Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:23

Ik heb bij Ikea een matras voor een kinderbed gekocht. 1.20 x 60. Daar kon mijn vorige slagschip ook languit op.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:27

Mastins zijn wel echt prachtig.
En ook ik heb kneusjes gehad hoor, platgereden kat die DB nergens kwijt kon, omdat niet zeker was wat ie ging doen... (viel om als je haar aanraakte (hersenletsel) blind aan 1 ook, met kans dat dat er nog uit zou moeten), maar ze vond mijn hond oke, en mijn hond vond haar oke, dus ach.. dan maar een verkreukeld exemplaar. Die is nog redelijk opgeknapt, kon niet hoog springen, liep in paradepas, blind aan 1 ook, nystagmus met andere oog (gaat dan heen en weer) en met spelen kon ze of erachter aan lopen of het pakken, maar niet tegelijk, maar ze was wel chef over mijn andere kat en de hond! Is uiteindelijk jaar of 8 geworden, had ik nooit verwacht, overigens overleden aan iets total anders....
En de asielhonden voor Murphey wist ik eigenlijk minder van dan van Murphey.... en die waren ouder.
Blijft toch altijd gok.

Ha ha flexlijn voor 50+ kilo heb ik ook, aangezien bij flinke ruk er echt meer kilo's op komt en ze wel eens knappen. Als je er 1 koopt koop er dan 1 met lint / band erin, in tegenstelling tot met touwtje, want als dat om poten komt en ze trekken is echt vervelend (heb er wel 1 met touwtje, vind het overigens rotdingen, maar ja, moest wat voordat ik wist dat ze neit weg zou rennen, kon ze tenmiste iets in de rondte lopen)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:41

Ik heb deze site gevonden;
https://www.schuimwinkel.nl/koudschuim- ... oepel.html

Hier kun je 'matrassen' helemaal op maat maken en is best goedkoop! Super handig :D
Waterafstotend matje erover, dekentje eroverheen en je hebt een hondenkussen!
Heb hem nu staan op 130x80x10, maar weet dus niet zo goed of dat wel of niet groot genoeg is.

Ik vind een flexi met touwtje waardeloos. Daarmee krijg ik het gevoel dat ze sneller breken en inderdaad, als het touwtje om hun poot gaat dan moet je ook echt niet trekken. Snijd als de pest.
Deze heb ik trouwens vroeger ook gehad hoor, toen dacht ik er nog niet echt over na.

Ik heb een zwak voor kneusjes <3

Ik hoop dat Nova met de tijd wel lekker los kan lopen als we een wandeling maken, maar voorlopig gaan we daar nog niet aan doen :))

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:45

Er is bij Ikea een bankje te koop wat erg populair is op de fb pagina van Duitse herders. Kost 35 euro geloof ik. Een Duitse herder kan er breed op liggen. Ik zal m eens opzoeken

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:46

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:20

Mooi bankje inderdaad!

Ik heb, denk ik, ook een zwak voor kneuzen. Ik probeer ze niet te kiezen, maar op een 1 of andere manier heb ik ze altijd in huis :D . Maar ZhuZhu lijkt, tot nu toe, ok.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:25

Denk dat ZhuZhu geen kneus is inderdaad, mijne ook niet, is wel tikje maf, maar dat hoort bij mij.

Gisteren echt heel apart, allemaal vreemden op stal en sommige mensen vind ze dus echt niet leuk en andere vreemde vind ze wel helemaal oke.. echt.. zucht... geen peil op te trekken.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:37

SayaJones wat een prachtige hond! Hier een Mastin mixje van 35 kilo ongeveer. Ik heb die flexi lijn ook en ik ben er super tevreden over! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:37

Oh, moest gisteren toch naar de apotheek, dus heel fout.. weet het de action ingepiept, en ja hoor hondentuigjes, geen top kwalitiet, maar voor nog geen 4 euro er toch eentje meegenomen (a girl can never have enough...) M past haar super!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:44

