen om vast te houden en zo kan ik hem ook niet per ongeluk laten vallen en heb mijn handen vrij.
Oh en de mijne loopt met flexlijn zeker altijd aan tuig, want die snapt echt het uiteinde niet, zelfs niet met commando erbij einde... kloenk...
SayaJones schreef:Longeerlijnen zijn juist toch ontzettend onhandig in het bos enzo?
Niet alleen in het bos maar ook gewoon buiten. Dat ding sleept over de grond, wordt hartstikke ranzig, dan zit je weer met je handen te kloten aan een nat touw. Bah, ik kan daar niet tegen
Dat oranje tuig is gaaf!
kirri schreef:SayaJones schreef:Longeerlijnen zijn juist toch ontzettend onhandig in het bos enzo?
Niet alleen in het bos maar ook gewoon buiten. Dat ding sleept over de grond, wordt hartstikke ranzig, dan zit je weer met je handen te kloten aan een nat touw. Bah, ik kan daar niet tegen
Dat oranje tuig is gaaf!
Ik heb mijn husky los leren lopen via de longeerlijnja hij wordt vies en nat, maar als ze hond snel leert hoeft het maar een paar weken
SayaJones schreef:Welke tuigjes hebben jullie trouwens?
Ik wilde eerst deze bestellen;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... _k9/563878
Maar iemand attendeerde mij erop dat de borstband best wel laag hangt en een belemmering vormt/kan vormen voor de schouders en het bewegen van de voorpoten.
En als ik zo naar de foto's kijkt, hangt ie bij sommige honden inderdaad best wel laag.
Nu heb ik deze op het oog;
https://www.treponti.nl/TrePonti-honden ... hondentuig
Maar best prijzig voor mij op dit moment, aangezien ik meerdere uitgaven in 1x moet doen
SayaJones schreef:Ik heb even brutaal je berichten in dit topic doorgelezen Kinke, en wat een prachtige hond heb jij!![]()
Ik had Bokt al een beetje doorgeneusd of er meerdere waren met Mastins, maar dat valt nog best tegen.
Stofzuigen hou ik ook niet van, maar ik heb 2 katten in huis lopen waarvan 1 langharige, dus ik ontkom er niet aan![]()
Toevallig heb ik gister een flexilijn gekocht! (mijn eerste aankopen) Een Giant XL, die is geschikt voor 50+ kilo en 8m lang
;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... rge/264083
Ze hebben ze ook nog 10m lengte.
Hoe is jouw hond met andere honden?
Fabster schreef:Ja, vertel verl over Mastins! Heb er nog steeds 1 op t oog. Al een paar jaar. Niemand wil m. Snap ik niks van. Maar ben ook heel venieuwd naar omgang met andere honden, of ze een beetje kunnen wandelen, makkelijk met bezoek enzo. Dus hou vooral de verhalen niet achter!
SayaJones schreef:Oh, Kinke, dan kan ik ook wel vragen aan jou hoe groot de hondenmand/kussen voor jouw Mastin is?
Ik ben mij echt rot aan het zoeken voor de juiste afmetingen. Ik zit nu op 130x80, ik denk dat dat groot genoeg is om lekker languit te liggen?
Of zou hij breder moeten?
En inderdaad, ik ben ook benieuwd naar jouw Mastin verder