Ik zag die tuigjes gister ook!
Ze zagen er goed uit :D
Maar L is vrees ik nog te klein voor Mega Hond -O-

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:48

Ik heb een halsband en riem gekocht voor Marlin. Hij krijgt ook een oranje tuig :D
Afbeelding

Een flexlijn komt er hier niet in, ik heb echt een hekel aan die dingen. Ik heb goede hoop dat Marlin tzt los kan, want hij loopt nu ook los. En tot die tijd mag hij zich vermaken aan een longeerlijn. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:50

Vind flexlijnen ook echt uitvindeningen uit de hel, maar in het bos was het wel handig ipv lange lijn steeds inhalen die dan toch wel keer in de modder viel. En met oud en nieuw nu maar gebruikt ivm gevaar hond foetsie in bos met knallen.

Gaaf dat oranje!!!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:58

Longeerlijnen zijn juist toch ontzettend onhandig in het bos enzo? :=
Niet alleen in het bos maar ook gewoon buiten. Dat ding sleept over de grond, wordt hartstikke ranzig, dan zit je weer met je handen te kloten aan een nat touw. Bah, ik kan daar niet tegen :')

Dat oranje tuig is gaaf!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:06

DAarom had ik toen flexlijn gekocht.... met speuren is lange lijn wel top, maar dan loop je continu op vaste afstand van je hond dus ligt ie niet op de grond zoals met blij in het bos losslingerende aan lijntje hond.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:11

Ja, dat is ook wel zo. Dat wordt allemaal vies en een longeerlijn zal ook wel zwaar worden als hij nat is.
Nou, misschien ga ik toch maar een flex lijn halen dan..... :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:22

TinkerTreas schreef:
Ja, dat is ook wel zo. Dat wordt allemaal vies en een longeerlijn zal ook wel zwaar worden als hij nat is.

Heb maar 20 kilo hond, dan bind ik haar gewone riem (zo'n politie jacht lijn met ogen) om mijn middel en hang daar de flex lijn aan, want die plastic bakken vind ik ook ondingen om vast te houden en zo kan ik hem ook niet per ongeluk laten vallen en heb mijn handen vrij.
Oh en de mijne loopt met flexlijn zeker altijd aan tuig, want die snapt echt het uiteinde niet, zelfs niet met commando erbij einde... kloenk...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:32

Sjolvir schreef:
TinkerTreas schreef:

Heb maar 20 kilo hond, dan bind ik haar gewone riem (zo'n politie jacht lijn met ogen) om mijn middel en hang daar de flex lijn aan, want die plastic bakken vind ik ook ondingen om vast te houden en zo kan ik hem ook niet per ongeluk laten vallen en heb mijn handen vrij.
Oh en de mijne loopt met flexlijn zeker altijd aan tuig, want die snapt echt het uiteinde niet, zelfs niet met commando erbij einde... kloenk...

Dat is wel een goeie tip inderdaad, om hem aan de gewone riem vast te maken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:25

Ik had de longeerlijn aanmijn middel. Geen vieze handen, wel vieze lijn inderdaad. Maar zo n draad van de flexi pak he niet even vast als er iets mis dreigt te gaan (om de paardenbenen heen bijvoorbeeld. Snijdt nogal). Maar mss gaat dat wel betermet een rollint/band inderdaad. Mss ook eens naar kijken.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:48

Welke tuigjes hebben jullie trouwens? :D

Ik wilde eerst deze bestellen;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... _k9/563878

Maar iemand attendeerde mij erop dat de borstband best wel laag hangt en een belemmering vormt/kan vormen voor de schouders en het bewegen van de voorpoten.
En als ik zo naar de foto's kijkt, hangt ie bij sommige honden inderdaad best wel laag.

Nu heb ik deze op het oog;
https://www.treponti.nl/TrePonti-honden ... hondentuig
Maar best prijzig voor mij op dit moment, aangezien ik meerdere uitgaven in 1x moet doen :))

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:50

SayaJones schreef:
Niet alleen in het bos maar ook gewoon buiten. Dat ding sleept over de grond, wordt hartstikke ranzig, dan zit je weer met je handen te kloten aan een nat touw. Bah, ik kan daar niet tegen :')

Dat oranje tuig is gaaf!

Ik heb mijn husky los leren lopen via de longeerlijn :+ ja hij wordt vies en nat, maar als ze hond snel leert hoeft het maar een paar weken :D

Ik heb deze allemaal: https://www.medpets.nl/hurtta-active-tuig/
https://www.medpets.nl/ruffwear-webmaster-harness/

en dit was mijn beste koop ooit: https://www.medpets.nl/hurtta-hiker-belt/
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 01-02-18 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:51

kirri schreef:
SayaJones schreef:

Dat oranje tuig is gaaf!

Ik heb mijn husky los leren lopen via de longeerlijn :+ ja hij wordt vies en nat, maar als ze hond snel leert hoeft het maar een paar weken :D

Dat is inderdaad zo. Met ZhuZhu was t ook maar 3 weken ofzo.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:12

SayaJones schreef:
Welke tuigjes hebben jullie trouwens? :D

Ik wilde eerst deze bestellen;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... _k9/563878

Maar iemand attendeerde mij erop dat de borstband best wel laag hangt en een belemmering vormt/kan vormen voor de schouders en het bewegen van de voorpoten.
En als ik zo naar de foto's kijkt, hangt ie bij sommige honden inderdaad best wel laag.

Nu heb ik deze op het oog;
https://www.treponti.nl/TrePonti-honden ... hondentuig
Maar best prijzig voor mij op dit moment, aangezien ik meerdere uitgaven in 1x moet doen :))

Ik heb nu een Julius K9 IDC powertuig, maar ik vind dat die te veel druk op de schouders geeft.

Afbeelding

Mij lijkt de DOG Copehagen Comfort Walk Pro wel wat. :D
https://dogcopenhagen.com/uk/dogharness ... rness.html

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:22

SayaJones schreef:
Ik heb even brutaal je berichten in dit topic doorgelezen Kinke, en wat een prachtige hond heb jij! <3 :D

Ik had Bokt al een beetje doorgeneusd of er meerdere waren met Mastins, maar dat valt nog best tegen.
Stofzuigen hou ik ook niet van, maar ik heb 2 katten in huis lopen waarvan 1 langharige, dus ik ontkom er niet aan :')

Toevallig heb ik gister een flexilijn gekocht! (mijn eerste aankopen O:) ) Een Giant XL, die is geschikt voor 50+ kilo en 8m lang :wow: ;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... rge/264083
Ze hebben ze ook nog 10m lengte.

Hoe is jouw hond met andere honden?

Bedankt voor het compliment, ik moest even doorgeven van Blues dat hij zichzelf ook heel erg mooi vindt ;) :D
Wij wonen op een boerderij, de grote meneer gaat niet zo heel vaak wandelen en als we wandelen dan loopt hij uiteraard bij de weg aan de lijn maar in het bos hier of langs de wetering mag hij los. Dat gaat hartstikke goed, speurneus aan, wij lopen uiteraard door en dan haalt hij ons wel weer in. Je komt hier bij uitzondering andere honden tegen, dan doe ik hem wel aan de lijn. We kwamen een keer met wandelen een buurhond tegen, een Berner Sennen, honden liepen dus allebei los en de BS kwam heel vriendelijk naar ons toe maar toch viel Blues uit naar haar. Ik durf hem dus niet echt met andere honden te laten socializen. Hij was al 3 jaar toen we hem kregen, dus voor het eerst wandelen en uiteindelijk ook deels los vond ik wel spannend, maar hij deed het alsof het de normaalste zaak is :D Sowieso ging alles eigenlijk van een leien dakje.
Tuig heb ik van Hurrta, is prima voor de stukken die wij wandelen.

Fabster schreef:
Ja, vertel verl over Mastins! Heb er nog steeds 1 op t oog. Al een paar jaar. Niemand wil m. Snap ik niks van. Maar ben ook heel venieuwd naar omgang met andere honden, of ze een beetje kunnen wandelen, makkelijk met bezoek enzo. Dus hou vooral de verhalen niet achter!

hij
Wandelen gaat helemaal super, hij is natuurlijk ontzettend sterk maar hij trekt eigenlijk niet, ik ben nog nooit bang geweest tijdens het wandelen met hem en ik ga regelmatig alleen met hem op pad. Toen we hem net hadden zijn we als test in de cabrio naar het dorp gegaan, hij past net op het achterbankje :D Daar trok hij natuurlijk direct de aandacht en kwam iemand naar ons toe, dat vond ik best spannend maar de grote meneer vindt alles en iedereen gezellig, alles voor een aai over de bol. Wij hebben regelmatig vreemd volk op het erf, hij is best intimiderend, blaft hard en gaat op iedereen af, en daar hebben we hem ook voor dus dat vinden we prima. Hij is dus niet agressief op zo'n moment maar wil wel kennismaken. Zodra je tegen hem kletst ben je dikke vrienden en schooit hij om een knuffel. Contact met andere honden, zie mijn vorige post.

Afbeelding

Afbeelding

SayaJones schreef:
Oh, Kinke, dan kan ik ook wel vragen aan jou hoe groot de hondenmand/kussen voor jouw Mastin is? :D

Ik ben mij echt rot aan het zoeken voor de juiste afmetingen. Ik zit nu op 130x80, ik denk dat dat groot genoeg is om lekker languit te liggen?
Of zou hij breder moeten?

En inderdaad, ik ben ook benieuwd naar jouw Mastin verder :D

Ik had zo'n prachtig kussen van Fatboy, maar daar zitten van die bolletjes in en dat is eng _O-
Heb nu dus maar 2 babymatrassen van Ikea erin gedaan, die werden direct goedgekeurd. Onze hond is heel erg lang, soms hangt z'n kop ernaast maar blijkbaar vindt hij dat heerlijk.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-18 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:44

Holy sh*t. Ik hoop dat Nova in mijn VW Lupo'tje gaat passen :') _O-

Ik dacht, ze kan prima op de achterbank, maar als ik Blues zo zie weet ik het nog net iet. Ik denk dat ik de achterbank plat moet gaan gooien :+

Hij is ook nog best groot op het babymatrasje! Weet je hoe groot die ongeveer is?

Hij ziet er echt uit als een lieve lobbes <3 <3
Nu kan ik nog meer niet wachten tot Nova hierheen komt! :):)

Vandaag zouden ze het adoptiegeld moeten binnen hebben en zou ze op 'geadopteerd' komen te staan op de site. Dus ik ben al steeds aan het refreshen maar het veranderd maar niet :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:53

Die matrassen zijn 60x120 (babymatras). Eigenlijk had ik een slag groter willen hebben maar dat past weer niet in de hoes van de Fatboy.
Hmmm…jouw hond in een Lupo….ik weet het ook niet haha! Die van ons past alleen liggend achterin onze oude Volvo V40 station. Hij kan niet echt rechtop staan, moet z'n kop dan naar voren houden :)
Ik vind het een super ras, ik vind ze ook mooi maar ik weet niet of we weer zo'n joekel zouden willen. Hij kan overal bij, zwiept met de staart over de salontafel, blokkeert het zicht op de tv, en het meest vervelende is dat hij regelmatig met z'n kop schudt, ik heb hier klodders aan de muren in huis die ik er niet meer af krijg, en regelmatig klodders op de deuren, deurposten, keukenkastjes (record is bovenaan een hoge kast), kortom, verre van praktisch. Heb vanmorgen voor het eerst de stofzuigrobot aan gehad, kwam net thuis van m'n werk en toen maar ff direct het opvangbakje geleegd….best in shock hoeveel er al in zat (gisterochtend stofgezogen).
Lobbesfoto…en dan hou ik op met spammen. Had ik al gezegd dat hij de allerknapste is?? :D
Afbeelding